Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min skickas från england idag tydligen, synd att DHL, inte jobbar helger trots att man betalat för expressfrakt..l
jaja, då får jag ju den iallafall i morgon.

Min skickas från england idag tydligen, synd att DHL inte jobbar helger trots att man betalat för expressfrakt...
jaja, då får jag ju den iallafall i morgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 09:40

iPhone 4 32GB
Beställd: 26 juni
Skickades från Apple: 14 juli
Hos Borderlinx: 21 juli kl 10.30
Registrerad hos Borderlinx: inte ännu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 09:52
Ursprungligen av morg:

iPhone 4 32GB
Beställd: 26 juni
Skickades från Apple: 14 juli
Hos Borderlinx: 21 juli kl 10.30
Registrerad hos Borderlinx: inte ännu

Då är vi 2!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 23:13

Uppdatering

Ursprungligen av morg:

iPhone 4 32GB
Beställd: 26 juni
Skickades från Apple: 14 juli
Hos Borderlinx: 21 juli kl 10.30
Registrerad hos Borderlinx: 28 juli 14.05

Och enligt Borderlinx last tracking status just nu: Being processed.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 07:55

iPhone 4 32GB
Beställd: 26 juni
Skickades från Apple: 14 juli
Hos Borderlinx: 21 juli kl 10.30
Registrerad hos Borderlinx: 28 juli
Betald: 28 juli
Utlevererad från Borderlinx: 31 juli

Jag fick inte vare sig kolliid eller kunde se på kontostatusen att paketet var utlevererat förrän det igår kommer ett mejl från Borderlinx. När jag följer statusen så visar det sig att DHL försökt att göra en leverans hemma hos mig klockan 15.00 samma dag. Detta var ju i sig märkligt eftersom det var folk hemma, de hade både portkod och telefonnummer.

Jag ringde DHL för att försöka komma överens med dem om att jag kan hämta den lika gärna. Men det var lättare sagt än gjort för då måste man vänta på ett bekräftande samtal från dem att det är okej att hämta paketet själv. Jag misstänker starkt att det beror på att DHL låter sakerna ligga kvar i bilarna över natten i väntan på att chauffören ska få en indikation på att man hemma igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 13:04

20 dagar

iPhone 4 32GB
Beställd: 26 juni
Skickades från Apple: 14 juli
Hos Borderlinx: 21 juli kl 10.30
Registrerad hos Borderlinx: 28 juli
Betald: 28 juli
Utlevererad från Borderlinx: 31 juli
Försök att leverera DHL: 2 augusti 15.00
Hämtad hos DHL: 3 augusti kl 12.00

Från beställning till leverans: 20 dagar

Ursprungligen av morg:

iPhone 4 32GB
Beställd: 26 juni
Skickades från Apple: 14 juli
Hos Borderlinx: 21 juli kl 10.30
Registrerad hos Borderlinx: 28 juli
Betald: 28 juli
Utlevererad från Borderlinx: 31 juli
Försök att leverera DHL: 2 augusti 15.00
Hämtad hos DHL: 3 augusti kl 12.00

Från beställning till leverans: 20 dagar

får det till 38 dagar jag, 26 juni till 3 augusti.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-26 09:54

och 3!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 11:33
Ursprungligen av morg:

iPhone 4 32GB
Beställd: 26 juni
Skickades från Apple: 14 juli
Hos Borderlinx: 21 juli kl 10.30
Registrerad hos Borderlinx: inte ännu

Ursprungligen av iStore:

Då är vi 2!

Ursprungligen av Mattias L:

och 3!

Skönt att höra att man inte är ensam!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 10:38

Har ett par gånger funderat på ifall Borderlinx-supporten sitter i USA eftersom jag inte är helt imponerad av hur bra koll de har... Så jag bestämde mig för att fråga vart de satt någonstans.

Ursprungligen av Shane på Borderlinx-chatten:

Shane: The Borderlinx Customer Service is 24/7 support based in Delhi, India.

