Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av lycktner:

...går inte att betala med mitt kort. jag har swedbank och VISA kort...

Jag skulle gissa på att era kort inte är uppdaterade med "Verified by Visa". Men det är enkelt fixat via internetbanken.

Finns flera trådar om problem att betala med Visa, t.ex de här:
http://www.99.se/itunes-store/276735-tillats-betala-med-mitt-visa-i-appstore.html
http://www.99.se/itunes/275557-verified-visa-itunes.html
http://www.99.se/itunes-store/276798-problem-med-itunes-store-visa.html
m.fl.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-08-18 09:42

Är det någon som har beställt nyligen från applestore.co.uk?
Tänkte ungefär hur snabbt de skickade den? (ja jag vet att det står 3 weeks, tänkte om de verkligen håller det...)

Ursprungligen av Jackee:

Är det någon som har beställt nyligen från applestore.co.uk?
Tänkte ungefär hur snabbt de skickade den? (ja jag vet att det står 3 weeks, tänkte om de verkligen håller det...)

Jag beställde 2010-08-04 och den ska skickas den 25 Aug, Fortfarande Not Yet Shipped. :-/

Ursprungligen av Trigger`:

Jag beställde 2010-08-04 och den ska skickas den 25 Aug, Fortfarande Not Yet Shipped. :-/

Samma som för mig, undra vem som får sin först.

iPhone 4 beställd: 2010-08-04
Estimated Shipping: 25 Aug, 2010
Estimated Delivery: 27 Aug, 2010
Not yet shipped

Ursprungligen av Användarnam:

Samma som för mig, undra vem som får sin först.

iPhone 4 beställd: 2010-08-04
Estimated Shipping: 25 Aug, 2010
Estimated Delivery: 27 Aug, 2010
Not yet shipped

min skickades 2010-08-24 och den kommer till BL den 25e.
Hur långt har din kommit?

Ursprungligen av Trigger`:

min skickades 2010-08-24 och den kommer till BL den 25e.
Hur långt har din kommit?

Igår när jag kikade vid 20:00 tiden stod det fortfarande som nedan. Jag började kika redan 23e då vissa fått sina skickade 2 dagar tidigare än Estimated-Shipping-datumet.

Estimated Shipping: 25 Aug, 2010
Estimated Delivery: 27 Aug, 2010
Not yet shipped

Idag står det
Shipped on: Aug 24, 2010

Antar de inte hunnit uppdatera sidan då jag kikade igår. Är du säker på att din kommer till BL 25e (idag) redan? I så fall kanske min gör det också då våra skickats samtidigt. Jag tippar mer på att det landar 26e hos BL. Kanske 27e innan de hunnit regga varan?

Ursprungligen av Användarnam:

Igår när jag kikade vid 20:00 tiden stod det fortfarande som nedan. Jag började kika redan 23e då vissa fått sina skickade 2 dagar tidigare än Estimated-Shipping-datumet.

Estimated Shipping: 25 Aug, 2010
Estimated Delivery: 27 Aug, 2010
Not yet shipped

Idag står det
Shipped on: Aug 24, 2010

Antar de inte hunnit uppdatera sidan då jag kikade igår. Är du säker på att din kommer till BL 25e (idag) redan? I så fall kanske min gör det också då våra skickats samtidigt. Jag tippar mer på att det landar 26e hos BL. Kanske 27e innan de hunnit regga varan?

Man kan aldrig vara säker, men på UPS står det

Citat:

NORTHAMPTON, GB
25/08/2010 5:00 UTE FÖR LEVERANS
NORTHAMPTON, GB
24/08/2010 22:30 ANKOMSTSKANNING
TAMWORTH, GB
24/08/2010 20:50 AVGÅNGSSKANNING


24/08/2010 18:52 URSPRUNGSSKANNING
GB
24/08/2010 12:05 FAKTURERINGSINFOR-
MATIONMOTTAGEN

Får väl hoppas på att den kommer fram till BL idag, sen får vi se hur lång tid det tar med reggandet av varan. Åker på semester nu på lördag, och hoppas någon annan kan ta emot mitt paket när det väl kommer hem till mig.

Ursprungligen av Jackee:

Är det någon som har beställt nyligen från applestore.co.uk?
Tänkte ungefär hur snabbt de skickade den? (ja jag vet att det står 3 weeks, tänkte om de verkligen håller det...)

