Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-15 10:12

Finns inget speciellt som ger hopp om morgondagen heller gissar jag..
Något som skulle göra väntan lättare vore ju om det kom lite heta rykten om varför dom dröjer med släppet.

Ursprungligen av Hallon:

Finns inget speciellt som ger hopp om morgondagen heller gissar jag..
Något som skulle göra väntan lättare vore ju om det kom lite heta rykten om varför dom dröjer med släppet.

Mm, den totala tystnaden är nästan värre. Hellre ett besked om att det är komponent X som orsakar förseningar eller liknande (för även om Apple inte på något sätt lovat en ny version en viss tid räknar jag den kommande som försenad i förhållande till hur det normalt går till).

Varför inte en ny MBP kommit ut än kan väl även ha och göra med att ipad kommit ut nu, en iphone kommer snart... De kanske planerar lite noggrannare hur de ska lansera sina produkter då det är väldigt mycket nu? Känns som det iaf....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-15 22:25
Ursprungligen av wilhelmsson:

Varför inte en ny MBP kommit ut än kan väl även ha och göra med att ipad kommit ut nu, en iphone kommer snart... De kanske planerar lite noggrannare hur de ska lansera sina produkter då det är väldigt mycket nu? Känns som det iaf....

Att en ny iPhone släpps snart är väl inte direkt säkert?
Fast om man ska gå efter tidigare år så kommer det väl en i sommar

Ursprungligen av Anton94:

Att en ny iPhone släpps snart är väl inte direkt säkert?
Fast om man ska gå efter tidigare år så kommer det väl en i sommar

klart det inte är säkert, det menade jag inte heller! Jag vet gott och väl att man ALDRIG säkert vet när och vad apple släpper, men som du själv sa, så kommer förmodligen en iphone i sommar om apple gör som andra år. Ganska troligt att de snart släpper en iphone med tanke på att t.ex. SE släppt en ny "värsting" mobil.. aja, bara tankar.. som sagt, ingen vet säkert, bara rykten...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-03-16 06:54

Idag är det tisdag

Ursprungligen av wilhelmsson:

klart det inte är säkert, det menade jag inte heller! Jag vet gott och väl att man ALDRIG säkert vet när och vad apple släpper, men som du själv sa, så kommer förmodligen en iphone i sommar om apple gör som andra år. Ganska troligt att de snart släpper en iphone med tanke på att t.ex. SE släppt en ny "värsting" mobil.. aja, bara tankar.. som sagt, ingen vet säkert, bara rykten...

Iphone kommer först i sommar (Bombsäkert), att apple skulle bry sig om att Ericsson släpper X10 snart (ett halvår efter att dom visat upp den) finns inte på kartan!

Att apple inte skulle släppa MBP för att en ny iphone kommer i sommar är oxå en märklig tanke, det e två skilda produkter vars cykler inte har nåt med varandra att göra. "förseningen" av MBP beror självklart på nvidias ION grafik....... förhoppningsvis är den klar nu och vi får se nya MBP idag med i5 och i7.......

Ursprungligen av wilhelmsson:

Varför inte en ny MBP kommit ut än kan väl även ha och göra med att ipad kommit ut nu, en iphone kommer snart... De kanske planerar lite noggrannare hur de ska lansera sina produkter då det är väldigt mycket nu? Känns som det iaf....

Jag tror inte uppdateringen av MBP har något att göra med varken iPad eller iPhone. Jag tror det är separata delar hos Apple som jobbar med de olika produkterna och Apple vill ju fortsätta sälja MBP precis som vanligt oavsett om de lanserar iPad eller inte.

Ny iPhone lär rimligen komma i sommar, precis som 2007, 2008 och 2009.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror inte uppdateringen av MBP har något att göra med varken iPad eller iPhone. Jag tror det är separata delar hos Apple som jobbar med de olika produkterna och Apple vill ju fortsätta sälja MBP precis som vanligt oavsett om de lanserar iPad eller inte.

Ny iPhone lär rimligen komma i sommar, precis som 2007, 2008 och 2009.

