Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gruppköp Avr-X

Tråden skapades och har fått 345 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-18 16:03

Se vad som låg i postlådan när jag kom hem idag.. mumma.. då saknas det bara en hel del saker..

akai-grått är ju lätt vägen att gå. VX-600!

  • Medlem
  • 2008-01-18 16:24
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-18 18:33

VX-600 var nog snyggast hittills..

  • Medlem
  • 2008-01-18 18:41

Ja det blir skitsnyggt! Typ lite så här...

Senast redigerat 2008-01-18 18:52
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-18 20:56

dx200: Snyggt! (vad ritade du i för program?)

http://www.sbyh.se/martin/wallpaper_stupido.jpg <-- mina designbegränsningar..

Senast redigerat 2008-01-18 21:57

hjalp, nu maste jag ju kopa ett till diy-kit utan att ha lart mig loda ordentligt ens

  • Medlem
  • 2008-01-18 22:37

Det är ett gammalt 3d program jag köpte för ett tag sen, simpelt men det kan funka att göra skisser i så man kan testa

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-01-18 22:44

Den var skitsnygg! Hur många är på nu....???? Glöm inte lcd vi måste få ihop till tio?

Angående att trycka panelen så finns ju lasertransfer!! Om man vet hur vi ska få dem frästa!?!?!

Senast redigerat 2008-01-18 23:43
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-19 00:12

Frästa: Neriks borde ju kunne fräsa dem? Enda jag känner till i Sverige?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-01-19 00:46

Men då verkar vi ha en plan! Har någon varit i kontakt med den där Nerkis?

  • Medlem
  • 2008-01-19 01:33

Fick just mitt kort i brevlådan, det gick snabbt! Vi måste kolla att Neriks har tid att hjälpa oss samt bestämma mått och dimensioner. Kan vi ta reda på och planka måtten på den låda och panel som finns på deras hemsida?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-01-19 10:41

Är det någon som är sugen på waldorf rattar då? Kanske kan man fixa!!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-19 12:32

Dx200: Ja, de måtten på orginal-lådan blir bra.
Måtten på lådan är väl noterade här tror jag:
http://www.avrx.se/avrx_070930.zip

Neriks kan nog fräsa, om han har tid, men färgläggning?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-19 14:24
Ursprungligen av saddox:

Neriks kan nog fräsa, om han har tid, men färgläggning?

Jag skulle gärna fräsa delarna åt er men jag har för tillfället alldels för mycket att göra när det gäller andra jobb. Jag fräser/graverar i princip inget alls nu för tiden eftersom jag inte hinner med Lite paradoxalt nog så fick jag ytterligare tre små CNC-maksiner i förra veckan men dessa behöver byggas om en del för att de ska gå att använda ...

När behöver ni delarna och hur mycket gäller det? Finns det någon design framtagen?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-01-19 12:48

En kompis till mig har kanske kontakter så bitarna kan eloxeras.... men det är ett stort KANSKE !!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-19 15:31

Ok.. då vet vi lite mer fräs-status
Eloxerat är snyggt!

Men en sak i taget.

Vi måste ju bestycka korten med komponenter.
Ska vi köpa var för sig eller i grupp?
Det blir ju billigare om vi köper i grupp då vi hamnar över brytgränsen fö diverse komponenter.
Vem ska ordna vad? Ska en ordna alla komponenter?
Med komponenter så menar jag då resistorer, kondensatorer, kretsar, dioder osv.. dvs de inte så dyra delarna.

  • Medlem
  • 2008-01-21 12:14

Jag tycker också vi köper i grupp, kan vara bra att veta att alla har samma komponenter och så ifall vi behöver support Om någon kunnig som har lite mer koll än jag har möjlighet att ordna komponenterna så vore det toppen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-21 12:59

Ok, beställa komponenter tillsammans.
Ska vi köra på elfa och i hur stor grad ska vi ta med komponenter?

trafo - finns dyra och billiga, köpa utanför gruppköp efter tycke och smak?
lcd - löser sig med separat gruppköp?
knappar - dyr modell som är listad i BOM men kan någon skissa om panelen så är det ju fritt att köra med annat.

Någon kan ju dubbelkolla min tsv-fil så att det inte är dubletter osv med om vi nu ska beställa från Elfa. jag var rätt så trött när jag plockade ihop dem.

  • Medlem
  • 2008-01-21 15:14

Jag kan bidra med panellayout och utseende grejer så kan dom som vill använda göra det, Saddox vart på ELFA hittar man knappar och rattar som går att använda? vad söker man på?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-21 16:43

Dessa är "orginalet":
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=4315.htm

1-pol, momentan ska de vara.
på elfa:
Elektromekanik/Pneumatik
•• Strömställare
••• Tryckströmställare

Den här t.ex:
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=11455.htm
Lite rund gammal stil..
Lägg märke till att den finns i två varianter.. växlande och momentan.

Rattar är inte så mycket att joxa om, det är väl bäst att köra med de encoders som sitter på orginalet, däremot det visuella av ratten kan man ju leta upp nån passande.

Senast redigerat 2008-01-21 16:54

Är det för sent att va med på AVR-X-köpet? Jag har ju en ASR-X redan så det passar ju bra.

Kan man inte göra den som ett voice-kort/modul och göra den polyfon med någon
finurlig kontroll, om man kopplar in flera?

Senast redigerat 2008-01-22 21:31
  • Medlem
  • 2008-01-22 21:27

Näe det är inte för sent, du ser länken till hur man beställer kortet lite tidigare i tråden

Coolt, då beställer jag ett kort. Så får jag också vara med och bestämma design och annat.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-01-23 16:19

Det rör på sig!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 16:57

Ah, man skall beställa kort själv alltså. Får försöka ta mig tid till det, jag trodde de skulle sambeställas också så att en person kunde löda fast och programmera allas AVRer, den är ju ytmonterad och jag tror att få personer har adaptern som behövs för att programmera den annars.

  • Medlem
  • 2008-01-23 19:22

Synd att en stor del av grejorna på kortet är smd, annars hade jag slagit till direkt. Känner inte för att handlöda ytmonterat för stunden. Blir något från ucapps istället

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-01-23 19:45

Hörde jag ucapps!! Vad blir det??

  • Medlem
  • 2008-01-24 10:27
Ursprungligen av sid.64:

Hörde jag ucapps!! Vad blir det??

Det blir antingen sequencern eller Midibox64. Jag blir otroligt sugen varje gång jag går in på den sidan! Fast jag har redan en massa projekt som ligger halvfärdiga: en ASM2-Wizard, en massa EFM-moduler, en talkboxförstärkare, ett gäng Amek-preamps och en s-trig till v-trig converter. Så frågan är om jag verkligen behöver ett halvfärdigt projekt till som bara ligger och skräpar

Ursprungligen av saddox:

SMD är inte så svårt att löda.

Njaejo, jag har rätt skakiga händer så jag tycker att det är ett jäkla bök att hålla komponenterna på plats

Bevaka tråden