Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av shield:

Då är du förmodligen inte med i första vändan leveranser. Konstigt om du beställde så tidigt, fast det beror också på vilken färg man väljer och hur många andra som är före i kön som har beställt den färgen. Jag skickade in beställningen 9.03.

Tror ja skickade in min 09.05 som senast på 7plus Svart 128gb. Irriterande att inte ens veta nånting än bara.

http://www.macrumors.com/2016/09/15/iphone-7-... - Verkar lovande!

Tjejens Iphone 7 från Telia är påväg! Till det rabatterade priset.

Ingen som beställt iPhone 7 cash från Apple Store? Bara massa abonnemang här, verkar det som

  • Medlem
  • Solna
  • 2016-09-15 13:51
Ursprungligen av _empty:

http://www.macrumors.com/2016/09/15/iphone-7-... - Verkar lovande!

Tjejens Iphone 7 från Telia är påväg! Till det rabatterade priset.

Fint att få den snabbt och till rabatterat pris. Min 7a från Halebop är skickad nu också.

Ursprungligen av @ndreas:

Ingen som beställt iPhone 7 cash från Apple Store? Bara massa abonnemang här, verkar det som

Jag har beställt från Apple Store. (se inlägg 2 i den här tråden)

Ursprungligen av @ndreas:

Ingen som beställt iPhone 7 cash från Apple Store? Bara massa abonnemang här, verkar det som

Har beställt från Telia, utan abonnemang

7752kr för en 7a 256GB

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har beställt från Apple Store. (se inlägg 2 i den här tråden)

Trevligt
Fortfarande preparing for ship ?
Privat UPS ?

Ursprungligen av tmjonasson:

Har beställt från Telia, utan abonnemang

7752kr för en 7a 256GB

Nu vill jag ju dock inte ha en billig telefon, utan en dyr ?
Grattis ?

Ursprungligen av @ndreas:

...Fortfarande preparing for ship ?
Privat UPS ?

"Förbereder leverans. Levereras 16 Sep med Expressfrakt"

Det blir distansarbete imorgon.

Beställde med en iPhone 7 128 GB svart från Apple Store. Ligger fortfarande som "Förbereder leverans" med leveransdatum 16/9. Ställer in mig på att den dyker upp nästa vecka, speciellt om den ska skickas hela vägen från Irland eller var det var Apple hade sitt lager. Eller har de lager i Sverige numera?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"Förbereder leverans. Levereras 16 Sep med Expressfrakt"

Det blir distansarbete imorgon.

Står så på min också. Får hoppas de levereras imorrn

Ursprungligen av Jrubensson:

Beställde med en iPhone 7 128 GB svart från Apple Store. Ligger fortfarande som "Förbereder leverans" med leveransdatum 16/9. Ställer in mig på att den dyker upp nästa vecka, speciellt om den ska skickas hela vägen från Irland eller var det var Apple hade sitt lager. Eller har de lager i Sverige numera?

Tror deras Europalager finns i Nederländerna.

Ursprungligen av Jrubensson:

Beställde med en iPhone 7 128 GB svart från Apple Store. Ligger fortfarande som "Förbereder leverans" med leveransdatum 16/9. Ställer in mig på att den dyker upp nästa vecka, speciellt om den ska skickas hela vägen från Irland eller var det var Apple hade sitt lager. Eller har de lager i Sverige numera?

Nej men de är säkerligen redan i Sverige bara att de inte hunnit uppdatera alla status. Hur många har inte denna status men på UPS har de kunna följa hela vägen sedan flera dagar tillbaka.
Gå in på din support profil så ser du att din iPhone redan är uppdaterad med ditt serienummer.

https://supportprofile.apple.com/

Ursprungligen av demierre:

Tror deras Europalager finns i Nederländerna.

Ja, så var det ja!

  • Medlem
  • Urshult
  • 2016-09-15 14:10

På min beställning som är gjord på en 7 svart 32gb från Telia fick jag just detta i min timeline: Hej. vi väntar fortfarande på leverans av den modellen som du har beställt. Det innebär tyvärr att du inte kommer att få din telefon på Fredag. Det står fortfarande samma leveransdatum

Reserverade hos Telia med leverans till butik. Jag var snabb, bara någon minut efter kl 9. Fick bekräftelsemail att den kan hämtas upp på fredag 16/9.

Allt har varit frid och fröjd fram tills nu, fick precis ett sms om att de inte fått sin leverans och att jag därmed inte kan hämta imorgon
Ingen info om när den kommer, bara att det går ut sms när de vet mer.

Lite dåligt tycker jag att butiken inte vet mer än så.
Man tycker ju inte att beräknad leverans kan gå från 16/9 till helt okänt sådär plötsligt.

Någon med samma bekymmer?

