Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G - Finally unlocked! Såhär låser du upp den idag!

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .

hmmm låter som att itunes tror inte den är aktiverad.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-23 17:54

jag har inte haft 3g sedan köpet (igår klockan 6), någon annan som har 3g?

Ursprungligen av Sajmoon:

jag har inte haft 3g sedan köpet (igår klockan 6), någon annan som har 3g?

Hej! Nej jag installera mitt iSmartphone card igår vid 6-tiden också. Kommer varken åt 3G eller gprs internet, tele2 alltså. Har provat med alla möjliga sorters inställningar när det kommer till APN, användarnamn, lösen, 3G på/av, roaming på/av. Vet inte vad mer det finns att göra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-24 20:18
Ursprungligen av flippmo:

Hej! Nej jag installera mitt iSmartphone card igår vid 6-tiden också. Kommer varken åt 3G eller gprs internet, tele2 alltså. Har provat med alla möjliga sorters inställningar när det kommer till APN, användarnamn, lösen, 3G på/av, roaming på/av. Vet inte vad mer det finns att göra.

Har du ett sim-kort som klarar av 3G? Om det är gammalt så måste du beställa ett nytt från din operatör.

Ursprungligen av kainen:

Har du ett sim-kort som klarar av 3G? Om det är gammalt så måste du beställa ett nytt från din operatör.

Jag beställde ett nytt kort, 3G för just detta tillfälle. Visste att jag skulle få användning för det, men inte att inte skulle fungera. Har en liten aning om att Tele2 kanske inte aktiverat mitt kort för surf än. Vilket jag iofs inte trodde man behövde göra. Med gamla GSM kort var det bara att hämta iställningar och köra ju. Idag har den hoppat från att säga S COMVIQ till TELIA fram och tillbaka. Trodde det var ett bra tecken för det kanske betydde att den hittade 3G nätet, men inge internet i sikte...

Ursprungligen av flippmo:

Hej! Nej jag installera mitt iSmartphone card igår vid 6-tiden också. Kommer varken åt 3G eller gprs internet, tele2 alltså. Har provat med alla möjliga sorters inställningar när det kommer till APN, användarnamn, lösen, 3G på/av, roaming på/av. Vet inte vad mer det finns att göra.

Har ett fejk-SIM och det har hela tiden gått att surfa för mig, om än med en hastighet på ynka ~44 kbits/s. Installerade Boss Prefs och provade att stänga av EDGE (gprs) och då funkar det inte alls. Inte så konstigt att det gått långsamt när det alltså var gprs jag surfat på hela tiden..

Jag har full täckning och S Comviq följt av 3G symbolen visas.. men ändå fungerar uppenbarligen inte 3G. Har provat både med och utan internet.tele2.se i APN.

What to do?

Ursprungligen av issenisse:

Har ett fejk-SIM och det har hela tiden gått att surfa för mig, om än med en hastighet på ynka ~44 kbits/s. Installerade Boss Prefs och provade att stänga av EDGE (gprs) och då funkar det inte alls. Inte så konstigt att det gått långsamt när det alltså var gprs jag surfat på hela tiden..

Jag har full täckning och S Comviq följt av 3G symbolen visas.. men ändå fungerar uppenbarligen inte 3G. Har provat både med och utan internet.tele2.se i APN.

What to do?

Du har 3G aktiverat(om det behövs) hos Tele2?

Ursprungligen av theplague:

Du har 3G aktiverat(om det behövs) hos Tele2?

Njea.. Fick ett nytt 3G-simkort från Tele2 i sommras. Utgick från att 3G skulle vara "aktiverat" från början...? Eller inte?

Ursprungligen av issenisse:

Njea.. Fick ett nytt 3G-simkort från Tele2 i sommras. Utgick från att 3G skulle vara "aktiverat" från början...? Eller inte?

Ja, jag vet ju inte. Hör med dem om något måste aktiveras. Låter lite grann som det.

Ursprungligen av theplague:

Ja, jag vet ju inte. Hör med dem om något måste aktiveras. Låter lite grann som det.

Har kontaktat Tele2 och 3G är aktiverat (får man ett 3G-simkort är 3G automatiskt aktiverat enligt herrn jag pratade med). Det borde således funka att 3G-surfa på telefonen, men icke.

Jag borde ju kunna ändra operatör till Tele2:s "Sweden 3G", men operatörmenyn existerar inte överhuvudtaget, så jag är fast med GSM-baserade "S Comviq".

