Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 07 - Double feature i Umeå!

Tråden skapades och har fått 151 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har uppdaterat första inlägget med macrumors-länken och några klockslag och uppmaningar

Ni ska veta att jag har förfinat mina diplombyggarkunskaper sen sist

Vill ni ha era riktiga namn på diplomen eller era användarnamn? Om ni vill ha era riktiga namn måste jag få dessa snarast. Svara här i tråden eller PM:a om ni inte vill ha era namn ute publikt.

Jag tänkte skriva ut diplomen och dela ut dessa på plats. Jajaja.. Lite tokig är jag, men man blir sån av att vara sjukskriven och sängliggandes i över en månad

Att jag delar ut dem på plats innebär också att om ni inte meddelar i denna tråd att ni kommer så blir ni utan diplom. Extramänniskan som rhesus tar med sig kanske vill ha ett?

Ursprungligen av staed:

Vill ni ha era riktiga namn på diplomen eller era användarnamn?

Riktigt namn går bra för mig. Bengtson med ett s om jag får be (något jag aldrig lyckas lära Björnström).

Ursprungligen av staed:

Jajaja.. Lite tokig är jag...

Japp!

Ursprungligen av Adrian B:

Bengtson med ett s om jag får be

Det hade jag redan fixat. Har fått lite träning på det genom din bror

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-09 12:12
Ursprungligen av staed:

Ni ska veta att jag har förfinat mina diplombyggarkunskaper sen sist

Vill ni ha era riktiga namn på diplomen eller era användarnamn? Om ni vill ha era riktiga namn måste jag få dessa snarast. Svara här i tråden eller PM:a om ni inte vill ha era namn ute publikt.

Hej,

Det räcker med förnamn, Petter och Caroline blir det då.

På!
Men en sak bekymrar mig: Måste vi inte högtidligt lova att respektera "spoilerfriheten" inne på Humlab även om väntetiden blir lång?
Senast, vid Macworld, kändes det som om en del ynglingar fick klena nerver och hade svårt att hålla sig i styr framåt midnatt ...

Ursprungligen av larsgunnar:

På!
Men en sak bekymrar mig: Måste vi inte högtidligt lova att respektera "spoilerfriheten" inne på Humlab även om väntetiden blir lång?
Senast, vid Macworld, kändes det som om en del ynglingar fick klena nerver och hade svårt att hålla sig i styr framåt midnatt ...

Jo, nog måste vi se till att vi har tydligt kommit överens om detta i förväg. Helst ska ingen ens ta reda på det bara för sitt eget intresse - vill man veta åker man hem istället.

Enda skälet till att vi skulle bryta överenskommelsen är om alla, och då menar jag ALLA, unisont röstar för att "ge upp". Annars gäller vänta eller åk hem. Tycker jag alltså.

Helt klart. Kan man inte hålla sig får man fara hem!

Helt rätt Adrian. Om videoströmmen fortfarande inte går att titta på klockan 00:30 och alla är bittra och trötta så kan det ju vara läge att börja surfa nätet.

Men annars - totalt internetförbud!

Vi borde ha något att titta på också om ingen drar med sig en Wii. South Park? Futurama? Takedown? The Triumph of the Nerds? Antitrust?

Det kan ju vara bra med någon serie (South Park, Futurama, Family Guy) där avsnitten inte är så långa. Ser man en film kan man ju få lov att bryta den om keynoten dyker upp, och även om jag hellre tittar keynote än film så är det surt att avbryta filmer mitt i.

Något annat förslag på sysselsättning?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-09 18:18

Jag har en idé! Ni som deltar skriver ner tre saker som ni tror kommer att komma/presenteras under WWDC på varsin papperslapp och så lägger ni lapparna i någons hatt.. Den som får 2 eller fler rätt blir kvällens hedersnörd!

[Edit] en bingo alltså. Något liknande det här: http://bingo.keynote.se/

Ursprungligen av boris91:

Jag har en idé! Ni som deltar skriver ner tre saker som ni tror kommer att komma/presenteras under WWDC på varsin papperslapp och så lägger ni lapparna i någons hatt.. Den som får 2 eller fler rätt blir kvällens hedersnörd!

I januari var vi ännu mer avancerade än så, vi gjorde ett excelark med alla tänkbara alternativ och alla närvarande:

http://www.99.se/attachments/macpub-lokala-aktiviteter/11308d1168446815-umea-keynotetraeff-tisdag-9-januari-2007-img_2405.jpg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-09 19:05

Ett enda ord.. orka! Men ni verkar ju veta hur man ska ladda upp inför en WWDC på storduk iaf, jag kommer att vara hemma och antagligen slösa bort halva natten på WWDC framför datorn med alldeles för mycket yoghurt som vanligt. Du bitterljuva natt.. jag måste ju upp tidigt nästa morgon! :">

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-09 20:09

En liten praktisk sak, för att kunna grilla behövs vissa tillbehör även kallat grillkol.
Hur ska vi göra med den biten, någon som har vägarna förbi och kan inhandla en säck?
Tändvätska har jag så den kan jag ta med mig.

Har du en plan för grillkol staed, eller ska vi andra rycka in?

Vädret imorgon ser ut att bli lite kyligare och mulet, men uppehåll.

Vad gör vi om det (gud förbjude) skulle regna på måndagkväll?

