Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-09-20 07:10
Ursprungligen av JB3:

Jag har inte hört något sedan "Ursäkta förseningen"-smset. Oavsett om den skickas så har jag inget ordernummer eller liknande att spåra varan på.

Är det bara jag som inte har fått någon spårningslänk eller ordernummer för att spåra varan från Telia?

Ursprungligen av JB3:

Är det bara jag som inte har fått någon spårningslänk eller ordernummer för att spåra varan från Telia?

Låter lite konstigt, kanske bäst att höra med Telia att allt är i sin ordning. (Vilket det säkert är, men bäst att vara säker)

  • Avstängd
  • 2016-09-20 07:30

Frun fick sin igår (19/9) som beställdes dagen efter Halebop öppnade för förhandsbokningar.
Men det verkar vara något fel på den för efter mindre än en dag står det "Ingen service"
Omstart fungerar inte.

iphone 7 128GB i JB finns i skrivande stund fortfarande att boka för hämtning i Täby. Efter att ha klämt på JB 7a tycker jag den är jättesnygg. Min beställning hos tele2 av JB 7+ har inte rört sig sedan beställning (var inte bland de första som beställde).

Min (7+128 jetblack) lämnade Arlanda 06.59, nu är det nära.

Ursprungligen av JB3:

Är det bara jag som inte har fått någon spårningslänk eller ordernummer för att spåra varan från Telia?

Reserverade du tidigt och utan moms?

Jag gjorde det, och har endast fått ursäkts-sms'et. Jag tror att man bara får spårningslänk om man bokat "normalt" i webshoppen och inte när man reserverat direkt vid släpp.

  • Medlem
  • 2016-09-20 08:56
Ursprungligen av tmjonasson:

Reserverade du tidigt och utan moms?

Jag gjorde det, och har endast fått ursäkts-sms'et. Jag tror att man bara får spårningslänk om man bokat "normalt" i webshoppen och inte när man reserverat direkt vid släpp.

Precis, jag har inte heller fått någon spårningslänk när jag gjorde min reservation. De kan dock se det på Telias kundtjänst, men då måste man ringa in... och kön var 30 + 25 minuter igår :I

  • Medlem
  • 2016-09-20 08:57
Ursprungligen av tmjonasson:

Reserverade du tidigt och utan moms?

Jag gjorde det, och har endast fått ursäkts-sms'et. Jag tror att man bara får spårningslänk om man bokat "normalt" i webshoppen och inte när man reserverat direkt vid släpp.

Yes, det stämmer. Men vi borde väl på samma sätt som de andra kunna spåra vår order?

Ursprungligen av Hffre:

Frun fick sin igår (19/9) som beställdes dagen efter Halebop öppnade för förhandsbokningar.
Men det verkar vara något fel på den för efter mindre än en dag står det "Ingen service"
Omstart fungerar inte.

Tips är att ta ut sim-kort och sätta in igen.
Alt skaffa nytt av operatör. Ibland är det så känsliga.

Ursprungligen av Bjofor:

Min (7+128 jetblack) lämnade Arlanda 06.59, nu är det nära.

Beställd när och från var?

Ursprungligen av theplague:

Beställd när och från var?

Apple med bekräftelse mejl 09.05 9/9.

  • Medlem
  • City
  • 2016-09-20 09:11

Bara för att klargöra, är det någon som har beställt via tre.se som faktiskt fått något levererat eller fått orderstatusuppdatering annat än x antal veckor? Känns som om de helt blivit utan telefoner.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-20 09:12
Ursprungligen av grenhall:

Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober. Wtf? Fick bekräftelsemail 09:15.

7 Plus Jet Black verkar ha varit superpoppis. Leveranserna nu är November.

Nu är även mitt datum flyttat till november: 7+ 256 JB Telia - 161102. Beställt 9/9, orderbekr. kom 11:23.

Ursprungligen av kraspor:

Bara för att klargöra, är det någon som har beställt via tre.se som faktiskt fått något levererat eller fått orderstatusuppdatering annat än x antal veckor? Känns som om de helt blivit utan telefoner.

+1 på den frågan.

  • Medlem
  • 2016-09-20 10:44
Ursprungligen av kraspor:

Bara för att klargöra, är det någon som har beställt via tre.se som faktiskt fått något levererat eller fått orderstatusuppdatering annat än x antal veckor? Känns som om de helt blivit utan telefoner.

Beställde Jb, plus, 128gb. Så kanske spelar in något. Fick bekräftelsemail 09.02, och har haft leveranstid "3-5 veckor" sen man kunde börja spåra.

