Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 07 - Double feature i Umeå!

Tråden skapades och har fått 151 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Well, jag tog morgonvarianten istället, men jag sov lite oroligt

Ursprungligen av Adrian B:

Well, jag tog morgonvarianten istället, men jag sov lite oroligt

Har inte sett den än, gick direkt till jobbet när jag vaknade i morse. Ska titta på den när jag kommer hem efter jobbet.

Försöker undvika och läsa trådarna om allt som skett och surfa runt allt för mycket på "farliga" sidor. Jag har bara en liten koll på vad som skedde på keynoten igår, men ser framemot och se på den senare idag.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-06-12 10:43

Lider med er grabbar! Fan vad surt att inte videoströmmen kom upp, den brukar ju i normala fall komma efter 23 tiden och sen om man pausar i streamen så är man rökt

Jag såg nångång mellan 04:00 och 06:00. Vaknade och var tvungen att gå på muggen. Var tvungen att passa på att kolla streamen då också

Ja, detta var faktiskt det sämsta hittills när det gäller försening av videoströmmen. Jag kan inte dra mig till minnes att det någonsin tagit så lång tid (däremot har det ofta blivit överbelastat i början).

Kvällen började ändå bra, vi hade väldigt trevligt i flera timmar när vi grillade och snackade mac. Sen floppade det förstås ju längre tiden gick och inget hände. Men men, så är livet ibland.

Nästa gång kanske vi får försöka dra oss tillbaka till någon lantlig idyll och koppla av i dagarna 2. Sen får en kurir komma med keynoten så kan vi se den dagen efter utvilade och ovetandes

Det blir dock väldigt dyrt att ta ledigt från jobbet en dag för att se keynote

Eh... komp o sånt vettu.

Men jag har ju -4 timmar komp för tillfället. Man får ta en semesterdag helt enkelt

  • Medlem
  • 2007-06-12 14:36

Har just kollat klart på Stevenoten. Vad fint! Och dessutom bra tröst, efter att ha drömt att han visade upp en ful Tablet som såg ut som en walkietalkie.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-12 15:11

Nu har jag också sett den. Inga stora överraskningar men leopard ser fint ut. Synd på väntan igår men det var iaf schysst att få nörd-grilla lite.

Dessutom kom vi ju fram till nästa stora produkt: ruPod, rysk iPod i bakelit och pressad stålplåt. Spelar balalajkamusik och visar filmer i ruPeg-format (bara röda pixlar).

Senast redigerat 2007-06-12 19:04

Några bilder från kvällen. Gissar att det kommer fler bilder från andra så småningom.

Det sket sig ju med diplomet, så vi gör såhär; ni som var med som vill ha ett pdf-diplom kan skriva en rad. Eller nåt.

Vad uttråkad jag ser ut och vara på en av bilderna! Vad hette den tecknade filmen på Steve och Bill som vi tittade på?

  • Medlem
  • 2007-06-12 17:44

Det var riktigt trevligt att grilla. Mer sånt!

Jag har 1500 bilder i pipe:en men det kommer bilder från mig med så småningom.

Håller med, mycket trevligt!

Nu har jag skickat länkar till diplom till en handfull av er. Har ni inte fått något via PM eller ICQ så skicka ett meddelande till mig om ni vill ha.

Hade inte tid att se den i morse så jag väntade till efter lunch. Tråkigt att den kom så sent, men förhoppningsvis blir det bättre nästa gång. Vi hade ju i varje fall väldigt trevligt tidigare på kvällen.

Här kommer några av mina bilder, obehandlat men nedskalat.

Första bilden: Vi samlades för grillning och som väl var hade regnet upphört och det hade ljusnat en del.

Johan och Markus försökte lokalisera Cupertino på Google Earth.

När glöden var redo började grillningen. Vi kände ingen brådska, vi visste att det skulle bli en lång kväll.

Samul är hård och använder händerna som grillverktyg. Men så har han också en färsk Stockholm Marathon-t-shirt på sig.

Vi hoppar abrupt framåt i tiden till klockan ett på näten då vi till slut tagit det gemensamma beslutet att ge upp och börja packa ihop. Staed har fått något i blicken, det är väl ilskan över utebliven videoström

Jag ser minsann lite smågalen ut där i rullstolen.

Japp, det gör du

Här finns en kort videosnutt från grillningen: 99mac-grill-wwdc-vaka.mp4

Tur att jag inte var med mer än nödvändigt på filmen. Film är pinsamt när man är en sån som talar jämt och tänker sällan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-12 23:46

Fy fasiken vad alla ser skumma ut i videon! Jag vet inte vad jag hade gjort om jag såg gänget i en mörk gränd.. speciellt dig i din rullstol, staed.

Ursprungligen av boris91:

Fy fasiken vad alla ser skumma ut i videon! Jag vet inte vad jag hade gjort om jag såg gänget i en mörk gränd.. speciellt dig i din rullstol, staed.

Vi är skumma och livsfarliga!

Ursprungligen av boris91:

Fy fasiken vad alla ser skumma ut i videon! Jag vet inte vad jag hade gjort om jag såg gänget i en mörk gränd.. speciellt dig i din rullstol, staed.

För jag ser inte skum ut i min avatar menar du?

  • Medlem
  • 2007-06-13 00:29
Ursprungligen av staed:

För jag ser inte skum ut i min avatar menar du?

För du ser inte skum ut i verkligheten då?

Bevaka tråden