Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 07 - Double feature i Umeå!

Tråden skapades och har fått 151 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av staed:

Det verkar bli regn i Robertsfors imorgon kväll, men det ser ut som om vi klarar oss. Vi får hålla tummarna!

Ja, jag avvaktar kol-inköpet till imorgon eftermiddag, utifrån hur vädret ser ut att utveckla sig. Onödigt att sitta med två säckar bricketter på Rött

Komposit är den gula RCA-kontakten va? Jag har nån komposit till SCART-adapter isåfall som jag kan ta med.

Vet inte vad det finns för inkopplingsmöjligheter. Jag drar iväg ett SMS till Samuel och kollar.

Jag måste också förbereda er på att nån av er stackare förmodligen kommer att få äran att grilla mitt käk. Tror det kan bli drygt att grilla sittandes i rullstol. Men jag lovar att jag tar med något enkelt, typ choritzo eller nåt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-10 22:19
Ursprungligen av staed:

Komposit är den gula RCA-kontakten va? Jag har nån komposit till SCART-adapter isåfall som jag kan ta med.

Vet inte vad det finns för inkopplingsmöjligheter. Jag drar iväg ett SMS till Samuel och kollar.

Jag måste också förbereda er på att nån av er stackare förmodligen kommer att få äran att grilla mitt käk. Tror det kan bli drygt att grilla sittandes i rullstol. Men jag lovar att jag tar med något enkelt, typ choritzo eller nåt.

Sorry, komponent menar jag naturligtvis, inte komposit. Dvs tre kablar (Y/Pb/Pr). Jag har en kompis som också har ett Wii så eventuellt kanske jag kan låna hans scart-sladd.

Samuel kollar inkopplingsmöjligheter imorgon på dagen.

Jag har uppdaterat Samuel. Komponent eller SCART.

Eftersom du är rätt att skada Wii:et så gissar jag att du inte kör bil. Det kanske finns någon som kan skjutsa? Vi vill ju inte att ditt Wii ska gå sönder om du nu är så snäll och delar med dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-10 23:05
Ursprungligen av staed:

Jag har uppdaterat Samuel. Komponent eller SCART.

Eftersom du är rätt att skada Wii:et så gissar jag att du inte kör bil. Det kanske finns någon som kan skjutsa? Vi vill ju inte att ditt Wii ska gå sönder om du nu är så snäll och delar med dig.

Jag har bil om det kniper. Annars kan man kanske linda in Wii:t i en handduk och lägga ned det i ryggsäcken så borde det klara sig.

Jag har fotbollsmatch ikväll, men det finns en liten möjlighet att jag dyker upp där vid 21-22 nångång. Så inget grillande för mig hur det än blir.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Jag har fotbollsmatch ikväll, men det finns en liten möjlighet att jag dyker upp där vid 21-22 nångång. Så inget grillande för mig hur det än blir.

Du har ju mitt nummer, så du får väl slå en signal då, om vi sitter nere i HUMlab, så att du kommer in.

Vädret ser fortsatt ostadigt ut med sämre väder på ingående, tyvärr. Efter två veckor i solsken, ska vi få en regn just denna kväll?

http://tv4vadret.se/#/lan.vasterbotten/orter.umea

http://www.aftonbladet.se/vader/js/index.html?keyId=129

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-06-11 12:11

Enligt SMHI:s prognos när man är inloggad så blir det 10-15graderoch några små regnområden som passerar så det det verkar inte bli så dåligt väder.

Jadu, det såg ju inte lovande ut med väderleken. Vi får helt enkelt hålla tummarna. Jag vill nog hoppas på grillväder i alla fall...

Eller vill ni skippa grillningen och köra Rött istället?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 12:43
Ursprungligen av staed:

Jadu, det såg ju inte lovande ut med väderleken. Vi får helt enkelt hålla tummarna. Jag vill nog hoppas på grillväder i alla fall...

Eller vill ni skippa grillningen och köra Rött istället?

Vi kan väl hoppas på grillningen ett tag till eller? Jag låg ute i gräset vid dammen vid universitetet på lunchen och det var riktigt fint.

Senast redigerat 2007-06-11 12:57

Jag tycker också att vi fortsätter köra på grillning ett tag till. Skulle det smådugga lite i några minuter gör ju inte det så mycket heller. Blir det mer än duggregn i några minuter så har vi dock problem.

