Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G - Finally unlocked! Såhär låser du upp den idag!

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av generuss:

jag förstår inte vad folk inte förstår.

vi med iPhone 1G (3 miljoner pers?) vill ha firmware 2.0 så att även vi kan nyttja det nya systemet och framför allt.. App store såklart, push osv.

när vi väl har det så hoppas jag installer följer med så att vi kan dra in program som vi hade på 1.1.3 och 1.1.4.

ni som inte förstår har isåfall aldrig använt installer. 1000tals apps,ett klick, gratis.

För det mesta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-15 18:14

Vad jag förstår är det fina med SIM-kort adaptern inte bara att den "låser upp" telefonen, utan att den luras genom att manipulera IMSI-koden vilket gör att roamingkostnaderna helt försvinner...är inte helt hundra för det låter illegalt, men gizmodo skriver om det och jag skrev om det här:
Den tredje vägen till upplåsning

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-15 18:27

alda99 och theplague ni får adda varandra på MSN eller PM:a varandra, forumet är ingen chat.

Vad handlade denna tråd om egentligen...

Ursprungligen av Jetwash:

alda99 och theplague ni får adda varandra på MSN eller PM:a varandra, forumet är ingen chat.

Vad handlade denna tråd om egentligen...

?!?!?!?????!?!????
Vad snackar du om?!?
Jag skriver precis vanliga slags inlägg med motivering som jag alltid har gjort och alla gör här på forumet, sen kommer du med... det där!!!
Ska du på samma vis kommentera ALLA ANDRA som diskuterar positiva och negativa sidor av iPhone?

Ja läs igen, jag skriver främst om varför jag tycker en jailbreakad och upplåst iPhone 3G vore bra.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-15 21:28
Ursprungligen av theplague:

?!?!?!?????!?!????
Vad snackar du om?!?
Jag skriver precis vanliga slags inlägg med motivering som jag alltid har gjort och alla gör här på forumet, sen kommer du med... det där!!!
Ska du på samma vis kommentera ALLA ANDRA som diskuterar positiva och negativa sidor av iPhone?

Ja läs igen, jag skriver främst om varför jag tycker en jailbreakad och upplåst iPhone 3G vore bra.

Ni pratar ju om Jailbreaking, läs första inlägget och relatera det till era inlägg.

Starta en ny tråd om ämnet isåfall. Inget illa menat.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-16 00:23
Ursprungligen av Jetwash:

alda99 och theplague ni får adda varandra på MSN eller PM:a varandra, forumet är ingen chat.

Vad handlade denna tråd om egentligen...

Intressant inlägg. När övergår en diskussion i ett forum att förvandla forumet till en chat. Vad jag kan se i denna tråd är det ingen som gett sig ut på villovägar och diskuterar t ex havens betydelse för sjöfarten.
Så länge vi, vi som håller forumet kokande, håller oss till ämnet torde det vara helt onödigt med inlägg som ovan från en s k moderator.
Det var ngn som beskrev Telia som en sovjetisk myndighet, inte vill väl 99.se eller iFun.se hamna i samma fålla!?

  • Medlem
  • 2008-07-16 00:35
Ursprungligen av alda99:

Intressant inlägg. När övergår en diskussion i ett forum att förvandla forumet till en chat. Vad jag kan se i denna tråd är det ingen som gett sig ut på villovägar och diskuterar t ex havens betydelse för sjöfarten.
Så länge vi, vi som håller forumet kokande, håller oss till ämnet torde det vara helt onödigt med inlägg som ovan från en s k moderator.
Det var ngn som beskrev Telia som en sovjetisk myndighet, inte vill väl 99.se eller iFun.se hamna i samma fålla!?

Jetwash är moderator, inte "sk moderator". Ämnet i den här tråden är "iPhone 3G - Finally unlocked! Såhär låser du upp den idag!", inte "Varför vill man låsa upp iPhone". Jetwash gör precis vad som förväntas av honom, vilket i det här fallet är vad som gör 99.se till det bästa forumet för mac/ipod-diskusioner: han håller ordning.

Läs reglerna och håll er till ämnet.

Admin

Ursprungligen av alda99:

Det var ngn som beskrev Telia som en sovjetisk myndighet, inte vill väl 99.se eller iFun.se hamna i samma fålla!?

Den risken är nog inte så stor. Det handlar bara om lite ordning och reda och det uppskattas av de flesta och Jetwash har som uppgift att bland annat se till att trådar inte spårar ur helt utanför ämnet. Det är ju inte direkt krångligt att dra igång en ny tråd för ett nytt ämne.

99.se är medvetet ett forum som försöker ha tydlig moderering, inte för sakens skull, men för medlemmarnas skull. Om man inte gillar det kan man ta upp det under Feedback, men jag måste varna för att det redan diskuterats rätt ingående, så kolla gamla diskussioner först. Och nu måste jag sluta för jag är ju OT just nu...