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-10-14 12:53

Jag har fått jätteproblem med min telefon. Nu har jag inte ens edge mottagning med telia kortet i. Och 3g funkar inte för fem öre varken med teliakortet eller med tele2/i-sim kortet.

Vad kan ha hänt? alla apn-inställningar är korrekta.

Ursprungligen av issenisse:

Har ett fejk-SIM och det har hela tiden gått att surfa för mig, om än med en hastighet på ynka ~44 kbits/s. Installerade Boss Prefs och provade att stänga av EDGE (gprs) och då funkar det inte alls. Inte så konstigt att det gått långsamt när det alltså var gprs jag surfat på hela tiden..

Jag har full täckning och S Comviq följt av 3G symbolen visas.. men ändå fungerar uppenbarligen inte 3G. Har provat både med och utan internet.tele2.se i APN.

What to do?

Jag kom på nu när du sa det att jag inte provat att ha EDGE på, eftersom det bara är Telia som har det. Men när jag slog på det fick jag också igång internet. Men det är så segt att jag inte ens kan mäta det med Speedtest, kan surfa dock. Förstår inte detta...

Har inte hunnit prova 3Gn än, dålig mottagning i lägenheten.
Ska också kolla upp det där med aktivering av 3G, är inte säker om jag på dessa 3 dagar med nya 3G kortet någonsin kommit in på 3G nätet.

Ursprungligen av flippmo:

Jag kom på nu när du sa det att jaginte provat att ha EDGE på, eftersom det bara är Telia som har det. Men när jag slog på det fick jag också igång internet. Men det är så segt att jag inte ens kan mäta det med Speedtest, kan surfa dock. Förstår inte detta...

Har inte hunnit prova 3Gn än, dålig mottagning i lägenheten.
Ska också kolla upp det där med aktivering av 3G, är inte säker om jag på dessa 3 dagar med nya 3G kortet någonsin kommit in på 3G nätet.

För att kommentera det där kan jag bara säga att EDGE = snabbare GPRS.

Ursprungligen av theplague:

För att kommentera det där kan jag bara säga att EDGE = snabbare GPRS.

Jo, men jag trodde EDGE var en GPRS tjänst (snabbare GPRS alltså) som bara Telia erbjöd. Är iofs inget problem nu för jag har fått telen att funka med iSmartphone till 100% nu. Vilket är skönt!

Ursprungligen av flippmo:

Jo, men jag trodde EDGE var en GPRS tjänst (snabbare GPRS alltså) som bara Telia erbjöd. Är iofs inget problem nu för jag har fått telen att funka med iSmartphone till 100% nu. Vilket är skönt!

Jo det stämmer, men för att kunna surfa på GPRS måste du ha EDGE på. Det är samma teknik bara att det ena är snabbare.
Jämför med 3G och turbo-3G.

iphone 3g?

Är det någon som vet hur man låser upp en abonemangs låst 3G iphone? Utan några externa tillbehör?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-24 23:56
Ursprungligen av Mikael.Zsanda:

Är det någon som vet hur man låser upp en abonemangs låst 3G iphone? Utan några externa tillbehör?

Det går inte att låsa upp den utan att använda ett TurboSim.

jag kör Sim Unlock och iTunes protesterar när jag har Tele2 i. När jag tar ut Sim-kortet lite - går det bra att synka - good enough for me

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-30 21:57

Finns det någon svensk återförsäljare av det fantastiska(?) version 2 fake-simkortet?
Ni som har beställt från UK, vad är leverans tiden/fraktkostnad?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-10-02 01:02

Köpte ett i-smartphone kort till min iPhone 3G och testade under en dag. Har Tele 2 och jag fick allting att funka såsom 3g,gps, ringa, ta emot samtal, smsa. Allting funkade som det ska. Dock så stötte jag sedan på problem.

Det som gjorde att jag inte använder mitt sim unlock card idag är att jag tappade samtal hela tiden. Jag kunde ringa nån och efter några sekunder så kunde samtalet avbrytas.Detta hände lite överallt och jag hade täckning på dessa områden då samtalen avbröts. Problemet finns ej när man använder ett Telia sim kort så detta problem handlar ju enbart pga sim unlock kortet.

