Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skulle precis avbeställa min. Gick tydligen inte då den var " Your item(s) have already been prepared for shipment, so they cannot be canceled. However, once they ship, you may be able to return them from the Order details page." Vad händer om jag inte har pengar på kontot när dom skall dra dom? Måste jag ta imot den innan jag kan skicka tillbaka den annars??

Har ni andra som fick telefoner levererade till Borderlinx 21/7 fått dem registrerade ännu? Hittills har jag bara fått det fantastiska brevet där Blinx uttrycker att de är bekymrade för att jag inte börjat använda deras tjänst ännu. :/

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-27 11:34
Ursprungligen av joakimrydell:

Har ni andra som fick telefoner levererade till Borderlinx 21/7 fått dem registrerade ännu? Hittills har jag bara fått det fantastiska brevet där Blinx uttrycker att de är bekymrade för att jag inte börjat använda deras tjänst ännu. :/

Nä 21/7 verkar vara det magiska datumet då paketen slutade registreras. Jag är så less på att vänta.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 12:07
Ursprungligen av Mattias L:

Nä 21/7 verkar vara det magiska datumet då paketen slutade registreras. Jag är så less på att vänta.....

Det vore ju egentligen logiskt om det var så. Att de försöker få ut sina leveranser först och registrerar sedan. Men Blinx har ju inte visat på någon logik hittills så

Ursprungligen av joakimrydell:

Har ni andra som fick telefoner levererade till Borderlinx 21/7 fått dem registrerade ännu? Hittills har jag bara fått det fantastiska brevet där Blinx uttrycker att de är bekymrade för att jag inte börjat använda deras tjänst ännu. :/

Yay! Nu är den registrerad! De klarade det på mindre än en vecka; det tog 6 dagar och 23,5 timmar.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-28 10:02
Ursprungligen av joakimrydell:

Yay! Nu är den registrerad! De klarade det på mindre än en vecka; det tog 6 dagar och 23,5 timmar.

Grattis! Min kommer nog aldrig bli registrerad........

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 10:13
Ursprungligen av Mäcen:

Fick mail från Bordelinx nu att de fått min telefon. Kom till dem den 21/7. Synd att man är på semester och inte hemma förrän till helgen.

Ursprungligen av joakimrydell:

Yay! Nu är den registrerad! De klarade det på mindre än en vecka; det tog 6 dagar och 23,5 timmar.

Ursprungligen av Mattias L:

Grattis! Min kommer nog aldrig bli registrerad........

Min är inte heller registrerad ännu, men så länge jag vet att det är fler som inte heller fått sina registrerade så känner jag inte någon jättestor oro. Även om även jag såklart skulle vilja att den var framme hos mig.

Notifiering

Jag vill minnas att någon ställt den här frågan tidigare, men tråden är lång och sökfunktionen fungerar inte (åtminstone inte för mig)...

Får man mail från Borderlinx när de skickat ens paket, eller måste man logga in för att se om det gått iväg? Om man inte får något mail ser jag den här situationen framför mig: xkcd: Online Package Tracking

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 10:36
Ursprungligen av joakimrydell:

Jag vill minnas att någon ställt den här frågan tidigare, men tråden är lång och sökfunktionen fungerar inte (åtminstone inte för mig)...

Får man mail från Borderlinx när de skickat ens paket, eller måste man logga in för att se om det gått iväg? Om man inte får något mail ser jag den här situationen framför mig: xkcd: Online Package Tracking

Hehe, vad roligt att du formulerade frågan i princip exakt så som jag skrev den - inkl. texten om sökfunktionen.

Ja, man får ett mail när paketet får ett trackingnummer. Då loggar man in och ser trackingnumret på sajten, sen kan man tracka det via dhl.com/se/co.uk.

Ursprungligen av DimDim:

Skulle precis avbeställa min. Gick tydligen inte då den var " Your item(s) have already been prepared for shipment, so they cannot be canceled. However, once they ship, you may be able to return them from the Order details page." Vad händer om jag inte har pengar på kontot när dom skall dra dom? Måste jag ta imot den innan jag kan skicka tillbaka den annars??

