Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmcitatsspel

Tråden skapades och har fått 514 svar. Det senaste inlägget skrevs .

javisst, trodde jag var lurig som tog dom engelska namnen...

Får bara titta på originalspråket när barnen har lagt sig Varför har dom alltid så bra röster i originalversionerna och usla i svenska dubbningen (inte bara bilar där visserligen sven melander är rätt kul utan till exempel shrek 1,2,3 och i stort sett alla filmer på senaste tiden). Känns som eddie murphy som åsnan i shrek är typ 1000 gånger roligare än den svenska rösten, vilket gör att vuxna också gillar den...

jaja ska sluta klaga, du hade ju rätt lasselu så nu är det din tur.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-08-18 21:59

Här kommer nästa...

Citat:

To a New Yorker like you, a hero is some sort of weird sandwich, not some nut that takes on three tigers.

To a New Yorker like you, a hero is some sort of weird sandwich, not some nut that takes on three tigers.

Oddball i "Kellys Hjältar"

Den här behöver ni nog inte slå upp, det räcker med allmänbildning;

- Jag är hellre en anka i en pöl, än en anka i ett stort hav.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-08-19 10:13

Korrekt

Smala Sussie

Ursprungligen av dernien:

Smala Sussie

Huvet på spiken!

Smala Sussie är en mycket underskattad rulle. Den har funkat ungefär som "Blues Brothers" - en sån där film man kan se med nya människor. Att det är 6:e gången man ser den själv struntar man i...

tror jag sett den 8-10 ggr...

Goflorp, var det rätt eller fel?

Förslag till fortsättningen av detta spel: Välj roliga och välkända och långa citat. Tror det får det att flyta på bättre då. Men det är bara min åsikt.

Ok nu kommer ett nytt citat

Reg: If you want to join the People's Front of Judea, you have to really hate the Romans.
Brian: I do!
Reg: Oh yeah, how much?
Brian: A lot!
Reg: Right, you're in.

Life Of Brian

"Mommy? Will you die?"
"Well, one day, David, yes, I will."
"I'll be alone."
"Don't worry yourself so."
"How long will you live?"
"For ages. For 50 years."
"I love you, Mommy. I hope you never die. Never."

Kan det vara AI ?

jupp.

Här kommer en ny:

Food for five years, a thousand gallons of gas, air filtration, water filtration, Geiger counter. Bomb shelter! Underground... God damn monsters.

Rätt upp i 90-talet? Filmen med Brendan Fraser?

Hallå Johan S?

Rätt upp i 90-talet? Heter nån film så? Det är iaf inte rätt
Sorry att ja var sölig på svara.

Jodå, det finns en sådan film som heter Rätt upp i 90-talet. Den kunde köpas med med Aftonbladet i våras/början på sommaren vill jag minnas. Den handlar om en vetenskapsman som tror att tredje världskriget har inträffat och låser in sig med sin gravida fru i ett skyddsrum i 35 år, sonen spelas av Brendan Fraser och han skall efter 35 år gå utanför skyddsrummet och titta på hur världen är.

Mera info (engelska):

Blast from the past
http://imdb.com/title/tt0124298/

Rätt upp i 90-talet
http://www.filmtipset.se/film/rätt-upp-i-90-talet/328.html

Eftersom det inte är den gissar jag istället på: Hotet från underjorden?

Och du har rätt!! Riktig guldrulle

Ok detta är från en TV-serie (den roligaste någonsin):

Citat:

'Twas the night before Christmas, and all through the house

Not a creature was stirring, except the psycho bitch on the couch.

I looked pleadingly to my girl, her face fury red

While visions of me and the Doublemint twins danced in her head.

With bile in my throat and no help in sight, I puy on a smile and my sphincter got tight.

"This is Rudolph," I thought, and turned to argue my case,

but I must've had a "what's your problem, bitch" look, 'cause she punched me in the face.

I picked up her $300 Pradas, the left and right shoe,

and into the street, both shoes I threw.

Out the front door she went, in hot pursuit,

Yeah, this girl would chase a designer label like a fat guy after a Valor jogging suit.

In fear for my life, I locked up the place,

I turned my attention to Rudolph and wished I had mace.

When all of the sudden, there arose such a clatter...

I sprang from my couch to see what was the matter.

I grabbed the chord and opened the blinds... and there was Noelle, quite out of her mind.

My heart stopped, frozen with fear

as she tapped on the glass with a vodka bottle... filled just 'bout to here.

I knew the window couldn't much take it,

and she was screaming "Unlock it, you bastard, or I swear I'll break it!"

I couldn't let her do that, it was a rented place,

so I opened the door... and she punched me in the face!

So summoning my manhood, from bottom to top...

I screamed like a little girl, "I'm calling the cops!"

I just finished dialing and she was standing right there

wearing pearls and those pradas, but otherwise bare.

She spoke not a word, but went straight to a work

reeling me in with that "you're my big daddy" smirk.

I heard her exclaim as she turned out the light...

"You know this is your fault. I love you too much to fight."

Ett till från samma TV-serie:

Citat:

[Ken is about to pick up a hitchhiker]
Christopher: C'mon, dad, it's one A.M. in the middle of the desert! She's either a werewolf or an alien!
Ken: Well, maybe she came to our planet to see if there's life in my pants!

Du får nog utveckla....

Sorry, glömde bort detta!

