Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-02 18:31

Vad tror ni, kommer jag att kunna köpa en iPad från Apple Store direkt från Sverige då den lanseras och börjar säljas i USA eller måste jag hitta någon som är på plats och "köper ut" åt mig.

Att jag skulle klara av att vänta tills den når Sverige är naturligtvis inget alternativ
Det förstår ni väl?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-02 18:42

Över hela världen: 60 dagar för wifi-modellen utan 3G.

Enligt den officiella propagandan ska produkten släppas till slutet av mars, även enligt den svenska direktöversättningen av densamma. Det borde betyda att du kommer att kunna beställa den då eller straxt innan. Min gissning är att du nog får den rätt snabbt om du köper den direkt från Apple. Om du vill hänga på lås kanske det går snabbare att plocka upp den hos någon återförsäljare. Ska bli spännande att se om det blir någon köbildning à la iPhone. iPad har ju ännu inte riktigt fått stämpeln av Jesus-platta, men hypen kanske får ny kraft inför släppet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-02 18:46

Jag har redan bestämt mig för att jag ska köpa billigaste modellen wifi 16 GB.
Det jag funderar över är om den blir tillgänglig för inköp i Sverige samtidigt som den släpps i USA.

Jag kommer ihåg hur det var när iPhone släpptes, då fick vi i Sverige vänta väldigt länge innan den gick att köpa här. Men det är klart, iPhone krävde ju teleoperatör mm, det gör ju inte iPad.

Ursprungligen av Eva:

Jag har redan bestämt mig för att jag ska köpa billigaste modellen wifi 16 GB.
Det jag funderar över är om den blir tillgänglig för inköp i Sverige samtidigt som den släpps i USA.

Jag kommer ihåg hur det var när iPhone släpptes, då fick vi i Sverige vänta väldigt länge innan den gick att köpa här. Men det är klart, iPhone krävde ju teleoperatör mm, det gör ju inte iPad.

Enligt Apple själv ska den, precis som det står ovan, komma samtidig hit som i USA, åtminstone modellen utan 3G.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 19:50

Förboka en på Grafit.

Yes!!

Om du ska medverka på nån Grammy-gala snart så kan du kanske göra en deal och få en att ha med på scen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-02 20:15

Apple store brukar väl vara först med de facto leverans av nya modeller.

Men jag hör till dem som gärna ser att modellen skakar av sig barnsjukdomar de första månaderna.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-02 20:25

Tänker köpa den minsta wifi-modellen direkt den kommer och byta upp mig när gen 2 kommer. Då får dotra ta den första (hon har min iPhone 1g nu).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-02 20:40
Ursprungligen av MatsOlov:

Tänker köpa den minsta wifi-modellen direkt den kommer och byta upp mig när gen 2 kommer. Då får dotra ta den första (hon har min iPhone 1g nu).

Vi har typ samma strategi hör jag, det är bara det att jag kommer att ge min gamla till min man. (Om han nu går med på det, han kanske blir så sugen att han vill ha en alldeles egen på direkten)

Tangen - Så bra, man kan lite på dig!

Ursprungligen av Eva:

Tangen - Så bra, man kan lite på dig!

Så mig som skall ha 64GB + Wifi + GPS är INTE att lita på?

hrmpfff!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-02 23:26
Ursprungligen av Goflorp:

Så mig som skall ha 64GB + Wifi + GPS är INTE att lita på?

hrmpfff!

Haha, klart att du också är att lita på.

Det var bara det att Tangen sa att "om den kommer till USA innan så köper jag ut en åt dig" Och DET var ju bra!

Men varför köpa den värsta modellen Goflorp? Du kommer ju ändå att vilja byta så fort nästa generation kommer, eller hur?

Ursprungligen av Eva:

Haha, klart att du också är att lita på.

Det var bara det att Tangen sa att "om den kommer till USA innan så köper jag ut en åt dig" Och DET var ju bra!

Men varför köpa den värsta modellen Goflorp? Du kommer ju ändå att vilja byta så fort nästa generation kommer, eller hur?

Om jag köper klenaste blir det nog FÖR klent.
Jag är kartoman (eller vad det kan heta) och vill ha 3G i den.
Nånstans där kring 32 eller så + 3G (och GPS) kan ju vara lagom.
(Tror jag sa 64 i texten ovan och då blir det ju värstingen, och det behöver jag nog inte)

Skolkompisen Johan har polare i USA så vi kan nog få oss varsin till Ammerkapris.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag är kartoman (eller vad det kan heta)

Kartofil? (Cartography->Kartografi så rimligtvis borde Cartophilia->Kartofili)

Ursprungligen av Goflorp:

Jag är kartoman (eller vad det kan heta) och vill ha 3G i den.

