Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-09-22 09:20
Ursprungligen av jonasn:

Jag fick min i morse! Hemlevererad. Inslagen i paket med guldsnöre. Av kungen! Sen vaknade jag och insåg att de har flyttat till 23/9 även för mig (vilket jag redan hade insett skulle hända då de inte har fått dem själva än).

???????

Ursprungligen av bluewek:

Känns drygt att se alla få sina telefoner medan man själv måste vänta till ~20 Oktober

Du har en datum iaf För mig har det stått 3-5 veckor i över en vecka nu ... Så jag hoppas iaf att jag har en 21 oktober för det är 5 veckor från igår typ ..

Fick precis sms från Telia att de plockar min order och att jag får kollinummer strax.
Ordern gick igenom ca 09:45 9/9 när den släpptes.

iPhone 7 svart 128 gb

Ursprungligen av larssonmx:

Fick precis sms från Telia att de plockar min order och att jag får kollinummer strax.
Ordern gick igenom ca 09:45 9/9 när den släpptes.

iPhone 7 svart 128 gb

Vad har du haft för prel lev.datum innan?

Beställt en JB 128GB genom dustin som skall levereras den 28/9!
Blir att köpa till ett "Wolverine" case till den
http://www.themobilestore.se/just-mobile-tenc...

Har ett till min 6a i dagsläget och tro det eller ej det funkar för smårepor.
Rekommenderar starkt detta skal.

Ursprungligen av theplague:

Vad har du haft för prel lev.datum innan?

Från början var det 16/9 sen ändrades det till 20/9 och sen dess har det varit imorgon 23/9.

Ursprungligen av FruVanheden:

Bor i Blekinge så det är en bit från Stockholm..
Har ringt till Apple och berättat och de sa att de tog det på stort allvar så hoppas det..
Han måste ha förfalskat min signatur eftersom de måste visa upp det och det står när jag spåras den att jag har tagit emot den vid dörren.
Man kanske skulle ringt ups också för makens jetblack 7+ ska också levereras från Apple och vill inte den ska lämnas likadant!
Har många som går förbi huset så det är enkelt för dem att bara ta telefonen om den ligger på trappan.

Ok, ja det är ju till UPS du bör vända dig i första fall, givetvis vill väl Apple veta om deras transportleverantör gör fel men tror de regionalt ansvariga är mer intresserade ifall de har chaufförer som missköter sitt jobb.

Ursprungligen av larssonmx:

Fick precis sms från Telia att de plockar min order och att jag får kollinummer strax.
Ordern gick igenom ca 09:45 9/9 när den släpptes.

iPhone 7 svart 128 gb

La precis samma beställning som dig med enda skillnaden att min order gick igenom 09:39. Jag har inte hört ett knyst från Telia sedan dess mer än det där sms:et om att "Vi väntar fortfarande på leverans av den iPhone.."! Däremot har beräknat leveransdatum under mina sidor ändrats ett par ggr. Från 16/9 till 23/9 och slutligen 26/9 och där står vi nu. Det här med kösystem vid släpp är ett riktigt lotteri.

Ursprungligen av Brotherson:

La precis samma beställning som dig med enda skillnaden att min order gick igenom 09:39. Jag har inte hört ett knyst från Telia sedan dess mer än det där sms:et om att "Vi väntar fortfarande på leverans av den iPhone.."! Däremot har beräknat leveransdatum under mina sidor ändrats ett par ggr. Från 16/9 till 23/9 och slutligen 26/9 och där står vi nu. Det här med kösystem vid släpp är ett riktigt lotteri.

Var ni bägge befintliga kunder?
Skulle inte förvåna mig om nya kunder fick förtur.

Ursprungligen av demierre:

Var ni bägge befintliga kunder?
Skulle inte förvåna mig om nya kunder fick förtur.

Jag är i alla fall befintlig kund och har så varit sen jag skaffade min först mobil typ Nokia 3310

Ursprungligen av demierre:

Var ni bägge befintliga kunder?
Skulle inte förvåna mig om nya kunder fick förtur.

Har alltid haft Telia så ingen av oss är nya då.

Ursprungligen av larssonmx:

Har alltid haft Telia så ingen av oss är nya då.

Nu har även min telefon skickats ..

