Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-04-19 20:50
Ursprungligen av Mymac4ever:

...för att när jag klickar på en trådrubrik så hamnar jag på första sidan i tråden. Så funkade det inte i gamla 99

Gilla = instämmer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-19 21:49
Ursprungligen av Mymac4ever:

Tänkte jag skulle gå på bio o se filmen Oblivion. Kunde vara trevligt med lite simpel Sci-fi på fredagskvällen o det var flera månader sedan jag var på bio sist (tror Avengers var senaste).

Fyller i mina betalningsuppgifter som vanligt, för att betala hemma o sedan gå till biografen några hundra meter bort o hämta ut biljetten i automaten, o allt går bra ända tills jag klickar på "köp". Får då ett meddelande om att köpet inte kan godkännas av banken, med en tresiffrig felkod.

Jag noterade under köpet att jag inte fick upp den vanliga rutan för mitt Ica Mastercard där jag uppmanas använda dosan, så jag testar en gång till o kollar noga så jag fyller i rätt kortnummer - samma resultat.

Jag tar ett annat kort, som jag aldrig använt för att betala över nätet - samma meddelande på slutet med samma felkod.

På Ica kortet har jag kredit o jag vet att den inte är övertraserad på långa vägar, enda jag kan tänka mig är att pga "rutan" inte kom upp så kunde jag inte verifiera köpet med dosan varvid banken inte godkände köpet.

På mitt andra bankkort är inte krediten aktiverad eller så är den av den typen där köp i utlandet krediterar kontot... - har i vilket fall aldrig använt det kortet så

Så nu blev det ingen bio, istället skrev jag ett mail till SF's kundtjänst o bifogade felmeddelandet i mailen, ett felmeddelande som dessutom innehöll skrivfel - det fattades ord

Kan man inte betala direkt på biografen längre?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-19 21:56
Ursprungligen av Mymac4ever:

...för att när jag klickar på en trådrubrik så hamnar jag på första sidan i tråden. Så funkade det inte i gamla 99

Klicka på brevsymbolen till vänster om trådrubriken så kan du skriva i gladtråden istället

  • Medlem
  • 2013-04-19 22:15
Ursprungligen av IngoX:

Klicka på brevsymbolen till vänster om trådrubriken så kan du skriva i gladtråden istället

Tror han menar när man ser senaste besvarade tråd i respektive delforum på "startsidan", då fins inte detta alternativ.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-04-19 22:52
Ursprungligen av Mymac4ever:

...för att när jag klickar på en trådrubrik så hamnar jag på första sidan i tråden. Så funkade det inte i gamla 99

Du hittar svaret på detta i denna http://www.99mac.se/forum/t/301973-valkommen-till-nya-99mac tråd, dock är den lite lång..

Ursprungligen av Dalle:

Tror han menar när man ser senaste besvarade tråd i respektive delforum på "startsidan", då fins inte detta alternativ.

Nja, jag menade faktiskt i bevakningen. Har lärt mig nåt nytt på köpet...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-19 23:03
Ursprungligen av Mymac4ever:

text

Jämrans. Är det så krångligt att gå på bio numer? Själv har jag inte varit på bio sedan... *räkna* kanske 1992?

(Ungefär då valde jag att skita i det hela då en massa s.k. ”ungdomar” valde att förpesta andras upplevelse. Sedan har det inte blivit av.)

Men vadå, duger det inte med pengar längre?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-19 23:12

Betalningar via nätet gör man för att slippa stå i en lång biokö. Det går fortfarande att köa om man vill det. Själv har jag aldrig varit med om problemet som beskrivs ovan. Det har alltid gått utan problem på några få sekunder i automaten.

Ursprungligen av joakimo:

Betalningar via nätet gör man för att slippa stå i en lång biokö. Det går fortfarande att köa om man vill det. Själv har jag aldrig varit med om problemet som beskrivs ovan. Det har alltid gått utan problem på några få sekunder i automaten.

Kanske olika automater. De vi har här förutsätter att man gör platsval o betalning hemma varpå man på bion stoppar in betalkortet i automaten o får ut biljetten.

Ursprungligen av kenjon:

Kan man inte betala direkt på biografen längre?

Jodå men jag vill inte behöva gå hemifrån tidigt för att köa. Dessutom är kön slö e-som försäljning av godis o dylikt sker i samma kassa som biljetterna. Jag äter inte godis, chips, popcorn eller dricker en massa läsk på bio...

Crashplan kräver gammal java (JRE1.6) för att fungera.

Detta är rena rama säkerhetshålet och gör mig mäkta arg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-21 21:18

Svar från supporten:

"Michael W. (CrashPlan Support)
Apr 21 02:16 pm (CDT)

Good day Kent,

The newest version of the application (3.5.3) supports the use of Java 1.7."

Ursprungligen av kenjon:

Svar från supporten:

"Michael W. (CrashPlan Support)
Apr 21 02:16 pm (CDT)

Good day Kent,

The newest version of the application (3.5.3) supports the use of Java 1.7."

