Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

SweKew: Borderlinx borde alltså ha iPhonen den 15onde.
zappe: Nej, Borderlinx borde ha den den 15:e
?

Om inget annat så kanske du bl får den tidigare, som i mitt fall:)

edit. eller märkte du bara ord på 15:e & 15onde?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-04 13:17
Ursprungligen av Engalunda:

SweKew: Borderlinx borde alltså ha iPhonen den 15onde.
zappe: Nej, Borderlinx borde ha den den 15:e
?

Om inget annat så kanske du bl får den tidigare, som i mitt fall:)

edit. eller märkte du bara ord på 15:e & 15onde?

Whops, jag läste fel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-05 00:30

Apple verkar äntligen fått lite ordning på sina leveranser. Min skulle preliminärt skickas den 17:e september och fick mail att den skickats idag. Gissa om jag blev glatt överraskad?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-09-05 23:10
Ursprungligen av borgarn:

Apple verkar äntligen fått lite ordning på sina leveranser. Min skulle preliminärt skickas den 17:e september och fick mail att den skickats idag. Gissa om jag blev glatt överraskad?

Min ska skickas den 13:e September och den har inte skickats än?

Hej på er,

här är en väldigt bra sida där man får en överblick om borderlinx iPhone 4 leveranser.

Apple Borderlinx Bestellübersicht

//E

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-07 13:03
Ursprungligen av everlast:

Hej på er,

här är en väldigt bra sida där man får en överblick om borderlinx iPhone 4 leveranser.

Apple Borderlinx Bestellübersicht

//E

Grymt bra sida för att lugna sina nerver

Tackar.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-09-05 09:53

Måste säga att jag är toknöjd över borderlinx och apple...

* Beställde den 2 Aug
* Apple skickade den till borderlinx den 23 Aug
* Jag hade iPhone hemma hos mig den 26:e på eftermiddagen.

Funkade som sagt klockrent och nu har jag en olåst iPhone som jag är toknöjd över!

(Som det sagts innan är Sverige ett uland då man inte kan köpa olåst!)

//Daniel

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-05 22:11

Nu har jag äntligen tagit fingret ur och beställt mig en iPhone 4 16GB. Bara att hålla tummarna nu att allt går som det ska. Nu kommer man ju vara som ett litet barn på julafton tills man har fått telefonen.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-07 23:09

Jag beställde Iphone 4 den 25:e augusti och den skulle vara hos Borderlinx den 17:e september. Dock verkar det som att Apple har skickat den tidigare, den ankom till Borderlinx idag, hela 10 dagar tidigare. Brukar Apple vara så här snabba? Någon vid namn West hade skrivit under paktetet. Hur lång tid tror ni det tar innan Borderlinx registrerat paketet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-07 23:18
Ursprungligen av Xizi:

Jag beställde Iphone 4 den 25:e augusti och den skulle vara hos Borderlinx den 17:e september. Dock verkar det som att Apple har skickat den tidigare, den ankom till Borderlinx idag, hela 10 dagar tidigare. Brukar Apple vara så här snabba? Någon vid namn West hade skrivit under paktetet. Hur lång tid tror ni det tar innan Borderlinx registrerat paketet?

Beställde min vid ungefär samma tidpunkt som din lur och fick också mitt paket underskrivet av herr West idag. Ingen aning om hur lång tid det kommer ta innan man får ett mail från borderlinx att de registrerat paketet.

Såg på någon av deras flash-filmer att de lovade att man skulle ha paketet inom 48h efter att det kommit till dom med det känns ju som att lova lite för mycket när det ska ända till sverige.

Ursprungligen av Xizi:

Brukar Apple vara så här snabba? Någon vid namn West hade skrivit under paktetet. Hur lång tid tror ni det tar innan Borderlinx registrerat paketet?

Hysterin har väl lagt sig lite. BL reggade samma dag de tog emot mitt paket och jag betalde då också.. Du borde få ett mejl när som helst.

Ursprungligen av Xizi:

Jag beställde Iphone 4 den 25:e augusti och den skulle vara hos Borderlinx den 17:e september. Dock verkar det som att Apple har skickat den tidigare, den ankom till Borderlinx idag, hela 10 dagar tidigare. Brukar Apple vara så här snabba? Någon vid namn West hade skrivit under paktetet. Hur lång tid tror ni det tar innan Borderlinx registrerat paketet?

Vafan?! Jag beställde den 22a och den skulle skickas den 13de. Varför skickar dom inte min före din ? Men grattis, antar jag

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-09-08 21:59
Ursprungligen av LoffeKoffe:

Vafan?! Jag beställde den 22a och den skulle skickas den 13de. Varför skickar dom inte min före din ? Men grattis, antar jag

Känner samma sak, beställde min den 21 Augusti och den skulle skickas den 13 September. Står bara "Not Yet Shipped".....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-07 23:23

Eftersom många fler länder har fått iPhonen nu beställer färre olåst. Samt Apple verkar ha fått nu ordning på tillverkningen så skeppas iPhonen 4 snabbare. Borderlinx har också mindre att göra. Jag gissar på några hundra paket/dag istället för 2000 som de fick den 21 juli.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-07 23:24

Då dimper väl mailet förhoppningsvis ner i inkorgen imorgon. Vad har borderlinx sen för leveranstid med DHL? Håller dom sina 48h som dom säger?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-07 23:27
Ursprungligen av borgarn:

Då dimper väl mailet förhoppningsvis ner i inkorgen imorgon. Vad har borderlinx sen för leveranstid med DHL? Håller dom sina 48h som dom säger?