  • Medlem
  • h-kärra
  • 2016-09-22 13:07

Beställde från Telia ganska sent, typ 14/9 , fick preliminärdatum 1/11 först och det har förflyttats fram en dag för varje dag som går, nu 4/11. Var på lunch och tänkte att: det skadar inte att gå in och kolla om de har fått in något.. Ut kommer man med en ny iPhone 7 Plus 32GB i MB... Sjukt glad!

Ursprungligen av patteng:

Beställde från Telia ganska sent, typ 14/9 , fick preliminärdatum 1/11 först och det har förflyttats fram en dag för varje dag som går, nu 4/11. Var på lunch och tänkte att: det skadar inte att gå in och kolla om de har fått in något.. Ut kommer man med en ny iPhone 7 Plus 32GB i MB... Sjukt glad!

Vart var du inne?

  • Medlem
  • h-kärra
  • 2016-09-22 13:22
Ursprungligen av theplague:

Vart var du inne?

Telia Kungsportsplatsen, Göteborg.
Tydligen är det Göteborgs flaggskeppsbutik så att den butiken får de nya telefonerna oftast först och flest

  • Medlem
  • 2016-09-22 13:32

Ingen som har fått leverans på 7+ 128gb svart av Telia?

Enligt Telenors kundtjänst kommer min inte att skickas förrän V.40-41, trots att beställningen gjordes 09.02 den 9/9 och bekräftelse att telefonen var reserverad kom på mail 09.03. Är det någon som fått andra besked därifrån?

Svart 7 Plus 128GB.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-09-22 14:04
Ursprungligen av Kivrennac:

Enligt Telenors kundtjänst kommer min inte att skickas förrän V.40-41, trots att beställningen gjordes 09.02 den 9/9 och bekräftelse att telefonen var reserverad kom på mail 09.03. Är det någon som fått andra besked därifrån?

Svart 7 Plus 128GB.

Förbeställde 09:02 en gagatsvart 7 (ej +) 128gb hos Telenor.
Preliminär leverans v40-41, men idag fick jag sms om att den kommit till butiken

Är det fler här som beställt en 7+ JB 256 från Apple som väntar på leverans?
Beställde den 9/9 ca 09.05 och min rosa kom på den 16 men makens skulle komma mellan 4-10/10, leverans 2-3 veckor och inget har ändrats och inga pengar har heller dragits ännu för hans telefon..

Ursprungligen av Niveon:

(Telia leverans till butik, beställd 10.45 via hemsidan vid släppet, iphone 7 svart 128)
Vaknade nu innan kl 6. Uppdaterade leveransstatus och preliminär leveransdatum har ändrats till 23e
Fjärde ändringen nu....

Skickats från telias vaulager idag vid ett tiden! Ankomst imorgon, underbart!

Ursprungligen av Lidlund:

http://www.istocknow.com/live/
Här kan man kolla lagerstatus på Apple-stores i världen.

Tack för det. Jag kollade och Täby (10 min hemifrån) hade en svart 32GB plus, så jag svängde förbi och hämtade den. Bättre än min bokning som skulle levereras i mitten av oktober.

  • Medlem
  • 2016-09-22 14:58
Ursprungligen av Kivrennac:

Enligt Telenors kundtjänst kommer min inte att skickas förrän V.40-41, trots att beställningen gjordes 09.02 den 9/9 och bekräftelse att telefonen var reserverad kom på mail 09.03. Är det någon som fått andra besked därifrån?

Svart 7 Plus 128GB.

Beställde också svart 7 Plus 128GB från Telenor strax efter kl 09 den 9/9. Pratade nyss med kundtjänst - min telefon har inte blivit packad eller skickad ännu och de hänvisar fortfarande till sin hemsida som säger "Beräknad leverans: 16-23 september". Känns ju inte så troligt om den inte blivit skickad idag... Är ganska sugen på att ångra mitt köp och beställa telefonen från Apple Store istället då de verkar ha prio.

Ska också sägas att jag fick inget besked om V.40-41 som du fick. Så det verkar väldigt oklart när vi får våra telefoner :/

Ursprungligen av Zelda:

Beställde också svart 7 Plus 128GB från Telenor strax efter kl 09 den 9/9. Pratade nyss med kundtjänst - min telefon har inte blivit packad eller skickad ännu och de hänvisar fortfarande till sin hemsida som säger "Beräknad leverans: 16-23 september". Känns ju inte så troligt om den inte blivit skickad idag... Är ganska sugen på att ångra mitt köp och beställa telefonen från Apple Store istället då de verkar ha prio.

