Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har haft 1:an sen juli och tyckte först att köpet av 2:an kändes lite onödigt. Men efter att ha haft den en vecka märker jag skillnaden, så jäkla snabb. Inte så att 1:an är slö, men det är riktigt stor skillnad. Ni som funderar, köp!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-04-03 21:10

Ska i kväll skriva mitt första inlägg här på 99.
Och ja, jag ska köpa en iPad 2.
Jag åker nämligen till Miami beach i maj, och det finns ju inte att man kommer hem utan någon iPryl. Inte i min värld iaf!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-03 22:21

Ett bra första inlägg, välkommen!

(det är långt till maj :> )

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-04-03 22:34

Tack FreddeB!:)
Jo jag vet. det kliar grymt mycket i fingrarna. Jag hoppas dock tiden går fort fram till den 2:a maj då det bär av!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 12:23

Så där ja. En vit 64GB 3G ligger på laddning och börjar sakta värmas upp efter transporten hit från Inwarehouses pick-up point. Tryckt in 4.3.1 och SIM-kortet från i4an i väntan på beslut om vilken operatör jag ska köra med eller om jag kan lura av Telenors kundtjänst ett tvillingkort på jobbabonnemanget. Sen återstår enklare frågor som smart cover, dockor men nu är jag iaf igång.

Slut på rapport...

Det blev en iPad 2 för mig till sist! Stod i kö utanför Millennia, Orlando i ottan med en massa trevligt macfolk. Hela köandet + köpandet var grymt väl uppstyrt och en halvtimme innan de öppnade gick säljarna runt i kön, så man fick boka den iPad man ville ha ur dagens leverans. Gick därifrån med en svart 64 GB wifi med blått smart cover, mycket nöjd

Ursprungligen av Samuel K:

Det blev en iPad 2 för mig till sist! Stod i kö utanför Millennia, Orlando i ottan med en massa trevligt macfolk. Hela köandet + köpandet var grymt väl uppstyrt och en halvtimme innan de öppnade gick säljarna runt i kön, så man fick boka den iPad man ville ha ur dagens leverans. Gick därifrån med en svart 64 GB wifi med blått smart cover, mycket nöjd

Härligt!

Det påminner mig om den trevliga stämningen vid köandet för iPhone 4 i somras, man kanske skulle åka ner till köandet för iPhone 5 (när den nu kommer) bara för att att känna på stämningen även om man inte ska köpa den. (Fast då är väl risken stor att man dras med av köpsuget ))

  • Medlem
  • 2011-04-13 18:23

Finns det några 16 eller 32 att lägga vantarna på i Kungens Kurva? Media Markt? Elgiganten? Någon som vet?

Noterar att MediaMarkt i Lund annonserar ut iPad WiFi +3G för 4444:-. Snorbilligt. Mindre än vad jag har bjudit ut min begagnade för.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-04-14 23:12

Det blev en iPad 2 WiFi + 3G. 64 GB, vit. Åkte till Mediamarkt i Sundsvall efter jobbet för att kolla lite bara...

Köpte ett blått Smart Cover också.

De hade 5-6 styck (vet inte vilka modeller) inne.

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-06-25 22:26

Jag har köpt en iPad2 16 wifi från hemsidan nu precis den ska jag fylla med kurslitteratur och pdf/ppt och se om det går att studera med den
1-2 v. leveranstid stod det på sidan och fick nyss om att den e skickad och förväntas komma 8-13 juli.. låter som närmare 2-3 veckor men jag kan ha fel.
när jag köpte MBP och senare en väska så var det samma tider men då tog det bara 2-3 dagar. antar att jag inte har samma tur denna gång
håller tummarna

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-26 19:22
Ursprungligen av iMikee:

Jag har köpt en iPad2 16 wifi från hemsidan nu precis den ska jag fylla med kurslitteratur och pdf/ppt och se om det går att studera med den
1-2 v. leveranstid stod det på sidan och fick nyss om att den e skickad och förväntas komma 8-13 juli.. låter som närmare 2-3 veckor men jag kan ha fel.
när jag köpte MBP och senare en väska så var det samma tider men då tog det bara 2-3 dagar. antar att jag inte har samma tur denna gång
håller tummarna

Det har du nog, de brukar alltid ta till mycket i överkant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-29 18:56

Man är så himla sugen på en iPad 3G.

Ursprungligen av Album:

Man är så himla sugen på en iPad 3G.

Värd varenda sur spänn!

Det blir nudlar en månad.... Men det har man snart glömt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-30 17:03
Ursprungligen av Goflorp:

Värd varenda sur spänn!