Jag förstår hur du tänker, och håller med! Men tänker samtidigt att de KANSKE tänker att det blir för "mycket" uppmärksamhet? Apple har väl inte vana att introducera flera produkter för nära varandra? Bara tankar

Ursprungligen av wilhelmsson:

Jag förstår hur du tänker, och håller med! Men tänker samtidigt att de KANSKE tänker att det blir för "mycket" uppmärksamhet? Apple har väl inte vana att introducera flera produkter för nära varandra? Bara tankar

Om de inte tänker göra något spektakulärt av nästa MBP-uppdatering så tror jag den kan slinka ut som en normal uppdatering med ett pressmeddelande och inte ta speciellt mycket strålkastarljus från iPad mm.

Det har varit tillfällen då vissa projekt hos Apple försenat andra. Apple jobbar med förvånansvärt små team av få men duktiga personer som sliter hårt.

När Apple satte all kraft på att stöpa om Mac OS X till en version optimerad för iPhone (för iPhone OS är en bantad version av Mac OS X) så blev utvecklingen av Mac OS X lidande och det var därför som Leopard försenades.

Den gången behövdes folk från Mac OS X-teamet, så det var naturligt att iPhone orsakade den förseningen. Men jag har svårt att se att utvecklingen och lanseringen av iPad skulle påverka de hos Apple som jobbar med de bärbara datorerna, det borde vara väl åtskilda divisioner inom företaget.

japp. Återstår att se om Apple store kommer gå ner eller inte... Tur att man har en ny kaffemaskin att testa under dagen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-16 07:50
Ursprungligen av sirsnurre:

japp. Återstår att se om Apple store kommer gå ner eller inte... Tur att man har en ny kaffemaskin att testa under dagen

Tur att man har mycket att göra innan lunch. Då går tiden fort och snart är vi där, vid klockan två, och vet. På gott eller ont.

Apple store kommer nog att gå ner idag. Nya MacPro´s verkar det bli åtminstone.

Ursprungligen av Firechild:

Nya MacPro´s verkar det bli åtminstone.

Verkar? Baserat på vadå? Har du någon källa till det, eller är det bara önsketänkande?

Och dessutom så har "nya Mac Pro" en egen tråd, så vi kan väl hålla oss till MacBook Pro i den här tråden...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-16 10:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Verkar? Baserat på vadå? Har du någon källa till det, eller är det bara önsketänkande?

Och dessutom så har "nya Mac Pro" en egen tråd, så vi kan väl hålla oss till MacBook Pro i den här tråden...

Det är sant att det är något som bör snackas om i en MacPro-tråd. DOCK så är det ändå relevant att ta upp det här, tycker jag. OM det nu är så att appstore går ner idag pga MacPro-släpp så är det ju intressant för oss att veta det så vi slipper gråta tårar av lycka i tron om att det är den nya MBP som kommer
Säkra källor eller inte - ämnet passar i tråden så länge det inte spårar ur i en MacPro-diskussion.

EDIT: (tycker jag)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-16 11:09
Ursprungligen av Firechild:

Apple store kommer nog att gå ner idag. Nya MacPro´s verkar det bli åtminstone.

Kära Eldbarn - var i hela friden har du fått de uppgifterna ifrån? Först skriver du nog och sen åtminstone. Hur skall vi ha det och framför allt - på vilka grunder? Jag hoppas du har rätt och att jag med hatten i hand får ge dig cred om några timmar men som sagt; vad bygger du dessa svärmiska löften på för grund?

mvfh
Ricard

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-16 11:26
Ursprungligen av Ricard:

Kära Eldbarn - var i hela friden har du fått de uppgifterna ifrån? Först skriver du nog och sen åtminstone. Hur skall vi ha det och framför allt - på vilka grunder? Jag hoppas du har rätt och att jag med hatten i hand får ge dig cred om några timmar men som sagt; vad bygger du dessa svärmiska löften på för grund?

mvfh
Ricard

Jag vet inte varför jag går in och försvarar Firechild igen, men verkar som folk börjar bli bittra över den obefintliga MBP-uppdateringen Räcker det inte med att bara fråga vad han har för källor (vilket Jesper redan klarat av)? Måste man upprepa, håna och märka ord också?
Hoppas du inte tar illa upp.. tycker bara det är onödigt.
Eller ni kanske känner varandra och bara kärleksgnabbar lite - i så fall ber jag om ursäkt

Peace!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-16 12:37
Ursprungligen av Hallon:

Jag vet inte varför jag går in och försvarar Firechild igen, men verkar som folk börjar bli bittra över den obefintliga MBP-uppdateringen Räcker det inte med att bara fråga vad han har för källor (vilket Jesper redan klarat av)? Måste man upprepa, håna och märka ord också?
Hoppas du inte tar illa upp.. tycker bara det är onödigt.
Eller ni kanske känner varandra och bara kärleksgnabbar lite - i så fall ber jag om ursäkt

Peace!