Ursprungligen av nufc78:

På min beställning som är gjord på en 7 svart 32gb från Telia fick jag just detta i min timeline: Hej. vi väntar fortfarande på leverans av den modellen som du har beställt. Det innebär tyvärr att du inte kommer att få din telefon på Fredag. Det står fortfarande samma leveransdatum

Vi skrev ganska samtidigt ser jag.
Vad menar du med timeline?
Jag har endast ett bekräftelsemail.

Ursprungligen av @ndreas:

Nej men de är säkerligen redan i Sverige bara att de inte hunnit uppdatera alla status. Hur många har inte denna status men på UPS har de kunna följa hela vägen sedan flera dagar tillbaka.
Gå in på din support profil så ser du att din iPhone redan är uppdaterad med ditt serienummer.

https://supportprofile.apple.com/

Se där, den låg där! Nu höjdes förhoppningarna lite på leverans i morgon, hoppas jag inte blir besviken!

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2016-09-15 14:12
Ursprungligen av demierre:

Tror deras Europalager finns i Nederländerna.

Stämmer bra, jag fick precis SMS av DHL att leveransen är på väg. SMS:et innehöll även spårningsinfo vilket nu visar:

Information om försändelsen mottagen EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 13:06

Jag hoppas att den går med flygfrakt till ARN inatt för att skickas ut imorgon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-15 14:22
Ursprungligen av tmjonasson:

Reserverade hos Telia med leverans till butik. Jag var snabb, bara någon minut efter kl 9. Fick bekräftelsemail att den kan hämtas upp på fredag 16/9.

Allt har varit frid och fröjd fram tills nu, fick precis ett sms om att de inte fått sin leverans och att jag därmed inte kan hämta imorgon
Ingen info om när den kommer, bara att det går ut sms när de vet mer.

Lite dåligt tycker jag att butiken inte vet mer än så.
Man tycker ju inte att beräknad leverans kan gå från 16/9 till helt okänt sådär plötsligt.

Någon med samma bekymmer?

Jag fick också det SMS:et tidigare idag. Snålt med info om nytt leveransdatum.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2016-09-15 14:23
Ursprungligen av tmjonasson:

Vi skrev ganska samtidigt ser jag.
Vad menar du med timeline?
Jag har endast ett bekräftelsemail.

Jag fick ett sms när jag hade beställt telefonen där jag kunde följa händelserna,timelinen, via länken

Fick sms nu om att min 7.a 128 svart finns redo att hämtas från 8 imorgon hos min Teliabutik.

Ursprungligen av gneken:

Fick sms nu om att min 7.a 128 svart finns redo att hämtas från 8 imorgon hos min Teliabutik.

Då gäller det alltså inte alla Teliabutiker. Får hoppas att det bara skiljer dagar mellan dem, och inte veckor.

Ingen 7:a 32 svart i morgon från Felia "Hej! Vi väntar fortfarande på leverans av den iPhone-modell som du beställt. Det innebär tyvärr att din nya telefon inte finns att hämta ut på fredag"

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-09-15 14:28

Beställde via Telias telefonsupport eftersom det inte gick så bra att beställa via hemsidan vid förhandsbokning, och folket i Telia-butiken var extremt ohjälpsamma.

Fick "Beräknad leverans
Leverans beräknas till: Varan kommer att skickas så snart den åter finns i lager"

Försöker hitta åt och se status på leverans på Telias hemsida för företag, men det fungerar inte. Har mailat telia där man ska få svar inom ett dygn. Har gått några dagar mer än så. Telekö orkar man inte sitta i heller i timtal.

Suck.

7 plus guld 128GB.

Telia Östersund öppnar 08:00 imorgon.
Frågan är när man måste vara där för att slippa så i kö sen vid öppning. Vad tror ni?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Telia Östersund öppnar 08:00 imorgon.
Frågan är när man måste vara där för att slippa så i kö sen vid öppning. Vad tror ni?

Jag tänkte rulla till min Teliabutik runt 07:40.

Alla Teliabutiker öppnar förövrigt 08:00 imorgon inför iPhonesläppet enligt ett meddelande från dem på Facebook.

En fundering;

Kommer det finnas telefoner att köpa hos Telia om man inte reserverat? För det verkar ju väldigt konstigt i så fall.
Då borde man ju inte behöva vänta på en som man reserverat.

Ursprungligen av tmjonasson:

En fundering;

Kommer det finnas telefoner att köpa hos Telia om man inte reserverat? För det verkar ju väldigt konstigt i så fall.
Då borde man ju inte behöva vänta på en som man reserverat.

Telia Östersund hade fått in 0 telefoner att sälja imorgon till folk som ej bokat

Ursprungligen av tmjonasson:

En fundering;

Kommer det finnas telefoner att köpa hos Telia om man inte reserverat? För det verkar ju väldigt konstigt i så fall.
Då borde man ju inte behöva vänta på en som man reserverat.

Störst chans är telia på kungsgatan. Enligt en anställd där kommer de mesta leveranserna att gå dit.

Edit: i Stockholm

Bevaka tråden