Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-28 15:04
Ursprungligen av Danandz:

Nu äre bara vänta typ 5-7 dagar på att dom skall regga paketet?

Ha. Såg fel, jag menade att min blivit registrerad hos Borderlinx.

Det tog exakt en vecka och 4 timmar från det att om tog emot det.

Nu hoppas jag bara att dom skickar den genast.

Ursprungligen av Mattias L:

Ha. Såg fel, jag menade att min blivit registrerad hos Borderlinx.

Det tog exakt en vecka och 4 timmar från det att om tog emot det.

Nu hoppas jag bara att dom skickar den genast.

ush, det lät inte roligt

Då blir det en aning färre reloads av Borderlinx sida de närmaste dagarna. Tack!

Frågan är om man kan norpa den i DHL terminalen direkt, eller om man kanske borde dirigera om den till jobbet, att försöka få den hem är väl mer eller mindre dödsdömt.

NU har de gått över veckan! asså vad håller dom på med!

Är det någon som har beställt via borderlinx / Apple UK och som har gjort en reklamation?
Kan man göra reklamationen till Apple Sverige eller blir man tvungen att kontakta och skicka telefonen till England?

Ursprungligen av GoYoghurt:

Är det någon som har beställt via borderlinx / Apple UK och som har gjort en reklamation?
Kan man göra reklamationen till Apple Sverige eller blir man tvungen att kontakta och skicka telefonen till England?

Det som har sagts i den här tråden är att man får skicka den till england om det händer ngt. Det finns säkert många som importerat både 3g och 3gs från england och någon borde ju haft något strul någon gång. Tycker man.

Ursprungligen av Silverado:

Det som har sagts i den här tråden är att man får skicka den till england om det händer ngt. Det finns säkert många som importerat både 3g och 3gs från england och någon borde ju haft något strul någon gång. Tycker man.

Det är för bra kvalitét på grejerna.

Importerade 2G från USA = inga problem.
Importerade 3GS från Italien = inga problem.
Importerade 4 från England = inga problem.

Ursprungligen av keptang:

Det är för bra kvalitét på grejerna.

Importerade 2G från USA = inga problem.
Importerade 3GS från Italien = inga problem.
Importerade 4 från England = inga problem.

Det känns betryggande!

Ursprungligen av Silverado:

Det som har sagts i den här tråden är att man får skicka den till england om det händer ngt. Det finns säkert många som importerat både 3g och 3gs från england och någon borde ju haft något strul någon gång. Tycker man.

Är det någon som har gjort detta, skickat den till England?
Hur har ni isåfall kontaktat Apple?

Provade ringa till Apple UK men när man väljer "iPhone Support" som alternativ får man instruktionerna att ringa sin operatör..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-28 16:14

Frågade supporten om de kunde ändra mitt delivery från standard till express (missade att det gick att välja) och fick detta som svar:

"Your shipment is updated in our systems as ready to ship out. However, due to the unprecedented volumes, the package has not yet been shipped out. Our logistics teams are working and this would be shipped out as the back-logs get cleared."

Undrar om man kan lita på det när det fortfarande står processing.. :/

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-28 23:20
Ursprungligen av dermike:

Frågade supporten om de kunde ändra mitt delivery från standard till express (missade att det gick att välja) och fick detta som svar:

"Your shipment is updated in our systems as ready to ship out. However, due to the unprecedented volumes, the package has not yet been shipped out. Our logistics teams are working and this would be shipped out as the back-logs get cleared."

Undrar om man kan lita på det när det fortfarande står processing.. :/

Ingen fara, det var så med min med, den kom lika snabbt som med express, ingen som helst skillnad i hastighet, direkt ut med kurir...:$

Beställd 1 juli
Hos borderlinx 24 juli
Reggad idag 28 juli

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-28 17:28

Någon som fått något skickat ifrån Apple typ igår/idag?, isf när var det beräknat och 16/32gb?
Känns som Apple har prioriterat senaste veckan att bygga upp ett lager och skicka till lanseringsländerna.
Klart är nu iaf att jag inte hinner få den innan jag åker bort. (Om inte Borderlinx regga och skickar inom 2 dygn)

Ursprungligen av daniell:

Någon som fått något skickat ifrån Apple typ igår/idag?, isf när var det beräknat och 16/32gb?
Känns som Apple har prioriterat senaste veckan att bygga upp ett lager och skicka till lanseringsländerna.
Klart är nu iaf att jag inte hinner få den innan jag åker bort. (Om inte Borderlinx regga och skickar inom 2 dygn)

Hej!
Fick min skickad idag! Beställde den 12:e juli och det är en 32g. Undra hur länge man får vänta på Borderlinx nu bara!

P.S. Skulle skickats den 2:e egentligen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-28 21:30
Ursprungligen av DimDim:

Hej!
Fick min skickad idag! Beställde den 12:e juli och det är en 32g. Undra hur länge man får vänta på Borderlinx nu bara!

P.S. Skulle skickats den 2:e egentligen!

Roligt för dig, mindre för mig.
Min 32gb beställdes 9:e, börjar undrar om min order är en av de som haft otur och fastnat.
Verkar förekomma ibland om man tittar i Apples forum. Är status inte ändrad efter Fredag får jag nog ringa och fråga vad som händer.

