Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-10-31 13:30
Ursprungligen av el gringo:

Det har jag aldrig upplevt. Alltid (och jag har beställt många gånger från Apple) visar trackern efter 'skickat' hur artikeln skickas från Kina (förutom när man beställer standardlagersaker). Fast man kan ju hoppas

Det verkar stämma ändå! Fick nu ett sms där det står att mitt paket kommer den 3 november och att paketet är skickat, trots att det står "förbereder leverans" på Apple-sidan. Sjukt kul att få den på releasedagen! WOOHOO!!!

Ursprungligen av Planis83:

Sweet!
Beställde också via telenor och fick orderbekräftelse 09:01 (telenor Change). Även jag har fått beräknad leverans v 44-45, har dock inte fått ett andra sms.

När fick du din orderbekräftelse?

Samma här bara ett sms idag

  • Medlem
  • Österåker
  • 2017-10-31 15:12
Ursprungligen av Suwdiah:

Samma här bara ett sms idag

Jag fick precis ett pling i PostNord-appen ?? Beställde 09.02 på telenors hemsida. iPhone X silver 64 gb.

  • Medlem
  • 2017-10-31 15:19
Ursprungligen av Digge33:

Jag fick precis ett pling i PostNord-appen ?? Beställde 09.02 på telenors hemsida. iPhone X silver 64 gb.

Oj, redan?! Jag undrar om du får den tidigare än fredag, eller om Telenor bara skapat en beställning som kommer skickas på torsdag.

Ursprungligen av Digge33:

Jag fick precis ett pling i PostNord-appen ?? Beställde 09.02 på telenors hemsida. iPhone X silver 64 gb.

Sådärja, grattis! ? Antar att du inte har beställt med Telenor Change?

  • Medlem
  • International user
  • 2017-10-31 15:59
Ursprungligen av Kivrennac:

Sådärja, grattis! ? Antar att du inte har beställt med Telenor Change?

Fick också kollinr på sms nu, iPhone X 256gb silver. Tack för din beställning-mail kl 09:01, ordernr-sms idag kl 10:17.
Första telefonen i telenor change, alltså ingen telefon som ska lämnas tillbaka.

Hur fungerar det om man ska lämna tillbaka en telefon med change?
Får man den nya hemlevererad och skickar tillbaka den gamla eller måste allt gå genom butik då?

Ursprungligen av Pgreen:

Fick också kollinr på sms nu, iPhone X 256gb silver. Tack för din beställning-mail kl 09:01, ordernr-sms idag kl 10:17.
Första telefonen i telenor change, alltså ingen telefon som ska lämnas tillbaka.

Hur fungerar det om man ska lämna tillbaka en telefon med change?
Får man den nya hemlevererad och skickar tillbaka den gamla eller måste allt gå genom butik då?

När du beställer genom Change skickas telefonen till den Telenor-butik du väljer. Du tar med luren som ska bytas in till butiken, de kontrollerar den och du får den nya.

Första gången jag byter på det sättet, men misstänker att man inte får något kollinr eftersom den skickas till butiken.

  • Medlem
  • 2017-10-31 16:08

Hade en skön "incident". Beställde Space Gray 256gb, kvitto 09:01:23 (kom igen nu, ni som skriver 09:01, skriv även sekund!).
Fick kollinummer redan i fredags. Sen kom paketet fram i måndags. Åkte dit helt svettig av chock. Tänkte att fan de kanske gjort årets miss. Öppnade paketet. Där låg en WiFi-router som tydligen ingick när jag beställde iPhonen.

SMS idag från Telenor där de säger att jag ska få min Vecka 47-48. Ridå. De öppnade garanterat för tidigt för jag öppnade 09:00 och kom in, va osäker på om jag skulle uppdatera sidan eller inte så det var först då jag vågade testa. Duktigt irriterad nu. Mailade och frågade hur det är möjlig att jag la en beställning 23 sekunder efter att de öppnade och ändå inte lyckades få i första batchen.
Också bitter att jag inte tog silver som verkar va lättare att få tag i.

Nåja.

Ursprungligen av pelin:

Hade en skön "incident". Beställde Space Gray 256gb, kvitto 09:01:23 (kom igen nu, ni som skriver 09:01, skriv även sekund!).
Fick kollinummer redan i fredags. Sen kom paketet fram i måndags. Åkte dit helt svettig av chock. Tänkte att fan de kanske gjort årets miss. Öppnade paketet. Där låg en WiFi-router som tydligen ingick när jag beställde iPhonen.

