Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 12:31
Ursprungligen av thomas.sweden:

Den gick tidigare och är nu i Hong Kong, väntas komma senast den 3:e till England. Landar säkert i Sverige när man är på jobbet och inte längre kan ta emot sin telefon, eftersom man börjar jobba igen den 9:e

Du kan ju alltid ändra leveransadressen till din arbetsplats, om du kan ta emot paket där.

Ursprungligen av Joche:

Du kan ju alltid ändra leveransadressen till din arbetsplats, om du kan ta emot paket där.

Tackar det skall jag göra när jag får mail av Blinx (visst mailar de och vill ha betalt?)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 12:42

Illa jag beställde min den 13e juli, beräknad utskick den 3e aug. En dag tidigare så skulle den skickats igår
Står inte den skickats idag nämligem, får väl hoppas på i morgon eller senare idag. Eller den 3e :((((((((

Ännu ingen som konkurerar med att sälja den olåst i sverige va? Har inte hittat något. Comviqs är ju kontantkort men den är låst till deras i något år va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 14:59

Min iphone landade hos Borderlinx 24 och tidigt som fan imorse fick jag mail ifran Borderlinx om att den antligen registrerats i min suite. Tyvarr ar jag utomlands sa det drojde nagra timmar innan jag kollade mailen och kunde gora betalningen. Det gjorde jag ca kl 10 pa formiddagen, 9 Svensk tid.

Nu vantar jag pa att Borderlinx faktiskt ska skicka telefonen ocksa. Det skulle vara valdigt trevlig om de skickade den imorgon eller atminstone pa mandag, da jag ar tillbaka i vart kara hemland pa tisdag morgon
Jag har fatt PODnr 1298xx. Det var nagon mer som ocksa hade fatt sin levererad till Borderlinx 24/7 och ocksa reggad idag - du far garna sla ivag en rad nar din blir prepared for shipment eller nagot sant. An sa lange star det bara "Being processed" pa min.

EDIT: Ar det nagon som vet ifall man far ytterligare ett mail nar paketet faktiskt skickas ifran Borderlinx?
Det ar alltsa scannat och betalat nu, och star som Being Processed. Kommer jag att fa ett mail nar de har processat klart och skickar, eller galler det att logga in och kolla pa borderlinx ofta ifall det gar att spara paketet annu?

Senast redigerat 2010-07-29 15:19
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-29 15:53
Ursprungligen av josie:

Nu vantar jag pa att Borderlinx faktiskt ska skicka telefonen ocksa. Det skulle vara valdigt trevlig om de skickade den imorgon eller atminstone pa mandag, da jag ar tillbaka i vart kara hemland pa tisdag morgon

EDIT: Ar det nagon som vet ifall man far ytterligare ett mail nar paketet faktiskt skickas ifran Borderlinx?
Det ar alltsa scannat och betalat nu, och star som Being Processed. Kommer jag att fa ett mail nar de har processat klart och skickar, eller galler det att logga in och kolla pa borderlinx ofta ifall det gar att spara paketet annu?

Det kommer ett mail när den skickas ja.. då är det bara att logga in för att få fram trackingnummer. Fick ett sådant i morse med, på dagen en vecka efter att jag betalade. Tvivlar på att din blir skickad denna veckan.. men vem vet, fortsätter de jobba 24/7 kanske det går snabbare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 15:53

Sådärja. Telefonen levererad och uppackad

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 15:55
Ursprungligen av Joche:

Sådärja. Telefonen levererad och uppackad

Tider och sådant? Please, do tell

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 17:02
Ursprungligen av prof:

Tider och sådant? Please, do tell

Sorry.
Order 20/6
Från Apple 9/7
Till BL 15/7
Reggad&betalt hos BL 19/7
Trackingnr hos BL 27/7 22.40
Ut från BL 28/7 14.30
I handen 29/7 15.42

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 17:16
Ursprungligen av Joche:

Sorry.
Order 20/6
Från Apple 9/7
Till BL 15/7
Reggad&betalt hos BL 19/7
Trackingnr hos BL 27/7 22.40
Ut från BL 28/7 14.30
I handen 29/7 15.42

Det tog över en vecka längre för din än för min. Vad berodde det på? Beställde du något extra med din?

//Rob

Lite info

Order 1/7
Från Apple 18/7
Till BL 19/7
Reggad&betalt hos BL 19/7
Trackingnr hos BL 27/7 22.40
Ut från BL 28/7 14.25
I handen 29/7 12.30

Ursprungligen av Finlandia:

Order 1/7
Från Apple 18/7
Till BL 19/7
Reggad&betalt hos BL 19/7
Trackingnr hos BL 27/7 22.40
Ut från BL 28/7 14.25
I handen 29/7 12.30

Ringer de om man inte är hemma för att ta emot den?

Tog och ändrade min address till mitt jobb iallafall, ser att de flesta får leverans under arbetstid.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-29 19:46

Äntligen

Order 1/7
Till BL 20/7
Reggad&betalt hos BL 26/7
Trackingnr hos BL 29/7 19.31

Tyvärr klar lite försent för dagens hämtning.... Men lär ju ha den på måndag iallfall ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 19:48
Ursprungligen av Robo-X:

Det tog över en vecka längre för din än för min. Vad berodde det på? Beställde du något extra med din?

//Rob

Nejdå, bara BL som inte jobbar enligt first in-first out.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-29 15:55

Hur lång tid tar det att skicka från apple till borderlinx om man berställer en iPhone och en bumper? Min blev skickad den 26 juli och kan fortfarande inte spåra den. Det står att den ska vara framme den 6 augusti. 11 dagar. Kan det stämma?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-29 16:05
Ursprungligen av TENFIRE:

Hur lång tid tar det att skicka från apple till borderlinx om man berställer en iPhone och en bumper? Min blev skickad den 26 juli och kan fortfarande inte spåra den. Det står att den ska vara framme den 6 augusti. 11 dagar. Kan det stämma?