Ja, peace och kärlek. Nej, jag känner inte Fredrik men det klart att om han inte vet något de andra profeterna i denna tråd har missat, är det högintressant. Om inte, blir hans inlägg rätt fånigt - tycker jag. Jag har ingen avsikt att håna utan är uppriktigt och ärligt nyfiken på vad han har för något som backar upp de påståenden han levererar. Det är det hela. Varken bittert eller onödigt. Vill inte heller strida och tycker du gör rätt i att vaka över och stävja missämja och onödigt kantiga inlägg så good work, men återigen vore det superspännande med lite kött på "Fredriks ben".

//RH

Jag säger bara en sak välkommen till blåsningen. Detta tråd känns meningslöst med alla tisdagar som gått.
Jag återkommer juni månad då jag tror det kommer då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-16 11:14
Ursprungligen av Unbalanced:

Jag säger bara en sak välkommen till blåsningen. Detta tråd känns meningslöst med alla tisdagar som gått.
Jag återkommer juni månad då jag tror det kommer då.

Har du nåt att grunda det påståendet på?

Ursprungligen av NBK:

Har du nåt att grunda det påståendet på?

Grundar det på jultomten där det definitiv har kommit nya MacbookPro innan juni månad. Att vänta varje tisdag känns inte roligt längre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-16 11:26
Ursprungligen av Unbalanced:

Grundar det på jultomten där det definitiv har kommit nya MacbookPro innan juni månad. Att vänta varje tisdag känns inte roligt längre

Väntan är ju halva nöjet, då blir man ju gladare när det väl händer!

In the land of the blind the one eyed man is king

Hej hopp, jag försvarar mig själv också
Jag tror att Apple store går ner idag, och det är en smula on topic MEN förmodligen är det bara nya MacPro´s och det baseras på en MÄNGD artiklar på nätet och om Jesper inte har sett dem eller bara ganska osnyggt menar att jag måste nämna källor för ett sådant påstående så är här en länk att börja med.
New Hexacore Mac Pros Next Tuesday? - Mac Rumors

Jag återgår till MacPro tråden. har alltid tyckt att MacPro människor är hyggligare än Macbook Pro människor, så det så.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-16 12:51
Ursprungligen av Firechild:

Jag återgår till MacPro tråden. har alltid tyckt att MacPro människor är hyggligare än Macbook Pro människor, så det så.

Nu skall vi inte bli 'såna' O:-) :(:'( ... Jag hoppas mer än något annat just nu, att de faktiskt skall släppa uppdateringar. I ljuset av de förhoppningarna är påståendet du började dagen med anmärkningsvärt, intressant och glada nyheter. Därför ville jag bara ha ngn form av uppbackning. Mitt mål var inte att vara oförskämd. Hoppas detta har framgått nu. Lycka till i MacPro-trådarna och med era uppdateringar!

Ursprungligen av Firechild:

...baseras på en MÄNGD artiklar på nätet och om Jesper inte har sett dem eller bara ganska osnyggt menar att jag måste nämna källor för ett sådant påstående...

Man måste inte, men det tillhör god sed att göra så.

Och även om jag har sett en sådan artikel, så finns det kanske fler som läser tråden, och som skulle uppskatta en källa, hellre än att behöva ge sig ut på jakt efter källor.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-16 12:58

Så nu när alla är goa vänner igen så fattas bara att apple stänger ner den där sidan så det blir lite spänning! :confused::cool:;)

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-03-16 12:51

Hade varit rysligt välkommet med en ny MBP snart, så att man får ta på sig spenderbyxorna och skaffa sig lite julafton redan i mars! Min stackars PB är lite för trött för samtiden, den förtjänar en efterträdare för att hinna njuta av livet medan den fortfarande har hälsan i behåll.

Jag är sur fortfarande...:cool:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-16 14:19

Kan vi hoppas på onsdag?

*gråter ohämmat*

Bevaka tråden