Jag har ingen plan för grillkol. Som samordnare och diplommakare tänkte jag få slippa den biten

Om någon köper en säck och inte vill stå för den själv så tror jag ju inte heller det är något problem att få några korvören från var och en.

Vi får hoppas att icke-regnet fortsätter även på måndag. Min väder-widget säger sol+moln på måndag och regn på tisdag.

Ursprungligen av Johan S:

Vad gör vi om det (gud förbjude) skulle regna på måndagkväll?

Om det skulle regna får vi väl köpa pizza och sätta oss i Humlab på en gång.

Edit:

Frivillig sökes för att köpa grillkol!
- Först till kvarn gäller

Så.

Inga fler film-, serie- eller andra sysselsättningsförslag?

Senast redigerat 2007-06-09 22:02

Jag kan försöka ta på mig att fixa grillkolen. Kan ju alltid flirta med sheriffen om 99.se-bidrag till kolinköp

Hur mycket behövs? Två säckar räcker? De där oljefatsgrillarna brukar ju svälja en hel del. Kol eller briketter?

Alternativ vid regn: vi vandrar bort till Rött, käkar och mår gott där i lugnt och ro som under en klassisk macpub. Vad tror ni om det?

Wii vore ju jättekul att få testa, har vi verkligen ingen macnörd i Umeå som äger en Wii?

Andra prylar som vore roliga att titta på är:
- Nyaste MacBooken (bara för att, den är väl egentligen nästan identisk med förra modellen)
- Nyaste MacBook Pron (pron, pr0n, ha ha), den vore mycket intressant att få se IRL med LED-skärm och allt. Ingen lycklig umebo som skaffat sig denna?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-10 21:56
Ursprungligen av Adrian B:

Wii vore ju jättekul att få testa, har vi verkligen ingen macnörd i Umeå som äger en Wii?

Andra prylar som vore roliga att titta på är:
- Nyaste MacBooken (bara för att, den är väl egentligen nästan identisk med förra modellen)
- Nyaste MacBook Pron (pron, pr0n, ha ha), den vore mycket intressant att få se IRL med LED-skärm och allt. Ingen lycklig umebo som skaffat sig denna?

Jag äger en Wii, men den gör sig väl inte så bra ute vid grillarna? Tänkte du koppla in den i Humlab?

Tanken med Wii var att koppla in den i Humlab, ja

(Om ingen har nån fin dieselgenerator och orkar släpa med sig en teve, alltså)

Det skulle vara sjukt roligt att i alla fall titta på en Wii. Jag kanske inte vågar spela pga mitt trasiga ben, men det finns säkert många som skulle vilja testköra lite.

Vad behövs föresten för kontakter på teven/projektorn?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-10 22:07
Ursprungligen av staed:

Tanken med Wii var att koppla in den i Humlab, ja

(Om ingen har nån fin dieselgenerator och orkar släpa med sig en teve, alltså)

Det skulle vara sjukt roligt att i alla fall titta på en Wii. Jag kanske inte vågar spela pga mitt trasiga ben, men det finns säkert många som skulle vilja testköra lite.

Vad behövs föresten för kontakter på teven/projektorn?

Nog skulle jag kanske kunna ta med den, problemet är ju bara vad jag ska frakta den i. Man vill ju inte repa den blankvita skapelsen. Jag ska fundera på saken.

Vad har ni för inkopplingsmöjligheter i Humlab? Jag har kompositkabeln till mitt Wii och jag är inte säker på var jag har original scart-kabeln.

Ska övertala Samuel att han tar med sig iPod Hi-Fi i alla fall.

Fyra i rad, någon form av rekordförsök?

Jag har sjukt lite koll på kol och briketter. Briketter är väl bättre på nåt vis va? Angående mängd så får någon mer grill-van person svara, men som du sa så sväljer väl de där oljefatsgrillarna ungefär hur mycket som helst.

Ditt förslag på plan B tycker jag lät utmärkt. Rött ligger ju liksom bra till.

Åsså vill jag bara passa på att säga:

Nintendo Wii sökes!

Nu kanske det hördes till dem längst bak i salongen också

Jag kommer tyvärr först vid 20-tiden.

Eftersom vi har många timmar att slå ihjäl kanske vi inte ska starta för tidigt? Vi har liksom all tid i världen så att säga, så grillningen får gärna dra ut på tiden. Kanske räcker med att vi börjar vid 19-tiden?

Ursprungligen av Adrian B:

Eftersom vi har många timmar att slå ihjäl kanske vi inte ska starta för tidigt? Vi har liksom all tid i världen så att säga, så grillningen får gärna dra ut på tiden. Kanske räcker med att vi börjar vid 19-tiden?

Vi kör så. 18 kanske är att ta i

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-10 14:00

Det är bra, då hinner man hem från jobbet innan det ska grillas. så man slipper släpa med sig all den maten till jobbet.

  • Medlem
  • 2007-06-10 16:17

Gud vilken fart och ordning det är på er. Jag kan bara säga "Ja!!" till alltihop. Ska jag ta med mig hickorysås? En extra filt?

Det verkar bli regn i Robertsfors imorgon kväll, men det ser ut som om vi klarar oss. Vi får hålla tummarna!

16 - 18°C verkar det bli också.

Bevaka tråden