Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av adress@mac:

Dom som inte får ett sms från Order / Telia under dagen tillhör nog en minoritet.
Leveransdatum flyttas fram i parti och minut. 16/9 till 26/9 till 5/10 osv. En klassiker hos Telia.

Min ligger just nu 25:e Oktober hos Telia 7+ 128 Svart. Beställde på en gång när det gick.

Min har nu på morgonen gått från 16 september när jag beställde den inatt till 25 oktober....

Haha gissa om Telia blåser er allihop. Bara för att 90% hoppar av och beställer från App Store eller liknande istället. Så slipper Telia gå med förlust.

Ursprungligen av grenhall:

Haha gissa om Telia blåser er allihop. Bara för att 90% hoppar av och beställer från App Store eller liknande istället. Så slipper Telia gå med förlust.

Jag förstår inte ditt inlägg. 90% hoppar av? Hoppar av från vadå?

App Store? Du menar kanske Apple Store.

Tillägg::
Efter att ha läst inlägget ett par gånger till så kanske jag förstår. Du menar att Telia flyttar alla leveransdatum långt bort, så att alla ska avboka, och därmed skulle Telia slippa ifrån en stor del av kostnaderna för momsmissen?

Ursprungligen av ChristopherA:

Min har nu på morgonen gått från 16 september när jag beställde den inatt till 25 oktober....

Det finns tyvärr ingen garanti på att det kommer enligt deras datum. Förra gången när jag beställde min iPhone 6 + (ringde först av alla enligt säljaren) så fick jag den sist av alla dvs samtidigt som den började säljas i butiken.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag förstår inte ditt inlägg. 90% hoppar av? Hoppar av från vadå?

App Store? Du menar kanske Apple Store.

Tillägg::
Efter att ha läst inlägget ett par gånger till så kanske jag förstår. Du menar att Telia flyttar alla leveransdatum långt bort, så att alla ska avboka, och därmed skulle Telia slippa ifrån en stor del av kostnaderna för momsmissen?

Helt korrekt! App Store var nog en kvarleva från Andriod-tråden. Sorry.

Ursprungligen av grenhall:

Helt korrekt! App Store var nog en kvarleva från Andriod-tråden. Sorry.

Jag tror inte jag fick den till det priset, menar du att de flyttar datumet för alla kunder i sådana fall?
Tveksam att de chansar att irritera så många kunder då skapligt fåtal fått den till det priset.

Senast redigerat 2016-09-12 17:05
Ursprungligen av adress@mac:

Dom som inte får ett sms från Order / Telia under dagen tillhör nog en minoritet.
Leveransdatum flyttas fram i parti och minut. 16/9 till 26/9 till 5/10 osv. En klassiker hos Telia.

En klassiker? Jag fick flyttat från 24/10 till 19/9 via SMS. Plus 256 Gagat.

Ursprungligen av MultiMan:

En klassiker? Jag fick flyttat från 24/10 till 19/9 via SMS. Plus 256 Gagat.

Jag var för mig att förra året fick jag också framflyttat via SMS först, sen hoppade den tillbaka till releasedagen..

Ursprungligen av MultiMan:

En klassiker? Jag fick flyttat från 24/10 till 19/9 via SMS. Plus 256 Gagat.

Ok, när fick du 24/10? När ändrades det?
När lade du beställningen av Telia?

Någon som har beställt från Tre och vet deras leveranstider i nu läget?

Ursprungligen av theplague:

Ok, när fick du 24/10? När ändrades det?
När lade du beställningen av Telia?

Finns redan i tråden, sida 2.

Ursprungligen av MultiMan:

Finns redan i tråden, sida 2.

Ok, tack!

Någon som hört något från tele2 och Gagatsvart 7 plus?
Det är samma leveranstid på beställningar idag (6-7 veckor) som i fredags vid 09.01.

Fler som beställt via Halebop? Hoppas de släpper någon form av leveransdatum.. ?

