Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmcitatsspel

Tråden skapades och har fått 514 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Typiskt att jag hittar denna tråd precis när det kommer ett citat jag inte kunde =(

Ledtråd tack!

Är det inte för tidigt för ledtråd?

Nåväl, svenskättlingen Robert Englund, känd från V, har en inte obetydlig roll i filmen.

Robert Englund är också känd från film-serien Nightmare on Elm street? Så jag gissar helt enkelt på NightMare on Elm Street, även om jag inte tror de är det.

Du tror rätt Taz, det är inte Nightmare.

Ledtråd två blir ett nytt citat:

Citat:

I could have been a rockstar, if only I wasn't banned from MTV.

School of Rock - var den film som dök upp i mitt huvud...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

School of Rock - var den film som dök upp i mitt huvud...

Hoppas inte på för mycket. Jag har den i DVD-hyllan, men kommer inte ihåg att jag sett Mr. Englund i den.

Oj det missade jag...

Hm, jag trodde det här skulle bli lätt. Tar en bunte ledtrådar på en gång.

Englunds mest minnesvärda citat från filmen är "Hello, hello!"
Skådisen som uttalade citatet i förra ledtråden var faktiskt bannlyst från MTV på riktigt.
En gammal bil hade en huvudroll i filmen, på mer än ett sätt.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-20 18:51
Ursprungligen av ohennig:

En gammal bil hade en huvudroll i filmen, på mer än ett sätt.

När jag läste detta tänkte jag direkt på filmerna om "Herbie", men Robert Englund har väl inte varit med i någon av dem.

Hm, vi får väl avslöja huvudrollsinnehavaren för att få fart på det hela: Andrew Dice Clay.

Ford Fairlane, hette den så?

Äntligen. Fast den fullständiga titeln är "The adventures of Ford Fairlane".

Jag tycker att vi "cut Taz some slack" för den ofullständiga titeln. Han var ju helt klart närmast.

Såg faktiskt den filmen för typ ett år sedan, men jag hade ingen aning om var citatet kom ifrån. Man blir nästan sämre på att placera citat ju fler filmer och serier man matar sig med.

Ha, ok, min tur alltså. Ur mitt enorma arkiv med enormt bra filmer så plockar jag fram ytterligare en höjdare:

Citat:

Captain O'Hagan: I swear to God I'm going to pistol whip the next guy who says, " Shenanigans."
Mac: Hey Farva what's the name of that restaurant you like with all the goofy shit on the walls and the mozzarella sticks?
Farva: You mean Shenanigans?
Mac: OOOOOOOOOOOOOO.
Thorny: OOOOOOOOOOOOOO.
[as they hand the Captain their pistols]

Ur samma film men före det ovan:

Citat:

College Boy 3: [licking back window of police car] The snozzberries taste like snozzberries.

Lät lite som om det skulle kunna vara den där med dom... Du vet... FAN!

"Super Troopers"?

Eftersom jag är trådskapare så tar jag mig friheten att infoga lite offtopic här också.

Fun Movie Quiz

Jag har lyckats ta 20 av 30.

Ursprungligen av staed:

Eftersom jag är trådskapare så tar jag mig friheten att infoga lite offtopic här också.

Fun Movie Quiz

Jag har lyckats ta 20 av 30.

Eftersom det inte kommit något nytt citat ännu kan jag väll få skryta med att jag tog 21 poäng och alltså slog dig med EN hel poäng
Rolig tävling fler borde prova den. Antar att mitt resultat inte kommer stå på topp särskilt länge.

Rätt, det är Super Troopers - "Who wants a mustache ride?"

Flera citat från samma film här: http://imdb.com/title/tt0247745/quotes

Jag kände inte igen citatet från Super Troopers, men jag kände igen stilen. Var långt ifrån säker dock.

Här kommer ett som jag tror kommer att vara enkelt.

Citat:

As I was going to St. Ives, / I met a man with seven wives. / Every wife had seven sacks, / Every sack had seven cats, / Every cat had seven kittens. / Kittens, cats, sacks, wives, / How many were going to St. Ives?

Som allsmäktig trådskapare förbjuder jag Johan S att svara

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-21 13:26

Die Hard: With a Vengeance. Jeremy Irons är en av mina favoriter.

Jeremy Irons är även en av mina favoriter också, han har en väldans bra röst. Någon mer än jag som vet svaret på frågan? Alltså hur många som är på väg till St Ives?

Ursprungligen av Taz_1999:

Jeremy Irons är även en av mina favoriter också, han har en väldans bra röst. Någon mer än jag som vet svaret på frågan? Alltså hur många som är på väg till St Ives?

Alla som sett filmen vet väl hur många det rör sig om?

Ursprungligen av staed:

Alla som sett filmen vet väl hur många det rör sig om?

Och den som inte har det får chansen i kväll på sexan, så avslöja inget nu.

Ursprungligen av ohennig:

Och den som inte har det får chansen i kväll på sexan, så avslöja inget nu.

Vilken tajming!

Nytt snabbhetsrekord? (Nä! För det står jag för när jag gissade på The Big Lebowski tror jag)

Din tur macce!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-21 14:23

Hmm... och jag som tänkte ta nåt ur just den filmen. Får bli den här istället:

Citat:

- And may I say that miss Lucy is hotter than a June bride riding bareback buck naked in the middle of the Sahara!
- I would watch my colonial tongue if I were you.

Ursprungligen av macce:

Hmm... och jag som tänkte ta nåt ur just den filmen. Får bli den här istället:

Det är väl inget som säger att man inte kan ta ett citat ur en film som redan nämnts.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-21 14:46
Ursprungligen av staed:

Det är väl inget som säger att man inte kan ta ett citat ur en film som redan nämnts.

Nä, det är klart... det blir mitt förvillande trick nästa gång!

Miss Lucy? Hmmmm, ledtråd kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-22 08:22

Okidoki, en dialog till från samma film:

Citat:

- Jack, come here. I know how deeply you loved her. That's why you must trust me and believe...
- Believe? How can I believe?
- I want you to bring me before nightfall a set of postmortem knives.
- An autopsy? On Lucy?
- No, no. Not exactly. I just want to cut off her head and take out her heart.

Bevaka tråden