Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Haninge
  • 2016-09-09 21:14

Någon mer än jag som ännu inte fått ordernummer från Tele2? Bokade första minuten... :/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-09-09 21:48

Bokade en svart 7+ 32gb samt en 7 Roséguld 32Gb på Telia.
Fick kanonpriset på båda.
Dvs: 7032kr och 5992kr.

Hämtar ut dom den 16e.

Får alltså lägga ca 2000kr emellan på min 6S Plus med 64Gb.
NÖJD!

Ursprungligen av dermike:

Någon mer än jag som ännu inte fått ordernummer från Tele2? Bokade första minuten... :/

Du borde ha fått det nu, jag fick mitt för ett par minuter sedan

Vanliga 7.a... 128gb svart. Från Telia. Står att jag ska hämta i butik den 16.e.
Frågan är om man vågar komma dit efter jobbet? Känns som att de kan ta slut...

Det blev en iPhone7 Plus 256 GB Gagatsvart från Telia i morse. Leveranstid 25/10, så nog är den modellen populär alltid. Lade ordern kl 09.20
Bekräftelse kom via mail 09:56.

Ursprungligen av grenhall:

Välkommen tillbaka Mattias. Tack! Kul att vara tillbaka!

Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober. Wtf? Fick bekräftelsemail 09:15.

7 Plus Jet Black verkar ha varit superpoppis. Leveranserna nu är November.

Någon annan som bokat 7+ 256gb svart från Telia till butik? Vad har ni för datum nu?
Jag har 26/9z
Beställde runt 12-idag(fre 9/9) så jag är nog inte bland de första. Å andra sidan kanske inte jättemånga siktar in sig på 256gb?

Apple Store - Uppdaterad - Förbereder Leverans (y)

Är det någon av er Telia-kunder som erhållit de utlovade 100GB i surfmängd på sina konton? Beställde igår och ännu syns inga extra GB på kontot hos mig.

Ursprungligen av rowlfen2:

Är det någon av er Telia-kunder som erhållit de utlovade 100GB i surfmängd på sina konton? Beställde igår och ännu syns inga extra GB på kontot hos mig.

De lär du inte få förrän du hämtat och betalt.

Ursprungligen av pmarriott:

De lär du inte få förrän du hämtat och betalt.

Men jag har ju redan betalt den. Och väntar nu på att den ska skickas hem till mig.

Beställde en 7a 32gb svart från cdon, har inte fått höra ett piss om när jag får den

Ursprungligen av grenhall:

Vi försöker igen då. 7 Plus Gagatsvart? Any takers?

Beställde en 7 plus 256 i blanksvart igår morse hos Telia. Stod först 24/10 igår men fick bekräftat datum idag på 19/9 (via SMS). Om den verkligen kommer då återstår att se.

Ursprungligen av @ndreas:

Apple Store - Uppdaterad - Förbereder Leverans

Japp. Samma här.

  • Medlem
  • 2016-09-10 11:10

Beställt en 7:a 128gb svart från Halebop någon minut efter release, samt en till damen idag.. Återstår att se leveransdatum.

Ursprungligen av rowlfen2:

Är det någon av er Telia-kunder som erhållit de utlovade 100GB i surfmängd på sina konton? Beställde igår och ännu syns inga extra GB på kontot hos mig.

Vilken iPhone bokade du? Vilket abonnemang gällde det?

Ursprungligen av calinou:

Vilken iPhone bokade du? Vilket abonnemang gällde det?

iPhone 7 Plus, 256GB, Gagatsvart med Telia 24 GB Komplett. Fortsatt abonnemang sedan tidigare (och det ska väl ha nån betydelse).

Ursprungligen av Swift:

Beställt en 7:a 128gb svart från Halebop någon minut efter release, samt en till damen idag.. Återstår att se leveransdatum.

Jag beställde också från Halebop. Frågan är när man fårleveransinfo samt köplats!

7 Plus 128 Gagatsvart, beställde 09.04 på tele2.se
6-7 veckors leveranstid.

  • Avstängd
  • 2016-09-10 16:07
Ursprungligen av Hffre:

Du kan visst inte låta blir. Det måste klia något så infernaliskt i dina fingrar att få skriva.

Tillbaka till topic:

Beställde två alla från Haelbop,iPhone 7 Svart 128GB och iPhone 7 Guld 32GB till min fru.
Inga problem med hemsidan utan det tog bara några minuter så var allt överstökat.