Är det nån här som vet något unlock card som funkar till100 %? Hittade en sida som säljer en annan sort men vet ej om det funkar, kanske någon härinne som har någon erfarenhet ifrån denna sida: https://www.any-network.com/

hjälp mig! just nu så ligger bara min fina iphone 3g o skräpar

Ursprungligen av 10cent:

hjälp mig! just nu så ligger bara min fina iphone 3g o skräpar

Som du läser ovan fungerar mitt iSmartphone utmärkt. Inte tappat ngt samtal alls. Internet är snabbt när jag har 3G mottagning. Annars är det inte till så stor användning förutom kolla mail (för trögt för ngt annat).

Finns dock något du får se upp med. Detta iSmartphone kortet är det andra jag provar. Båda köpta på Tradera. Det första var nog av äldre modell (svart förpackning och var tvungen att klippa i kortet). Den fungerade endast i ca 15min sen fick jag ingen service igen. Med det nya slipper man klippa i kortet och förpackningen är orange med gul grafik. Var också noggrann med att få ett "äkta"; hologram försegling och möjlighet att dubbelkolla serienumret med ett register på internet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-02 09:32

Har nu kört både quickpwn och pwnagetool och efteråt så får min iPhone 3G ingen kontakt med något nät, har provat både med mitt vanlia Tele2 sim som jag vill använda samt mitt Telia refill sim som jag köpt bara för att kunna aktivera telefonen. Någon som har något tips?

Tillägg till min kommentar ovan så fungerar det med Telia sim men inte med mitt Tele2 sim där jag inte bara får någon kontakt med nätet. Fick med ett x-sim från http://www.i-smartphone2008.com/ och som jag misstänkte pajade mitt sim då det uppträdde konstigt när jag satte i det i en vanlig sony ericsson mobil, fungerade dock men lite skumt i början, men provade ett annat tele2 sim från en kollega och det fungerade inte heller.
Så nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra, om jag skall satsa på ett annat x-sim eller om någon har ett tips får ni gärna säga till!

Svar till 10 cent

Köpte mitt kort på tradera.se och man ska akta sig för de som sälje fake kort (kort som inte fungerar)

Här finns kort som fungerar till 100%

Upplåsning, låsa upp, valfri operatör Iphone 3g. Kolla in! på Tradera.

Säljaren har bara nöjda kunder.

Jag är jätte nöjd!

Har en usa iphone 8gb som jag använt detta kort på och allting fungerar felfritt.

Min kompis har en svenskt iphone och det fungerade lika bra.

Otroligt nöjda är vi.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-10-02 13:43

svar till puffy66

Jag har samma kort och jag använder en svensk Iphone 3g men har problem ändå med att jag får samtalsfel

Svar till 10cent
Tror inte du har samma kort.
Finns många kort som säljs som ej fungerar men ser likadana ut.
Har själv köpt 5st 2till mig och 3 till mina polare och allting fungerar hur bra som helst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-03 15:09

Jag kan rekommendera RebelSIM. Fungerar UTMÄRKT med Tre, Tele2 och Telenor

LÃ¥s upp iPhone 3G med RebelSIM | iPhoneinfo.se

Mycket stabilare än i-SmartPhone Unlock Card.

rebelsim suger ju. Tappar kontakten jämt.
Skulle inte rekomendera det.

Jag köpte ett kort på tradera och för mig så fungerar allting nu.
Första kortet jag köpte så tappade jag signal och samtalen avbröts.
Men efter att ha köpt av en säljare på tradera så slog jag till.
köpte mitt kort för 245kr + frakt 15 kr och det är mitt bästa köp på länge.
Har en Iphone som fungerar utmärkt och inga samtal bryts nu

har läst en massa forum där många säger att korten är dåliga osv men jag kan varmt rekomendera
Upplåsning, låsa upp, valfri operatör Iphone 3g. Kolla in! på Tradera.

MVH

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-10-07 19:35

Kan vi konstatera att dessa nya fakesim funkar till 100% nu?

Mvh // En som funderar på inköp av Telia-iphone+fakesim av någon variant

  • Medlem
  • 2008-10-07 20:15
Ursprungligen av broel:

Kan vi konstatera att dessa nya fakesim funkar till 100% nu?

Mvh // En som funderar på inköp av Telia-iphone+fakesim av någon variant

Jag har ställt mig samma fråga men känner mig inte övertygad. Det verkar som om några kort funkar riktigt bra, men jag är inte säker på vilka

Bevaka tråden