Jag har beställt nyligen, rättare sagt igår, har ej fått ngt mail än av dom. Lite för tidigt för det tror ja. Men jag är också intresserad av leveranstiderna;-)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-08-18 12:24

bumpers

varför beställer ni bumpers till bl?

jag angav min adress i sverige och har nu fått bekräftelse på att den är skickad och att jag får den skickad till sverige inom 5 dgr..

jag beställde även en 16gb 11 augusti. till bl.

Ursprungligen av tsson:

varför beställer ni bumpers till bl?

jag angav min adress i sverige och har nu fått bekräftelse på att den är skickad och att jag får den skickad till sverige inom 5 dgr..

jag beställde även en 16gb 11 augusti. till bl.

Hur gick du tillväga för att beställa din bumper? Har du sen tidigare en iPhone 4 eller fått den 16gb du beställde nu 11 augusti redan eller går det beställa en gratis bumper ändå? Har inte fått hem min lur än men beställer gärna en gratis om det går att göra det redan nu på något vis.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-08-19 18:13

bumpers

Ursprungligen av Användarnam:

Hur gick du tillväga för att beställa din bumper? Har du sen tidigare en iPhone 4 eller fått den 16gb du beställde nu 11 augusti redan eller går det beställa en gratis bumper ändå? Har inte fått hem min lur än men beställer gärna en gratis om det går att göra det redan nu på något vis.

jag har en 32 gb sen tidigare,beställde en 16 gb till min tjej..

du hämtar en app via itunes "iphone 4 case program" synka och lägg in den i telefonen-beställ från telefonen-du måste beställa den från din iphone4..

ange din svenska adress.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-18 21:05
Ursprungligen av Engalunda:

Jag har beställt nyligen, rättare sagt igår, har ej fått ngt mail än av dom. Lite för tidigt för det tror ja. Men jag är också intresserad av leveranstiderna;-)

Jag beställde den 6 aug och har estimated shipping den 27 aug, dvs exakt 3 veckor.

Ursprungligen av lycktner:

jag har försökt beställa en iphone 4 ifrån England med BL flera gånger nu, men det går inte att betala med mitt kort. jag har swedbank och VISA kort. varför går det inte? det står bara att jag ska prova med ett annat kort och det jag har provat med min mors kort och en kompis kort, men det är samma svar.

Hade samma strul när ja försökte beställa. Logga in på swedbank och där bara ange hälsningsfras och ett lösenord.

Startsida
Beställ tjänster
(Under rubriken Kort) Anslut/administrera kort till Verified by Visa / MasterCard SecureCode

När jag beställde behövde jag inte ange lösenordet på AppleStore och kortet fungerade som vanligt sen men kan hända att det behövs på andra nätbutiker.

Jag fick också exakt 3 veckor, men den skeppades en hel dag tidigare och den kom fram hela 5 dagar före ETA.

.iPhone 4 beställd: 30 Juli, 2010
Estimated Shipping: 20 Aug, 2010
Estimated Delivery: 24 Aug, 2010
skickades från Apple: 18 Aug, 2010
framme hos B-linx + reggad 19 Aug,2010

shibby =P

Ursprungligen av airwing:

.iPhone 4 beställd: 30 Juli, 2010
Estimated Shipping: 20 Aug, 2010
Estimated Delivery: 24 Aug, 2010
skickades från Apple: 18 Aug, 2010
framme hos B-linx + reggad 19 Aug,2010

shibby =P

Inte illa!
Jag har estimated shipping 23 Aug och delivery 25 Aug. Men det känns som det är idag dom ska skicka den om jag ska få den lite tidigare som du.

Jag är annars inställd på att Apple som vanligt har leveransbekymmer och istället skickar min iPhone ett par dagar för sent.

.iPhone 4 beställd: 30 Juli, 2010
Estimated Shipping: 20 Aug, 2010
Estimated Delivery: 24 Aug, 2010
skickades från Apple: 19 Aug, 2010
framme hos B-linx + reggad 20 Aug, 2010
Tog 3-4 timmar för BL att regga min, precis betalat så förväntar mig den på tisdag kanske?!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-08-20 22:07

Telefonen kommer till slut, och då är glädjen total : )

Härligt att se att denna tråd fortfarande lever och frodas : ) Jag har haft min iPhone 4 i snart tre veckor och måste bara säga att jag är supernöjd. Så alla ni som ligger och väntar, det tar lite tid och man känner sig väldigt övergiven dels när man hamnar i shipment hand over... och inte minst när man väntar på att den ska dyka upp på borderlinx så man kan betala frakten. Men den som väntar på något gott : ) Håll ut det är väl värt väntan!!!! Räkna med att det tar 3-4 veckor från att ni lägger beställningen tills ni har telefonen i er hand.