Några citat till, var för sig.

Christopher: After all, once you've driven your drunk father to your mom's parole hearing, what else is there?

/../

Christopher: According to the Los Angeles Times, 63% of families in America are now considered dysfunctional. That means that I'm in the majority. It's the people with the mom, dad, brother, sister, white picket fence, those people are the *freaks*!

/../

Christopher: You got arrested for drunk driving and it's my fault?
Ken: You built me a cop magnet! I might as well be a black guy driving a large powdered doughnut!

/../

Christopher: I gave my father a heart attack. It was a practical joke. Come on, you push a guy's face in a cake he's got to clean it off. You hit a guy with a water balloon, he's got to dry off. Guy's in the hospital, you get his testicles shaved, he scratches and bleeds for a week... it's funny... you're not supposed to have a heart attack, it kills the joke.

Ingen aning vilken serie men jag måste nog se den så fort nån luskar ut vad det är

Ok, några till:

Christopher: In my family, goodness is just badness that hasn't had a drink yet.

Christopher: My dad's full of encouragement and support. It just feels like abandonment and neglect.

Christopher: The only way to tell my Dad something is to write it on a note, and tie it to a brick, and throw it through a window. Of course, now Dad's armed with a brick.

Christopher: The normal make a living, the deranged make history.

Christopher: Socrates said, the unexamined life is not worth living. My dad said, "Booty - mmm mmm."

Christopher: Everyone should think for themselves. I learned that in a book I bought called 'Everyone Should Think For Themselves'.

Ken: You don't drag a woman out of a strip club. You put a twenty in your zipper and back out slowly.

Christopher: If you want to do something dangerous... Don't tell your girlfriend!

Young Tommy: I don't think you should hit that bee hive!
Young Chris: Don't worry, the bee hive is nature's pinata! Olay!

[seeing a man with rifle at gun store]
Christopher (age 5): I want a gun, Dad.
Ken: You don't need a gun, son. The men in our family have penises.

Ken: You knew and you let them shave me?
Christopher: I knew and I *got* them to shave you!

Erin: So, I'm at the board meeting and my secretary runs in. 'Your boyfriend called, they've got a hostage. I swear that I am a lesbian, and excuse myself to the bathroom. I've been peeing for forty minutes!

Christopher: You said that I was the worst possible result of an orgasm!
Ken: You took that as an insult?

[The Police have Dave handcuffed]
Police Officer: We found this guy outside hiding in a bush.
Dave: Tell me they didn't find my secret stash of weed!
Christopher: Dave!
Dave: I mean, my secret stash of... Pot.

Ingen som vet? Kom igen nu!

Det verkar lite som om ingen har sett din TV-serie

Kan det vara den där "hum-hum in the middle" ?

Malcom in the middle är det tyvärr inte.

Huvudrollen i TV-serien jag tänker på spelas av en lång blond kille - Christopher, som har en mycket klok och mogen, tålmodig flickvän Erin (som sedan fick en roll i Lost). Fadern spelas av en veteranskådespelare med massor av filmroller och tv-serier bakom sig, bland annat spelade han den hårdkokta detektiven Mike Hammer och han spelade även en roll i Prison Break. Pappan i TV-serien jag tänker på super och jagar brudar och är väldans elak mot sina barn. Christopher har även en lillebror som röker hasch och vars största dröm är att bli biten av en radioaktiv spindel och förutom det är han jättekorkad. De har även en kompis Tommy som alla kallar för "fruit", men han är inte det och han har en massa roliga idiotier för sig. Christopher har eget företag med att bygga Hot Rods.

TV serien tar upp teman som dysfunktionella familjer, alkoholism, droger, häleri, otrohet, galenskap och är hysteriskt kul - en av de absolut bästa någonsin som tänjde på en massa gränser när den kördes. En del jämför dess nyskapande förmåga med Seinfeld.

En sak till, denna TV-serie har gått på TV4.

Senast redigerat 2007-09-09 11:23

Titus?

Good Boy! Titus är det!

Mera info om Titus:

IMDB Titus (2000)
http://www.imdb.com/title/tt0205700/quotes <-- Citat
http://www.imdb.com/title/tt0205700/usercomments <-- User Comments där serien höjs till skyarna, välförtjänt i mina ögon.

Skaparen Christopher Titus officiella webbsida (verkar inte ha uppdaterats i år tyvärr)
http://www.christophertitus.com/

Titus säsong 1, 2, 3 finns att köpa på DVD
Amazon.com http://www.amazon.com/s/102-7869358-8036947?ie=UTF8&tag=imdb-adbox&index=dvd&hidden-keywords=B0009K8LCA%7C%20B000BO0KNM&link%5Fcode=qs

Amazon.co.uk http://www.amazon.co.uk/s/203-4282652-8010315?ie=UTF8&tag=imdb-uk&index=dvd-uk&hidden-keywords=B0009K8LCA%7C%20B000BO0KNM&link%5Fcode=qs

Hans senaste projekt är en ny Stand Up Turne som finns att köpa på CD, The Fifth Annual End of the World Tour, finns på Amazon.

Christoper Titus Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Titus

Christoper Titus Wikiquotes (massa citat från "Norman Rockwell is bleeding", stå up showen som TV-serien baserades på):
http://en.wikiquote.org/wiki/Christopher_Titus

Enjoy!

EricBradley din tur nu!

Bevaka tråden