Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 02:31
Ursprungligen av shrimpii:

Någon som vet om man kan få safari på ipad att fungera vettigt?
Saknar funktionen att söka efter ord på sidor, samt om jag vill söka efter något jag sett, så försvinner nuvarande sida när man trycker på sökfältet.

Menar du att den funktionen fanns på iOS6?
Mig veterligen har det alltid varit som du beskriver.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-20 02:37

Efter många om och men lyckades jag få ner en kopia av iOS 7 och installerade den. Jag laddade ner både via iTunes i datorn och direkt i telefonen. Till slut lyckades båda nerladdningarna. Efter misslyckade försök att uppdatera direkt i telefonen fick jag uppdatera via iTunes. Rubriken "Annat" på min iPhone 5 uppgår numera till 1,78 GB, det är mer än under iOS 6. Finns det en chans att iOS-installationsfilen från OTA finns kvar?

Dagen efter vaknade jag och sträckte mig efter min telefon, då visade skärmen att ett Alarm "ringde", det hade varit igång i 3 timmar och inte gjort ett ljud för sig. Jag tog bort alla alarm jag hade sparade i telefonen och ställde in ett nytt 5 minuter i framtiden, det ringde men det återstår att se om alarmen ringer när telefonen är i vila. Alarm är det jag har haft mest problem med under mina år med iPhone, det har inte alls varit ovanligt att få höra ett alarm pågå i mindre än en sekund. Ofta ringde det inte alls.

Jag noterade att det var en blixt, inte en stickpropp vid batteriindikatorn. En liten detalj som irriterade mig under betan också. Med iOS 6 kunde jag alltid se om batteriet laddades eller inte.

Till en början hade min iCloud-säkerhetskopia ökat ganska mycket i storlek, detta tyckte jag var positivt eftersom att det berodde på att säkerhetskopieringen verkade ta hänsyn till saker som hade gått förlorade med tidigare iOS. Till exempel tog VLC upp majoriteten av utrymmet. Det tolkade jag som att filmerna jag har i min telefon säkerhetskopieras och skulle laddas ner igen om jag skulle återställa. Nu har kopian återgått till 150 MB varav VLC står för dryga 1 MB.

Hur är det här? Hur ska säkerhetskopieringen fungera från och med nu?

Jag kan välja vilken data, vilka appar jag vill ska ingå i säkerhetskopian. Det innebär väl bara datan i appen? Inaktiverar jag en app får jag väl en ny kopia av appen efter återställning?

Jag tycker att det brukar vara svårt att få igång ficklampan direkt efter att jag har fått upp kontrollcenter, det tar ett par tryck eller en stunds väntan innan det första för att lampan ska tändas. Det kanske är en vanesak men det känns som kontrollcenter dröjer något ögonblick innan det åker upp hela vägen och börjar fungera.

Ursprungligen av lappen71:

Menar du att den funktionen fanns på iOS6?
Mig veterligen har det alltid varit som du beskriver.

Ja den fanns, och det fungerar fortfarande likadant som i iOS 6. Tryck på adressfältet och skriv in vad du söker på sidan så får du upp resultaten längst ner.

Njaa

Innan det släpptes verkade det väldigt bra med många nya funktioner, men nu när jag har uppdaterat är jag inte så nöjd. Vissa sake är inte så bra som jag hoppats och jag saknar en del funktioner. Micen i mitt Bose OE2i headset slutade fungera när jag uppdaterade, och vädret är borta från noticcenter.

Jag ger det 2/5 äpplen (i nuläget)

Ursprungligen av Emil.Bris:

Innan det släpptes verkade det väldigt bra med många nya funktioner, men nu när jag har uppdaterat är jag inte så nöjd. Vissa sake är inte så bra som jag hoppats och jag saknar en del funktioner. Micen i mitt Bose OE2i headset slutade fungera när jag uppdaterade, och vädret är borta från noticcenter.

Jag ger det 2/5 äpplen (i nuläget)

Micen kan jag inte hjälpa dig med, men däremot vädret som inte alls är borta.

Kolla så Apples väder-app har tillgång till platstjänster. Slå på om inte.

Öppna appen en gång.

Kolla i notiscenter igen.

