Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-13 20:25

Recessionerna som börjar trilla in tycks genomgående döma ut nya hem-knappen, som sägs vara sämre än trackpaden på MB. Eftersom jag tycker redan trackpaden var en försämring känns det m a o inte lovande. Trist, men kanske vänjer man sig. Längtar i vilket fall till på fredag

Ursprungligen av Jånte:

Recessionerna som börjar trilla in tycks genomgående döma ut nya hem-knappen...

Några länkar hade varit trevligt tillsammans med ett sådant påstående...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Några länkar hade varit trevligt tillsammans med ett sådant påstående...

The Verge kör live nu och hemknappen är ju ingen knapp. Den känns inte som en knapp. Den känns som din musplatta. Jag förstår precis hur det känns. Stör inte mig. Men det är ingen knapp. Det är nog det recensenterna har problem med.

  • Medlem
  • 2016-09-13 21:52

Känner mig korkad som inte förbokade direkt när det var möjligt, utan väntade några dagar. Nu får jag vänta snällt till november, blir ju ännu värre för dem som inte förbokade alls. Hur många här får vänta så länge? Verkar bara vara gagatsvart som får vänta till november.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-13 21:57

Beror lite på var du bor, AppleStore kan ha på fredag.

  • Medlem
  • 2016-09-13 22:11
Ursprungligen av kenjon:

Beror lite på var du bor, AppleStore kan ha på fredag.

Bor i Hälsingland så det blir en bra bit bort. Men det måste ju vara en pytteliten skillnad, eller har jag fel? De brukar ju vara snabba på att skicka ut dem. Förra gången jag beställde så kom den fram dagen efter dem skickade den, från Bryssel.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-13 23:04

För oss som väntar hos Telia så har de som förbokat för uthämtning i butik tills lördag på sig att hämta ut sina telefoner innan de släpps till nästa i kön. Även om det är olika köer så är det väl mest sannolikt att det preliminära leveransdatumet ändras först efter att första batchen gått åt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-14 00:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Några länkar hade varit trevligt tillsammans med ett sådant påstående...

Ett par länkar:
http://www.theverge.com/a/apple-iphone-7-revi...
http://daringfireball.net/2016/09/the_iphones...
https://www.wired.com/2016/09/review-apple-ip...

  • Avstängd
  • 2016-09-14 03:10

Kan inte se att någon direkt dömer ut den.

  • Medlem
  • ljungby
  • 2016-09-14 07:11

Beställde iphone 7plus 32gb "svart" ifrån apple.se och där står det Skickas 2-3 veckor - Levereras 5 Okt - 11 Okt och då förbokade jag den 09/09 kl 09:23.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-14 07:36
Ursprungligen av Hffre:

Kan inte se att någon direkt dömer ut den.

Så bra, och det är väl klart man inte ska döma ut den innan man själv testat.

För egen del tyckte jag emellertid bland annat följande citat var oroväckande (och jag tycker kritiken är liknande i i stort sett alla recensioner):

"This system works tremendously well on MacBooks, but on the iPhone 7 it feels like the entire bottom of the phone is clicking, not like you’re pushing a button. You can set the haptic feedback to one of three force settings that make it feel like a harder or stronger click, but it’s definitely still strange, especially if the phone is lying down on a table instead of in your hand and you can see that you’re just pushing against nothing."

"This new home button is the one and only thing about the iPhone 7 that I don’t like."

"I cannot, for the life of me, get used to the iPhone 7’s new home button. "

Ursprungligen av Jånte:

Så bra, och det är väl klart man inte ska döma ut den innan man själv testat.

För egen del tyckte jag emellertid bland annat följande citat var oroväckande (och jag tycker kritiken är liknande i i stort sett alla recensioner):

...

Vi får hoppas att det är som Gruber skriver. Nu är det snart bara 48 timmar kvar innan jag kan bedöma själv

Citat:

The new home buttons don’t feel like actual button clicks at all. It feels like the iPhone is clicking, not the button. This was especially disconcerting at first. In the hands-on area at the event last week, when everyone was experiencing it for the first time, reaction was overwhelmingly negative.Five days later, I’m getting used to it. But I don’t think I’ll ever like it as much as the actual clicking Touch ID home button on the iPhones 5S through 6S.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-14 07:46

Beställde en Iphone 7 128gb från tele2 09.01-02 med expressleverans och fick detta inatt: 2016-09-14 01:35 Tele2 Sverige AB Avsändaren har informerat PostNord om en kommande transport

Ursprungligen av theplague:

Vid tiggare generationer har det varit värre än så vid tillfällen vid "fel" kombination av färg+storlek.
Hoppas inte så nu.

Min har ändrats till 16:e Sep nu

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Min har ändrats till 16:e Sep nu

Min 26 sep. Puh...