  • Medlem
  • Storfors
  • 2008-08-07 16:01

FakeSIM till iphone 3G

hejsan! jag har läst runt och hittat massa trådar om olika "fakesim"
men aldrig kommit fram till om det är 100% pålitligt så att inte bara "vissa" samtal
kommer fram, eller om det kanske inte går att använda till nästa firmware version?

någon som själv kör fakesim på sin iphone 3g idag som kan förklara lite hur
det fungerar?

samt kan man aktivera en ny iphone 3g med fakesim?

väldigt tacksam för svar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-11 20:38

Jag använder mig av mitt comviq kort i telia´s låsta 3g iphone. Med hjälp av "universal sim unlock". Det funkar att ring och att bli uppringd. Ladda ner apps från apple store eftersom jag redan har ett konto hos dem. Klipper lite sim kortet, trycker in liten chip tillsammans med simkortet och det funkar 100%.

Fick det att funka idag och kommer med mer info och feedback..

mvh

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-12 15:28

Var kan man köpa universal sim unlock? Försöker köpa på http://www.usbfever.com/index_eproduct_view.php?products_id=587 men dom tar inte mitt visa av någon anledning...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-12 20:13

Fram tills idag så funkar iphonen med fakesim jätte bra och jag kan inte säga att jag har märkt någon missad samtal eller att någon har inte kunnat nå mig. Jag förvarnade mina vänner att detta kan hända, men ingen rapport om att det. Kommer att försöka komma med ett liten videoguide så fort jag är ledig från jobbet. Hoppas kunna ha det klart till elgen, men kan inte lova. Jag kommer att köpa fler fakesim till mina vänner och då kommer jag se om det funkar även den biten. Återkommer med mer info..
Simma lugnt mina vänner... pirater

Vilka operatörer har du testat?
Och avslöja vilket fakesim du kör annars tror jag dig inte
LÄNK

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-12 23:30

Har testat med
Comviq och det fungerar 100%.
Parlino fungerar att ta emot samtalen, men inte att ringa med.
Telenor fungerar inte alls.

Vill ni se att det fungerar så:
http://www.youtube.com/v/x7k60Dy2R34

Anledningen att jag inte ringer med telefonen är att jag har bara fasta abon. vill inte att nr ska synas.
Titta och njut..

Länk till vilken hemsida kan man köpa den hos kommer inom kort. Men x-et som jag testar med är till salu, snart.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-13 00:37
Ursprungligen av bmw:

Har testat med
Comviq och det fungerar 100%.
Parlino fungerar att ta emot samtalen, men inte att ringa med.
Telenor fungerar inte alls.

Vill ni se att det fungerar så:
http://www.youtube.com/v/x7k60Dy2R34

Anledningen att jag inte ringer med telefonen är att jag har bara fasta abon. vill inte att nr ska synas.
Titta och njut..

Länk till vilken hemsida kan man köpa den hos kommer inom kort. Men x-et som jag testar med är till salu, snart.

Grymt!
Läste att SIMable också skulle fungera.
Läs själva: iClarified - Apple News - SIMable Unlocks iPhone 3G?

  • Medlem
  • Storfors
  • 2008-08-13 12:05
Ursprungligen av bmw:

Har testat med
Comviq och det fungerar 100%.
Parlino fungerar att ta emot samtalen, men inte att ringa med.
Telenor fungerar inte alls.

Vill ni se att det fungerar så:
http://www.youtube.com/v/x7k60Dy2R34

Anledningen att jag inte ringer med telefonen är att jag har bara fasta abon. vill inte att nr ska synas.
Titta och njut..

Länk till vilken hemsida kan man köpa den hos kommer inom kort. Men x-et som jag testar med är till salu, snart.

väldigt bra gjort !
fortsätt att uppdatera.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-13 13:21
Ursprungligen av bmw:

Har testat med
Comviq och det fungerar 100%.
Parlino fungerar att ta emot samtalen, men inte att ringa med.
Telenor fungerar inte alls.

Vill ni se att det fungerar så:
http://www.youtube.com/v/x7k60Dy2R34

Anledningen att jag inte ringer med telefonen är att jag har bara fasta abon. vill inte att nr ska synas.
Titta och njut..

Länk till vilken hemsida kan man köpa den hos kommer inom kort. Men x-et som jag testar med är till salu, snart.

Det här är ju ganska avgörande för min del som idag sitter på ett Telenor abonnemang som jag har ca 20 månader kvar på, jag är inne på att skaffa betala hela telefonen hos Telia och köra deras 69kr i månaden abonnemang och antingen kommer jag skaffa mobilt bredaband genom Telia och köra Telia då eller så kanske jag kan köra ett sånt här FakeSim chip.

