Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-04 21:19
Ursprungligen av Capeman:

När släppte Apple senast något samma dag de visade upp det? Speciellt iOS? Den blev ju GM idag. Ingen som aktivt följer Apple har nog förväntat sig det.

Gamla rävar som mig tex (Mac sedan SE30-tiden).

Men det känn som om de har förändrat sitt sätt nu när de inte är underdogs längre. Vi finns för Apple, inte tvärt om.

Ursprungligen av knappen:

Gamla rävar som mig tex (Mac sedan SE30-tiden).

Men det känn som om de har förändrat sitt sätt nu när de inte är underdogs längre. Vi finns för Apple, inte tvärt om.

Jag kan tyvärr inte hålla med dig. De beter sig ju likadant som de gjort de senaste åren, man kan ju inte jämföra med hur Apple var 1989, eller hur? Jag tycker Apple gör som de gjort sedan Steve kom tillbaka. För fjorton år sedan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-04 21:28
Ursprungligen av Capeman:

Jag kan tyvärr inte hålla med dig. De beter sig ju likadant som de gjort de senaste åren, man kan ju inte jämföra med hur Apple var 1989, eller hur? Jag tycker Apple gör som de gjort sedan Steve kom tillbaka. För fjorton år sedan.

Det har ändrats under tiden efter att Steve var tillbaka. Men du har nog rätt, datorindustrin är ju inte var den var förr. Är nog bara bitter och nostalgiskt, med ett stor vill-ha-nu-begär. Men när de skapar en sådan hype, eller snarare användarna gör det, så borde de kunna svara upp till det. Men det kanske är medvetet att hålla användarna på spänn.

Ursprungligen av Capeman:

Exakt vad skulle de vinna på att släppa det idag? Att allting skulle krascha totalt?

Vad vinner de på att inte släppa det idag, alternativ vänta med presentationen? Det var en grej jag gillade med Apple - att deras produkter alltid fanns tillgängliga direkt.

Ursprungligen av Striberger:

Vad vinner de på att inte släppa det idag, alternativ vänta med presentationen? Det var en grej jag gillade med Apple - att deras produkter alltid fanns tillgängliga direkt.

Det jag skrev. Minns MobileMe-lanseringen.

Men så har det väl inte varit på evigheter? Nya iOS-versioner har väl aldrig kommit samma dag som de visats upp.

Ursprungligen av Capeman:

Det jag skrev. Minns MobileMe-lanseringen.

Men så har det väl inte varit på evigheter? Nya iOS-versioner har väl aldrig kommit samma dag som de visats upp.

Nej, du har säkert rätt. Jag tycker nog bara det är en väldigt utdragen process att få ut iOS5.

Ursprungligen av Striberger:

Nej, du har säkert rätt. Jag tycker nog bara det är en väldigt utdragen process att få ut iOS5.

Jo, det är alltid jobbigt att vänta på något gott, håller med dig. Men vi får den ju nästa vecka.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:04
Ursprungligen av knappen:

Att inte ha 10.7.2, iOS5 och iCloud klara för släpp i dag tycker jag är under all kritik.
Känns som om Apple har blivit ett slött företag, som bara pratar framtid utan att kunna visa nått i dag.

När den blåvita G3an kom, eller färgade iMacen kom för länge sen kunde man köpa det dagen efter.

Eh, vänta nu. Klart de är klara...

Det är alltid en veckas vänta.

Ursprungligen av knappen:

Att inte ha 10.7.2, iOS5 och iCloud klara för släpp i dag tycker jag är under all kritik.
Känns som om Apple har blivit ett slött företag, som bara pratar framtid utan att kunna visa nått i dag.

När den blåvita G3an kom, eller färgade iMacen kom för länge sen kunde man köpa det dagen efter.

Problemet är ju att det inte är 10 000 som vill ha grejerna, det är 100 miljoner pers som vill ha den nya luren.
Problemet är nog inte Apple utan här ligger nog felet någon helt annan stans.

Bara för att förtydliga, iPhonen som kommer efter 4S kommer INTE att heta iPhone 5! Kanske iPhone 6, men min gissning är att den bara kommer att heta iPhone precis som den första.

Kom ihåg var ni läste det först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 21:07

Varför klippte de standbytiden med 33%? Känns som en ganska jobbig grej, för batteritid är nåt jag inte har gott om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 21:15

Ur konsumentsynpunkt dvs min egen så är dock problemet designen, att den ser exakt likadan ut som den har gjort dom senaste 15 månader. Där kommer Apple att bita i det sura äpplet.

Apple har alltid varit förknippat med "design" det har varit ledordet och nu stampar dom vidare och försöker mjölka sista dropparna

ur något som redan har fyllt sitt syfte och produkt livs cykeln börjat ebba ut.

Visst kommer dom att sälja ett antal till nygamla 3gs ägare osv.... osv... men några nya marknadsandel av smartphone marknaden kommer det knappast bli.

För framförallt för den yngre generationen är det ögat som styr tillsammans med trender och funktionerna kommer i andra hand många gånger.