Åh min status hos DHL är ändrat till ute på leverens med kurir
Borde garanterat få min telefon idag, hoppas ni andra som väntar får era telefoner snart ni med jag vet hur jobbig denna väntan har varit.

Prepared for shipment.
Yes yes yes

Idag kanske...hohoho

Överlämnad för vidarebefordran, inga fler leveransbesked att vänta Gothenburg - Sweden

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-26 12:54
Ursprungligen av bstark:

Prepared for shipment.
Yes yes yes

När beställde du? 16/32?
(Beställe själv 32gb den 9:e, borde skickas snart tycker man)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-26 14:18

Och jag kan nästan lova att skicka email och chatta hjälper inget. Det kanske var tur att det fungerade för Hjopek men för alla andra så tvivlar jag på det. Supporten sitter i Indien. De har ingen aning vad som sker i England. Det ända de ser är statusen på sidan. Jag tjatade inte och skickade inga email och ändå fick jag mitt paket 3 arbetsdagar (5 dagar om man räknar med helgen) efter att den kom till Borderlinx.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Och jag kan nästan lova att skicka email och chatta hjälper inget. Det kanske var tur att det fungerade för Hjopek men för alla andra så tvivlar jag på det. Supporten sitter i Indien. De har ingen aning vad som sker i England. Det ända de ser är statusen på sidan. Jag tjatade inte och skickade inga email och ändå fick jag mitt paket 3 arbetsdagar (5 dagar om man räknar med helgen) efter att den kom till Borderlinx.

//Rob

Ja du hade tur.
Man ser ju bilderna på bloggen från Blinx.
2000 lurar på en dag.

Kan lika gärna ta en hel vecka eller mer.

Men som du säger supporten är ett skämt.
Dom kan inte engelska, nej, dom kan inte engelska.
De förstår aldrig vad man menar och kan riktigt se hur dom sitter framför sina skärmar i New Delhi o bryter på världens fulaste hindu/engelska.. a La Slumdog.

Dumskallar.
De har inte tillgång till någonting, kan inte slå på nummer eller något.

Rent värdelösa.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-26 14:34
Ursprungligen av Robo-X:

Och jag kan nästan lova att skicka email och chatta hjälper inget. Det kanske var tur att det fungerade för Hjopek men för alla andra så tvivlar jag på det. Supporten sitter i Indien. De har ingen aning vad som sker i England. Det ända de ser är statusen på sidan. Jag tjatade inte och skickade inga email och ändå fick jag mitt paket 3 arbetsdagar (5 dagar om man räknar med helgen) efter att den kom till Borderlinx.

//Rob

Ja jag hade väl tur, fick min precis, känns bra:$, hoppas att ni andra också får era snart!

Jag fick också hem min nyss Återkommer ev med bilder senare , batteriet i kameran var slut nu.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-26 14:46

Senaste copy&paste-svaret från supporten..

First of all please let me start with apologies for the delay in processing your shipment. This is to inform you that due to huge unexpected volume of shipment, our hub team and DHL are taking some longer to process the shipments within the time line. However Borderlinx understand your need and concern so allocated more people to process them as soon as possible. Please allow us our time to proceed with the shipment. Thanks for your understanding!

Låter som de tar in ännu mer folk då förhoppningsvis..

Dear cedric,

We're glad you've joined BORDERLINX but we're concerned that you haven't started using it to save money yet!
Have you had problems using your account?
Have you found another way to have your shopping delivered from abroad?
At Borderlinx, we’re committed to offering you the best possible service, so your feedback is very important and helps us to keep improving our service to you.
Please don’t hesitate to get in touch with our customer service team, leave your number or email and we’ll call you back.
If you are looking for inspiration, no worries, you can find ideas on our blog or follow us on Twitter and Facebook.
You can also visit our shopping zone where you will be able to browse a catalogue of hundred thousand products and get the latest coupons & hot deals from BIG brands.

fan vad sur man blir, trodde först när de var ett mail att dom hade scanat in telefon men icke sa nicke! blir fan galen! 6 dagar nu o inte ett jävla pip mer en deras auto mail o chat bläää

Fast såna mail är ju PR-folket som skickar, och det är ju på huvudkontoret.

