Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Inga problem, det löser sig i tid. Jag har samma status på min hos Apple. Jag kommer dock att köpa min via Telia till det "rabatterade" priset

Så, om nu inte fjällan väljer att köpa den jag har förköpt hos Apple - någon som är sugen? iPhone 7, 128GB, Svart.

Jag har ungefär samma situation med en billig telefon från Telia och en beställd via Apple (hemleverans). Nu börjar jag bli lite stressad när jag ser att de har börjat skeppa telefoner och borde ta mig samman och avbeställa hos Apple

Det som gör att jag segar är att jag har en svart hos Telia och en gagatsvart hos Apple... Men det är inte värt 2000 kr att få "rätt färg"

Bokade en 7 plus Black 32 gb på telenor, den 9/9 kl 12:43:59 för att vara exakt haha. Leverans 16-23 september

Ursprungligen av IngoX:

Lagret med gigabyte kanske tog slut?

He he! Ja så måste det ju naturligtvis vara! ?

iPhone 7 Plus, Guld, 128 GB. Beställd på Apples hemsida.
Det står leverans den 16 Sept.
Är just nu (Lör kl 22.30) på steg 3: Förbereder leverans.

Står på telenors hemsida att de som beställde innan klockan 14 i fredags kan förvänta sig leverans mellan 16-23 september, beställde mitt ex innan dess, så det är bara att hålla tummarna

Senast redigerat 2016-09-11 10:29

Någon som har beställt iPhone 7 Plus som ångrat sig och vill ha en 7 eller tvärtom?
Själv sitter jag funderar på om jag gjorde rätt val och köpa 7.an...

Senast redigerat 2016-09-11 00:53
  • Medlem
  • 2016-09-10 23:55
Ursprungligen av gneken:

Någon som har beställt iPhone 7 som ångrat sig och vill ha en 7 Plus eller tvärtom?
Själv sitter jag funderar på om jag gjorde rätt val och köpa 7.an...

Jag beställde en 7 Plus och tvekade ett tag, men samtidigt så gillar jag den större skärmytan (men den blir ju svårare att hålla och använda med en hand), längre batteritid, kameran och en extra GB ram. (Ja, okej, det kommer säkert flyta på bra med 2 GB också men en GB extra är önskvärt, speciellt för mig som multitaskar). Vart beställde du ifrån? Om du beställde från Apple Store Online så kan du testa produkten i 14 dagar och se om den passar dina behov.

Ursprungligen av WiFi:

Jag beställde en 7 Plus och tvekade ett tag, men samtidigt så gillar jag den större skärmytan (men den blir ju svårare att hålla och använda med en hand), längre batteritid, kameran och en extra GB ram. (Ja, okej, det kommer säkert flyta på bra med 2 GB också men en GB extra är önskvärt, speciellt för mig som multitaskar). Vart beställde du ifrån? Om du beställde från Apple Store Online så kan du testa produkten i 14 dagar och se om den passar dina behov.

Beställde från Telia. Jo, störta nackdelen med Plus är väl att den kan vara lite för väl otymplig ibland. Det som gör att jag funderar på plus är egentligen batteritiden.

Ursprungligen av gneken:

Någon som har beställt iPhone 7 som ångrat sig och vill ha en 7 Plus eller tvärtom?
Själv sitter jag funderar på om jag gjorde rätt val och köpa 7.an...

Vill du byta? Jag har en iPhone 7 256gb beställd hos telia till det billigare priset (7752:-) som jag inte kommer hämta ut eftersom jag beställde fel och ska ha en Plus.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Vill du byta? Jag har en iPhone 7 256gb beställd hos telia till det billigare priset (7752:-) som jag inte kommer hämta ut eftersom jag beställde fel och ska ha en Plus.

Beställde en vanlig precis som du men funderar lite på en plus.

Ursprungligen av zinned:

Inga problem, det löser sig i tid. Jag har samma status på min hos Apple. Jag kommer dock att köpa min via Telia till det "rabatterade" priset

Så, om nu inte fjällan väljer att köpa den jag har förköpt hos Apple - någon som är sugen? iPhone 7, 128GB, Svart.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har ungefär samma situation med en billig telefon från Telia och en beställd via Apple (hemleverans). Nu börjar jag bli lite stressad när jag ser att de har börjat skeppa telefoner och borde ta mig samman och avbeställa hos Apple

Det som gör att jag segar är att jag har en svart hos Telia och en gagatsvart hos Apple... Men det är inte värt 2000 kr att få "rätt färg"

Med rabatterade, menar ni deras momsmiss?
Eller någon kombo av rätt abb som ger bästa rabatten?

Tvekade länge när telefonerna tog slut på Telia. Funderade på att inte beställa alls men bestämde ikväll så får jag se när den kommer. Byter till 7 plus 128 GB från "vanlig" storlek
Färgen är "så klart" ny gagatsvart.

Det sura var att när jag kom in på Telias hemsida var 128 GB-varianten slut, men 256 GB fanns kvar. Med fel pris. Men jag reagerade på priset och tyckte det var konstigt så struntade i det. Nu ångrar man ju det lite men strongt av Telia att stå för sitt misstag och inte ta det av kunderna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-11 08:15

Jag syftade på momsmissen.

iPhone 7, Svart, 128gb bokad på Cyberphoto 10/9.