Det blir nudlar en månad.... Men det har man snart glömt

Bor hemma så behöver inte straffa föräldrarnas matkonto. Däremot så begränsar det min budget ett tag. Är sugen att det är en tidsfråga innan jag bönar och ber om föräldrarna eller nån nära släkting kan lägga ut lite så jag kan betala av i höst O:-) Hade suttit fint att ha den nu i sommar. Skulle lätt fixa en amerikanskt VPN så man kan se deras play-kanaler:cool:

Senast redigerat 2011-06-30 17:14
  • Medlem
  • Prag
  • 2011-06-29 21:33

köp ba köp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-30 20:11

Sommarjobb?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-30 20:41
Ursprungligen av kenjon:

Sommarjobb?

Sökte, sökte och sökte men fick inget.

Ursprungligen av Album:

Sökte, sökte och sökte men fick inget.

Brorsonen gjorde faktiskt en riktig klassiker.

Han bankade upp lappar på ICA om trädgårdsfix, skräpröjning, skottkärrekörning etc.

Han har röjt tomter, klippt gräs, planat ut en jordhög åt en gubbe mä ryggskott...
En massa jobb. Han fick ihop 10 lök med de 3 han hade innan och köpte sig
en "helvetesmaskin" - En spelPC med rätt häftig spec på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-30 21:20
Ursprungligen av Goflorp:

Brorsonen gjorde faktiskt en riktig klassiker.

Han bankade upp lappar på ICA om trädgårdsfix, skräpröjning, skottkärrekörning etc.

Han har röjt tomter, klippt gräs, planat ut en jordhög åt en gubbe mä ryggskott...
En massa jobb. Han fick ihop 10 lök med de 3 han hade innan och köpte sig
en "helvetesmaskin" - En spelPC med rätt häftig spec på.

Det var rätt smart ide inte med att köpa en spelpc men men alla vi har olika prioriteringar. Jag vet att jag har en Gamecube liggandes hemma med spel och tillbehör i rätt bra skick. Får lägga ut en annons och se om man kan få en någorlunda bra början till en padda.

Åter till topic, vem köper iPad?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-30 21:29
Ursprungligen av keptang:

Åter till topic, vem köper iPad?

Jag så man kan säga att jag inte äger en iPad utan är emellan att ha en och inte ha en.

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-07-13 15:24

Nu fick jag min iPad 2!! Sjukt glad dag idag. tar och drar igång en afterwork mol allena på soffan!

Min 64 GB kom aldrig, blev en 16 GB. Behöver inför Gotlandsresa... Men det duger, funktionen hemmadelning gör att jag ändå kan lyssna/se på allt som finns i biblioteket på datorn innanför hemmets murar. Sen får man vara selektiv när man ska ut och resa...

Ursprungligen av Leftrustle:

Min 64 GB kom aldrig, blev en 16 GB. Behöver inför Gotlandsresa... Men det duger, funktionen hemmadelning gör att jag ändå kan lyssna/se på allt som finns i biblioteket på datorn innanför hemmets murar. Sen får man vara selektiv när man ska ut och resa...

Du behöver inte vara selektiv när du är ute och reser så länge du har en uppkoppling utav någon typ.
För musik: Subsonic
För video: Air Video
För bilder: ImageBank

Jag använder dessa 3 lösningar hela tiden när jag är ute och reser i världen, kanonbra!

Synkar bara ett fåtal saker så jag har något att lyssna/se på när jag är på flyget.

Ursprungligen av keptang:

Du behöver inte vara selektiv när du är ute och reser så länge du har en uppkoppling utav någon typ.
För musik: Subsonic
För video: Air Video
För bilder: ImageBank

Jag använder dessa 3 lösningar hela tiden när jag är ute och reser i världen, kanonbra!

Synkar bara ett fåtal saker så jag har något att lyssna/se på när jag är på flyget.

Härligt! Funkar Wifi-hotspoten på iPhone 4 tillräckligt bra för video och musik?

Ursprungligen av Leftrustle:

Härligt! Funkar Wifi-hotspoten på iPhone 4 tillräckligt bra för video och musik?

Yes, funkar fint.

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-07-18 16:11

Måste jag inte uppkopplad på samma internet för att de ska fungera? eller räcker det med att datorn är på hemma?

Ursprungligen av keptang:

Du behöver inte vara selektiv när du är ute och reser så länge du har en uppkoppling utav någon typ.
För musik: Subsonic
För video: Air Video
För bilder: ImageBank

Jag använder dessa 3 lösningar hela tiden när jag är ute och reser i världen, kanonbra!

Synkar bara ett fåtal saker så jag har något att lyssna/se på när jag är på flyget.

Ursprungligen av iMikee:

Måste jag inte uppkopplad på samma internet för att de ska fungera? eller räcker det med att datorn är på hemma?

Man tycker ju att man borde kunna VPN:a in på sitt eget nät och köra inbyggda hemmadelningen...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-18 20:20
Ursprungligen av Leftrustle:

Man tycker ju att man borde kunna VPN:a in på sitt eget nät och köra inbyggda hemmadelningen...

Jag har testat sådana lösningar, men inget hittills har fungerat. Det funkar på min MBP som jag kan köra dns-sd på, men nåt motsvarande verkar inte finnas till iPhone/iPad.

Bevaka tråden