Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Kivrennac:

Någon som beställt från Telenor och fått någon info om leveransdatum, mer än det som står på hemsidan?

Nej, men imorse gick jag förbi butiken i västerås, de sa att det är omöjligt at leverera på ferdag och att det kommer nästa vecka, trotts att jag beställde från butiken kl 10:02 i fredags

Ursprungligen av Suwdiah:

Nej, men imorse gick jag förbi butiken i västerås, de sa att det är omöjligt at leverera på ferdag och att det kommer nästa vecka, trotts att jag beställde från butiken kl 10:02 i fredags

Låter konstigt! Svaret jag fått från deras kundtjänst är att de första telefonerna skickas dagen innan, så att kunderna ska ha paketet den 16:e. Så har det fungerat vid tidigare iPhone-släpp också. Har iofs inte beställt i butik utan på hemsidan, men visst borde även butikerna kunna lämna ut de första telefonerna på fredag?

Som av en händelse har det sen igår trillat in 3 st phishing-mail som ser ut att komma från Telia med bland annat information om att jag har produkter beställda mm. Om det inte vore för ett litet stavfel skulle det kunna se legitimt ut. När man vilar muspekaren över avsändaren eller länkarna står det dock allt annat än Telia där.

Ursprungligen av Kivrennac:

Låter konstigt! Svaret jag fått från deras kundtjänst är att de första telefonerna skickas dagen innan, så att kunderna ska ha paketet den 16:e. Så har det fungerat vid tidigare iPhone-släpp också. Har iofs inte beställt i butik utan på hemsidan, men visst borde även butikerna kunna lämna ut de första telefonerna på fredag?

Hmmmmm det tror jag inte, eftersom man inte kunde förhandsboka förrän kl 10 i butiken.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Jag fick 5-6 veckor på iPhone 7 Plus 32 GB Svart hos Comviq...hoppas det går snabbare än så

själv tog man samma fast silver. Måste la ändå kännas skönt o veta att ngn annan har fått längre väntetid..? Mindre skönt för mig iaf

Ursprungligen av Suwdiah:

Hmmmmm det tror jag inte, eftersom man inte kunde förhandsboka förrän kl 10 i butiken.

Men butikerna har, enligt Telenor själva, ett eget lager. Och telefoner därifrån borde väl börja säljas direkt vid öppning på fredag?

Ursprungligen av Kivrennac:

Men butikerna har, enligt Telenor själva, ett eget lager. Och telefoner därifrån borde väl börja säljas direkt vid öppning på fredag?

Ja ja! Då förstor jag ?, varenda butik kommer ha ett par iphones på fredag ?.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-14 17:31

Min order ändrades från 27 oktober till 27 september imorse!! Beställde en Svart Plus 128GB cirka en timme efter släppet. (Telia)

Happy happy om det stämmer

Senast redigerat 2016-09-14 18:28
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-14 17:33
Ursprungligen av pmarriott:

Som av en händelse har det sen igår trillat in 3 st phishing-mail som ser ut att komma från Telia med bland annat information om att jag har produkter beställda mm. Om det inte vore för ett litet stavfel skulle det kunna se legitimt ut. När man vilar muspekaren över avsändaren eller länkarna står det dock allt annat än Telia där.

Det är crytp0l0ck ransomware. En på företaget klickade på länken i eftermiddags och låste en stor del av servern och profilen..

Min order hos Telia gick från 26/9 till 24/10 igår, idag till 27/10 på förmiddagen och nu tillbaka till 26/9. Det verkar som om de får lite varierande leveransrapporter.

Ursprungligen av Urme:

Min order ändrades från 27 oktober till 27 september imorse!! Beställde en Svart Plus 128GB cirka en timme efter släppet.

Happy happy om det stämmer

fan va kul! vilken operatör?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-14 18:28
Ursprungligen av bluewek:

fan va kul! vilken operatör?

Ah glömde skriva att det är Telia

Ursprungligen av adress@mac:

Här flyttades den tillbaka från 26/9 till nu på fredag 16/9. Tillbaka till ursprunget med andra ord. Svart 128

Samma här, fick sms imorse, leverans till butik, svart 128gb.

Ursprungligen av Urme:

Ah glömde skriva att det är Telia

ahahha vafan, känns som alla operatörer uppdaterar sina kunder med information förutom Comviq. Fått varken beräknad leveranstid eller något smsa elr liknande. Fick ett mail då jag beställde där de skrev 7-8 veckor. Men går man in på deras sida nu och ska beställa samma telefon & abonnemang så är tiden 6-7 veckor. Så tror knappast tiden i mailet stämmer.