Eller är det prognosen för flera dagar du saknar? De har ju gjort fliken till idag, vad du behöver nu. Fiffigt tycker jag.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Micen kan jag inte hjälpa dig med, men däremot vädret som inte alls är borta.

Kolla så Apples väder-app har tillgång till platstjänster. Slå på om inte.

Öppna appen en gång.

Kolla i notiscenter igen.

Eller är det prognosen för flera dagar du saknar? De har ju gjort fliken till idag, vad du behöver nu. Fiffigt tycker jag.

Min telefon

Citat:

Fredag 20 september
Mest klart och 15 grader. Det blir som mest 14 grader.

Bra exempel där... 15 grader varmt men som varmast 14:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Min telefon

Bra exempel där... 15 grader varmt men som varmast 14:)

Nämen! Tokigt!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nämen! Tokigt!

Skämt åsido, de har gått över till "naturligt språk" istället för den gamla stilen och jag förstår varför. Det är lättare att ändra och integrera med andra tjänster med naturligt språk såsom "att nu skulle det ta 10 minuter att åka till arbetet"

Tack

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Micen kan jag inte hjälpa dig med, men däremot vädret som inte alls är borta.

Kolla så Apples väder-app har tillgång till platstjänster. Slå på om inte.

Öppna appen en gång.

Kolla i notiscenter igen.

Eller är det prognosen för flera dagar du saknar? De har ju gjort fliken till idag, vad du behöver nu. Fiffigt tycker jag.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2013-09-20 08:26

Min AirPrint-skrivare fungerar dåligt eller inte alls med iOS 7. Jag har lyckats få ut en tredjedel av en bild. Min trådlösa högtalare från Pioneer vaknar inte längre från standby när jag försöker sända ljud till den. De flesta buggarna verkar tydligen gälla tillbehör från tredjepartsutvecklare.

Ursprungligen av lappen71:

Menar du att den funktionen fanns på iOS6?
Mig veterligen har det alltid varit som du beskriver.

Javisst finns funktionen i iOS6, har alltid gjort.
Jag använder den rätt så ofta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-20 09:21
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Går det inte synka facebook events och kalender till kalendern i iphone? Det funkade tidigare men nu är det helt blankt.

Det var inget jag yttrade mig om så varför du citerade mig vet jag inte

För mig är Facebook ett ont som bör motarbetas i allra högsta grad.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-20 09:29

För min del funkade det automatiskt med Facebook-events i kalendern. Jag behövde inte ens tänka på det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-20 10:22
Ursprungligen av Emil.Bris:

Innan det släpptes verkade det väldigt bra med många nya funktioner, men nu när jag har uppdaterat är jag inte så nöjd. Vissa sake är inte så bra som jag hoppats och jag saknar en del funktioner. Micen i mitt Bose OE2i headset slutade fungera när jag uppdaterade, och vädret är borta från noticcenter.

Jag ger det 2/5 äpplen (i nuläget)

Kolla under Inställningar - Integritetsskydd - Mikrofon om du hittar den där.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-09-20 12:12

Om man bokar heldag i Kalendern, och sedan kollar i notisvyn på förstasidan.....ja då har man inget bokat?

Vilken idiot är det som beslutat att lägga grå text på grå bakgrund i Kalenderns anteckningsfunktion?

I Kalenderns listvy har märkfärgerna för olika kalendrar reducerats till minimala färgade streck....kan bara se det som negativt!

....och varför har man i Mail ersatt den tydliga papperskorgen med texten "Släng" ?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-20 12:34
Ursprungligen av ThomasC:

Om man bokar heldag i Kalendern, och sedan kollar i notisvyn på förstasidan.....ja då har man inget bokat?

Vilken idiot är det som beslutat att lägga grå text på grå bakgrund i Kalenderns anteckningsfunktion?

I Kalenderns listvy har märkfärgerna för olika kalendrar reducerats till minimala färgade streck....kan bara se det som negativt!

....och varför har man i Mail ersatt den tydliga papperskorgen med texten "Släng" ?

Om jag bokar en heldag så syns det i min notisvy i alla fall.

Texten Släng är väl minst lika uppenbar som en papperskorg?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 12:36
Ursprungligen av Capeman:

Ja den fanns, och det fungerar fortfarande likadant som i iOS 6. Tryck på adressfältet och skriv in vad du söker på sidan så får du upp resultaten längst ner.

