Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket datatrafik förbrukar ni?

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som rubriken säger, hur mycket datatrafik förbrukar ni på era iPhones?

Själv har jag snart haft min en vecka och jag ligger på 103 MB mottaget och ca 4 MB skickat. Om den här takten är representativ för mitt surfande kommer jag ligga i närheten av 1 GB/mån.

Det ska dock tilläggas att jag i helgen nästan uteslutande surfade via WiFi. Dessutom hade jag inte 3G under helgen, på grund av att mitt nya SIM-kort inte aktiverades (fick köra på mitt 10 år gamla 2G-kort).

Med det sagt har alltså majoriteten av min data förbrukats under arbetsveckan.
Det lustiga är att jag inte tycker jag har surfat så mycket. Blir spännande att se hur det ser ut om en månad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 14:19

På 3G nätet är det 46,6MB som är mottaget och skickat. (2,5 upp och 44,1 ned)

Dock så har jag wifi hemma och på jobbet vilket är var jag befunnit mig mestadels sedan den köptes i fredags.

Jag lyssnade på streamad internetradio via "Tuner under c.a 3 timmar igår via 3G-nätet. Det gick åt c.a 94 MB (mottaget).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 14:35

Jag utgår ifrån att "Mobil nätverksdata" under användning är 3G- och Edgetrafik. I sådant fall har jag 154 MB mottaget och 9,4 MB skickat. Jag förstår inte riktigt vad jag gjort, för hemma har jag Wi-Fi och så mycket har jag ju inte surfat på ute på stan. Kanske är det push av två kalendrar (MobileMe och Exhange) och tre e-post konton som drar trafik.

Man kan väl lugnt säga att ett iMini-abonnemang inte hade räckt till.

Johan

Ursprungligen av chuck:

Jag utgår ifrån att "Mobil nätverksdata" under användning är 3G- och Edgetrafik.

Jag utgår från detsamma. WiFi kan väl inte räknas till mobil nätverksdata?

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Jag utgår från detsamma. WiFi kan väl inte räknas till mobil nätverksdata?

Nej, det gör det inte.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag lyssnade på streamad internetradio via "Tuner under c.a 3 timmar igår via 3G-nätet. Det gick åt c.a 94 MB (mottaget).

Jag ligger på ca 800 MB per månad och lyssnar också rätt mycket på streamad radio. Jag gjorde en snabbkoll en dag och tror (minns inte exakt) att jag räknade att 1 timme motsvarade inte fullt 50 MB.

--jalle

Sedan releasedagen

3G alltid avstängd förutom vid behov. Pushar två stycken e-postkonton.
Wifi hemma sedan i oktober.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 15:12

Jag har enbart använt ca. 27 MB upp och ner sammanlagt och då har jag använt 3G precis så mycket som jag velat. Så mitt iMini-abonnemang verkar passa mig som handsken

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-07-16 15:48

Jag ligger på ca 150 mb mottaget och 4,5 mb skickat. Använder för närvarande bara Edge/3G.

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2008-07-16 16:58

Jag har 52 MB ned och 3 MB upp, men hemma används endast WiFi, sedan har jag dålig Edge täckning på jobbet så därför blir det nästintill uteslutande RSS-läsing där.
Men det blir ungefär 15 MB/dag, kan tänka mig att det ökar när man har bra 3G-täckning....

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-16 19:24

Intressant, iMidi kommer nog fungera klockrent då... har som er andra wifi hemma och på jobb. Skulle vara om man slösurfar på bussen hem eller så som det skulle dra iväg...

Jag har 21,6 ner och 2 upp, men då har jag WiFi hemma, och jag har ju semester så jag har nästan bara varit hemma, bara cyklat ner på stan några vändor och passat på att testa den då.

60 mb sedan i fredags (det vill säga 5 dagar sedan)... Tur man tog Fastpris!

Jo jag glömde: dryga 5 Mb ned och 0,7 Mb upp. Men då rör jag mig mest i centrala Stockholm och hittar öppna wifi eller Telias Homerun mest hela tiden.

44,8Mb på mottaget, och 5,4Mb på skickat, sen i fredags klockan 11.
Körde dock på Wifi i början, men stängde sedan av de för att känna på hur de var att använda sig av 3G hastigheten, när man ändå betalar för den.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-17 07:39

Har bara 2mbit hemma, jag testade att köra enbart med 3G igår, det gick fan snabbare. När man ändå har fastpris data så kör jag bara wifi där det är bra kräm i linan.

Här är en nybörjarfråga utan dess like, men var tusan ser jag hur mycket data jag har skickat/tagit emot?

Nybliven pappa till iPhone

Ursprungligen av ThomasNorden:

Här är en nybörjarfråga utan dess like, men var tusan ser jag hur mycket data jag har skickat/tagit emot?

Nybliven pappa till iPhone

Inställningar > Allmänt > Användning

60mb sedan premiären. Har wifi hemma,

  • Medlem
  • 2008-07-17 21:45
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Själv har jag snart haft min en vecka och jag ligger på 103 MB mottaget och ca 4 MB skickat. Om den här takten är representativ för mitt surfande kommer jag ligga i närheten av 1 GB/mån.

Har du 10-veckorsmånader? Spännande...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-18 07:23

Var uppe i 100MB på lördagen, alltså ett dygn efter köpet.

Nu står den på 280MB. Blivit en hel del kartor, surfande, youtubande...

Har knappt nuddat vid ett wifi, så 3G-uppkopplingen har fått visa vad den går för.

Ursprungligen av Baron:

Har du 10-veckorsmånader? Spännande...

Ser själv hur tokigt det framstår.
Men till mitt försvar vill jag framhäva att jag räknade på att majoriteten av den datatrafiken förbrukats under arbetsdagarna måndag–onsdag (då jag skrev inlägget).

~100 MB / 3 dagar = ~30 MB/dag x ~19 arbetsdagar = ~600 MB/mån
Plus samma uträkning på upload, så springer trafiken iväg.
Har då inte räknat med trafiken på helgerna, eftersom jag då har tillgång till WiFi under större delen av tiden, men lite 3G-/Edge-trafik kommer det allt springa iväg.

Det är visserligen inte 1 GB, men siffrorna är väldigt väldigt uppskattade eftersom jag inte vet hur normalsurfandet kommer se ut när nyhetens behag har lagt sig. 600-1000 MB/mån är nog inte otroligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 10:46

Skickat 3.0 MB

Mottaget 74.5 MB

Hemma har jag wifi så ovan är förbrukat genom strösurfande på raster på jobbet i veckan samt en sväng på stan i söndags.

Fast data känns som rätt val.

39,3 ned o 1,8 upp.
Datorn på service o wlan hemma.
Använder telefonen konstant nu alltså

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-18 17:41

5,2 mb upp och 124mb ned på en vecka

102 MB ned, 4,7 MB upp

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-21 20:52

Sedan premiären: 136 MB mottaget, 6,9 MB skickat.

Snittar ca 21 MB/dag sedan 11 juli.

köpte min telefon i fredags och har idag 30mb ned och 4mb upp, skulle inte tagit Imini abbet, men det var det enda jag hade råd med, blir nog en uppgradering till Imidi abbet så fort man får in lite mer pengar.

Bevaka tråden