Ligger nog starka orsaker bakom att skärm och skaldesign förblev dom samma, och dom orsakerna är inte att konsumenterna vill bara ha glas punkt slut. Tvärtom .

Konsumenterna är föränderliga och det kommer även APPLE att få erfara denna gång, trist men sant tror jag.

Läs detta inlägg om 3 månader så får ni se som någon annan sa här inne

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:17
Ursprungligen av CUBEIS:

Ur konsumentsynpunkt dvs min egen så är dock problemet designen, att den ser exakt likadan ut som den har gjort dom senaste 15 månader. Där kommer Apple att bita i det sura äpplet.

Apple har alltid varit förknippat med "design" det har varit ledordet och nu stampar dom vidare och försöker mjölka sista dropparna

ur något som redan har fyllt sitt syfte och produkt livs cykeln börjat ebba ut.

Visst kommer dom att sälja ett antal till nygamla 3gs ägare osv.... osv... men några nya marknadsandel av smartphone marknaden kommer det knappast bli.

För framförallt för den yngre generationen är det ögat som styr tillsammans med trender och funktionerna kommer i andra hand många gånger.

Ligger nog starka orsaker bakom att skärm och skaldesign förblev dom samma, och dom orsakerna är inte att konsumenterna vill bara ha glas punkt slut. Tvärtom .

Konsumenterna är föränderliga och det kommer även APPLE att få erfara denna gång, trist men sant tror jag.

Läs detta inlägg om 3 månader så får ni se som någon annan sa här inne

Vem säger att i4's livscykel redan är slut?

Nej, givetvis kommer de inte ta marknadsandelar på smartphonemarknaden när det finns 54611611541 olika Androidtelefoner....

Ursprungligen av CUBEIS:

lång text..

iPhone 4 säljer ju bäst trots att alla vet att en ny skall komma, så jag förstår inte riktigt vad du menar.

Jag är rätt säker på att du har fel.

3G/3GS-designen är nu inne på sitt 3e år.

Ursprungligen av CUBEIS:

Apple har alltid varit förknippat med "design" det har varit ledordet och nu stampar dom vidare och försöker mjölka sista dropparna

För vilka tillverkare har bättre telefoner med tyngdpunkt på utseende? Stora delar av androidtelefonerna är plastigt rappel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 21:29
Ursprungligen av Tobias Schelin:

För vilka tillverkare har bättre telefoner med tyngdpunkt på utseende? Stora delar av androidtelefonerna är plastigt rappel

Så sant men kände bara spontant att något nytt i telefon design från Apple behövdes men vi får väl se.

Ursprungligen av CUBEIS:

Ur konsumentsynpunkt dvs min egen så är dock problemet designen, att den ser exakt likadan ut som den har gjort dom senaste 15 månader. Där kommer Apple att bita i det sura äpplet.

Apple har alltid varit förknippat med "design" det har varit ledordet och nu stampar dom vidare och försöker mjölka sista dropparna

ur något som redan har fyllt sitt syfte och produkt livs cykeln börjat ebba ut.

Visst kommer dom att sälja ett antal till nygamla 3gs ägare osv.... osv... men några nya marknadsandel av smartphone marknaden kommer det knappast bli.

För framförallt för den yngre generationen är det ögat som styr tillsammans med trender och funktionerna kommer i andra hand många gånger.

Ligger nog starka orsaker bakom att skärm och skaldesign förblev dom samma, och dom orsakerna är inte att konsumenterna vill bara ha glas punkt slut. Tvärtom .

Konsumenterna är föränderliga och det kommer även APPLE att få erfara denna gång, trist men sant tror jag.

Läs detta inlägg om 3 månader så får ni se som någon annan sa här inne

Tänk MBP och hur länge den designen lever. Och vilken telefon är snyggare än Iphone 4? Den enda som jag har sett som gett mig en aha-känsla på länge är SonyEricsson Ray som har ett eget snyggt formspråk. I övrigt så finns ingenting

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 21:15

Ur konsumentsynpunkt dvs min egen så är dock problemet designen, att den ser exakt likadan ut som den har gjort dom senaste 15 månader. Där kommer Apple att bita i det sura äpplet.

Apple har alltid varit förknippat med "design" det har varit ledordet och nu stampar dom vidare och försöker mjölka sista dropparna ur något som redan har fyllt sitt syfte och produkt livs cykeln börjat ebba ut.

Visst kommer dom att sälja ett antal till nygamla 3gs ägare osv.... osv... men några nya marknadsandelar av smartphone marknaden kommer det knappast bli.

För framförallt för den yngre generationen är det ögat som styr tillsammans med trender och funktionerna kommer i andra hand många gånger.

Ligger nog starka orsaker bakom att skärm och skaldesign förblev dom samma, och dom orsakerna är inte att konsumenterna vill bara ha glas punkt slut. Tvärtom .

Konsumenterna är föränderliga och det kommer även APPLE att få erfara denna gång, trist men sant tror jag.

Sedan har Apple världens trognaste kunder sant men man kanske vill få nya kunder och få gamla kunder att byta upp sig där kan det bli lite problem om man redan sitter med en 15 månaders gammal iphone 4.