Ingen??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 21:36
Ursprungligen av DimDim:

Ingen??

Svårt att säga, men de kan dra pengarna iaf och du får minus saldo.
Du har redan godkänt köpet.
(Och får betala övertrasseringsavgift och ränta till din bank)

Nu är den skeppad från Blinx

• Shipment handed over to delivery agent
• Tracking #''''''''''''''''''''''''
Äntligen bara 6 dagar hos dem då lär den vara här innan helgen
/Finh

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-27 22:15
Ursprungligen av Finlandia:

• Shipment handed over to delivery agent
• Tracking #''''''''''''''''''''''''
Äntligen bara 6 dagar hos dem då lär den vara här innan helgen
/Finh

Grattis! Får man fråga vad du hade för POD-nummer på den? Verkar gå i nummerordning de kom in, och skulle vilja se ifall de följer first in first out-regeln..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 22:33
Ursprungligen av dermike:

Grattis! Får man fråga vad du hade för POD-nummer på den? Verkar gå i nummerordning de kom in, och skulle vilja se ifall de följer first in first out-regeln..

Min har skickats nu i kväll. In 15/7, scan&betalning 19/7.
Pod: 1221XX

podnummer

Min kom in den 21 som jag skrev tidigare med POD 1237xx

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-27 21:52
Ursprungligen av DimDim:

Ingen??

Ring Apple och fråga?

Avbeställde bumper

Efter allt skriveri om dubbla kurirer avbeställde jag min bumper. Leverans ändrades fråm merge in transit GB till snabbleverans (EMEA)
Beställd 8/7
B-Avsänd 29/7
Leverans 9 aug
Sen Borderlinx

Någon som vet vad snabbleverans innebär? Även jag otålig.

Väntan är lång och jobbig nu! Avverkar några avsnitt av vänner för att fördriva tiden

11:50, Levererad!

Har haft den i handen i drygt 2h nu. Helvete vad fint det känns nu haha!

Ursprungligen av Silverado:

Har haft den i handen i drygt 2h nu. Helvete vad fint det känns nu haha!

härligt! min har fortfarande inte anlänt! sitter här och kollar på telefonen en gång i minuten!

Ursprungligen av Ollebro:

härligt! min har fortfarande inte anlänt! sitter här och kollar på telefonen en gång i minuten!

I know! Man blir lite lätt skadad av sånt här väntande. Jag har inte ätit idag än... Jeez!

För att sammanfatta det här då.

Beställde 2/7
Till Blinx 20/7
Från Blinx 25-26/7 (oklart)
I handen 27/7

Be cool, stay in school!

iPhone 4 Update ny info från borderlinx om iphone 4!

Håller med Ollebro!

Det är en underbar telefon!

Tog bort ett inlägg med diverse könsord. Sådant vill vi ej se på 99.se! Skärpning!

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 14:16

Fick svar ifrån Macforum i Göteborg och de har inte fått någon indikering att iphone 4 kommer säljas olåst.
Sidnotering så har de inte fått några ännu och vet ej fortfarande hur många de får.

Tror min beställning i UK ligger kvar. (Tänker inte stå i kö fler timmar för några få telefoner som troligen är låsta)

hittar ingen info om vilka tider de kör ut emellan? 9 till 19 eller något har jag för mig? DHL hittar nämligen aldrig hem till mig och hoppas de ringer innan så jag kan ge dem vägbeskrivning och de inte bara vänder om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 14:43
Ursprungligen av Ollebro:

hittar ingen info om vilka tider de kör ut emellan? 9 till 19 eller något har jag för mig? DHL hittar nämligen aldrig hem till mig och hoppas de ringer innan så jag kan ge dem vägbeskrivning och de inte bara vänder om.

8-16 brukar det vara.
Ringa brukar de oftast aldrig göra. (Man skall vara glad att de ringer på dörren innan de antar man inte är hemma)

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-27 14:54

BTW någon som kan svara på hur lång tid det tog för er att er iPhone parades ihop med ett tillbehör t.ex bumper från att den skickades och hur lång den totala tiden från att den skickades till att den nådde borderlinx.

var är den någonstans? känns inte som om den kommer hit idag...

Bevaka tråden