Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Önskar jag kunde hjälpa, jag har haft liknande problem med textmate och deras kommandon som inte funkar på svenska tangentbord.. ett tips är att skicka dem ett mail!

Ursprungligen av mjewl:

kändes lite onödigt att starta en ny tråd för denna frågan, så skriver den här istället..

jag är riktigt sur (på mig själv) för att jag inte lyckas ta reda på hur man gör kommandot cmd-\ för att snabbt logga in med 1password's hjälp i safari.

så någon som vill göra mig mindre sur?

jag vet ju vad cmd är för tangent, men vad betyder \? (inte är det shift+ctrl+7 iallafall och då även + cmd)

\ får du med alt+shift+7. Leta fram tangentbordsvisning och kolla vad tecken du kan få med alt nertryckt resp alt+shift - alla tangenter ger då nya tecken.

Ursprungligen av leni45:

\ får du med alt+shift+7. Leta fram tangentbordsvisning och kolla vad tecken du kan få med alt nertryckt resp alt+shift - alla tangenter ger då nya tecken.

såg nu att jag hade skrivit fel i mitt inlägg, självklart menade jag shift+alt+7, men som jag även nämnde så är det alltså inte denna kombination jag är ute efter.

det är cmd+\ (vilket i mitt fall INTE är cmd+alt+shift+7)

I mitt 1password är genvägen cmd+'

Ursprungligen av suddgummi:

I mitt 1password är genvägen cmd+'

ok, kör jag cmd och + i safari så förstorar det bara sidan.

Ursprungligen av mjewl:

ok, kör jag cmd och + i safari så förstorar det bara sidan.

Inte "i" utan ' - fnutten på samma tangent som * till vänster om enter strax ovanför skift.

Ursprungligen av suddgummi:

Inte "i" utan ' - fnutten på samma tangent som * till vänster om enter strax ovanför skift.

Haha, menade inte i. Menade cmd och + (i safari)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2013-02-05 19:57

Förbannade jävla migränhelvete..
..nuff said >:(

Ursprungligen av Drakfot:

Förbannade jävla migränhelvete..
..nuff said >:(

Fyfan. Dislike.

För att hotell i allmänhet har usel hastighet på deras wifi .
Här jag är nu får jag en hastighet på 3 mbps och med 3G i paddan får jag 7

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-06 10:57

Jag hoppas du menar Mbps, annars förstår jag att du är sur.

En radda små saker i samma inlägg:

Telefonsystem som envisas med att spela musik i telefonkö - hate 'em

Safari 5.1.7 krånglar igen - f*ck

Nu jävlas skrivaren också, kan inte få full bredd på uskriften, text kapas - vad i h-vete?!
...fixat men om jag kommer ihåg det är en annan femma...

Har använt mängder med jobbansökningssystem på nätet men Ikeas var nog det mest bakvända - dynga!

Var koko nog att kläcka ur mig min avsky över musik i telefonen (över en knackig telefonlinje) på FB o genast ska "vänner" knacka ner på att det är något fel på mig(raderade hela skiten) - buwää grr!

Senast redigerat 2013-02-07 12:13

Tur att man inte har något att sälja på "Marknaden" när det blir trängselskatt där också. Skall bli intressant att se vad medlemsavgiften kommer att hamna på "nya 99mac". Men det heter väl inte medlemmar heller längre - såg något annat ord för det i samband med lanseringen. Strunt samma. Sur blir jag i alla fall på att allt snart skall "öronmärkas"
Det enda som snart är kvar av 99mac är namnet.
Men vi lever ju i ett kommersiellt samhälle. Så också på 99mac numera. Logga in är i alla fall "gratis" - och det får jag göra varje gång på iPad Minin numera. Men bara på 99mac. Ändå betalar jag sedan 2001 årsavgiften..........
Å andra sidan betalar jag på Tradera också - om jag säljer något. Fast den liknelsen kanske inte går att göra - ännu......
Nu slutar jag detta inlägg med " Näe, nu blir jag riktigt sur"......

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-02-08 08:26

Jag är inte sur på Sydsvenskan för att dom vill ha betalt för att läsa på webben, jag var till och med beredd att betala dom där 28 kronorna det kostar i månaden och satt redo med mitt plastkort i handen.