Ok, vi fortsätter sikta på grillning och får väl klä oss lite extra varmt om det blir lite kyligare.

Vi säger som dom gör på dagis.. "Kläder efter väder"

Samuel tar med sitt HiFi-system, så det är bara att alla laddar sina iPods med godsaker.

Johan S: Har du nån iPod som passar i en iPod HiFi som du kan ladda med Peps och Euskefeurat?

Samuel har kollat anslutningsmöjligheter i Humlab, och det enda som finns är VGA tyvärr, så det blir inget Wii-spelande.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 13:56
Ursprungligen av staed:

Samuel har kollat anslutningsmöjligheter i Humlab, och det enda som finns är VGA tyvärr, så det blir inget Wii-spelande.

Det var illa. Jag kan erbjuda en Xbox360 med VGA-kabel istället men det känns ju inte direkt politiskt korrekt att lira Xbox innan ett mac-event.

Ursprungligen av rhesus:

Det var illa. Jag kan erbjuda en Xbox360 med VGA-kabel istället men det känns ju inte direkt politiskt korrekt att lira Xbox innan ett mac-event.

Du gör som du vill, men har du nåt lämpligt spel till Xbox:en för att spela en hel hög? Typ Gotham III (eller annat bilspel) eller något helt annat.

Som sagt; om du ids. Jag skulle gärna inspektera nån next-gen-konsoll - har inte hunnit med det ännu.

Ingen annan som har några idéer om vad vi ska göra medan vi väntar? Det kan bli en lång väntan!

Jag tar i alla fall med en hög Futurama som vi kan glo på.

Ursprungligen av staed:

Johan S: Har du nån iPod som passar i en iPod HiFi som du kan ladda med Peps och Euskefeurat?

Min iPod är alltid laddad med Kvad

Nu har jag köpt två påsar briketter för kvällen (och just insett att jag stavat det bricketter tidigare och ingen sagt något). Jag har *inte* tändvätska.

Tänker alla på att ta med sig egna ätredskap?

Ursprungligen av Adrian B:

Nu har jag köpt två påsar briketter för kvällen (och just insett att jag stavat det bricketter tidigare och ingen sagt något). Jag har *inte* tändvätska.

Tänker alla på att ta med sig egna ätredskap?

Bricketter - briketter, tomato - potato

Ätredskap - √ (Det lät lite brutalt. Typ yxa och grep istället för kniv och gaffel.)

Det behövs väl lite grillredskap också. Jag kan nog ta med mitt kit om jag hittar igen det.
T minus 180 minutes

Edit: Och JA, jag satt faktiskt och väntade 3 minuter på att klockan skulle slå 16:00 innan jag postade

Jag tar med mig en sådandär jättepincett som man kan använda för grill, brukar räcka rätt långt. Den som fixar tändvätska kanske kan fixa tändstickor också?

Jag ska åka till Umelagun och träna lite vid 18, men jag räknar med att komma förbi och lämna grillbriketterna vid 19 i alla fall.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-11 16:15

Jag tar som sagt med mig tändvätskan samt tändstickor motsv.

Ursprungligen av Narogh:

Jag tar som sagt med mig tändvätskan samt tändstickor motsv.

Perfekt.

Huh, nu regnar det, om än lindrigt.

Jag tar med mig ett glatt humör!!

(jag var bara tvungen)

Jag tar med mig en glapp odör!!

Edit: Nu börjar jag va taggad asså. Kommer att bli intense ikväll. Ni får bakbinda mig och sätta munkavle på mig om jag blir för uppspelt. Alternativt ett hårt slag i huvudet.

Får jag bara lägga till att folk ska ge fan i att spoila i den här tråden ikväll! Vi kanske vill sitta och uppdatera den med bilder från grillningen, och att då mötas av ett "OMG! HAR NI SETT!! EN iCar!!!" vore inte så roligt.

Vi får hoppas att det inte blir mera.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-11 16:44

Det finns en liten yta under tak där grillen kan stå om det börjar regna, eller ja den står redan där..
OM det börjar regna medans vi håller på så finns ju möjligheten att sätta sig innanför dörrarna.

Ursprungligen av Narogh:

Det finns en liten yta under tak där grillen kan stå om det börjar regna, eller ja den står redan där..
OM det börjar regna medans vi håller på så finns ju möjligheten att sätta sig innanför dörrarna.

Ok, det låter ju bra.

Bevaka tråden