Läs detta inlägg om 3 månader så får ni se som någon annan sa här inne

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-04 21:18

3Gs såg väl princip likadan ut som 3G:n? 3Gs har väl knappast sålt dålig.

Iphone 4s kommer fungera utmärkt som flaggskepp till sommaren nästa år. Tror jag.

Ursprungligen av Adzam 1:

3Gs såg väl princip likadan ut som 3G:n? 3Gs har väl knappast sålt dålig.

Iphone 4s kommer fungera utmärkt som flaggskepp till sommaren nästa år. Tror jag.

Japp, det är bara precis som vanligt. Folk blir besvikna för att de valt att tro på upphaussade men substanslösa rykten.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-10-04 21:23

Folk som klagar på att iPhone's skärm är förliten...? Men köp en iPad då!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 21:27
Ursprungligen av Jetwash:

Folk som klagar på att iPhone's skärm är förliten...? Men köp en iPad då!!!

Inte riktigt samma sak kompis

Jag får kanske krypa till korset och skaffa glasögon istället har alltid hittat ursäkter för att slippa

Ursprungligen av Jetwash:

Folk som klagar på att iPhone's skärm är förliten...? Men köp en iPad då!!!

Vi har redan Ipad, det är därför vi vet att skärmen måste bli större på Iphonen för att skiten skall kunna användas till något vettigt.

Jag är grymt besviken, finns som någon nämnde tidigare ABSOLUT INGEN anledning för svenska Iphone 4 ägare att uppdatera till 4s(kit). Jag hoppas att resultatet blir dålig försäljning, svikande fanboys, och en fortsatt störtdykande aktiekurs, så att det svider ordentligt.

Apple har blivit så stora och självsäkra nu att de tror att de inte behöver anstränga sig, Steve hoppade av det sjunkande skeppet i rätt tid.

Ursprungligen av 24-seven:

...4s(kit)...

Ursprungligen av 24-seven:

...störtdykande aktiekurs...

Ursprungligen av 24-seven:

...det sjunkande skeppet...

Ska man skratta eller gråta åt sådana kommentarer?

Tror du verkligen själv på det du skriver, eller är det bara lite för-höga-förväntningar-på-en-keynote-frustration som visar sig?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ska man skratta eller gråta åt sådana kommentarer?

Tror du verkligen själv på det du skriver, eller är det bara lite för-höga-förväntningar-på-en-keynote-frustration som visar sig?

En person som har haft ett konto sedan 2007 och hunnit med 12 inlägg, samtliga i denna tråd och av den karaktären... får mig att misstänka något specifikt:)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:56
Ursprungligen av 24-seven:

Vi har redan Ipad, det är därför vi vet att skärmen måste bli större på Iphonen för att skiten skall kunna användas till något vettigt.

Jag är grymt besviken, finns som någon nämnde tidigare ABSOLUT INGEN anledning för svenska Iphone 4 ägare att uppdatera till 4s(kit). Jag hoppas att resultatet blir dålig försäljning, svikande fanboys, och en fortsatt störtdykande aktiekurs, så att det svider ordentligt.

Apple har blivit så stora och självsäkra nu att de tror att de inte behöver anstränga sig, Steve hoppade av det sjunkande skeppet i rätt tid.

Så du kan inte använda en iPhone 4 till något vettigt?
Undra vad jag har gjort med min i över ett år.

Ingen anledning?
Själv ser jag många
SIRI
1080p,
8mp kamera med några andra stora förbättringar såsom face detection, 26% bättre white balance, snabbare än alla konkurrenterna, 30% bättre skärpa, 73% mer ljus
Bättre batteri
7x bättre grafik
2x snabbare processor

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 22:12
Ursprungligen av zappee:

Nej just det. ATT var inte alls inblandade i hur iPhonen begränsades i början...

Löjligt att du ens lägger nivån där.

Klart AT&T var inblandade DÅ, Apple var ny på marknaden och behövde ha dem med på tåget. Nu har de absolut ingen anledning att lyssna på om operatörerna kvider över någonting. Det är deras huvudvärk.

Ursprungligen av zappee:

Ingen anledning?
Själv ser jag många
SIRI

Vad ska du med Siri till? Öva på tyskan på bussen?

Ursprungligen av zinned:

Vad ska du med Siri till? Öva på tyskan på bussen?

Men kom igen nu, SIRI kommer på andra språk vad tiden lider. Detta är bara starten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 22:16

De kommer ju att rulla ut flera språk efterhand. Förstår inte varför man ska haka upp sig på att det betan inledningsvis "bara" har tre språk.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 22:17
Ursprungligen av zinned:

Löjligt att du ens lägger nivån där.

Klart AT&T var inblandade DÅ, Apple var ny på marknaden och behövde ha dem med på tåget. Nu har de absolut ingen anledning att lyssna på om operatörerna kvider över någonting. Det är deras huvudvärk.

Ja, det kan man ju tro. Eller så vill Apple ha en bra relation till sina partners.

Ursprungligen av zinned:

Vad ska du med Siri till? Öva på tyskan på bussen?

Allt.

Apple - iPhone

Bevaka tråden