Ursprungligen av keptang:

Javisst finns funktionen i iOS6, har alltid gjort.
Jag använder den rätt så ofta.

Ja där ser man Tydligen en funktion jag aldrig använt och fast jag testade på en iPhone 4S inatt missade jag.

Ursprungligen av Konrad:

För min del funkade det automatiskt med Facebook-events i kalendern. Jag behövde inte ens tänka på det.

Okej. Det funkar inte för mig längre. Synk mellan iCloud-kalender och iphone funkar inte så bra heller. Aktiviteter som har lagts till via iCloud hamnar på annan tidpunkt i telefonen.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-09-20 12:45
Ursprungligen av zappee:

Om jag bokar en heldag så syns det i min notisvy i alla fall.

Texten Släng är väl minst lika uppenbar som en papperskorg?

Så här ser det ut hos mig:

Visst är "släng" uppenbart...men man tappar finessen med att vänja sig vid symboler och dess berydelse.

Ursprungligen av zinned:

Det var inget jag yttrade mig om så varför du citerade mig vet jag inte

För mig är Facebook ett ont som bör motarbetas i allra högsta grad.

Jaja...Men vad gör man när så många andra använder Facebook?=) Känns lite som ett nödvändigt ont. Min umgängeskrets har av okänd anledning beslutat att ta all Kommunikation där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-20 13:34
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jaja...Men vad gör man när så många andra använder Facebook?=) Känns lite som ett nödvändigt ont. Min umgängeskrets har av okänd anledning beslutat att ta all Kommunikation där.

Det kan vara jobbigt att vara ståndaktig. Då gäller det att visa karaktär

Någon med 4S som kan intyga hur mycket 7an laggar? Har prövat 7an på en 4a och upplevde att det var på gränsen till för mycket lagg med animationer och annat (förvisso väldigt snygga). Hur är det med 4S?

Ursprungligen av D_Odell:

Någon med 4S som kan intyga hur mycket 7an laggar? Har prövat 7an på en 4a och upplevde att det var på gränsen till för mycket lagg med animationer och annat (förvisso väldigt snygga). Hur är det med 4S?

Har du den inte smockad med appar etc så skulle jag säga att det går bra. Dock min åsikt, du kanske har större krav på "flyt".

Ursprungligen av D_Odell:

Någon med 4S som kan intyga hur mycket 7an laggar? Har prövat 7an på en 4a och upplevde att det var på gränsen till för mycket lagg med animationer och annat (förvisso väldigt snygga). Hur är det med 4S?

Flyter på så bra det kan flyta på. Skulle säga att iOS7 upplevs "mjukt", inte på något vis långsammare än iOS6.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-20 14:11
Ursprungligen av D_Odell:

Någon med 4S som kan intyga hur mycket 7an laggar? Har prövat 7an på en 4a och upplevde att det var på gränsen till för mycket lagg med animationer och annat (förvisso väldigt snygga). Hur är det med 4S?

Räknar du animationer som lagg?

Flyter på lika bra på min 4S som iOS 6 gjorde. Känns om något nästan ännu mjukare.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 14:33

När jag läser alla klagomål på iOS7 dyker denna film upp i huvudet
Kan se hur vuxna människor sitter bakom tangentbordet och skriker ut sin frustration när dom postar på 99mac.

Ursprungligen av Capeman:

Flyter på lika bra på min 4S som iOS 6 gjorde. Känns om något nästan ännu mjukare.

Samma här. Är minst samma flyt som innan, det enda jag har märkt av hittills är att ios6 appar som inte är anpassade kan ha minnesluckor, så när jag byter från t.ex. safari till en ios6 app och sedan tillbaka kan safari behöva ladda om sidan som om den fick slut på minne. Händer dock bara ibland.

Däremot är jag mer bekymrad över Today i notiscenter, visas aldrig något i kalendern på Today? Och dessutom står det ju bara vilka aktiviteter jag har imorgon, men inte vad det är för något :S. Inte genomtänkt det där.

Dagens aktiviteter syns för mig i Today.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 14:57
Ursprungligen av Capeman:

Dagens aktiviteter syns för mig i Today.

Testa att skapa en aktivitet som är en hel dags.
Dom syns inte för mig

Bevaka tråden