Jävlar vilken tabbe. Skrev fel telefonnummer på båda beställningarna och dom går inte att ändra utan det vara bara att annullera dom.
Så nu är man sist i kön och får väl dom i slutet på september.
Jaja den som väntar på något gott.....väntar alltid för länge

  • Medlem
  • 2016-09-10 16:17
Ursprungligen av Hffre:

Jävlar vilken tabbe. Skrev fel telefonnummer på båda beställningarna och dom går inte att ändra utan det vara bara att annullera dom.
Så nu är man sist i kön och får väl dom i slutet på september.
Jaja den som väntar på något gott.....väntar alltid för länge

Vilken otur! Jag tvekar på den gagatsvarta och funderar på att ändra min beställning, frågan är om man blir sist i kön då och om man måste göra en ny order.

  • Avstängd
  • 2016-09-10 16:18
Ursprungligen av WiFi:

Vilken otur! Jag tvekar på den gagatsvarta och funderar på att ändra min beställning, frågan är om man blir sist i kön då och om man måste göra en ny order.

Beror på vilken operatör du beställt ifrån. Bäst att fråga men gäller det Halebop så är det sist som gäller.

Otur var det inte utan klantigt. Var van hur beställningsproceduren var tidigare så därför skyndade jag mig.
Som farsan brukade säga när något gick på tok "Går det på rus så"

Beställde en 7 plus mattsvart, 128GB hos Telia. Fick leveransdatum 21/9. På kvällen kom ett SMS där de flyttat fram leveransen till 26/9. Nu när man loggar in på Mina Sidor står det 24/10. Blir till att vänta verkar det som.

Ursprungligen av rowlfen2:

Är det någon av er Telia-kunder som erhållit de utlovade 100GB i surfmängd på sina konton? Beställde igår och ännu syns inga extra GB på kontot hos mig.

Står såhär på Telias hemsida under support:
"Erbjudandet gäller privatpersoner så långt lagret räcker fram till 20 september för dig som skaffar eller förlänger Komplett 4GB. För dig som skaffar eller förlänger Komplett 12GB och uppåt fyller vi på din Surfpott till 100GB. Surfpotten kan du som har 12GB eller uppåt spara hur länge du vill."

iPhone 7 plus gaga svart 256gb

Beställde från Apple 09:04, levereras 26sep-3okt.
Står i mailat att jag har leverans 1?
Hopps Apple överlevererar och skickar lite tidigare...

Någon som fått tidigare datum i Sverige på gaga?

Jag kommer den 16/9 att ha följande:

2 st iPhone 7 128 GB Svart (8595kr/st)
1 st iPhone 7 Plus 128 GB Svart (9895kr)

Så om ngn inte orkar vänta men vill köpa så kan jag ordna detta. Finns att hämta i Borås trakten på Fredag.

Ursprungligen av tv_anton:

Beställde från Apple 09:04, levereras 26sep-3okt.
Står i mailat att jag har leverans 1?
Hopps Apple överlevererar och skickar lite tidigare...

Någon som fått tidigare datum i Sverige på gaga?

16/9 på en 128 GB som min fru skall ha även min beställning är 16/9
Pengarna drogs i morse och förberedd för leverans

Ursprungligen av teodor2015:

Står såhär på Telias hemsida under support:
"Erbjudandet gäller privatpersoner så långt lagret räcker fram till 20 september för dig som skaffar eller förlänger Komplett 4GB. För dig som skaffar eller förlänger Komplett 12GB och uppåt fyller vi på din Surfpott till 100GB. Surfpotten kan du som har 12GB eller uppåt spara hur länge du vill."

Eftersom jag förlängt mitt 24GB hos Telia borde man väl ha 100GB på sitt datakonto nu! Eller väntar de tills nästa vardag med att fylla på? Frågar igen: Är det någon av er andra Telia-kunder som redan erhållit era 100GB? Får väl ringa supporten och fråga så inget blivit bortglömt....,

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-10 19:07
Ursprungligen av rowlfen2:

Eftersom jag förlängt mitt 24GB hos Telia borde man väl ha 100GB på sitt datakonto nu! Eller väntar de tills nästa vardag med att fylla på? Frågar igen: Är det någon av er andra Telia-kunder som redan erhållit era 100GB? Får väl ringa supporten och fråga så inget blivit bortglömt....,

Lagret med gigabyte kanske tog slut?

Ursprungligen av @ndreas:

Apple Store - Uppdaterad - Förbereder Leverans (y)

Bör man vara orolig om man fortfarande har status "Beställning behandlas"? Valde upphämtning i Täby.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-10 20:36
Ursprungligen av the_karate_kid:

Bör man vara orolig om man fortfarande har status "Beställning behandlas"? Valde upphämtning i Täby.

Inga problem, det löser sig i tid. Jag har samma status på min hos Apple. Jag kommer dock att köpa min via Telia till det "rabatterade" priset

Så, om nu inte fjällan väljer att köpa den jag har förköpt hos Apple - någon som är sugen? iPhone 7, 128GB, Svart.

Bevaka tråden