Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

till er som intresserade och ville se hur lång tid tar det från dörr till dörr

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2010-07-23 11:00
Ursprungligen av mactopen:

till er som intresserade och ville se hur lång tid tar det från dörr till dörr

Det tackar man för, vilken sida använder du för att spåra paketet? Dhl.se?

Ursprungligen av pepcid:

Det tackar man för, vilken sida använder du för att spåra paketet? Dhl.se?

yes,båda se och com

Ursprungligen av mactopen:

till er som intresserade och ville se hur lång tid tar det från dörr till dörr

Grattis för luren! o tack för alla info om tiden de gick ju snabbt:)

Fick precis mail om att min skickas från dem nu Tog 6 dagar från att den blev registrerad hos dem.
Lär väl dock inte få den före måndag då DHL inte kör ut på helger eller hur?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-23 11:37
Ursprungligen av Sauron81:

Fick precis mail om att min skickas från dem nu Tog 6 dagar från att den blev registrerad hos dem.
Lär väl dock inte få den före måndag då DHL inte kör ut på helger eller hur?

Nepp, inga leveranser eller upphämtningar på terminal under lör/sön/helgdagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-23 11:52

Förresten ni som har fått eran iphone. Har ni upplevt täcknings-problemet som ett stort problem ?

Ursprungligen av prof:

Förresten ni som har fått eran iphone. Har ni upplevt täcknings-problemet som ett stort problem ?

Ta den frågeställningen i tråden nerdan för bästa respons. De flesta som sitter i den här tråden har nog inte fått sina än.

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278783-traden-foer-oss-har-iphone-4-a-2.html#post1913990

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-23 11:59
Ursprungligen av Capeman:

Ta den frågeställningen i tråden nerdan för bästa respons. De flesta som sitter i den här tråden har nog inte fått sina än.

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278783-traden-foer-oss-har-iphone-4-a-2.html#post1913990

Ah, will do . tackar

omg någon sa ju att sista lasten från 20 juli skulle bli packas upp idag o scannas in, men än så länge ingenting:( tror borderlinx jobbar mellan 16 - 17 de är därför allt går så jävla segt! sista gången via dom alf! ge mig min iphone nu!

Ursprungligen av cedricth91:

omg någon sa ju att sista lasten från 20 juli skulle bli packas upp idag o scannas in, men än så länge ingenting:( tror borderlinx jobbar mellan 16 - 17 de är därför allt går så jävla segt! sista gången via dom alf! ge mig min iphone nu!

Min var en av de telefonerna och registrerades vid 11 tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-23 13:51
Ursprungligen av Ollebro:

Min var en av de telefonerna och registrerades vid 11 tiden.

Min kom också på en fredag. Betalade den och den skickades på tisdag. Så det är bara några dagar kvar.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Min kom också på en fredag. Betalade den och den skickades på tisdag. Så det är bara några dagar kvar.

//Rob

hoppas de stämmer även nu när så många telefoner ska shippas

Nu är telefonen registrerad och betald. Får man hoppas att den kanske med lite tur skickas redan nästa vecka.

Ursprungligen av Ollebro:

Nu är telefonen registrerad och betald. Får man hoppas att den kanske med lite tur skickas redan nästa vecka.

grattis du ligger före:) min borde ju ploppa upp också snart. annars blir de inte kul för borderlinx!

Min kom också in den 20:e. Hoppas nu bara att de hinner regga den idag!!

Förstår att ni har följt upp huruvida telefonerna blivit beställda, skickade, mottagna hos blinx o s v...

32GB
Beställd: 24/6
Skickad från Kina: 12/7
Framme hos blinx: 16/7
Betalad hos blinx: 17/7
Skickad från blinx: N/A

Ursprungligen av Rockoholic:

Förstår att ni har följt upp huruvida telefonerna blivit beställda, skickade, mottagna hos blinx o s v...

32GB
Beställd: 24/6
Skickad från Kina: 12/7
Framme hos blinx: 16/7
Betalad hos blinx: 17/7
Skickad från blinx: N/A

Oj! :S har de slarvat bort din eller?

Ursprungligen av Ollebro:

Oj! :S har de slarvat bort din eller?

Förhoppningsvis inte, de har ju haft lite strul med leveranserna som det verkar... Både när man läser den här tråden samt motsvarande tråd på macworld. Pratade med chatten, dock gav det ungefär lika mycket som att prata med "Anna" på IKEA...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-23 16:26
Ursprungligen av Rockoholic:

Förstår att ni har följt upp huruvida telefonerna blivit beställda, skickade, mottagna hos blinx o s v...