Telia flyttade först från 24/10 till 19/9 till 28/10 idag (ni som varnade hade alltså rätt ). Jag avbeställde och eftersom jag inte är någon som absolut måste ha det senaste så kommer jag antagligen inte byta telefon förrän 8 dyker upp, eller om det blir något supererbjudande på 7 innan dess. Trist.

Någon som beställt från Telenor och fått någon info om leveransdatum, mer än det som står på hemsidan?

Ursprungligen av MultiMan:

Telia flyttade först från 24/10 till 19/9 till 28/10 idag (ni som varnade hade alltså rätt ). Jag avbeställde och eftersom jag inte är någon som absolut måste ha det senaste så kommer jag antagligen inte byta telefon förrän 8 dyker upp, eller om det blir något supererbjudande på 7 innan dess. Trist.

Stor chans att den skulle kunna flyttas tillbaka, och till ännu tidigare datum. Det är min erfarenhet av Telia.

Men du låter inte övertygad att du ska ha den så då är det anledning nog.

Ursprungligen av MultiMan:

Telia flyttade först från 24/10 till 19/9 till 28/10 idag (ni som varnade hade alltså rätt ). Jag avbeställde och eftersom jag inte är någon som absolut måste ha det senaste så kommer jag antagligen inte byta telefon förrän 8 dyker upp, eller om det blir något supererbjudande på 7 innan dess. Trist.

Vilken modell hade du beställt?

Svart plus 128 på Telia.
Blev framflyttad till 27/10 idag. :/

Ursprungligen av theplague:

Stor chans att den skulle kunna flyttas tillbaka, och till ännu tidigare datum. Det är min erfarenhet av Telia.

Men du låter inte övertygad att du ska ha den så då är det anledning nog.

Jag satt i en timme i telefon mellan 8-9 idag med flera samtal till lagret från supporten. Inte en chans att telefonen (7+256 gagat) skulle komma denna månaden), därför avbeställde jag.

Och vadå "ännu tidigare datum"? Telefonerna ska skickas ut på fredag, speciellt mycket tidigare än 19/9 som jag hade sedan i lördags är svårt att få.

Ursprungligen av MultiMan:

Jag satt i en timme i telefon mellan 8-9 idag med flera samtal till lagret från supporten. Inte en chans att telefonen (7+256 gagat) skulle komma denna månaden), därför avbeställde jag.

Och vadå "ännu tidigare datum"? Telefonerna ska skickas ut på fredag, speciellt mycket tidigare än 19/9 som jag hade sedan i lördags är svårt att få.

Missade helt enkelt att du skrev 19/9, läste snabbt och såg 19/10, sorry.

  • Medlem
  • 2016-09-14 10:04
Ursprungligen av Kivrennac:

Någon som beställt från Telenor och fått någon info om leveransdatum, mer än det som står på hemsidan?

Jag har bokat från Telenor, dock via butik. Har ingen aning om när den kan tänkas komma då Telenor tydligen har skilda lager mellan Kundtjänst, webben och butik.
Funderar på att gå förbi på lunchen och kolla status, men antar att de inte vet något.

jaha, där flyttades prel. leveranstid hos Telia från 24/10 till 27/10 för mig.

Ursprungligen av mjewl:

jaha, där flyttades prel. leveranstid hos Telia från 24/10 till 27/10 för mig.

Modell?

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Modell?

Iphone 7 plus - jet black 128gb

Här flyttades den tillbaka från 26/9 till nu på fredag 16/9. Tillbaka till ursprunget med andra ord. Svart 128

Fått leveranstid på 7-8 veckor från Comviq.. Någon annan som behöver vänta lika länge? tror ni vi kommer få behöva vänta 7-8 veckor fullt ut? känns lite långt, de är början utav November

Ursprungligen av bluewek:

Fått leveranstid på 7-8 veckor från Comviq.. Någon annan som behöver vänta lika länge? tror ni vi kommer få behöva vänta 7-8 veckor fullt ut? känns lite långt, de är början utav November

Jag fick 5-6 veckor på iPhone 7 Plus 32 GB Svart hos Comviq...hoppas det går snabbare än så

Hej!

iPhone 7/7 Plus är superpopulära och efterfrågan på vissa modeller är mycket stor. Vi gör allt vi kan för att du ska få din iPhone så snart som möjligt. Vi har ännu inte fått besked om kommande leveranser från Apple, men så fort vi vet något kommer vi att uppdatera detta med preliminär leveransinfo på halebop.se/orderstatus.

Observera! Leveransbeskeden från Apple kan ändras vilket gör att vi inte med exakthet kan säga när du kommer få din iPhone.

//Halebop

Fick detta från Halebop nu, antar att det betyder jag jag inte får min telefon i första vågen.

Bevaka tråden