Har du beställt en bumper också kan du inte spåra förrän de läggs ihop i england. Strax innan den kommer till BL mao.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-29 16:32
Ursprungligen av dermike:

Har du beställt en bumper också kan du inte spåra förrän de läggs ihop i england. Strax innan den kommer till BL mao.

Okej, men tar det mycket längre tid än om jag bara hade beställt en iPhone?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-29 16:33
Ursprungligen av TENFIRE:

Okej, men tar det mycket längre tid än om jag bara hade beställt en iPhone?

Ja, eftersom bumpern är lite av en bristvara just nu.

Ngn som beställt med express hur lång tid tog de och vilken tid skickade telefonen från b-linx?

Ny update på borderlinxbloggen idag.
Hoppas iPhonen skickas innan helgen då!

"Dear Borderlinx members,

As announced yesterday we will have cleared the majority of the backlog by today and expect that DHL will be up to date by the weekend.
We are also looking to provide an additional service on insurance for all Borderlinx members as some of you have requested and we will update you tomorrow when that will be implemented.

Thanks again for your patience.

The Borderlinx Team"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 22:08

Deprimerande med Sverige lansering och min beställning har fortfarande status not yet shipped efter 3 veckor. Man önskedrömmer att det är felaktig status bara och telefonen bara plötsligt dyker upp hos borderlinx när som helst.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-29 22:20
Ursprungligen av daniell:

Deprimerande med Sverige lansering och min beställning har fortfarande status not yet shipped efter 3 veckor. Man önskedrömmer att det är felaktig status bara och telefonen bara plötsligt dyker upp hos borderlinx när som helst.

Du kan ju trösta dig med att den kommer vara upplåst iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 22:52
Ursprungligen av dermike:

Du kan ju trösta dig med att den kommer vara upplåst iaf

Jo, och det är ett krav jag har.
Men hade varit trevligt om man hade haft den till ledigheten. Går på semester nästa vecka och kommer resa en del närmaste veckorna, då hade det varit supernice och haft den med sig.

konstigt, några som fick sin telefon till b-linx 20/7 skickades 23/7 från b-linx min kom den 21/7 o skickad förmodligen imorn:( slappa folk i b-linx asså 1 dag senare resulterar i 1 vecka mer. pff ska fan starta ett eget bolag som gör som dom dock typ organiserat

Ursprungligen av daniell:

Deprimerande med Sverige lansering och min beställning har fortfarande status not yet shipped efter 3 veckor. Man önskedrömmer att det är felaktig status bara och telefonen bara plötsligt dyker upp hos borderlinx när som helst.

haru köpt med bumper eller? jag gjorde en andra beställning till en kompis den 21:a (16gb) och den kom fram idag till borderlinx

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-30 10:37

Tjohoo då var den äntligen här. Det första jag gör är självklart att skriva här, inte att packa upp den

Beställd: 29/6
Skickad: 13/7
Hos BL: 21/7
Reggad: 22/7
Skickad BL: 29/7
Nu: 30/7

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 11:44
Ursprungligen av dermike:

Tjohoo då var den äntligen här. Det första jag gör är självklart att skriva här, inte att packa upp den

Beställd: 29/6
Skickad: 13/7
Hos BL: 21/7
Reggad: 22/7
Skickad BL: 29/7
Nu: 30/7

Det är bra med lojala männkor
Du får gärna skriva om dina intryck i den andra tråden som heter något typ "Vi som har iphone 4"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 11:47

Lite OT, men jag har juh beställt via Borderlinx.
Ringde Apple, enligt dem var det litet problem med min betalning först, men det gjordes nytt försök och då fungerade det. Men pga det kan leveransen vara lite försenad. Hade jag inte fått mail om leverans eller nytt datum innan Måndag skulle jag ringa igen.
(Betala med Kredit kort istället för Debit(Konto) kort är kanske värt att rekommendera)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 12:06
Ursprungligen av daniell:

Lite OT, men jag har juh beställt via Borderlinx.
Ringde Apple, enligt dem var det litet problem med min betalning först, men det gjordes nytt försök och då fungerade det. Men pga det kan leveransen vara lite försenad. Hade jag inte fått mail om leverans eller nytt datum innan Måndag skulle jag ringa igen.
(Betala med Kredit kort istället för Debit(Konto) kort är kanske värt att rekommendera)

Jag hade inga problem att få igenom min betalning hos Apple men då använde jag iofs kreditkort.
När jag skulle betala för frakten från borderlinx lyckades jag aldrig få igenom min betalning med vanligt betalkort från Nordea - kom aldrig ens Till att bekräfta betalningen. Med ktrditkortet gick det däremot bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 12:14
Ursprungligen av josie:

Jag hade inga problem att få igenom min betalning hos Apple men då använde jag iofs kreditkort.
När jag skulle betala för frakten från borderlinx lyckades jag aldrig få igenom min betalning med vanligt betalkort från Nordea - kom aldrig ens Till att bekräfta betalningen. Med ktrditkortet gick det däremot bra.

För just undvika problem tog jag inte kredikortet eftersom jag hade samtidigt nästan beställt för 4 pers Resa, Hotell, Tågbiljetter, Musikal etc betala med kreditkortet. Var lite osäker om jag hade tillräckligt kvar för telefonen.

Hm, båda mina telefoner är levererade men endast en telefon har apple dragit pengar för? har jag fått en gratis eller?

Bevaka tråden