Men när dom vill ha min personuppgifter blir jag sur. Jag tänker verkligen inte anmäla mig till deras åsiktsregistrerings och reklamutskicksregister.

Ursprungligen av Mija:

Jag är inte sur på Sydsvenskan för att dom vill ha betalt för att läsa på webben, jag var till och med beredd att betala dom där 28 kronorna det kostar i månaden och satt redo med mitt plastkort i handen.

Men när dom vill ha min personuppgifter blir jag sur. Jag tänker verkligen inte anmäla mig till deras åsiktsregistrerings och reklamutskicksregister.

Har prenumererat på SDS på papper sedan 1992 och elektroniskt sedan de kom ut med sin iPad-app. Kan inte påminna mig om att jag någonsin har fått någon form av reklam vare sig i mailen eller brevlådan som jag kan hänföra till min SDS-prenumeration. Och jag vet inte vad du menar med åsiktsregistrering. För övrigt är det väl 28:- för ett lösnummer och 149:- per månad?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-02-08 10:08
Ursprungligen av pmarriott:

För övrigt är det väl 28:- för ett lösnummer och 149:- per månad?

Jag tänker givetvis inte betala för att få papper i en brevlåda, det borde ingen göra. Det finns ingen anledning för dom att ha mitt personnummer och koppla ihop med vad jag läser.

Ursprungligen av Mija:

Jag tänker givetvis inte betala för att få papper i en brevlåda, det borde ingen göra. Det finns ingen anledning för dom att ha mitt personnummer och koppla ihop med vad jag läser.

http://farm9.staticflickr.com/8530/8455690480_f07a083d2a.jpg

Det finns något mycket rogivande med att sitta med en kopp kaffe om morgonen och bläddra i en riktig tidning av papper. Kan varmt rekommendera det.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-02-08 10:46

Jag har provat på papperstidningsprenumeration i många år, men sa upp den för ungefär 10 år sedan. iPad prenumerationen provade jag på när den kom, men rätt snart efter började dom med ljudreklam i den och då sa jag upp den också.

Jag bytte prenumenerationsform för Sundsvalls Tidning för ett år sedan eller så. Från 7 dagar papperstidning till e-tidning med papperstidning på helgerna(fre-sön). I början var det visst strul med detta. Främst för att prenumenerationssystemen inte hängde ihop så det såg för säljarna ut som att jag avslutat min prenumeneration snarare än bytt variant. Tror de ringde minst en gång i månaden för att sälja på mig en ny o varje gång informerade jag dem om deras eget systemfel.

Till slut fick dom till det. Fördelen med e-prenumenerationen är att jag sparar 1000kr per år på den, nackdelen som också är irriterande är att de numer kräver att jag loggar in på tidningens hemsida för att kunna läsa tidningen. Jag fick den tidigare i mailen, vilket gjorde att jag enkelt kunde spara ett bokmärke till den. De påstår att det är "säkrare", för vem undrar jag. Krångligare är det iaf

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-02-14 09:34

Dunderförkyld...

Igår frisk men ont lite här o där, idag så hes att jag knappt kan prata...samt ont lite här o där

Imorgon ska vi ha stor snöröjning o jag hade tänkt sitta i drivorna o skotta ut det traktorn inte kommer åt. Får nöja mig med att dirigera o hoppas att någon av buskarna klarar sig...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2013-02-14 10:27

Feber och alldeles matt. Fan. Tänk om man kunde föda barn istället för det här eländet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-14 10:49
Ursprungligen av pmarriott:

Det finns något mycket rogivande med att sitta med en kopp kaffe om morgonen och bläddra i en riktig tidning av papper. Kan varmt rekommendera det.

Delvis sant men jag gillar inte trycksvärta på fingrarna i samband med frukosten, då blir jag citronsur Har det blivit mer trycksvärta i papperstidningarna dom senaste åren eller är det bara jag som inbillar mig det ?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-02-14 10:54
Ursprungligen av CUBEIS:

Delvis sant men jag gillar inte trycksvärta på fingrarna i samband med frukosten, då blir jag citronsur Har det blivit mer trycksvärta i papperstidningarna dom senaste åren eller är det bara jag som inbillar mig det ?