För det mesta kommer paketet redan nästa vardag om man nu inte råkar bo för långt bort från närmaste hub.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 10:21

Nu var paketet registrerat hos Borderlinx. 367kr tog de för leveransen. Mycket smidig tjänst det där med boderlinx

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-08 21:07

Borderlinx registrerade mitt idag så som de gjorde med borgarn. Betalade direkt, borde tidigast få den på fredag eller nästa vecka antar jag.

LoffeKoffe, de kanske diggade min beställning? Haha nej men ingen aning faktiskt, tackar

Håll er till ämnet!

I den här tråden ska vi diskutera leveranstider och andra praktiska detaljer kring själva Borderlinx-köpet.

Andra frågor och problem kring iPhone eller iOS får ni ta någon annanstans.

Sju inlägg har flyttats hit:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/280494-problem-med-uppdatering-operatoersinstaellningar.html

/Mod

Senast redigerat 2010-09-09 11:12
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-09 14:13

Fick mejl om att Borderlinx har skickat mitt paket nu, det känns verkligen på riktigt nu och jag längtar tills jag får hålla i den så kallade skönheten Iphone 4

Ursprungligen av Xizi:

Fick mejl om att Borderlinx har skickat mitt paket nu, det känns verkligen på riktigt nu och jag längtar tills jag får hålla i den så kallade skönheten Iphone 4

Om du hunnit få trackning numret kan du gå in på DHL | Sverige | Svenska och följa paketets väg. Klistra in numret i rutan till höger bara så får du ett snyggt och prydlig uppställd tabell som nedan. Jag ångrar inte en sekund att jag beställde från BL. Lycka till

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 15:07
Ursprungligen av Xizi:

Fick mejl om att Borderlinx har skickat mitt paket nu, det känns verkligen på riktigt nu och jag längtar tills jag får hålla i den så kallade skönheten Iphone 4

+ 1

Kul att borderlinx gett mig ett trackingnummer som inte verkar funka bara :/

Ursprungligen av borgarn:

+ 1

Kul att borderlinx gett mig ett trackingnummer som inte verkar funka bara :/

Förstår fortfarande inte varför ni får era ajphånes före mig och SweKew.. Kunde man välja nåt speciellt sätt att skicka det på som jag missade eller ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 15:10

Varför tror du att det inte funkar? För att det har fel format eller för att DHL säger att de inte kan hitta det? Det är fullt normalt att det inte går att hitta tills de har hämtat upp paketet.

Ursprungligen av ridax:

Varför tror du att det inte funkar? För att det har fel format eller för att DHL säger att de inte kan hitta det? Det är fullt normalt att det inte går att hitta tills de har hämtat upp paketet.

Just det. Trackingnumret skapas när avsändaren bokar hämtning av försändelsen. Det går oftast inte att se i DHL's sökfunktion förrän de har hämtat paketet och scannat in det. Hos vissa speditionsföretag, typ som TNT kan man se "Billing information received" och det är steget innan det har blivit hämtat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 15:21

På BL hemsida står det att deras delivery agent har hämtat mitt paket och där står då också ett trackingnummer. När jag sedan spårar det på DHL's hemsida hittar den ingenting. Kanske är som du säger att de inte registrerat paketet ännu. Känns ju skumt om de skulle angett fel nummer för ja har ju svårt att tro att de sitter och matar in siffrorna för hand.

Ursprungligen av borgarn:

På BL hemsida står det att deras delivery agent har hämtat mitt paket och där står då också ett trackingnummer. När jag sedan spårar det på DHL's hemsida hittar den ingenting. Kanske är som du säger att de inte registrerat paketet ännu. Känns ju skumt om de skulle angett fel nummer för ja har ju svårt att tro att de sitter och matar in siffrorna för hand.

Deras delivery agent har hämtat paketet men DHL har ännu inte hämtat upp försändelsen. Om du kollar på bilden i mitt föregående inlägg längst ner så ska det stå ”Försändelsen hämtad” som steg 1. Först när DHL hämtat upp försändelsen från BLs delivery agent kommer du kunna mata in trackingnummret och följa paketets väg på dhl.se För mig tog det nästan 24 timmar har jag för mig innan något kunde spåras på DHLs sida.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 15:25

Normalt registreras det inte hos DHL förrän på eftermiddagen när budbilen kommit tillbaka till terminalen.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-09 16:22

Det tog cirka 2 timmar innan mitt tracking nummer fungerade på DHL:s hemsida men nu funkar det.

" torsdag, September 09, 2010 klockan 14:59
Avsändarområde: BIRMINGHAM - UK
Destinationsområde: STOCKHOLM - SWEDEN"

Undrar nu om DHL kör ut under helgen eller inte, vad tror ni?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 16:50

DHL kör inte ut på lördagar eller söndagar.

Bevaka tråden