32GB
Beställd: 24/6
Skickad från Kina: 12/7
Framme hos blinx: 16/7
Betalad hos blinx: 17/7
Skickad från blinx: N/A

Jag hade ungefär samma datum, fastnat hos blinx tills jag mailade deras support med kopior av betalningen samt andra uppgifter som finns på mitt konto hos blinx, även sidan där det stod "processing" sedan en vecka, och frågade om det var fel någonstans.

Jag har mailat dem förut men utan alla kopiorna, nu tog det en halvtimme (kan ju vara ett sammanträffande) och de svarade att det hade skickats.... och det stämmer jag kan nu spåra den hos DHL

support@borderlinx.com

Jag har ett konto på Apple Store sedan tidigare, dock Apple Store Sverige. Jag kan däremot logga in på Apple Store UK med mina uppgifter .

Hur har ni som beställt gjort, har ni loggat in med era vanliga svenska uppgifter och sedan bara angett den brittiska leveransadressen, eller har ni skapat helt nya konton för Apple Store UK?

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Jag har ett konto på Apple Store sedan tidigare, dock Apple Store Sverige. Jag kan däremot logga in på Apple Store UK med mina uppgifter .

Hur har ni som beställt gjort, har ni loggat in med era vanliga svenska uppgifter och sedan bara angett den brittiska leveransadressen, eller har ni skapat helt nya konton för Apple Store UK?

Du behöver inte skapa nytt konto.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-23 16:13

Bumper

Nån som fått sin telefon från uk och beställt bumpern genom appen som vet om man kan få den levererad till sverige?

Apple - iPhone 4 - Case Program

Ursprungligen av chri007:

Nån som fått sin telefon från uk och beställt bumpern genom appen som vet om man kan få den levererad till sverige?

Apple - iPhone 4 - Case Program

Den skickas till borderlinx isåfall.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-23 17:13
Ursprungligen av Ollebro:

Den skickas till borderlinx isåfall.

Skit oxå, då lär det ju inte vara lönt..... Man kan inte välja en annan engelsk adress?

Ursprungligen av chri007:

Skit oxå, då lär det ju inte vara lönt..... Man kan inte välja en annan engelsk adress?

Med vouchern som jag antar många kommer få så kanske du kan skicka hem den billigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 00:01
Ursprungligen av Ollebro:

Den skickas till borderlinx isåfall.

Nej varför det? Beställningen av bumpern gör du i iPhone 4 appen som du laddar ner från App Store. Där frågar den om din iTunes account. Du får välja mellan 10 olika cases som du kan beställa. Trycker du på beställ så tar den din iTunes konto adress och inte Borderlinx. I alla fall så fungerade det för mig i Tyskland MEN det kanske inte fungerar i Sverige ÄNNU eftersom iPhone 4 finns inte officiellt släppt där. Vänta med att beställa case tills iPhone 4 är släppt i Sverige.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nej varför det? Beställningen av bumpern gör du i iPhone 4 appen som du laddar ner från App Store. Där frågar den om din iTunes account. Du får välja mellan 10 olika cases som du kan beställa. Trycker du på beställ så tar den din iTunes konto adress och inte Borderlinx. I alla fall så fungerade det för mig i Tyskland MEN det kanske inte fungerar i Sverige ÄNNU eftersom iPhone 4 finns inte officiellt släppt där. Vänta med att beställa case tills iPhone 4 är släppt i Sverige.

//Rob

jag beställde min och fick bekräftelse på att den ska skickas till min svensk adress och inte BorderHamburgareO:-)

Ursprungligen av mactopen:

jag beställde min och fick bekräftelse på att den ska skickas till min svensk adress och inte BorderHamburgareO:-)

åh så bra, fick för mig att de automatiskt skickade en till adressen iPhonen skickats till! fel av mig!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-24 12:07
Ursprungligen av Robo-X:

Nej varför det? Beställningen av bumpern gör du i iPhone 4 appen som du laddar ner från App Store. Där frågar den om din iTunes account. Du får välja mellan 10 olika cases som du kan beställa. Trycker du på beställ så tar den din iTunes konto adress och inte Borderlinx. I alla fall så fungerade det för mig i Tyskland MEN det kanske inte fungerar i Sverige ÄNNU eftersom iPhone 4 finns inte officiellt släppt där. Vänta med att beställa case tills iPhone 4 är släppt i Sverige.

//Rob

Jag kollade mitt konto hos Apple och där var Borderlinx uppsatt som huvudleveransadress, men det fanns möjlighet att ändra leveransadressen till mitt riktiga som ju är faktureringsadressen, efter jag gjort det står Borderlinx kvar som alternativ adress som jag kan använda senare om jag nu gör det...:tveksam:

Bevaka tråden