Någon som testat med Telenor?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-13 15:12

Simkort lösningar är rätt kortlivade. När 1.1.2 kom ut så fungerade SIM korten fram tills 1.1.3 kom ut. Sen kunde man slänga korten eftersom dom fungerade inte längre. Firmware 2.1 kommer snart som kanske spärrar korten och då har man fortfarande en låst iPhone. Jag skulle nog prova att köpa en iPhone från Italien. Eller vänta tills det pwnage låser upp den.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Simkort lösningar är rätt kortlivade. När 1.1.2 kom ut så fungerade SIM korten fram tills 1.1.3 kom ut. Sen kunde man slänga korten eftersom dom fungerade inte längre. Firmware 2.1 kommer snart som kanske spärrar korten och då har man fortfarande en låst iPhone. Jag skulle nog prova att köpa en iPhone från Italien. Eller vänta tills det pwnage låser upp den.

//Rob

Det sunkiga med mjukvaru upplåsning är att den modifierar modem mjukvaran vilket inte heller garanterar nån framtida kompatibilitet. Plus att om man redan har uppgraderat till 2.0.1 eller köper en med 2.0.1 vilket jag har så är man tydligen körd.
Tydligen så funkade SIMable utan nån sorts modifiering på produkten.
Det som är bra med dessa kort är att man ändrar inte på iPhonen och bibehåller all garanti m.m.

Det som jag inte fattar är varför ingen koncentrerar sig på att hacka iTunes istället?? Om man kan få iTunes att tro att ditt IMEI nummer är upplåst så gör ju iTunes jobbet och låser upp. Det är så här den officiella upplåsningsproceduren funkar. Är ju ingen skillnad på italiens och våra lurar förutom IMEI numret.

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-08-13 19:19

Är det någon som har provat stealthsim.ca :: Home Official Distributor of StealthSim SE ?

Ser ju ut att funka bra på filmen men $100 är ju inte gratis...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-13 06:51

det här är ett i-smartphone kort Thnox - i-smartphone Plug and Play Unlock SimCard - Unlock any mobile phone .
som ska fungera med iphone 3g, jag har ett som bara ligger, kan dock inte bekräfta då jag inte har någon iphone 3g, någon som är intresserad av att prova skicka ett pm, så kan vi snacka vidare.

Senast redigerat 2008-08-13 11:23
  • Medlem
  • 2008-08-07 17:17
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-11 20:35

Jag använder mig av mitt comviq kort i telia´s låsta 3g iphone. Med hjälp av "universal sim unlock". Det funkar att ring och att bli uppringd. Ladda ner apps från apple store eftersom jag redan har ett konto hos dem. Klipper lite sim kortet, trycker in liten chip tillsammans med simkortet och det funkar 100%.

Fick det att funka idag och kommer med mer info och feedback..

mvh

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-12 13:55
Ursprungligen av bmw:

Jag använder mig av mitt comviq kort i telia´s låsta 3g iphone. Med hjälp av "universal sim unlock". Det funkar att ring och att bli uppringd. Ladda ner apps från apple store eftersom jag redan har ett konto hos dem. Klipper lite sim kortet, trycker in liten chip tillsammans med simkortet och det funkar 100%.

Fick det att funka idag och kommer med mer info och feedback..

mvh

Coolt! Vart köpte du det ifrån? Mycket intresserad!

iPhone 3G upplåsning - SIMable

Hittat en sida som heter SIMable.com

De säger att deras sim chip funkar på iPhone 3G.
Det som gör denna lite mer trovärdig än de andra är att 2st tredje part har testat och filmat deras produkt på iPhone 3G och det verkar funka!
Företaget ligger också i England och betalning sker via PayPal.

Någon som testat med svenska operatörer? Vill sååå gärna stoppa i mitt Tele2 kort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 15:07

behöver jag ens kommentera detta? finns andra trådar om just detta och det finns ännu inget hack mer än försök till att hacka simkortet som fungerar si sådär. sökt här på forumet?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-13 15:14

La ihop 2 trådar till denna om det kanske ser lite konstigt ut
/Moderator

  • Medlem
  • Storfors
  • 2008-08-18 17:39

Worldsim TurboSim iPhone3G unlock

Hejsan! jag var inne på international-orders.com
och så att dom hade en kategori(Iphone 3g unlock) så jag gick in och fann det här:

http://www.international-orders.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,13914/category_id,36/manufacturer_id,0/option,com_emporium/Itemid,1/lang,/

någon som har testat eller hört nått om hur det fungerar ?

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-18 20:05

Om man köper en "upplåst" iPhone 3G därifrån så är det ett sådant TurboSIM får med.
Som dom säger så fungerar det väl antagligen

  • Medlem
  • Götene
  • 2008-08-18 20:17

Låste upp min Iphone 3G hos Home Media idag. De fixade mina internet inställningar oxo.
Nu kör jag med comviq istället.

Bevaka tråden