Jag har iaf fått min skickad nu iaf, tracking id mottaget, det verkar som om de haft ngn sorts hålltid på "normal" delay, enligt siten så lover de shipment inom 2-8 dagar efter man begärt release, och innan den tiden är ute så gör de helt enkelt inget åt det.

Min telefon skickades från Apple i lördags men jag har ännu inte fått något Tracking Number.

När jag loggar in på Apple Store US står det:
Shipped on: Jul 24, 2010 via Syncreon Technology
Tracking #: WW.... (en massa nollor och sedan lite andra siffror).

På Svenska och Engelska Apple Store står det inget.

När jag sedan klickar på Track this shipment står det:
Carrier Tracking Number In transit to final destination - carrier details to be updated shortly.

Någon som råkat ut för samma sak?

Ursprungligen av erikohman:

Min telefon skickades från Apple i lördags men jag har ännu inte fått något Tracking Number.

När jag loggar in på Apple Store US står det:
Shipped on: Jul 24, 2010 via Syncreon Technology
Tracking #: WW.... (en massa nollor och sedan lite andra siffror).

På Svenska och Engelska Apple Store står det inget.

När jag sedan klickar på Track this shipment står det:
Carrier Tracking Number In transit to final destination - carrier details to be updated shortly.

Någon som råkat ut för samma sak?

Ja, alla som beställer ngt förutom enbart en iphone, det som händer nu är att Apple skickar din telefon i en större last avsedd för det land som står efter "Merge in Transit", där kommer din telefon att läggas i ett paket tillsammans med tillbehöret och skeppas från deras UK shop, då får du ett trackingnummer.

Det är samma last som går iväg till butiker, antagligen från Apples centrallager el likn.

Ursprungligen av simulacra:

Ja, alla som beställer ngt förutom enbart en iphone, det som händer nu är att Apple skickar din telefon i en större last avsedd för det land som står efter "Merge in Transit", där kommer din telefon att läggas i ett paket tillsammans med tillbehöret och skeppas från deras UK shop, då får du ett trackingnummer.

Det är samma last som går iväg till butiker, antagligen från Apples centrallager el likn.

Okej. Tack för att du förtydligade!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-26 15:20

Min iPhone 4 32GB+Bumper (ber. att skickas imon (27/7)) skickaded idag beställde den 6 juni så hoppas den når Borderlinx innan helgen.

Nu är min i birmingham Borde få den imorrn med lite tur. Om de nu kan skynda sig från Landvetter till lilla Skövde. Man skulle kunna säga att jag är snäppet mer otålig än en 7åring dan före julafton

Ursprungligen av Rockoholic:

Nu är min i birmingham Borde få den imorrn med lite tur. Om de nu kan skynda sig från Landvetter till lilla Skövde. Man skulle kunna säga att jag är snäppet mer otålig än en 7åring dan före julafton

Då är våran antagligen i samma last

EDIT: eller inte alls eftersom din ska till gbg och min till sthlm

Ursprungligen av Rockoholic:

Nu är min i birmingham Borde få den imorrn med lite tur. Om de nu kan skynda sig från Landvetter till lilla Skövde. Man skulle kunna säga att jag är snäppet mer otålig än en 7åring dan före julafton

då åker nog din och min tillsammans nu då!
jag var så övertygad om att den skulle dyka upp idag att jag inte kunde sova igår.
nu blir det ju så ikväll med:p

Ursprungligen av Ollebro:

då åker nog din och min tillsammans nu då!
jag var så övertygad om att den skulle dyka upp idag att jag inte kunde sova igår.
nu blir det ju så ikväll med:p

Vi får prata med dem om resan imorgon

Jag kunde inte heller sova igår, fast det var p g a en underbart bra konsert samt grovt felställd dygnsrytm

Bevaka tråden