SMS idag från Telenor där de säger att jag ska få min Vecka 47-48. Ridå. De öppnade garanterat för tidigt för jag öppnade 09:00 och kom in, va osäker på om jag skulle uppdatera sidan eller inte så det var först då jag vågade testa. Duktigt irriterad nu. Mailade och frågade hur det är möjlig att jag la en beställning 23 sekunder efter att de öppnade och ändå inte lyckades få i första batchen.
Också bitter att jag inte tog silver som verkar va lättare att få tag i.

Nåja.

Ja, kanske silver är lättast att få. Så länge skärm sidan är svart och man har skal på den då spelar det ingen roll vilken färg man tar. Och nej besällning började kl 09:00:01 enligt min apple watch ? det tog bara 10 skunder att beställa, allt var liksom copy paste!! Det gick bra iaf.

Fått oxå meddelandet om att leveransen sker melan 2-7 arbetsdagar

  • Medlem
  • Österåker
  • 2017-10-31 19:10
Ursprungligen av Kivrennac:

Sådärja, grattis! ? Antar att du inte har beställt med Telenor Change?

Helt riktigt ??

Telia i Örebro öppnar först 10 på fredag. Var 8:00 för iPhone 7. Någon annan som fått att den går att hämta i butik tidigare? 64 Silver 9:01

Ursprungligen av Kamblad:

Telia i Örebro öppnar först 10 på fredag. Var 8:00 för iPhone 7. Någon annan som fått att den går att hämta i butik tidigare? 64 Silver 9:01

Har du fått sms av Telia?

Ingen som beställt med hemleverans från Telia och sett att det börjar röra på sig? På min sida står det fortfarande ’Väntar på lagerleverans’.

Ursprungligen av kafferast:

Har du fått sms av Telia?

Får man sms om man beställt med hämtning i butik? Beställde 0901 till Telia på Karlaplan, inte hört något sedan jag fick bekräftelsemail.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-10-31 21:20
Ursprungligen av adrianyan:

Får man sms om man beställt med hämtning i butik? Beställde 0901 till Telia på Karlaplan, inte hört något sedan jag fick bekräftelsemail.

Kommer ett sms på torsdag. Antingen står det välkommen eller så står det tyvärr vi har inte fått in din telefon. Vi hör av oss.

Min tele2 order har nu status 'skickad'

Ursprungligen av spoqit:

Jag beställde kl 0912

Ni som ska hämta hos närmaste apple store på fredag 3/11:

Står eran också på beställning behandlas?

Incheckningstid fick man ju välja också. Antar man måste vara där då för att hämta då, annars förlorar man den? Aldrig vart med om att få välja incheckningstid när man köpt en produkt förut..

  • Medlem
  • 2017-10-31 23:39
Ursprungligen av spoqit:

Min tele2 order har nu status 'skickad'

Grattis! Min Tele2-order är oförändrad...

Ursprungligen av razorfisk:

Ni som ska hämta hos närmaste apple store på fredag 3/11:

Står eran också på beställning behandlas?

Incheckningstid fick man ju välja också. Antar man måste vara där då för att hämta då, annars förlorar man den? Aldrig vart med om att få välja incheckningstid när man köpt en produkt förut..

Likadant på min som jag, förhoppningsvis, skall kunna hämta på fredag. Det har ju iaf dragit pengarna för den.

Har behövt välja incheckning tidigare också, kommer dock inte ihåg om det vara när jag köpte AirPods eller 6s. Verkar ha detta på högt eftertraktade produkter, troligen för att undvika att alla kommer samtidigt och får en mindre bra upplevelse.

Om du missar tiden du valt för hämtning vågar jag inte säga att telefonen finns kvar, dock skall det gå bra att komma tidigare än vald tid, med risk för längre väntetid i butiken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-01 03:33

haha... jag ville verkligen få tag på en, så bokade flera stycken! Visar sig nu att många kommer. så kommer ha ca 6 stycken på fredag och 2 till veckan efter...

