Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmcitatsspel

Tråden skapades och har fått 514 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jajemen

Ok, då kör vi!

Mitch Robbins: Ever reach a point in your life... when you say to yourself: this is the best I'm ever gonna look, the best I'm ever gonna feel, the best I'm ever gonna do... and it ain't that great?
Station Manager: Happy Birthday.
Mitch Robbins: Thank you.

Det där citatet tycker i alla fall jag är jättekul, notera nollan i min ålder här till vänster...

En till från samma film:
Curly: Do you know what the secret of life is?
[holds up one finger]
Curly: This.
Mitch: Your finger?
Curly: One thing. Just one thing. You stick to that and everything else don't mean shit.
Mitch: Thats great but, what's the "one thing?"
Curly: [smiles] That's what you've got to figure out.

Stilpoäng utdelas till den som kan minns vad "The One Thing" är för Curly, han säger nämligen det i tvåan.

Ingen aning om var citatet kommer ifrån, men jag måste bara få lite mer info; fyller du alltså år idag?

Senast redigerat 2007-07-12 17:39
Ursprungligen av staed:

Ingen aning om var citatet kommer ifrån, men jag måste bara få lite mer info; fyller du alltså år idag?

Nä det var några månader sedan.

Ok, jag kör ett par andra citat från en helt annan film istället då Martin postade en länk till en sida med rätt svar efter att ha råkat Googlat fram det - City Slickers var det jag tänkte på.

Men den här filmen jag tänker på nu är faktiskt full av roliga repliker, här är ett gäng av samma person:

Patches O'Houlihan: I've got three week to whip you suck-ass failure junkies into shape!

[While everyone is doing the shuttle run]
Patches O'Houlihan: Come on! I've got better runs in my shorts!

Patches O'Houlihan: Bloody hell son! You're about as useful as a cock-flavored lollipop.

Patches O'Houlihan: You couldn't hit water if you fell out of a boat! Where's your killer instinct son? You gotta get angry, you gotta get mean! That's the only way you can play!
Gordon: Well I guess I'm just not an angry person.
Patches O'Houlihan: (Hits Gordon in the crotch, drops him). Are you angry now?

Patches O'Houlihan: My sweet dick, it's magic!

Patches O'Houlihan: [Giving the pre-match pep talk] And will someone catch a goddamn ball? It's like watching a bunch of retards trying to fuck a doorknob out there!

Dodgeball! Sjukt rolig film och var på väg att svara på City Slickers med även om enda anlednigen att jag trodde jag kunde den var just namnet Curly

Då har vi nästa här:

Joe: So, you guys like to tell jokes, huh? Gigglin' and laughin' like a bunch of young broads sittin' in a schoolyard. Well, let me tell a joke. Five guys, sittin' in a bullpen, in San Quentin. All wondering how the fuck they got there. What should we have done, what didn't we do, who's fault is it, is it my fault, your fault, his fault, all that bullshit. Then one of them says, hey. Wait a minute. When we were planning this caper, all we did was sit around tellin' fuckin' jokes! Get the message? Boys, I don't mean to holler at ya. When this caper's over - and I'm sure it'll be a successful one - we'll get down to the Hawaiian Islands, hell, I'll roll and laugh with all of ya. You'll find me a different character down there. Right now, it's a matter of business.

Dodgeball är helt rätt.

Då kör vi ett till citat från samma film:

Listen kid, I'm not gonna bullshit you, all right? I don't give a good fuck what you know, or don't know, but I'm gonna torture you anyway, regardless. Not to get information. It's amusing, to me, to torture a cop. You can say anything you want cause I've heard it all before. All you can do is pray for a quick death, which you ain't gonna get.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-13 16:16

Jamen är det inte Reservoir Dogs?

Joda, visst är det det så nu får du bidraga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-14 00:25

Den här är kort, men har ni sett filmen så är jag rätt säker på att ni fixar den ändå:

Citat:

- On my signal, unleash hell!

Tycker jag känner igen den från "300", men jag är inte helt säker för jag somnade under den filmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-14 03:02

Nope, det är inte den.

Gladiator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-14 11:38

Rätt, din tur.

Ah, jag somnade senast jag såg Gladiator också, så det förklarar varför jag blandade ihop dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-15 01:34


Datoranimationen "300" har jag inte sett, men sååå trist är väl inte Gladiator? Eller...? Jag minns inte riktigt...

Har så här på "ålderns höst" drabbats av problemet att jag somnar oavsett om det är en bra eller dålig film om jag är aningens trött. Misstänker att frugans mage är allt för bekväm för att jag ska kunna hålla mig vaken.

okej här kommer det:

Ross Webster: You know a wise man once said, I think it was Attila the Hun, "It is not enough that I succeed, everyone else must fail."

ledtråd:

Vera Webster: I still don't understand why you can't balloon down like the rest of us.
Gus Gorman: I just don't believe a man can fly.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-16 23:17

Senaste citatet låter som det skulle komma från "Stålmannen"

Nästan rätt.
Stålmannen 3 var det, men ingen var lika nära så nu är det din tur

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-17 14:20

Okej. Här kommer nästa:

Citat:

I killed you, Mr. Anderson. I watched you die... with a certain satisfaction, I might add. Then something happened. something that I knew was impossible, but it happened anyway. You destroyed me, Mr. Anderson. After that, I understood the rules, I knew what I was supposed to do, but I didn't. I couldn't. I was compelled to stay, compelled to disobey. And now, here I stand because of you, Mr. Anderson. Because of you, I'm no longer an Agent of this system. Because of you, I've changed. I'm unplugged. A new man, so to speak. Like you, apparently, free.

Matrix Reloaded eller Revolutions blev osäker nu

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-17 19:26

Du hade inte behövt bli osäker, det är Matrix Reloaded. Din tur.

Ok här kommer ett nytt kan inte visa namnen då det skulle bli alltför uppenbart.

Person 1: It's working!
Person 2: I know it's working! Run!

Sagan om ringen, 1an

Rätt!

Satan: How come you always want to make love to me from behind? Is it because you want to pretend I'm somebody else?
Saddam Hussein: Satan, your ass is gigantic and red. Who am I going to pretend you are, Liza Minelli?

måste ha med det här med:

Army General: [shouting] You told us that windows 98 would be faster, and more efficient with better access to the internet!
Bill Gates: It IS faster! Over five million...
[General shoots Bill Gates and everyone cheers]

Senast redigerat 2007-07-19 11:48
Bevaka tråden