Nån som vet om det bara är gagasvart/jetblack som är sjukt försenad? först fick jag datum den 24/10, sen vart det nu 27/10. (telia)

Ursprungligen av zwizzen:

Nån som vet om det bara är gagasvart/jetblack som är sjukt försenad? först fick jag datum den 24/10, sen vart det nu 27/10. (telia)

Ja, så är det...

Övriga Plus har 2-3 veckor... och 7:an gagatsvart rör sig omkring 3-5 veckor.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ja, så är det...

Övriga Plus har 2-3 veckor... och 7:an gagatsvart rör sig omkring 3-5 veckor.

Ouch då. :/ Kanske skulle ha kontaktat telia och se hur snabbt dom kan luska fram en 7+ svart 128gb istället för den gagasvarta, vill ju ha en lite snabbare än november helst

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-14 19:43

Jag måste ha klickat fel när jag beställde på min iPhone hos Telia, för tanken var en gagatsvart men kanske i ivern/stressen så blev det bara en svart, men så här i efterhand känns det OK om jag får telefonen 1,5 månad tidigare

Kontaktade telia ialafall och alla 7+ 128gb va lika bokade enligt dom, så det skulle inte gå fortare. Sen såg jag via apple att mellan den 7e->13e oktober får man om man beställer en vanlig svart där. är väll lika bra och ta det lite piano och invänta och se då, med lite tur så kanske den kommer innan den 27e med

Funderar på om jag inte ska sälja min Gagatsvarta som kommer här i slutet av september...

https://www.dustin.se/product/5010977530/ipho...
Kolla lagersaldo på denna=)

Ja får iaf 4st vanliga svarta med posten nu på fredag enligt telia.
Fick ändrat datum till26 först. men idag blev det 16 igen.

Någon som bokat på Telia för att hämta i butik? Jag gjorde det kl 0901, fick momsfria priset och bekräftelsemail, sedan ingen mer info....

Ursprungligen av Illmound:

Min order hos Telia gick från 26/9 till 24/10 igår, idag till 27/10 på förmiddagen och nu tillbaka till 26/9. Det verkar som om de får lite varierande leveransrapporter.

Vilken modell?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-14 21:28

Beställde en 7+ 256 GB mattsvart hos Comviq den 12/9 med leveransdatum 15/9 ... väldigt optimistiskt leveransdatum, en dag tidigare än officiella släppet.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2016-09-14 21:32

Beställde en 7+ 256GB LadyGaga svart från Telia, idag så ändrades leveransdatumet från 26/10 till 27/10

Ursprungligen av CarlRydell:

Vilken modell?

7 plus, 128GB, svart

Ursprungligen av puttedge:

https://www.dustin.se/product/5010977530/ipho...
Kolla lagersaldo på denna=)

Ja får iaf 4st vanliga svarta med posten nu på fredag enligt telia.
Fick ändrat datum till26 först. men idag blev det 16 igen.

7+ Gagatsvart är det jag beställt...

Ursprungligen av adrianyan:

Någon som bokat på Telia för att hämta i butik? Jag gjorde det kl 0901, fick momsfria priset och bekräftelsemail, sedan ingen mer info....

Jag har också gjort det. Bokade strax efter kl 9, fick bekräftelsemail att jag är välkommen på fredag (och att reservationen ligger till lördagen), pris utan moms.

Fick sedan ett mail på kvällen där de skrev att de står för sin miss med priset.

Inte hört nå annat, så jag antar att det bara är att knata ner på fredag!

Beställde en gagatsvart 7a, 256GB.

Ursprungligen av tmjonasson:

Jag har också gjort det. Bokade strax efter kl 9, fick bekräftelsemail att jag är välkommen på fredag (och att reservationen ligger till lördagen), pris utan moms.

Fick sedan ett mail på kvällen där de skrev att de står för sin miss med priset.

Inte hört nå annat, så jag antar att det bara är att knata ner på fredag!

Beställde en gagatsvart 7a, 256GB.

Exakt samma som jag alltså, hoppas det stämmer och att man får en på fredag! Jag har bokat svart 7 Plus 256 Gb.

Ursprungligen av adrianyan:

Exakt samma som jag alltså, hoppas det stämmer och att man får en på fredag! Jag har bokat svart 7 Plus 256 Gb.

Förhoppningsvis stämmer det!
Jag ångrar dock att jag inte tog vanlig svart. Har sett flera videor nu på hur lätt gagatsvart får fingeravtryck och den verkar repas lätt.

Bevaka tråden