Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Vad säger kundtjänsten när du påpekar detta då?

Har haft en lång mailkonversation... Frågat bland annat om det är jag som har gjort något fel!

Ett av svaren:
The problem seems to be at our ends. However, the exact reason / error is not available with me. I am in touch with our hub supervisors and as soon as any information will be available with me, I will get in touch with you via email. Thank you !!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-25 16:15
Ursprungligen av BruketFans:

Kan detta vara rekord, eller?

Apple sändningen inkom till BL 11/8 och fortfarande har man inte fått något trackingnummer
Skulle inte tro att jag använder BL:s tjänst någon mera gång...

Dom fick min den 7 jul. Registrerades den 20 augusti.
Det beror inte på fel adress utan slarv från BLNX.

Just nu håller vi på att dividera om storage avgiften som man betalar om man inte har löst ut den inom 30 dagar... Den är uppe i ca 700kr just nu.

Deras kundservice är nog det sämsta jag har stött på.
Kundtjänsten är okunnig och lämnar alltid samma svar. "Var vänlig avvakta en eller två dagar för en uppdatering" Givetvis kommer det inte någon uppdatering utan man får dra en chat igen med samma svar.
Det har snart gått en vecka sen dom skulle se till problemet med extra kostnaden.
Hänt: 0

Jag har beslutat mig för att betala in summan som nu är uppe på totalt 1173kr

Jag får ta fighten då... Jag litar som sagt inte ett dugg på borderlinx längre.:mad:

Ursprungligen av valleb:

Dom fick min den 7 jul. Registrerades den 20 augusti.
Det beror inte på fel adress utan slarv från BLNX.

Just nu håller vi på att dividera om storage avgiften som man betalar om man inte har löst ut den inom 30 dagar... Den är uppe i ca 700kr just nu.

Deras kundservice är nog det sämsta jag har stött på.
Kundtjänsten är okunnig och lämnar alltid samma svar. "Var vänlig avvakta en eller två dagar för en uppdatering" Givetvis kommer det inte någon uppdatering utan man får dra en chat igen med samma svar.
Det har snart gått en vecka sen dom skulle se till problemet med extra kostnaden.
Hänt: 0

Jag har beslutat mig för att betala in summan som nu är uppe på totalt 1173kr

Jag får ta fighten då... Jag litar som sagt inte ett dugg på borderlinx längre.:mad:

Alltså, det låter ju rätt sjukt det där...
Dom försöker alltså ta storage-avgift baserat på att dom haft ditt paket hos sig sedan 7 juli, trots att du inte förrän 20 augusti fick reda på att dom hade ditt paket?

På pappret låter det som världens enklaste sak att lösa, men deras support verkar vara si så där.

Ursprungligen av valleb:

Dom fick min den 7 jul. Registrerades den 20 augusti.
Det beror inte på fel adress utan slarv från BLNX.

Just nu håller vi på att dividera om storage avgiften som man betalar om man inte har löst ut den inom 30 dagar... Den är uppe i ca 700kr just nu.

Deras kundservice är nog det sämsta jag har stött på.
Kundtjänsten är okunnig och lämnar alltid samma svar. "Var vänlig avvakta en eller två dagar för en uppdatering" Givetvis kommer det inte någon uppdatering utan man får dra en chat igen med samma svar.
Det har snart gått en vecka sen dom skulle se till problemet med extra kostnaden.
Hänt: 0

Jag har beslutat mig för att betala in summan som nu är uppe på totalt 1173kr

Jag får ta fighten då... Jag litar som sagt inte ett dugg på borderlinx längre.:mad:

Första iPhonen jag beställde via BL skickade snabbt iväg. Sen fick jag vänta drygt två veckor från det att jag betalt frakten till dess att de fick i väg nästa paket. Paket nummer tre funkade frakten OK.
Men sen var ett paket försvunnet hos BL i en månad, då tyckte jag att de skulle ta frakten eftersom jag missat chansen två gånger att samfrakta grejor och spara pengar.
Men icke.
Visst, de svara på mejl på kundtjänst men de kan inget göra för att du ska bli nöjd som kund. Fattas bara att de debiterar mig för storage...

Det finns ingen, absolut ingen, verksamhet i världen som har 100% nöjda kunder. Jag noterar att för mig gick det riktigt snabbt och smidigt. Jag har full förståelse för att saker och ting går åt pipan när en verksamhet plötsligt får 100 ggr mer att göra, såsom i fallet med iPhone 4. Posten slarvar bort paket och brev, DHL slarvar bort paket, TNT slarvar bort paket och UPS slarvar bort paket. Tro inte att det aldrig kan hända BL, hur bra rutiner de än har. Otur för den det drabbar, men alldeles normalt. Se det istället som att om det har hänt dig så är den statistiska risken för att det drabbar dig igen ytterst liten.

Äntligen =P då har telefonen äntligen kommit fram. Borderlinx fixar biffen gott folk

Apple har skickat telefonen, men när jag söker på mitt tracking-nummer på TNT:s brittiska sida får jag ingen träff på försändelsen. :/ Ska man bli orolig?

