Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ursprungligen av Ollebro:

chattade med dem alldeles nyss och fick informationen att de bör hunnit jobbat sig igenom alla leveranser som legat efter nu i helgen.
är det bara så att jag denna vecka får upp det på min borderlinx sida och betalat hoppas jag att jag iallafall får den nästa vecka då.

Problemet verkar vara att de har en längre kö efter det att man betalt. Det har gått en vecka sen jag betalade för express delivery. In leveranserna verkar dock gå relativt bra med en till tre dagars fördröjning.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-20 12:30

Deras chat ger jag inte ett öre för. Dom verkar sitta i USA och har typ noll koll på vad som händer i UK. Mitt paket kom till dom i Tisdags förra veckan, otroligt nog så fick jag mailet bara 10 minuter efter det levererades och betalade direkt. Men sen har inget hänt. Blivit lovad leverans Ons,Tor,Fre och Måndag men inget har hänt. Fick också mail från Supporten där dom förklara att något måste gått fel och att mitt ärende har blivit överlämnat till en Supervisor som ska ta reda på vad som hänt. Hon skulle hört av sig igår men självklart fortfarande inte ett ljud..... Jag kan köpa att dom har mycket att göra men att dom lovar leverans åtminstone vid fyra olika tillfällen det är under all kritik. Bättre i sådanafall att säga att dom inte har någon aning om när det kan levereras...:'(

Ursprungligen av Ollebro:

Min har anlänt hos Borderlinx nu äntligen! hoppas verkligen inte min tar lika lång tid på sig att skickas som era! :S

Samma sak för mig.

undrar hur de fungerar hos dem. man kan ju tycka att de skall funka så att de kommer en lastbil med iPhones som de tar emot och då borde läsa av direkt så de kom upp så man kan betala, sedan lägga allt som skall till olika länder på hög och sedan bara skicka ivåg så fort folk betalat för sig...
väntar ivrigt på att få betala telefonen, vore ju otroligt tråkigt att köpa den en hel månad innan sverige release och fortfarande inte få den innan svenskarna.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-07-20 14:40

Beställde 2 st telefoner den 20/6.
Den 14/7 kom de till borderlinx, samma dag ett mail till mig.
Jag betalade frakten samma dag med.
Idag 6 dagar senare har de fortfarande inte skickat dem och jag börjar tappa tålamodet.
Åker på semester om ett par dagar och vill ha dem innan dess.

Levereras paketet till dörren eller till ett utlämningsställe? Någon som vet?

Ursprungligen av Etta:

Beställde 2 st telefoner den 20/6.
Den 14/7 kom de till borderlinx, samma dag ett mail till mig.
Jag betalade frakten samma dag med.
Idag 6 dagar senare har de fortfarande inte skickat dem och jag börjar tappa tålamodet.
Åker på semester om ett par dagar och vill ha dem innan dess.

Levereras paketet till dörren eller till ett utlämningsställe? Någon som vet?

Dörren.

Någon som fått veta leveranstiderna från Borderlinx via chat eller mail?

Ursprungligen av Etta:

Beställde 2 st telefoner den 20/6.
Den 14/7 kom de till borderlinx, samma dag ett mail till mig.
Jag betalade frakten samma dag med.
Idag 6 dagar senare har de fortfarande inte skickat dem och jag börjar tappa tålamodet.
Åker på semester om ett par dagar och vill ha dem innan dess.

Levereras paketet till dörren eller till ett utlämningsställe? Någon som vet?

alltså så long tid e jo inte normalt,varför snackar du inte med d,om du har gjort det vad svarar d då??!!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-07-20 14:46
Ursprungligen av mactopen:

alltså så long tid e jo inte normalt,varför snackar du inte med d,om du har gjort det vad svarar d då??!!

Jag har haft kontakt med dem via chaten två gånger, men de bara beklagar den långa väntetiden och kan inte ge besked om när de skickar mitt paket...

