Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-04 22:02

Telefoner är än så länge undantagna.

  • Medlem
  • 2013-03-05 15:44
Ursprungligen av onnyt:

Jag hade inte bytt bil för att få bluetooth-stereo. Jag hade bytt stereo

Är svårt i dagens bilar då stereon tar upp halva instrumentbrädan. Inte som förr i tiden då man kunde byta till den stereo man ville ha...

Jag var nog den sista som utvecklade en app för twitter idag, motherOfAllBadTimings.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-03-06 13:41

Jag blir sur därför att det i landet Sverige, som annars älskar att förbjuda saker, är tillåtet att framföra A-traktorer på allmän väg...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-06 21:57
Ursprungligen av Andreas Dimestam:

Är det fel att älska datorer i alla former?

Ja lite fel är det enligt fortplantningstesen Bättre att älska kvinnor i alla former tycker jag, dom är ju så mycket mjukare

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-03-07 08:03
Ursprungligen av lasselu:

Jag blir sur därför att det i landet Sverige, som annars älskar att förbjuda saker, är tillåtet att framföra A-traktorer på allmän väg...

Själv accepterar jag alla sorters fordon i trafiken. Det som gör mig sur är dåligt framförande, i.e. förare med dåligt eller avsaknande av förstånd. Detta gäller även de motorlösa fordonsförararna.

För tjugo år sedan var det ett rent nöjje att ta farsans A-Ford på en tur. Numera får man bara vara orolig att någon hormonstinn dåre skall köra över en i sin iver att tjäna 30 sekunder. Arga blickar, signalerande, fingret och att köra extra nära. Ett tips: STARTA FEM MINUTER TIDIGARE!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-07 09:11

De som korkar upp trafiken, A-traktorer, bondetraktorer eller andra, borde oftare kunna visa vänligheten att köra in på de ofta förekommande parkeringsfickorna eller busshållplatserna för att släppa fram bakomvarande trafik.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-17 20:21

Jag hittade en spricka på plastdelen/antennen på min nya iPad 4. Den har absolut inte råkat ut för någon stöt.

Orka med att reklamera denna spricka… Den är i alla fall mycket irriterande! What to do?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-17 22:40

Du vill inte reklamera, men är irriterad? Vad har du att välja på? Du har ju redan svaren, reklamera eller låt bli...
Lättast är ju AppleStore Genius Bar, men Borlänge är ju rätt långt bort

Edit: Missade att det var sur-tråden.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-03-18 08:30

Jävligt lack på kollektivtrafiken i Stockholm just nu. Busstrafiken i Norrort är ett skämt, och nu strular tågen också.

Jag bor såpass till att jag kan välja tåg eller buss till jobbet, men vad hjälper det när båda strular?

Har jag tur blir jag bara en timme senare än vanligt till jobbet.

Piss!

  • Medlem
  • 2013-03-18 09:00
Ursprungligen av Vassius:

Jävligt lack på kollektivtrafiken i Stockholm just nu. Busstrafiken i Norrort är ett skämt, och nu strular tågen också.

Jag bor såpass till att jag kan välja tåg eller buss till jobbet, men vad hjälper det när båda strular?

Har jag tur blir jag bara en timme senare än vanligt till jobbet.

Piss!

Tacka regeringen och riksdagen som lagstiftar om hur upphandlingar ska gå till. Man kikar bara på priset och inte ett piss på kvaliteten. Den som lägger det lägsta budet vinner, sedan verkar det inte finnas någon som kontrollerar om företagen ens kan driva runt sin verksamhet på det bud de lägger...
Kolla bara på ditt eget exempel: Arriva (Antar det är dessa du syftar på?). Där sket man fullständigt i att kontrollera om företaget verkligen kunde leverera. Man accepterade bara deras anbud eftersom det var det lägsta. Och det är du min vän som får stå ut med bussar som inte kommer...
Idag står även tågen stilla efter att ett tåg med skadat hjul kan ha skadat rälsen så att den måste kontrolleras. Detta är väl ingens fel. Men förfallet på järnvägarna har ju varit total de senaste 50 åren... Återigen, det är politiska beslut om pengar som styr allt helvete i världen!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-03-18 09:12
Ursprungligen av Dalle:

Tacka regeringen och riksdagen som lagstiftar om hur upphandlingar ska gå till. Man kikar bara på priset och inte ett piss på kvaliteten. Den som lägger det lägsta budet vinner, sedan verkar det inte finnas någon som kontrollerar om företagen ens kan driva runt sin verksamhet på det bud de lägger...
Kolla bara på ditt eget exempel: Arriva (Antar det är dessa du syftar på?). Där sket man fullständigt i att kontrollera om företaget verkligen kunde leverera. Man accepterade bara deras anbud eftersom det var det lägsta. Och det är du min vän som får stå ut med bussar som inte kommer...