Det är jag också men än så länge finns ingen karta offline att ha så då måste man ha uppkoppling jämt för att få en karta. Men nu finns gröna kartan och i en framtida uppdatering så ska dom släppa dom offline så man kan ladda hem alla kartor istället för att bara ta hem dom där du är och har uppkoppling.

GPS är mer en kul grej, aldrig haft problem med att veta vart jag är

Ursprungligen av poseidon84:

Det är jag också men än så länge finns ingen karta offline att ha så då måste man ha uppkoppling jämt för att få en karta. Men nu finns gröna kartan och i en framtida uppdatering så ska dom släppa dom offline så man kan ladda hem alla kartor istället för att bara ta hem dom där du är och har uppkoppling.

GPS är mer en kul grej, aldrig haft problem med att veta vart jag är

Kolla senaste Fugawi för iPhone. Tror den super ner kartorna till iPhone.
Gissar att han som göt Fugawi har beställt en ny BMW
på iPad kommer det ju bli grymt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-03 18:37
Ursprungligen av Goflorp:

Skolkompisen Johan har polare i USA så vi kan nog få oss varsin till Ammerkapris.

Kanon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-02 20:27
Ursprungligen av Eva:

Att jag skulle klara av att vänta tills den når Sverige är naturligtvis inget alternativ
Det förstår ni väl?

Vi förstår så väl - om den kommer till USA innan så köper jag ut en åt dig, vi syns i gränden bakom konserthuset

Det verkar som den kommer till Sverige samtidigt så ingen idé att lägga tid då på att få den från staterna. Inom Sverige så lär det vara snabbast att förhandsboka via applestore (om dom ger oss den möjligheten) då de får dom först. Men kan ju vara så att återförsäljare får dom samtidigt och då är det köa som gäller. Ska själv skaffa en så fort som möjligt, blir nog mellanvarianten av wifi

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-03 02:09

Klart att Eva ska ha en så fort som det går.
Goflorp ska inte ha någon alls.
Det ska jag se till!

Var Fugawi jag menade, dom kör med gröna kartan och i framtida uppdatering ska man kunna ladda hem hela kartan innan man går ut i skog och mark. Nu kan man visserligen sitta hemma och dra igenom hela området man ska vara i för att få ner kartan, men känns säkrare att ha allt kartmaterial på enheten istället.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-03 12:49

Jag hade bestämmt mig för att vänta en stund med att skaffa iPad... men jag vet inte, vi får se hur länge jag håller ut efter att jag fått pilla på en

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-03 18:49
Ursprungligen av kainen:

Jag hade bestämmt mig för att vänta en stund med att skaffa iPad... men jag vet inte, vi får se hur länge jag håller ut efter att jag fått pilla på en

Vänta en stund? Typ en halvtimme efter att du fått använda den en stund?
Eller en hel vecka månntro?

Det här är nästan lika spännande som när iPhone kom. Jag kommer ihåg hur det var. 99mac-gänget i Sundsvall skulle få se typ den första iPhone som lyckats komma in till Sverige. Vi träffades på Sundsvalls tidning och hade lite trevligheter där innan iPhone skulle visas upp. Tävlade gjorde vi också och vinnarlaget skulle få titta på telefonen först av alla. Mitt lag vann och killarna (som vanligt var jag ensam kvinna) bestämde att jag skulle få öppna kartongen. Vilken känsla det var. Magiskt. Nästan heligt. Alla stod runtomkring mig, med sträckta halsar, och höll andan när jag öppnade kartongen och tog fram iPhonen. Det var tider det! Det känns som om det var väldigt länge sen.

Kan det vara nördvarning på tant Eva tro?

Ursprungligen av Eva:

Kan det vara nördvarning på tant Eva tro?

Nja, låter snarare religiöst... Väckelsemöte? All hail Apple and Jobs!

Med glimten i ögat... Fast ändå allvarligt menat... På samma gång!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-03 22:47
Ursprungligen av Capeman:

Nja, låter snarare religiöst... Väckelsemöte? All hail Apple and Jobs!

Med glimten i ögat... Fast ändå allvarligt menat... På samma gång!

Väckelsemöte är nog en bra beskrivning O:-)

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-03 22:29
Ursprungligen av Eva:

Vänta en stund? Typ en halvtimme efter att du fått använda den en stund?

haha ja förmodligen någonting åt det hållet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-03 18:56

Snarare plus-poäng i mina ögon

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-04 09:51

Flyttade ett gäng OT inlägg till en egen tråd här.
/Admin

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-01 18:03

Ser ut som om man får hänga på låset i staterna för att kunna få en vid release.
iPad Supplies to Be Constrained at Launch Due to Production Issues? - Mac Rumors

26:e mars börjar dyka upp som möjligt leveransdatum. I övrigt verkar det som om vi får vänta ett tag på iBook-affären.

Apple iPad to Go on Sale Friday March 26th? - Mac Rumors

iBookstore expanding internationally ... eventually

Bevaka tråden