Verkar som att de som beställt iPhone 7+ Gagatsvart får vänta då? Har inte sett någon som fått leveransdatum 16/9.

Vilken miss av mig som skulle beställa en svart, och av misstag valde en gagatsvart.. ?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Verkar som att de som beställt iPhone 7+ Gagatsvart får vänta då? Har inte sett någon som fått leveransdatum 16/9.

Vilken miss av mig som skulle beställa en svart, och av misstag valde en gagatsvart.. ?

Verkligen även om jag tror gaga kommer vara Nice, jag beställde 256gb då jag tänkte färre beställer den men väldigt många med 128gb hat fått leverans besked med 16/9 men ej vi på 256

Svart 7 Plus 128GB från Telenor. Beställde via hemsidan 09.02 i fredags, beräknad leverans är 16-23 september.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-11 20:01

Jag beställde en iPhone 7 Plus 128 GB – svart från Apple. Leverans: 5 Okt - 11 Okt.

En 7:a Rosaguld 32GB från Telia med billiga priset.

En 7+ Mattsvart 128GB från Tele2!

2-3veckor för 7+ hos tele2, men överlever. nog.

Någon annan som beställt 7+ svart 256?
Var ifrån och prel lev?

Gick in på Telia och leveransdatum (när det skickas) har nu gått från typ 14 oktober till 12 september för matt svart 128gb plus

kan det stämma?

Ursprungligen av ChristopherA:

Gick in på Telia och leveransdatum (när det skickas) har nu gått från typ 14 oktober till 12 september för matt svart 128gb plus

kan det stämma?

Kan absolut stämma. Tror de är väldigt försiktiga med att lova datum från början, och sänker dem gärna när de får siffror av Apple.

När kollade du senast och när kan datumet ha uppdaterats?

Ursprungligen av theplague:

Kan absolut stämma. Tror de är väldigt försiktiga med att lova datum från början, och sänker dem gärna när de får siffror av Apple.

När kollade du senast och när kan datumet ha uppdaterats?

Alldeles nyss, kollade innan dess på fredagen och lördagen tror jag. Har velat till och från om jag ska skaffa denna och det tidigare långa leveransdatumet har ju inte varit en positiv påverkan men nu vet jag inte...

Ursprungligen av ChristopherA:

Alldeles nyss, kollade innan dess på fredagen och lördagen tror jag. Har velat till och från om jag ska skaffa denna och det tidigare långa leveransdatumet har ju inte varit en positiv påverkan men nu vet jag inte...

Intressant om du kollat under lördagen och det uppdaterats under helg.
Velet, kör på magkänsla.
Det framför inte om det är 7 eller 7+ du beställt?

Min 7+ 256 svart ändrades från 29 till 26 under fredagen.

Ursprungligen av theplague:

Intressant om du kollat under lördagen och det uppdaterats under helg.
Velet, kör på magkänsla.
Det framför inte om det är 7 eller 7+ du beställt?

Min 7+ 256 svart ändrades från 29 till 26 under fredagen.

nej, mer om jag ska vänta. Har 5S.
Eller kanske testa Xperia XZ eller Samsung Edge S7. Fast har kört iphone sen 3GS (3GS->4S->5S)

Ursprungligen av ChristopherA:

nej, mer om jag ska vänta. Har 5S.
Eller kanske testa Xperia XZ eller Samsung Edge S7. Fast har kört iphone sen 3GS (3GS->4S->5S)

Lite OT nu, jag har kört iPhone sen sk 2G(Edgetelefonen), uteslutet att jag väljer något annat

Ursprungligen av theplague:

Någon annan som bokat 7+ 256gb svart från Telia till butik? Vad har ni för datum nu?
Jag har 26/9z
Beställde runt 12-idag(fre 9/9) så jag är nog inte bland de första. Å andra sidan kanske inte jättemånga siktar in sig på 256gb?

Ursprungligen av theplague:

Intressant om du kollat under lördagen och det uppdaterats under helg.
Velet, kör på magkänsla.
Det framför inte om det är 7 eller 7+ du beställt?

Min 7+ 256 svart ändrades från 29 till 26 under fredagen.

Eh, ett litet bakslag då Telia nu på morgonen har ändrat från 26/9 till 25/10. Tråkigt men pallar vänta.
Hoppas så klart på en ändring åt andra hållet snart

Verkar som 256-modellerna inte är klara än/i samma omfattning?

Skulle vara intressant hur alla med 256 ligger till?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-09-12 06:49

Beställde en 7:a 256gb svart från Telenor klockan 09:06. Enligt deras hemsida så ska den levereras mellan den 16 och 23 september. Undrar när man får närmre besked...?

Dom som inte får ett sms från Order / Telia under dagen tillhör nog en minoritet.
Leveransdatum flyttas fram i parti och minut. 16/9 till 26/9 till 5/10 osv. En klassiker hos Telia.

Ursprungligen av wemme:

Beställde en 7:a 256gb svart från Telenor klockan 09:06. Enligt deras hemsida så ska den levereras mellan den 16 och 23 september. Undrar när man får närmre besked...?

Enligt orderbekräftelsen jag fick på SMS så kommer de meddela igen när paketet är skickat, verkar inte gå att få någon mer info innan dess.

Bevaka tråden