Lagen om offentlig upphandling (LoU) kommer från EU-håll, så det spelar tyvärr ingen roll vad Sveriges regering och riksdag gör. Vi är fast med skiten oavsett.

Min fru brottas med LoU regelbundet i sitt jobb, och det är en helt befängd lag i sin nuvarande utformning. Som du säger är det på grund av den vi får klåpare som Arriva att "sköta" busstrafiken.

Ursprungligen av Vassius:

Lagen om offentlig upphandling (LoU) kommer från EU-håll, så det spelar tyvärr ingen roll vad Sveriges regering och riksdag gör. Vi är fast med skiten oavsett.

Inte riktigt, http://www.allego.se/content-web-page/f09ac10...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-03-18 09:45

LOU eller andra motsvarigheter må ha funnits längre än EU, men i dagsläget är det en EU-lag som vi inte kommer ifrån hur gärna vi än vill.

http://www.allego.se/Content-Web-Page/5d3e0ae...

Citat:

LOU har i huvudsak kommit till för att införliva EG:s upphandlingsdirektiv i svensk rätt.

http://www.konkurrensverket.se/t/SectionStart...

Citat:

De offentliga inköpen regleras genom upphandlingslagstiftningen som bygger på gemensamma EU-regler.

En lastbilschaffis som inte vet vad väjningsplikt är sabbade tillvaron för mig imorse. Skulle svänga vänster, men det stod en lastbil i vägen som skulle lämnat företräde. Fick stanna och hade hunnit ut en meter i mötande körbana. Tjejen som kom som en raket där hann inte stanna. Nu måste jag vänta 8 veckor på att min bil ska repareras och hyrbilsförsäkringen gäller bara 45 dagar.

Skit happens...

Hur blev det vållandebiten då, klarar du dig? Man vet aldrig hur det går i sådana där frågor.

Ursprungligen av BlackSmp:

Skit happens...

Hur blev det vållandebiten då, klarar du dig? Man vet aldrig hur det går i sådana där frågor.

Försäkringsmässigt är jag så vållande det går att bli. Hoppas bara inte polisen kommer dragande med något ovanpå.

  • Medlem
  • 2013-03-20 10:42

Ilskan som bubblar i en när man får en aggressiv typ i andra änden på jobbtelefonen. Och när man klart och tydligt inser: Han spelar in samtalet.
Frustration...... är milt sagt. Kokar av ilska mer rätt. Gngghhhh

Med en fru med cancer, en sjuk hund, ett jobb som kräver mkt, ett forum som är så ommöblerat att man inte känner igen det längre med nya moderatorer jag inte kan/vet/känner.

...så lägger jag ner 99.se/99Mac.se

Forumet betyder numera absolut ingenting för mig och jag tycker att det sjunker in i den stora ofantliga menlösheten.

Det finns ingen "mac-community" längre därför att förr var det sammanhållning att vara kärringen mot strömmen och köra Mac.
Idag har alla en. Även riktiga jubelnötter. 99.se är överspelat och fungerar som FB-subtitut. De flesta av de gamla rävarna har redan dratt.

Ni som vet vem jag är, ni vet också vart ni kan nå mig.

Eftersom det här inlägget innehåller okontrollerad kritik mot forumet kommer inlägget att tas bort inom en kvart.
Förmodligen blir jag bannad med

Jag är sur för att Lyxfällan IF verkar vara på väg tillbaka till Elitserien. Bah.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-26 21:16

Lyxfällan IF var ju också ett namn på en gammal klubb med "goda" anor

Hur mycket dom anorna är värda nuförtiden är en annan fråga. Man kan bli sur för mindre saker helt klart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-26 21:23
Ursprungligen av Goflorp:

Med en fru med cancer, en sjuk hund, ett jobb som kräver mkt, ett forum som är så ommöblerat att man inte känner igen det längre med nya moderatorer jag inte kan/vet/känner.

...så lägger jag ner 99.se/99Mac.se

Forumet betyder numera absolut ingenting för mig och jag tycker att det sjunker in i den stora ofantliga menlösheten.

Det finns ingen "mac-community" längre därför att förr var det sammanhållning att vara kärringen mot strömmen och köra Mac.
Idag har alla en. Även riktiga jubelnötter. 99.se är överspelat och fungerar som FB-subtitut. De flesta av de gamla rävarna har redan dratt.