Ursprungligen av Etta:

Jag har haft kontakt med dem via chaten två gånger, men de bara beklagar den långa väntetiden och kan inte ge besked om när de skickar mitt paket...

bra jobbat Borderlinx,jag hittar inte ord men men det e bra vänta

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-20 14:52

Borderlinx skickade min iPhone nyss till mig. Får se hur långt tid det kommer att ta. Trackingnummret hjälper mig inte eftersom vet inte med vem de skickar. DHL verkar det inte som eftersom DHL använder 12 ställiga nummer men mitt tracking kod har bara 10 siffror.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Borderlinx skickade min iPhone nyss till mig. Får se hur långt tid det kommer att ta. Trackingnummret hjälper mig inte eftersom vet inte med vem de skickar. DHL verkar det inte som eftersom DHL använder 12 ställiga nummer men mitt tracking kod har bara 10 siffror.

//Rob

hur lång tid fick du vänta tills d skickade den till dig

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-20 15:01
Ursprungligen av mactopen:

hur lång tid fick du vänta tills d skickade den till dig

http://www.99.se/1911905-post668.html

//Rob

  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-07-20 15:34

Men, ah! Då tar de ju inte paketen i den ordningen de kommit in.
Fan vad jag är trött på att vänta!

Ursprungligen av Etta:

Men, ah! Då tar de ju inte paketen i den ordningen de kommit in.
Fan vad jag är trött på att vänta!

det klart de tar inte det i sin ordning, du snackar om Borderlinx,,

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2010-07-20 15:02

Pod number är det något som indikerar vilket lagringsutrymme man har hos Borderlinx eller är det ett löpnummer? Tänkte om man kunde med hjälp av det se hur långt det är kvar till min beställning i förhållande till ex. Robo-X beställning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-20 16:19
Ursprungligen av Robo-X:

Trackingnummret hjälper mig inte eftersom vet inte med vem de skickar. DHL verkar det inte som eftersom DHL använder 12 ställiga nummer men mitt tracking kod har bara 10 siffror.

DHL använder 10 siffror i sina trackingnummer (i alla fall har de tracking# med 10 siffror, t.ex. 2089656074, kan inte uttala mig om huruvida det finns 12-siffriga också). Däremot så kan det ju vara så att ditt paket inte har gått iväg till DHL än och då hittar du inget på spårningen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-20 16:35

iphone4 väntan...

jag beställde en svart iphone 32gb den 3 juli,och igår kom "prepered for shipping", och idag skickades den..,trodde att den skulle komma från kina men när jag spårar den på tnt så står där att den är skickad från leicester - Bursom Business Park,2 Leycroft Road,Leicester LE4 1ET.
då borde den var på väg till borderlinx? leveransdatum skulle var 26 juli.

Ursprungligen av tsson:

jag beställde en svart iphone 32gb den 3 juli,och igår kom "prepered for shipping", och idag skickades den..,trodde att den skulle komma från kina men när jag spårar den på tnt så står där att den är skickad från leicester - Bursom Business Park,2 Leycroft Road,Leicester LE4 1ET.
då borde den var på väg till borderlinx? leveransdatum skulle var 26 juli.

vilken tid kom perpered for shipping? jag ska skickas imorn "hoppas" jag, då det är 1 vecka kvar till leveransdatumet men har inte fått nå prepered for shipping än :/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-20 17:21

prepered for shipping

Ursprungligen av Danandz:

vilken tid kom perpered for shipping? jag ska skickas imorn "hoppas" jag, då det är 1 vecka kvar till leveransdatumet men har inte fått nå prepered for shipping än :/

prepered for shipping kom i går kväll ca 21.00
vilken 16 eller 32 gb?
när beställde du din?

Ursprungligen av tsson:

prepered for shipping kom i går kväll ca 21.00
vilken 16 eller 32 gb?
när beställde du din?

16gb, den 7 juli.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-20 19:29
Ursprungligen av ridax:

DHL använder 10 siffror i sina trackingnummer (i alla fall har de tracking# med 10 siffror, t.ex. 2089656074, kan inte uttala mig om huruvida det finns 12-siffriga också). Däremot så kan det ju vara så att ditt paket inte har gått iväg till DHL än och då hittar du inget på spårningen.