Vi får väl se vad de säger om min ticket då JRE 1.6 var tvunget att vara installerat för att det skuller fungera.
Oracle Java 1.7 räckte inte.

Krockade med bilen för en dryg månad sedan. Fick tillbaka den i fredags. Givetvis har de missat hälften. Konstigt ljud när man svänger skarpt vänster och gasar lite, datorn har glömt att bilen har parkeringsvärmare - menyalternativen är borta. Dessutom fattas emblem etc. Det som är bra i det hela är att jag fått en ganska välutrustad Audi A6 som lånebil.

Jag är sur för att hela Malmö förvandlats till en slags hyllning till den sämsta musik Europa kan producera. Jag längtar innerligt till den dag då Malmö får återgå till sitt normala jag och det här Eurovisionstjafset är över.

Ursprungligen av Capeman:

Jag är sur för att hela Malmö förvandlats till en slags hyllning till den sämsta musik Europa kan producera. Jag längtar innerligt till den dag då Malmö får återgå till sitt normala jag och det här Eurovisionstjafset är över.

Du kommer lindrigt undan. Jag ska gå på genrepet med min dotter på torsdag. Jag måste alltså se eländet live.

Ursprungligen av pmarriott:

Du kommer lindrigt undan. Jag ska gå på genrepet med min dotter på torsdag. Jag måste alltså se eländet live.

Ouch. Kom förbi mig innan och ta en stärkande öl. Jag bor precis bredvid arenan.

Ursprungligen av Capeman:

Ouch. Kom förbi mig innan och ta en stärkande öl. Jag bor precis bredvid arenan.

Då kan vi ha en liten 99-träff för jag sitter i presscentret och bevakar repetitionerna varje dag.

(Nej, ni behöver inte tycka synd om mig, jag tycker att det är roligt!)

Ursprungligen av Papperskatt:

Då kan vi ha en liten 99-träff för jag sitter i presscentret och bevakar repetitionerna varje dag.

(Nej, ni behöver inte tycka synd om mig, jag tycker att det är roligt!)

Jag hade också kunnat tycka det var roligt om jag fick betalt för det.
Det verkar vara absurt långa köer för att komma in. En bekant fick stå i kö från stationen.

Ja, jag var förbi där i förrgår när det var dress rehearsal inför gårdagens tävling och bara då var det kö till stationen. Ja om nån vill ses och ta en kaffe så är jag i "kvarteret" hela dagen...

man trodde man var klar, men nä. android-anpassning ><

Insett att min gamla Nexus S (Samsung/Google) fixar det här med mobilt internet betydligt bättre än min iPhone 5. Med min iPhone får jag cirka 0.4Mbit och med min Nexus får jag ca 2Mbit. Lagom irriterande..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-15 22:31

Samma SIMkort (och då abonnemang)?

Ursprungligen av kenjon:

Samma SIMkort (och då abonnemang)?

Olika SIM-kort, men samma operatör, abonnemang och så klart på samma plats.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-15 23:59
Ursprungligen av maskh:

Insett att min gamla Nexus S (Samsung/Google) fixar det här med mobilt internet betydligt bättre än min iPhone 5. Med min iPhone får jag cirka 0.4Mbit och med min Nexus får jag ca 2Mbit. Lagom irriterande..

Det var dåligt,samma siffor som jag fick när jag hade Tre som operatör.
Med Halebop kommer jag upp i 9Mbit

Ursprungligen av maskh:

Insett att min gamla Nexus S (Samsung/Google) fixar det här med mobilt internet betydligt bättre än min iPhone 5. Med min iPhone får jag cirka 0.4Mbit och med min Nexus får jag ca 2Mbit. Lagom irriterande..

Ska inte det vara i glad-tråden?

Ursprungligen av maskh:

Olika SIM-kort, men samma operatör, abonnemang och så klart på samma plats.

Kan vara ena SIM-kortet är strypt. Be operatören växla huvud/tvillingkort och se om du får bättre snurr på iPhonen då. Ofta ligger det en lägre maxhastighet på tvillingkortet/extrakortet för att du inte ska köra det som ett mobilt bredband. De vill ju sälja separata abb för det.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, jag var förbi där i förrgår när det var dress rehearsal inför gårdagens tävling och bara då var det kö till stationen. Ja om nån vill ses och ta en kaffe så är jag i "kvarteret" hela dagen...

Då är man inne på arenan. Befarad mastodontkö lyste med sin frånvaro.
Som gubben sa när gumman sexade till det med string-blöja; sweet angel of death, take me now.

Processnamn. Flash Player. Internetinsticksfil för Safari. Verkligt minne. 2,64Gb.

Ja.

  • Medlem
  • 2013-05-19 19:48

Vafan!?
Det är inte ofta jag skickar snigelpost, en handfull gånger per år max. Men just nu är en sådan gång då en beställning måste gå med posten eftersom jag inte tog med mig min scanner när jag åkte iväg för att jobba...
Närmaste postlådan är 2 mil bort! W T F ?

Bevaka tråden