Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket datatrafik förbrukar ni?

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Snittet ökar. 35 MB/dag är jag upp i nu. YouTube kan vara så fruktansvärt beroendeframkallande. Tittar man på ett klipp blir det lätt att man surfar vidare på dom relaterade länkarna och vips har man surfat 15 MB YouTube.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 12:59

340 mb på 4 veckor så ca 80 mb per vecka och 350 mb per månad om det fortsätter så.

Surfar det mesta hemma på wlan, annars bara sporadiskt på jobbet.

Jag ligger på 177 mb mottaget, 20 dagar senare. Jag har Wifi hemma, men jag använder det sällan då jag tycker att det verkar dra mer batteri att ha Wifi aktiverat än att ha 3G aktiverat! När jag jobbar (nattjobb) så har jag alltid min macbook med mig, så jag nyttjar inte iPhone jättemycket på mitt arbete. Tippar att jag fortsättningsvis kommer ligga mellan 150-200mb/månad!

Ursprungligen av henkebarn:

Jag ligger på 177 mb mottaget, 20 dagar senare. Jag har Wifi hemma, men jag använder det sällan då jag tycker att det verkar dra mer batteri att ha Wifi aktiverat än att ha 3G aktiverat! När jag jobbar (nattjobb) så har jag alltid min macbook med mig, så jag nyttjar inte iPhone jättemycket på mitt arbete. Tippar att jag fortsättningsvis kommer ligga mellan 150-200mb/månad!

Rent praktiskt hur mycket surfar du då? Jag har absolut ingen koll hur många mb olika aktiviteter (youtube, facebook, webbtv, webbradio) drar?!
Funderar på vilket abonnemang jag ska slå till med. Svårt att avgöra när man inte vet hur mycket man kommer surfa!

Ursprungligen av sweetcc:

Rent praktiskt hur mycket surfar du då? Jag har absolut ingen koll hur många mb olika aktiviteter (youtube, facebook, webbtv, webbradio) drar?!
Funderar på vilket abonnemang jag ska slå till med. Svårt att avgöra när man inte vet hur mycket man kommer surfa!

Facebook drar extremt lite data.
Alla online-media(rörlig bild, musik, tv, radio, streaming) är ju det som drar absolut mest.

Ursprungligen av theplague:

Facebook drar extremt lite data.
Alla online-media(rörlig bild, musik, tv, radio, streaming) är ju det som drar absolut mest.

Jo det förstår jag ju. Men du som har lite mer koll än mig.

Halebop har ett erbjudande:
http://www.halebop.se/butik/2butik.page
och telenor har ett::
Telenor - Allt om iPhone 3G

Problemet är att eftersom jag inte vet hur mycket jag kommer surfa så vet jag inte vilket som lönar sig.

Halebop har man 6Mbit/s men om man surfar mer än 500MB/mån så sänks hastigheten till 57kbit/s. Och Telenor har obegränsat per månad till en hastighet av 350 kbit/s.

Då är det också dyrare månadskostnad hos Telenor... Jag blir knäpp, får värsta beslutsångest... :">

12,8 MB mottaget och 654 KB skickat efter tolv dagar på iMini.
Jag har "slösurfat" rätt lite på 3g, mest kollat upp saker som när biofilmer går, öppettider, tågtidtabeller och dylikt. Kollat någon youtube-film. Har främst mailat + lekt med gps och laddat upp saker till twitter + facebook.
Kommer rätt lugnt klara mig med iMinis datatrafik eftersom jag använder wifi till det mesta

OT:
Lite tveksamt om jag kommer hålla iMinis sms-gräns dock, nu när jag skaffat iPhone sms:ar jag sjukt mycket mer än förut eftersom min förra telefon var ett elände att använda.

Ursprungligen av Andreas Th:

12,8 MB mottaget och 654 KB skickat efter tolv dagar på iMini.
Jag har "slösurfat" rätt lite på 3g, mest kollat upp saker som när biofilmer går, öppettider, tågtidtabeller och dylikt. Kollat någon youtube-film. Har främst mailat + lekt med gps och laddat upp saker till twitter + facebook.
Kommer rätt lugnt klara mig med iMinis datatrafik eftersom jag använder wifi till det mesta

OT:
Lite tveksamt om jag kommer hålla iMinis sms-gräns dock, nu när jag skaffat iPhone sms:ar jag sjukt mycket mer än förut eftersom min förra telefon var ett elände att använda.

jag är i exakt samma situation! smsar som en galning, men surfar inte alls för mycket.;)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-01 19:52

Köpte min på måndag:
Skickat 47 K
Mottaget 446 K

Jag ringde 455 och avbeställde tjänsten datatrafik rörlig, så jag kan bara surfa via Wifi.

