Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det någon som fått ett besked från Telenor?

Ursprungligen av Suwdiah:

Är det någon som fått ett besked från Telenor?

Får inga besked alls från Telenor, förutom 16-23 september som står på hemsidan. Enligt deras kundtjänst på Twitter kommer de inte att kunna se något angående leverans förrän imorgon. Tycker det verkar konstigt att de inte kan ge någon info alls angående orderstatus?

Känns måttligt roligt att se att leverans just nu för Gagatsvart ligger i November när jag har noll koll på när personen ansvarig för våra ordrar faktiskt la den.

  • Medlem
  • 2016-09-15 15:19
Ursprungligen av Suwdiah:

Är det någon som fått ett besked från Telenor?

Nej. Dock verkar det ha ett datorsystem från 80-talet då de verkar vara ensamma om att inte kunna ge någon typ av individuell information om köplats osv.
Var inne i en butik idag och hörde, han ringde någonstans och sen hänvisade han bara till hemsidan med generella leveransuppgifter.

Har beställt hos Telia till butik...

Jag beställde först av misstag en rosaguld istället för svart, 7+ 256.
Sedan rättade jag felet och beställde en svart med.
Båda har stått parallellt samma datum inkl ändringarna. Nu ett dygn eller två har de stått för leverans 26/9.

Nu fick jag helt plötsligt sms om att den första:

"Din varuorder xxxxx plockas från lagret och inom kort kommer ett sms till dig med ditt kollinummer. Hälsningar Telia"

Dock står 26/9 kvar för lev. Jag tror ju sms:et stämmer.
Så Telias datum stämmer förmodligen ganska dåligt och det är skapligt hopp för alla som beställt att få dem betydligt snarare än aviserat.

Just nu hoppas jag på att samma sak sker med den svarta som jag vill ha.

Min status hos Apple uppdaterades precis till "Skickad". Woho!

Ursprungligen av Jrubensson:

Min status hos Apple uppdaterades precis till "Skickad". Woho!

Min också.

iPhone 7 Plus Mattsvart 128 GB beställdes från Media Markt ca 09:30 den 9/9.
I bekräftelsen som kom stod "Finns i weblager" och efter det har det stått "Leverans påbörjad" på mina sidor.

Dock fick jag runt lunch idag ett generellt mail ifrån dem som sa att dom inte fått tänkta volymer och att det dröjer 2-3 veckor så vi får se vart det slutar då jag inte vet köplats.

Det enda som retar mig lite är att dom drog pengarna från kortet den 9/9, alltså ingen förauktorisering som släppte efter ett par dagar och dröjer det nu 2-3 veckor sitter 10 papp hos Media Markt utan motprestation i totalt 3-4 veckor vilket känns lite fel.

Ursprungligen av gneken:

Störst chans är telia på kungsgatan. Enligt en anställd där kommer de mesta leveranserna att gå dit.

Edit: i Stockholm

Alltså om man inte preciserar vilken Kungsgatan det gäller så är det den i Stockholm

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Min också.

Min också
Skickad 10/9

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-15 15:50

Också goda nyheter från Apple Store

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2016-09-15 15:54
Ursprungligen av @ndreas:

Min också
Skickad 10/9

hur vet man vilket datum den skickades?

Har fortfarande inte fått nåt meddelande från telia att dom har skickat telefonen, men på orderstatusen står det fortfarande att den kommer levereras 16/9.

Någon fler? Svart 7 128gb

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 16:01
Ursprungligen av demierre:

Alltså om man inte preciserar vilken Kungsgatan det gäller så är det den i Stockholm

Nej.

NÅGON som fått sin 7+ Svart 128 eller 256 skicka från Telia?

Ursprungligen av foretshaun:

Har fortfarande inte fått nåt meddelande från telia att dom har skickat telefonen, men på orderstatusen står det fortfarande att den kommer levereras 16/9.

Någon fler? Svart 7 128gb

Samma för mej

Skriver i en tråd på Telias facebooksida.
Det verkas som att alla som tidigare haft leverans imorgon men nyligen fått sms om att den är försenad har beställt utan moms och kontant betalning.
Verkar lite konstigt, vi som lyckades få det priset måste ju ha vart bland de första att lägga order.

Ursprungligen av tmjonasson:

...nyligen fått sms om att den är försenad har beställt utan moms och kontant betalning...

Då stämmer kanske konspirationsteorin som framfördes här tidigare i veckan. Dvs att Telia flyttar de beställningarna, så att folk ska bli besvikna och avbeställa, och då slipper de sälja så många telefoner till det låga priset.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-15 16:15
Ursprungligen av foretshaun:

Har fortfarande inte fått nåt meddelande från telia att dom har skickat telefonen, men på orderstatusen står det fortfarande att den kommer levereras 16/9.

Någon fler? Svart 7 128gb

Samma här. Också Svart 7 128gb.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Då stämmer kanske konspirationsteorin som framfördes här tidigare i veckan. Dvs att Telia flyttar de beställningarna, så att folk ska bli besvikna och avbeställa, och då slipper de sälja så många telefoner till det låga priset.

Ja det är säkert så!
Men jag ger mig inte, även om jag blir tvungen att köpa en från en annan butik också pga sen leverans. Ska fasen vänta ut den här med

Ursprungligen av tmjonasson:

Skriver i en tråd på Telias facebooksida.
Det verkas som att alla som tidigare haft leverans imorgon men nyligen fått sms om att den är försenad har beställt utan moms och kontant betalning.
Verkar lite konstigt, vi som lyckades få det priset måste ju ha vart bland de första att lägga order.

Min finns för upphämtning imorgon trots jag avbeställde den, säljer den väl till någon stackare som blivit utan annars. Eller låter den ligga! Ringde som sagt och makulera då jag beställde för att försäkra mig om en leverans mot Apple Store. Ja det var priset utan moms på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-15 16:56

Fick detta idag, Iphone 7 128gb från tele2 med expressleverans: 2016-09-15 14:39 Härryda, Sverige Försändelsen är på väg

Ursprungligen av @ndreas:

Min finns för upphämtning imorgon trots jag avbeställde den, säljer den väl till någon stackare som blivit utan annars. Eller låter den ligga! Ringde som sagt och makulera då jag beställde för att försäkra mig om en leverans mot Apple Store. Ja det var priset utan moms på den.

Hade du bott närmre så hade jag köpt den av dig!

Ursprungligen av antsve:

hur vet man vilket datum den skickades?

Fortfarande ingen förändring på status för mig som valt upphämtning. Ska man åka ut till Apple Store ändå imorgon om det inte har hänt något?

Ursprungligen av tmjonasson:

Hade du bott närmre så hade jag köpt den av dig!

Jag åkte 55 mil enkel resa för en iPhone 4G när de kom, för att få den före alla andra Innan man skapade egna kanaler med Borderlinx. Nej jag skulle inte göra detta igen haha

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2016-09-15 17:05

Någon som fått mail om att hämta sin 7:a i morgonbitti? Jag förbeställde till 09:00 imorgon men inte fått något mail om att man kan hämta den. Utöver att min beställning behandlas... Och vilken tid jag valde för upphämtning...

Ni som förbeställt till lägre priset och fått försenings-smset, vilken färg har ni? (Gissar på svart)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-09-15 17:25
Ursprungligen av speer:

Någon som fått mail om att hämta sin 7:a i morgonbitti? Jag förbeställde till 09:00 imorgon men inte fått något mail om att man kan hämta den. Utöver att min beställning behandlas... Och vilken tid jag valde för upphämtning...

Kan vara bra att specificera vart du beställde osv

Bevaka tråden