På Tyska DHL sidan vill de ha 12 siffror. Kollade nu på den engelska och nu hittade den paketet. Jag tror inte de hinner med att leverera den imorgon så jag räknar med att få den på torsdag.

//Rob

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-20 17:32
Ursprungligen av Robo-X:

Borderlinx skickade min iPhone nyss till mig. Får se hur långt tid det kommer att ta. Trackingnummret hjälper mig inte eftersom vet inte med vem de skickar. DHL verkar det inte som eftersom DHL använder 12 ställiga nummer men mitt tracking kod har bara 10 siffror.

//Rob

Helt sjukt, min betalades 3 dgr innan och är inte skickad än

Pratade också med dem på chatten nyss och fick som svar att de tillsatt extra folk för att jobba ikapp det som de ligger efter med.

Men de kunde eller ville ändå inte ge mig nåt svar på när min telefon ev kunde skickas, då de inte vet om de kan hålla de datum som de då nämner.

Min telefon har nu varit över 1 dygn i Arnhem hub:( varför skickas de så segt! Jävla tnt o apple!

Hm... en på flashback har fått sin telefon skickad och han beställde dagen EFTER mig. men min är inte skickad ännu? tror ni det är ngt problem? står "not yet shipped" och jag betalat e-kort, dem drog pengar första dagen

Ursprungligen av Danandz:

Hm... en på flashback har fått sin telefon skickad och han beställde dagen EFTER mig. men min är inte skickad ännu? tror ni det är ngt problem? står "not yet shipped" och jag betalat e-kort, dem drog pengar första dagen

När betalade du den då? Ett e-kort förfaller ju efter en månad och apple gör ju så att de först reserverar pengarna , sen får man tillbaka dem innan de slutligen dras igen när telefonen skall skickas. Det kan ju vara så att ditt kort har hunnit förfalla innan dess men det borde du ju får mail om kan man tycka.

Ursprungligen av Sauron81:

När betalade du den då? Ett e-kort förfaller ju efter en månad och apple gör ju så att de först reserverar pengarna , sen får man tillbaka dem innan de slutligen dras igen när telefonen skall skickas. Det kan ju vara så att ditt kort har hunnit förfalla innan dess men det borde du ju får mail om kan man tycka.

satt en gilltighets tid på 3 månader så det är inte problemet. återbetalning på e-kort däremot, är det möjligt? (jag har ingen aning) nån som vet?;p

Ursprungligen av Danandz:

Hm... en på flashback har fått sin telefon skickad och han beställde dagen EFTER mig. men min är inte skickad ännu? tror ni det är ngt problem? står "not yet shipped" och jag betalat e-kort, dem drog pengar första dagen

Nu är det så att apple reserverade 5768 kr först, men den är borta nu? mitt e kort har en gräns på 6000 kr som max får dras, tror ni det blivit något problem nu eller? apple har ju släppt min reservation och inga pengar är dragna? men mitt e kort säger att det finns "kvar" 172 kr kvar på de e-kortet som jag hade 6k på innan, kommer den försöka "dra" det "riktiga" belopptet när dom skickar iphonen men kan inte det då e-kortet endast släppter 172 kr till från det ? eller har apple redan dem?

blev väldigt luddigt, hoppas ni förstår

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-20 20:48

spårade iphone på tnt

tjena

jag spårade min iphone på tnt:s hemsida,men på engelska sidan står där följande:

milton keyenes STATUS "please call" men på den svenska tnt sidan står där
milton keyenes STATUS "in transit"

ngn som vet vad dom sysslar med?

Ursprungligen av tsson:

tjena

jag spårade min iphone på tnt:s hemsida,men på engelska sidan står där följande:

milton keyenes STATUS "please call" men på den svenska tnt sidan står där
milton keyenes STATUS "in transit"

ngn som vet vad dom sysslar med?

Står please call för att kolla var den är pga andra regler i england.

Bevaka tråden