Ni som vet vem jag är, ni vet också vart ni kan nå mig.

Eftersom det här inlägget innehåller okontrollerad kritik mot forumet kommer inlägget att tas bort inom en kvart.
Förmodligen blir jag bannad med

Nu blir jag sur om du försvinner Goflorp. Visst vi har kanske inte haft samma åsikter om allt och alla men vi är båda spontanta godingar som inte pratar i skägget, utan säger rakt och ärligt vad vi tycker och tänker från hjärtat

Du är saknad av mig och säkert många med mig ska du veta, vad det nu kan betyda för dig , hoppas du ändrar dig och skriver här igen.

Hälsa frugan så gott hoppas det löser sig för henne med cancern så tråkigt mina tankar går till er båda .

Låt hjärtat alltid vara med Goflorp

psss.....Allting utvecklas jag har slutat bry mig för länge sen Goflorp, man bara hänger med så gott man kan, det måste funka man får inte ta så allvarligt på förändringar utan bara vara glad att man hänger med. Vad spelar denna site för roll om 10 år, familjen däremot spelar roll det är nära och kära, hold tight .

Senast redigerat 2013-03-26 21:52
  • Medlem
  • 2013-03-28 14:11

Chefen springer här med piskan och eldar på. Det är kvartalsslut och han vill elda på sin bonus maximalt. Ge mig en skälig lön så ska jag fundera på det...

Ursprungligen av Dalle:

Chefen springer här med piskan och eldar på. Det är kvartalsslut och han vill elda på sin bonus maximalt. Ge mig en skälig lön så ska jag fundera på det...

Gå hem.

För att det inte står på någon av de här 7 adaptrarna jag hittade medans jag garderobsstädade vilken pryl de hör till!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-30 20:45

Jag märker mina med Dymo när jag köper en ny pryl...

  • Medlem
  • 2013-04-10 18:44

Jävla klåpare!

Det nya bokningssystemet till tvättstugan fungerade i en dryg månad innan det ballade ur. Nu är tre tvättstugor ur funktion eftersom man bokar/låser upp tvättstugan med en tagg. Berörda personer hänvisas till en fjärde tvättstuga, där inte nyckeln fungerar... Man kommer helt enkelt inte in till tvättstugehelvetet!
Jääävligt väl genomtänkt! Undra hur lång tid det tar att laga skiten? En månad?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-04-19 13:34

Lite irriterad nu, min nya NAS Synology DS213+ kom i går, men diskarna från samma leverantör verkar skickas upp och ner i Sverige av Posten.
Både NAS och diskar var i Sundsvall i förrgår, men diskarna har vandrat från Jönköping > Malmö > Örebro > Sundsvall > Jönköping..., alltså en resa söderut från Sundsvall.

Blä för Posten!

Tänkte jag skulle gå på bio o se filmen Oblivion. Kunde vara trevligt med lite simpel Sci-fi på fredagskvällen o det var flera månader sedan jag var på bio sist (tror Avengers var senaste).

Fyller i mina betalningsuppgifter som vanligt, för att betala hemma o sedan gå till biografen några hundra meter bort o hämta ut biljetten i automaten, o allt går bra ända tills jag klickar på "köp". Får då ett meddelande om att köpet inte kan godkännas av banken, med en tresiffrig felkod.

Jag noterade under köpet att jag inte fick upp den vanliga rutan för mitt Ica Mastercard där jag uppmanas använda dosan, så jag testar en gång till o kollar noga så jag fyller i rätt kortnummer - samma resultat.

Jag tar ett annat kort, som jag aldrig använt för att betala över nätet - samma meddelande på slutet med samma felkod.

På Ica kortet har jag kredit o jag vet att den inte är övertraserad på långa vägar, enda jag kan tänka mig är att pga "rutan" inte kom upp så kunde jag inte verifiera köpet med dosan varvid banken inte godkände köpet.

På mitt andra bankkort är inte krediten aktiverad eller så är den av den typen där köp i utlandet krediterar kontot... - har i vilket fall aldrig använt det kortet så

Så nu blev det ingen bio, istället skrev jag ett mail till SF's kundtjänst o bifogade felmeddelandet i mailen, ett felmeddelande som dessutom innehöll skrivfel - det fattades ord

...för att när jag klickar på en trådrubrik så hamnar jag på första sidan i tråden. Så funkade det inte i gamla 99

Bevaka tråden