Ursprungligen av DimDim:

Hej!
Fick min skickad idag! Beställde den 12:e juli och det är en 32g. Undra hur länge man får vänta på Borderlinx nu bara!

P.S. Skulle skickats den 2:e egentligen!

Har ungefär exakt samma status som DimDim, på väg från Hong Kong.

Blev haffad av 3 idag på stan:

-Hej! Vilken är din favoritfärg?
-Blå
-Har du en blå mobil?
-Moepp
-Vad bra! Ringer du med 3?
-Moepp, telia
-Är du mellan 18&25?
-Japp
-Då tycker jag att du borde byta till 3!
-Men då ringer jag ju inte gratis till alla teliamobiler, det vore lite trist då 70% av min vänskapskrets använder telias nät. Sen har jag dessutom 5000sms/månad. Detta för 49kr/månad.
-Men det kanske vore dags för en blå mobil? Vi har massor med färger på våra!
-Njae
-Vad har du för mobil nu då?
-En sån här...
-Då förstår jag att du är nöjd! Då var det inget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 18:06
Ursprungligen av Rockoholic:

Blev haffad av 3 idag på stan:

-Hej! Vilken är din favoritfärg?
-Blå
-Har du en blå mobil?
-Moepp
-Vad bra! Ringer du med 3?
-Moepp, telia
-Är du mellan 18&25?
-Japp
-Då tycker jag att du borde byta till 3!
-Men då ringer jag ju inte gratis till alla teliamobiler, det vore lite trist då 70% av min vänskapskrets använder telias nät. Sen har jag dessutom 5000sms/månad. Detta för 49kr/månad.
-Men det kanske vore dags för en blå mobil? Vi har massor med färger på våra!
-Njae
-Vad har du för mobil nu då?
-En sån här...
-Då förstår jag att du är nöjd! Då var det inget

Grymt dåligt försäljningsknep o fråga om man vill ha en BLÅ mobil dock....... Svart eller vit ska det vara

Ursprungligen av Rockoholic:

Blev haffad av 3 idag på stan:

-Hej! Vilken är din favoritfärg?
-Blå
-Har du en blå mobil?
-Moepp
-Vad bra! Ringer du med 3?
-Moepp, telia
-Är du mellan 18&25?
-Japp
-Då tycker jag att du borde byta till 3!
-Men då ringer jag ju inte gratis till alla teliamobiler, det vore lite trist då 70% av min vänskapskrets använder telias nät. Sen har jag dessutom 5000sms/månad. Detta för 49kr/månad.
-Men det kanske vore dags för en blå mobil? Vi har massor med färger på våra!
-Njae
-Vad har du för mobil nu då?
-En sån här...
-Då förstår jag att du är nöjd! Då var det inget

Förvisso kul läsning, men vad har detta med iPhone 4 via Borderlinx att göra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 01:51

Och jag beställde, precis som flera andra, också en 32:a den tolfte, skulle fått den skickad den 2:a men de skickade den idag, med TNT. Den är i Hong Kong. Får se vem som får den först!

Min första post på 99, men skit i det nu
Jag beställde en 16 GB från Apple uk den 21/7, den skickades den 28/7 och beräknas vara framme hos Borderlinx den 29/7. De måste ha en massa iPhones i England just nu.
Borderlinx tar en 10-14 dagar tills jag har maskinen i handen eller?

Ursprungligen av Mactastic:

Min första post på 99, men skit i det nu
Jag beställde en 16 GB från Apple uk den 21/7, den skickades den 28/7 och beräknas vara framme hos Borderlinx den 29/7. De måste ha en massa iPhones i England just nu.
Borderlinx tar en 10-14 dagar tills jag har maskinen i handen eller?

Då har Apple snabbat upp beställningarna på slutet i så fall.
Ligg som en hök på bloggen Borderlinx blog där ska det uppdateras iphone-info dagligen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-29 05:32

idag torsdag 29 så regades min !
kom till borderlinx 24 juli
mottagen ?:tveksam:

enligt amy på chatten så skickas den nästa vecka

Senast redigerat 2010-07-29 06:58

Nu är min på Arlanda

Kul enormt kul

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-29 10:30

finlandia

Ursprungligen av Finlandia:

Kul enormt kul

hur lång tid tog det för din-från att du registrerade den tills att du hade den i handen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 11:17
Ursprungligen av Finlandia:

Kul enormt kul

12 Ute för leverans med kurir Arlanda - Sweden 08:51

Väntan är olidlig

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-07-29 11:03

Phone 4 16GB
Beställd: 8 juli
Skickades från Apple: 20 juli
Hos Borderlinx: 24 juli
Registrerad hos Borderlinx: 28 juli
Being processed....

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-29 11:53

Hur lång tid tar det innan man kan spåra sitt paket när man beställde iPhone+tillbehör från att den skickas?

Ny är den på väg, skulle skickas den 2 Aug.

Den gick tidigare och är nu i Hong Kong, väntas komma senast den 3:e till England. Landar säkert i Sverige när man är på jobbet och inte längre kan ta emot sin telefon, eftersom man börjar jobba igen den 9:e

Bevaka tråden