236mb är jag uppe i nu.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-07 10:37

128meg ner, 7,5meg upp sen premiären den 11.

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-08-07 11:44

60 mb ner och 3 upp efter 2 dagars användning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-07 12:53

Skickat 4,2 MB
Mottaget 122 MB

Sen i lördags...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-07 16:18

mottaget: 226 mb
skickat: 9,2 mb
på tre veckor.

har wifi hemma och på jobbet, men det borde fortfarande vara mer med tanke på hur mycket jag surfat på semestern.

Senaste fakturan: 1335 MB

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-10 14:25
Ursprungligen av o z o n e:

Senaste fakturan: 1335 MB

Ja, vad ska man säga......
Har haft min sedan lanseringsdagen i juli och förbrukat 19,5 MB ner och 5,1 MB upp.

Vad gör ni med era iPhone egentligen????

Ursprungligen av zMac:

Ja, vad ska man säga......
Har haft min sedan lanseringsdagen i juli och förbrukat 19,5 MB ner och 5,1 MB upp.

Vad gör ni med era iPhone egentligen????

Ungefär det som är tanken med dem - kommunicera/emaila(privat och jobb), hämta information/surfa, ladda ned musik, ladda ned apps etc etc.

Frågan är väl snarare:
Till vad har du iPhonen och alla dess möjligheter?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-11 11:46
Ursprungligen av theplague:

Ungefär det som är tanken med dem - kommunicera/emaila(privat och jobb), hämta information/surfa, ladda ned musik, ladda ned apps etc etc.

Frågan är väl snarare:
Till vad har du iPhonen och alla dess möjligheter?

Att visa upp för sina kompisar!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-12 23:07
Ursprungligen av theplague:

Ungefär det som är tanken med dem - kommunicera/emaila(privat och jobb), hämta information/surfa, ladda ned musik, ladda ned apps etc etc.

Frågan är väl snarare:
Till vad har du iPhonen och alla dess möjligheter?

Sanningen är den att jag har WIFI på 95% av platserna där jag använder min iPhone till annat än att ringa. Då blir det inte så många MB...

Ursprungligen av zMac:

Sanningen är den att jag har WIFI på 95% av platserna där jag använder min iPhone till annat än att ringa. Då blir det inte så många MB...

I sådana fall är frågan "vad gör ni med era iPhone egentligen?" ändå ganska märklig.
I frågan ligger oförstånde för stort användande av iPhonen.

Ursprungligen av o z o n e:

Senaste fakturan: 1335 MB

Härligt. Utan abonnemang blir det där 26700 SEK. Klart rimlig prissättning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-03 16:45

Ca 20 mb totalt sedan februari 2008 !

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-09-03 18:04

Haft min en månad och har wifi hemma;

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-09-05 21:24

Har haft min sedan 31 juli. WiFi hemma.
Skickat: 17,3 MB
Mottaget: 433 MB.

Nyhetens behag har lagt sig. Jag ligger på en snittförbrukning som motsvarar ca 500 MB/mån.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-10-09 18:53

Hmm bara 25 MB nerladdat och 5,7 MB skickat på dryg månad (sedan förra inlägget 5/9). 23,0 MB upp och 458 MB ner sedan 31 juli.

Jag har ännu inte kommit över 100 MB per månad. Skönt eftersom jag endast har iMini
Wifi hemma och på skolan, dessutom tar det mig bara fem minuter att vandra dit. Det gör sitt för att hålla nere trafiken antar jag..

Jag har börjat nollställa statistiken den siste varje månad och sedan den förste oktober har jag laddat ned 59,9mb och skickat 6,2. Med den statistiken borde jag hamna kring 600mb i slutet av månaden, men jag tror på cirka 400.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-10-13 02:10

jag har i snitt använt ungefär 200mb / månad.. när jag sitter hemma eller på campus så används inte iphone för surf, dessutom har jag wlan på båda ställen så mail som snurrar belastar inte den trafiken.

på campus så används den inte heller då jag har laptopen med mig där.. telefon används på stan, mycket för mail och även kartor och tidtabeller för bussar och tåg.

jag använder dessutom laptopen mer på telias surfzoner än iphonen på mobilnätet...

sitter inte o nöjessurfar på iphonen, så kul är det inte.

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-12-01 20:01

Valet och kvalet...

Av alla inlägg att döma tolkar jag det som om iMini inte är att tänka på? Jag är ME användare och kommer nog att nyttja GPS, mail och surf ganska friskt. Verkar som om 100 Mb inte räcker långt? Frågan är bara vilket ab som är bäst (av telias olika då). Lutar åt telia 99 med tillägget fastpris för data. Åsikter någon?

Bevaka tråden