Jag beställde en iPhone 4 för några dagar sedan, pengarna drogs direkt och jag fick ett mail som bekräftade min beställning.
Igår såg jag till min förvåning att pengarna är tillbaka på mitt konto men ordern står kvar under orderstatus.

Någon som vet vad detta betyder?
Har det ordern blivit "avbeställd", eller kommer pengarna att dras igen?

Någon som vet?

Pengarna har inte dragits, utan reserverats/avreserverats. Var inte orolig, sitt lugnt i båten och avvakta..

  • Oregistrerad
  • 2010-08-21 02:32

du har fått betala nästan 1000 sek?

valleb:
Storage charge: GBP 42.09 SEK 482.06

Denna är ju galen om de inte registrerade paketet förrän nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-21 09:13

Om det är som du säger så ska du inte betala storage eftersom det var dem som inte registrerade den förräns nu. Om de registrerade den medans du var på t ex semester och du löser ut paketet först nu så måste du betala storage.

Men det låter väldigt otroligt att de skulle göra en sån miss och sen kräva pengar för det. Betala inte utan kräv att saken ska utredas.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-22 12:23
Ursprungligen av Robo-X:

Om det är som du säger så ska du inte betala storage eftersom det var dem som inte registrerade den förräns nu. Om de registrerade den medans du var på t ex semester och du löser ut paketet först nu så måste du betala storage.

Men det låter väldigt otroligt att de skulle göra en sån miss och sen kräva pengar för det. Betala inte utan kräv att saken ska utredas.

//Rob

Jo, jag var ju redan rätt så uppretad pga deras slarv och detta är ju inget som gör något bättre.
Jag tog chatten på en gång när jag såg siffrorna och som vanligt så händer det inget dom närmsta dagarna.
Om 2-3 arbetsdagar skulle det ordnas upp... men jag har rätts så dåligt förtroende för deras arbetssätt och tippar på att det kommer att ta ännu längre.

.iPhone 4 beställd: 2 Aug, 2010
Estimated Shipping: 23 Aug, 2010
Estimated Delivery: 25 Aug, 2010
skickades från Apple: 21 Aug, 2010

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

.iPhone 4 beställd: 2 Aug, 2010
Estimated Shipping: 23 Aug, 2010
Estimated Delivery: 25 Aug, 2010
skickades från Apple: 21 Aug, 2010

Det är jäkligt nice att de börjar skicka iPhone's någon dag innan estimated shipping! Fan, börjar bli riktigt taggad för att motta min iPhone nu, får den förhoppningsvis på tisdag dock är jag inte hemma för ens på lördag så får hoppas att ingen där hemma pillar på den under tiden!

Beställde 17 Aug.
Estimated Shipping: 07 Sep, 2010
Estimated Delivery: 09 Sep, 2010
Vill nu!:p

.iPhone 4 beställd: 30 Juli, 2010
Estimated Shipping: 20 Aug, 2010
Estimated Delivery: 24 Aug, 2010
skickades från Apple: 18 Aug, 2010
framme hos B-linx + reggad 19 Aug,2010
skickad från B-linx 20 Aug,2010
20-21 Aug - Birminghamn + East Midlands
22 Aug - Bryssel + leipzig...

När väl paketet med de två telefonerna är framme kommer de vara fylld med massa fina foton som tagits från alla städerna som de besökt =P

BTW betalade jag 424,72 kr i avgift till B-linx för två telefoner...

Kan detta vara rekord, eller?

Apple sändningen inkom till BL 11/8 och fortfarande har man inte fått något trackingnummer
Skulle inte tro att jag använder BL:s tjänst någon mera gång...

Ursprungligen av BruketFans:

Kan detta vara rekord, eller?

Apple sändningen inkom till BL 11/8 och fortfarande har man inte fått något trackingnummer
Skulle inte tro att jag använder BL:s tjänst någon mera gång...

Vad säger kundtjänsten när du påpekar detta då?

Bevaka tråden