De svarade på Twitter att de inte vet något om leveranstiderna ännu, så det är bara att vänta. (Halebop)

Ursprungligen av Homestream:

Någon som hört något från tele2 och Gagatsvart 7 plus?
Det är samma leveranstid på beställningar idag (6-7 veckor) som i fredags vid 09.01.

7 Plus Gagatsvart verkar antingen vara extremt underproducerad eller extremt populär. Alla väntar på den. Tvivlar på att någon i Sverige får se den innan oktober.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Fler som beställt via Halebop? Hoppas de släpper någon form av leveransdatum.. ?

Har också beställt från Halebop, ett par minuter efter att de öppnade förbokningen (7 Plus 128 Jet Black). Övriga operatörer verkar i alla fall ge en uppskattning om leveranstid, men på Halebop står det som sagt inget alls. Vilken modell beställde du och när?

Låter som om jag skulle valt mattsvart istället när jag att de flesta här verkar få längre väntetid på just jet black

Ursprungligen av Onebuying:

Har också beställt från Halebop, ett par minuter efter att de öppnade förbokningen (7 Plus 128 Jet Black). Övriga operatörer verkar i alla fall ge en uppskattning om leveranstid, men på Halebop står det som sagt inget alls. Vilken modell beställde du och när?

Beställde någon minut efter att de öppnade, skulle beställa en 7+ 128 SVART! Men råkade beställa en GAGATSVART i stället.. Så min kommer väl lagom till årsskiftet.. Fick ett riktigt hjärnsläpp när jag beställde.

Vore intressant att höra vilka med Telia som har uppdaterade datum före 25 okt? Känns inte som många.

  • Medlem
  • 2016-09-12 17:57
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Fler som beställt via Halebop? Hoppas de släpper någon form av leveransdatum.. ?

Jag har fått en preliminärt datum nu den 16:e, beställde någon minut efter release, 128gb svart.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2016-09-12 18:10

Jag beställde direkt kl 9.01 hos Telia och valde hämta i butik. Fick mail med denna formulering som bekräftelse:

"Tack för din reservation!

Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 16 september är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 17 september, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen."

Ska bli spännande att se hur detta kommer att gå. (iPhone 7 128 svart).

Ursprungligen av Swift:

Jag har fått en preliminärt datum nu den 16:e, beställde någon minut efter release, 128gb svart.

Kul! Håller tummarna för att det stämmer!

Hur fick du datumet?

Lång leveranstid Telia.

Beställde en 7+ Svart 128GB från telia via telefon ca kl 10 i fredags.
I bekräftelsemailet stod det beräknad leveranstid 26/9, men har nu blivit tillbakaflyttad ända till 25/10.
Nån mer som har råkat ut för samma?

  • Medlem
  • 2016-09-12 18:27
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Kul! Håller tummarna för att det stämmer!

Hur fick du datumet?

Via https://shop.halebop.se/orderstatus

Då är det bara att hålla tummarna, har ingen ny information där.

Tack för snabbt svar! ??

Ursprungligen av CarlRydell:

Beställde en 7+ Svart 128GB från telia via telefon ca kl 10 i fredags.
I bekräftelsemailet stod det beräknad leveranstid 26/9, men har nu blivit tillbakaflyttad ända till 25/10.
Nån mer som har råkat ut för samma?

Ja, läs en bit upp.
Jag tror det finns god chans att det kan gå snabbare. Att de får sändningar snabbare men inte vill lova något.

Kanske alla som fått priset utan moms som får vänta lite extra......... Kan det vara värt ?

Ursprungligen av adress@mac:

Kanske alla som fått priset utan moms som får vänta lite extra......... Kan det vara värt ?

Njae, jag har nog inte fått rabatten vad jag kan se.
Tror inte Telia skulle våga dra en sån grej då folk garanterat jämför leveransdatum vs beställningstid.
Sedan, vad skulle de tjäna på det?

Bevaka tråden