Däremot har tre varit generösa med att skicka ut telefoner till diverse kändisar osv om jag förstått saken rätt på deras facebooksida. Så min uppfattning just nu är att de gör lite som de vill. Känns väldigt trist, och jag kommer vänta in min nu pga att alla har väldigt mycket längre leveranstid just nu, men för mig var det sista gången jag valde tre efter kund hos dem i 5 år. Försökt skriva med deras kundservice (på ett trevligt sätt), men de antingen ignorerar en eller ger copy-paste-svar.

Anledningen att svenska "kändiseliten" får prio på leveranser är för att de har ett specialabonnemang som heter "3 first". Ett hysch-hysch-abonnemang där de får prio på leveranser, kan byta telefon två gånger om året och får egen VIP-support.

De förväntas visa upp hur bra tre är i sociala medier o tacka tre för snabb leverans. #neverstopsharing

Zzzz

  • Avstängd
  • 2016-09-20 11:27
Ursprungligen av theplague:

Tips är att ta ut sim-kort och sätta in igen.
Alt skaffa nytt av operatör. Ibland är det så känsliga.

Att skaffa ny operatör är inget alternativ och det ska inte spela någon roll.
Lösningen var att låta det nya sim-kortet sitta i en stund. Fick ett nytt av någon anledning.

Ursprungligen av Hffre:

Att skaffa ny operatör är inget alternativ och det ska inte spela någon roll.
Lösningen var att låta det nya sim-kortet sitta i en stund. Fick ett nytt av någon anledning.

Jag skrev inte skaffa ny operatör. Läs igen.

  • Avstängd
  • 2016-09-20 11:51
Ursprungligen av theplague:

Jag skrev inte skaffa ny operatör. Läs igen.

Sorry läste fort

Ursprungligen av kraspor:

Bara för att klargöra, är det någon som har beställt via tre.se som faktiskt fått något levererat eller fått orderstatusuppdatering annat än x antal veckor? Känns som om de helt blivit utan telefoner.

Syrran beställde en 7+ rosa 128 från Tre, kom idag och hon bokade 0915 releasedagen

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2016-09-20 13:10

Hej.
Ni som beställt från Apple store, hur lång tid innan beräknad leverans fick ni mail med tracking mm. Jag la en beställning 10 sep på 2 telefoner. En 7:a med leverans 21-23 sep och en 7+ med leverans 5-11okt. Båda står fortfarande kvar som "beställning behandlas"
Borde inte den med 21-23 sep som leverans varit på väg nu?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-20 14:03
Ursprungligen av Alex73:

Hej.
Ni som beställt från Apple store, hur lång tid innan beräknad leverans fick ni mail med tracking mm. Jag la en beställning 10 sep på 2 telefoner. En 7:a med leverans 21-23 sep och en 7+ med leverans 5-11okt. Båda står fortfarande kvar som "beställning behandlas"
Borde inte den med 21-23 sep som leverans varit på väg nu?

Borde skickas imorgon som tidigast. Hör gärna av dig när du fått info att den är skickad

Har dom dragit dina pengar?
Själv beställde jag den 16e men dom har fortfarande inte dragit pengar av mig

Ursprungligen av demierre:

Du länkar till ett flyg från USA till Europa. Men telefoner som tillverkas i Asien tar väl inte omvägen över USA innan de kommer hit?

Börjar hända lite här i gbg iaf... inga plus dock
media markt o netonet

Ursprungligen av demierre:

Är även sådana som ska till operatörer på de flygplanen? Har inte förstått det.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du länkar till ett flyg från USA till Europa. Men telefoner som tillverkas i Asien tar väl inte omvägen över USA innan de kommer hit?

I diskussionerna på MacRumours forum får diskussionerna så att det är den vägen de kommer hit.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2016-09-20 14:23
Ursprungligen av Lidlund:

Borde skickas imorgon som tidigast. Hör gärna av dig när du fått info att den är skickad

Har dom dragit dina pengar?
Själv beställde jag den 16e men dom har fortfarande inte dragit pengar av mig

Hej.
Inga pengar dragna här heller än. Ringde Apple för att höra om det fanns risk för förseningar men han lovade att det är 21-23 sep som gäller. Med andra ord så borde det komma en skeppnings mail ikväll eller imorgon. (hoppas jag)

Är det nån som har minsta koll på hur Apple resonerar till att tillhandahålla operatörer parallellt med att tillgodose order de själva har?

  • Medlem
  • 2016-09-20 14:29

Jag håller på att beställa en iPhone 7 Plus vanlig svart (Matt).
Två val, abonnemang genom Telenor eller Apples onlinebutik.

Vem tror ni levererar snabbast?

Var inne hos Elgiganten precis backaplan, han sa att de har fått in ganska mycket till centrallager i Jönköping men de kommer skickas ut till butikerna torsdag ev fredag, plus modeller och vanliga..

Bevaka tråden