Jag upplever att trycksvärtan blivit mindre "kladdig" de senaste åren.
Kan ju bero på vilket tryckeri tidningen i fråga använder. Aftonbladet t.ex. är mycket "kladdigare" än lokalblaskan.

Febern har bytts mot huvudvärk, febern gjorde iaf inte ont >_<

Vad är värre än att vara ensam hemma i 6 dagar med 2 barn som har flunsan?
Att vara ensam hemma i 6 dagar med 2 barn som har flunsan och du själv har blivit smittad. Har typ aldrig feber men idag slog den till med 39°.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-18 20:24

Svenska tåg och järnvägar verkar vara byggda för sommarbruk.

Polisen skall lägga mer resurser på att folk kör 5 km för fort. Vafan!

Grammisgala på onsdag. Nån som bryr sig? Nä, trodde väl inte det.

Först var det 20-lappen hos SL som försvann. Sen keffar man ur SMS-betalningen. Förutom att dom förbannade tågen inte funkar….

Idioterna på bytbil.com (ivrigt påhejade av AB) förfasas av att NEBRASKA funderar på att låta MC köra mot rött. Som om vi inte har egna problem i Sverige….

Alcazar är redo för comeback. Come inte back.

Nån gök har täckt plåtarna i göteborg för att slippa "trängselskatt". Polisen utreder noggrant. Bra att vi koncentrerar oss på dessa, tunga kriminella.

På många hotell sitter två rum ihop med en dubbeldörr. Vafan e de om?

o.s.v....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-02-18 22:53
Ursprungligen av ripley609:

Svenska tåg och järnvägar verkar vara byggda för sommarbruk.

Polisen skall lägga mer resurser på att folk kör 5 km för fort. Vafan!

Grammisgala på onsdag. Nån som bryr sig? Nä, trodde väl inte det.

Först var det 20-lappen hos SL som försvann. Sen keffar man ur SMS-betalningen. Förutom att dom förbannade tågen inte funkar….

Idioterna på bytbil.com (ivrigt påhejade av AB) förfasas av att NEBRASKA funderar på att låta MC köra mot rött. Som om vi inte har egna problem i Sverige….

Alcazar är redo för comeback. Come inte back.

Nån gök har täckt plåtarna i göteborg för att slippa "trängselskatt". Polisen utreder noggrant. Bra att vi koncentrerar oss på dessa, tunga kriminella.

På många hotell sitter två rum ihop med en dubbeldörr. Vafan e de om?

o.s.v....

Japp, det är mycket som är illa. Men inte dörren mellan två hotellrum. Den finns där för större sällskap, så att familjer, vänner eller vilka nu dessa hotellboende sällskap på fler än 2 pers skall få en större lokal.
Och för att minska spring o stök i DIN korridor. Tacka o ta emot.

  • Medlem
  • 2013-02-18 23:22
Ursprungligen av ripley609:

Nån gök har täckt plåtarna i göteborg för att slippa "trängselskatt". Polisen utreder noggrant. Bra att vi koncentrerar oss på dessa, tunga kriminella.

Att lura staten på 15 kronor kommer alltid att klassas som ett värre brott än mord. Acceptera och gå vidare.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-02-18 23:23

Det tog oss tre veckors söligt trial and error att förstå åt vilket håll blöjan ska sättas på lilltösen. Pampers har tydligen missat Socialstyrelsens 'nya' råd för att förhindra plötslig spädbarnsdöd: låt barn sova på rygg. Vilket de gör 'relativt' mycket i början. Där vi bor får gravitationen materia att dras neråt. Var finns då absorberande material i en blöja? Jo i _fronten_, som ligger 'ovanför', barnet. 'Bak' på blöjan finns liksom inget. Det kanske är vårat fel som föräldrar, som fått ett annorlunda barn, oförmöget att levitera sitt kiss o bajs..

RTFM! säger du kanske, och det har jag gjort på Liberos tvättlappar: "Tvättservetten är berikad med lugnande rapsolja."
-Räcker det då att jag håller i den, eller ska man som förälder inandas oljan för en lugnande effekt?

Och så snöar det, igen...

Bevaka tråden