Lär kunna få en del för dom på blocket

Själv har jag ångest över vilken färg jag ska ha. Men lär bli silver. hatar egentligen skal, hade aldrig det innan iPhone 6 Plus. iPhones sedan dess har varit sjukt hala..

Men denna är i glas, så glider inte lätt. Svart är klart snyggast, men efter 1 sekund ser den kladdig ut, det gör det inte på det vita.

Ursprungligen av Rieux:

Grattis! Min Tele2-order är oförändrad...

Gick tillbaka och kollade när min iPhone 7 skickades när jag förbokade den förra året. Då skickade Tele2 den under onsdagen, vilket de borde göra med våra iPhone 10 om du hann få en med leverans på 7 dagar.

Min iPhone 10 har inte heller skickats än, men tror det kommer uppdateras under dagen till ”packad och redo att skickas”. Sen har jag alltid fått min förhandsbokning på releasedagen med Tele2.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-01 08:59

Kollade banken nu, pengarna gick från reserverade till att dras från kontot redan i måndags, fortfarande ”förbereder” som status.

  • Medlem
  • 2017-11-01 09:06
Ursprungligen av Esa:

haha... jag ville verkligen få tag på en, så bokade flera stycken! Visar sig nu att många kommer. så kommer ha ca 6 stycken på fredag och 2 till veckan efter...

Lär kunna få en del för dom på blocket

Sympatiskt...

Ingen som fått sin leveranstid framflyttad från Apple? Hade hoppats på att de kunde leverera fler på fredag. Står fortfarande 13 - 20 Nov på min.

Förbeställde en iPhone X 256 vit och fick leveransdag 6 november (vilket jag tycks vara ensam med?). Dock drogs pengarna från mitt konto redan i måndags och i samband därmed ändrades även statusen till förbereder leverans. Kanske får vänta till måndag med andra ord men det verkar ju konstigt med tanke på när pengarna drogs och hur tidigt beställningen ändrades till "förberedes leverans"

Ursprungligen av Castel:

Kommer ett sms på torsdag. Antingen står det välkommen eller så står det tyvärr vi har inte fått in din telefon. Vi hör av oss.

Precis så har det varit förut men från andra sidan Telia har aldrig för mig tidigare skrivit i mejlet: "Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 3 november är du välkommen dit för att slutföra köpet". De har altid hittills skrivit att man får ett bekräftelse med sms när mobilen kan hämtas i butiken. Den här gången står det ingenting om sms-et i mejlen så kanske för första gången viste Telia exakt hur många exemplar de får från Apple. Vi få se imorgon

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-11-01 10:59
Ursprungligen av Mariusz:

Precis så har det varit förut men från andra sidan Telia har aldrig för mig tidigare skrivit i mejlet: "Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 3 november är du välkommen dit för att slutföra köpet". De har altid hittills skrivit att man får ett bekräftelse med sms när mobilen kan hämtas i butiken. Den här gången står det ingenting om sms-et i mejlen så kanske för första gången viste Telia exakt hur många exemplar de får från Apple. Vi få se imorgon

För mig har det alltid stått lika som iår.
Här nedan är mailet som kom i fjol när det var iPhone 7/7Plus som gällde.

Citat:

Hej!
Tack för din reservation!

Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 16 september är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 17 september, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.
Produkten är följande:
Artikelnummer: MNQM2QN/A
Benämning: Apple iPhone 7 Plus 32GB - Svart
Engångskostnad: 7 032,00 kr
Meddelande lämnat till butik:
OBS. Detta är endast en reservation av produkt. Produkten betalar du på plats i butiken.

Och årets mail.

Citat:

Hej!
Tack för din reservation!

Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 3 november är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 4 november, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.
Produkten är följande:
Artikelnummer: MQAC2QN/A
Benämning: Apple iPhone X - 64GB - Rymdgrå
Engångskostnad: 11 495,00 kr
kr
Meddelande lämnat till butik:
OBS. Detta är endast en reservation av produkt. Produkten betalar du på plats i butiken.

Någon som fått sms/mail angående leverans från Telia som beställt telefonen hem istället för hämtas i butik?

Ursprungligen av rabbalshede:

Någon som fått sms/mail angående leverans från Telia som beställt telefonen hem istället för hämtas i butik?

Undrar samma jag med

Uppdatering hos Telenor! Min order gick precis från att inte vara packad än, till ”Denna order är på väg” ???

Bevaka tråden