Ska också sägas att jag fick inget besked om V.40-41 som du fick. Så det verkar väldigt oklart när vi får våra telefoner :/

Pratade du med dom via telefon?

Första killen jag pratade med sa att dom packar fram till kl 18, och att det inte var alls omöjligt att min kommer med innan det. Sen blev jag kopplad till en annan kille som var helt säker på att den inte skickas innan 40-41. Har jag inte fått den imorgon ångrar jag köpet, byter operatör och beställer den från Apple istället.

Sen står det fortfarande på hemsidan att det är 1-3 veckors leveranstid, om man gör beställningen NU. Kan knappast stämma...

  • Medlem
  • 2016-09-22 15:17
Ursprungligen av Kivrennac:

Pratade du med dom via telefon?

Första killen jag pratade med sa att dom packar fram till kl 18, och att det inte var alls omöjligt att min kommer med innan det. Sen blev jag kopplad till en annan kille som var helt säker på att den inte skickas innan 40-41. Har jag inte fått den imorgon ångrar jag köpet, byter operatör och beställer den från Apple istället.

Sen står det fortfarande på hemsidan att det är 1-3 veckors leveranstid, om man gör beställningen NU. Kan knappast stämma...

Jag skrev med Telenors kundtjänst på Facebook faktiskt. Får kanske inte lika utförliga svar där. De visst inte mer än vad som stod på hemsidan... (men de kunde se om den var skickad eller inte)

Kommer förmodligen också ångrat mitt köp om jag inte får den imorgon. Troligtvis kommer man ÄNDÅ få den snabbare om man beställer från Apple Store imorgon..

Men det är helt sjukt hur de kan ha så dålig koll. De måste ju veta om de har telefoner inne i lager, eller om det är på väg in (särskilt eftersom de inte ändrat beräknas leveransdatum)

Ursprungligen av Kivrennac:

Enligt Telenors kundtjänst kommer min inte att skickas förrän V.40-41, trots att beställningen gjordes 09.02 den 9/9 och bekräftelse att telefonen var reserverad kom på mail 09.03. Är det någon som fått andra besked därifrån?

Svart 7 Plus 128GB.

Fick sms av Telenor precis att min beställning bearbetas.

Ursprungligen av +Pine+:

Fick sms av Telenor precis att min beställning bearbetas.

Vilken modell och när/var beställde du?

Beställde ifrån Telenor.se, svart 128gb 7 plus

Ursprungligen av Zelda:

Jag skrev med Telenors kundtjänst på Facebook faktiskt. Får kanske inte lika utförliga svar där. De visst inte mer än vad som stod på hemsidan... (men de kunde se om den var skickad eller inte)

Kommer förmodligen också ångrat mitt köp om jag inte får den imorgon. Troligtvis kommer man ÄNDÅ få den snabbare om man beställer från Apple Store imorgon..

Men det är helt sjukt hur de kan ha så dålig koll. De måste ju veta om de har telefoner inne i lager, eller om det är på väg in (särskilt eftersom de inte ändrat beräknas leveransdatum)

Har också skrivit med dem på FB, och varje gång fått svaret att dom fortfarande tror den ska levereras senast den 23:e.

Eller hur, galet dålig koll! Att inte ens veta om telefonerna finns, vilka dom finns, men ändå hävda samma leveranstid. Med andra operatörer verkar isf varje enskild order få ett beräknat datum, som dessutom uppdateras.

Ursprungligen av +Pine+:

Beställde ifrån Telenor.se, svart 128gb 7 plus

Samma som mig då. Vilken tid?

Gick in på sidan som länkats här för att boka en telefon, gjorde det imorse men telefonen var ej tillgänglig när jag väl skulle bekräfta. Av ren tur går jag in på safari på mobilen några timmar senare och ser att mobilen finns tillgänglig - bokar snabbt som fan och hämtar ut den två timmar senare. Efter att ha haft en preliminär leverans den 5 okt - 10 okt så är det en otrolig känsla att äntligen ha telefonen i handen. Min förbokade telefon är därmed avbeställd och en svart 7+ 32gb är min, precis samma som jag förbokat.

Bevaka tråden