Nu är paketet "out for delivery" på TNT:s paketspårning. Alltså borde Borderlinx ha den snart.
Det var ju riktigt spännande det här.

Så jäkla smidigt!
Apple har inte ens registrerat att paketet nått Borderlinx, men Borderlinx har reggat paketet och jag har betalat 390 kr för "express delivery".

Nu återstår att se hur snart Borderlinx får iväg den från sig och hur snart jag kan ha den i min hand. Före helgen är inte omöjligt va?

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Så jäkla smidigt!
Apple har inte ens registrerat att paketet nått Borderlinx, men Borderlinx har reggat paketet och jag har betalat 390 kr för "express delivery".

Nu återstår att se hur snart Borderlinx får iväg den från sig och hur snart jag kan ha den i min hand. Före helgen är inte omöjligt va?

Du kan rentav ha den imorgon, men troligen på torsdag.

Ni som fått eran telefon, har ni fått brev av Apple om AppleCare till iPhone?
iPhone - AppleCare Protection Plan - Apple Store (U.K.)

Fick detta idag

****

Och ni som beställt och snart får eran iphone från BL!

Sluta skicka Bumpern till BL, ändra ist adressen i Case Program så ni får den skickad till er helt gratis. Slipper ni tjafsa med BL.

Snacka om att man sitter som på nålar när det står "Being processed" hos Borderlinx.

Är det många som hunnit få paketet levererat medan det fortfarade står så?

Om Borderlinx fick iväg paketet idag, hur stor är chansen att det når Ljusdal i Hälsingland i morgon? Det känns som att om paketet når Sverige med flyg i morgon borde det ta en extra dag att få det 35 mil norrut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-24 21:31

Dolk, jag tror du får chilla lite Min bästa gissning är fredag - best case

Ursprungligen av FreddeB:

Dolk, jag tror du får chilla lite Min bästa gissning är fredag - best case

Ja, och det i absolut best case scenario. Tippar på någon gång under nästa vecka.

Ursprungligen av FreddeB:

Dolk, jag tror du får chilla lite Min bästa gissning är fredag - best case

Min anlände till BL en onsdag och jag hade den följande fredag förmiddag. Skulle inte tro det är alls omöjligt att den kommer imorgon eller fredag.

På UPS:
NORTHAMPTON, GB---|---25/08/2010---|---6:00---|---UTE FÖR LEVERANS
TAMWORTH, GB ---|---25/08/2010---|---1:59---|---AVGÅNGSSKANNING
GB---|----24/08/2010---|---17:55---|---FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Såg just att apple även hade skickat ett mejl tidigare. Står bland annat

We expect your order to be delivered to your shipping address on or before 25.08.2010

Deliveries are made Monday-Friday, 9 a.m -5 p.m. Please allow 3-4 days to receive your Invoice.
Please note, your Invoice will be sent to you by e-mail and is not included with your delivery.

Dyker kanske upp hos BL senare idag redan om man har tur. Den sista raden med "Invoice" är det nåt man behöver bry sig? Har betalt redan då samband med beställningen. Såg även att pengarna de dragit nu är tillbaka på kontot.

Senast redigerat 2010-08-25 12:00

Levererade den: 25/08/2010 11:16
Levererat till: MILTON KEYNES, GB
Underskrivet av: GARY

Då är det nu Levererat till BL?

Ursprungligen av Användarnam:

Levererade den: 25/08/2010 11:16
Levererat till: MILTON KEYNES, GB
Underskrivet av: GARY

Då är det nu Levererat till BL?

Citat:

Levererade den: 25/08/2010 11:16
Underskrivet av: GARY
Plats: DOCK
Levererat till: MILTON KEYNES, GB

Det är samma här. ;P Borde vara framme till BL

Ursprungligen av Användarnam:

Levererade den: 25/08/2010 11:16
Levererat till: MILTON KEYNES, GB
Underskrivet av: GARY

Då är det nu Levererat till BL?

Ja, det stämmer.

.iPhone 4 beställd: 30 Juli, 2010
Estimated Shipping: 20 Aug, 2010
Estimated Delivery: 24 Aug, 2010
skickades från Apple: 19 Aug, 2010
framme hos B-linx + reggad 20 Aug, 2010
i Birminghamn den 24 augusti
i Tyskland, Danmark, Sverige och hemma hos min mamma den 25 augusti!!!!!!!
Mamma tog precis emot den och kollade så allt var i nyskick och allt var perfekt!
Då ska jag dit imorgon för att möta min kära iPhone 4
Så jävla nöjd!

Härligt, då är det bara att invänta BL reggar varan. Tippar på det görs först imorn men hoppas de gör det idag redan

De här med tracking nummer och referens nummer man får av apple, på vilka sidor brukar ni tracka på? På TNT hittas inget på tracking eller referens nummer när jag testar. På UPS hittas på referens nummer.

Ursprungligen av Användarnam:

Härligt, då är det bara att invänta BL reggar varan. Tippar på det görs först imorn men hoppas de gör det idag redan

De här med tracking nummer och referens nummer man får av apple, på vilka sidor brukar ni tracka på? På TNT hittas inget på tracking eller referens nummer när jag testar. På UPS hittas på referens nummer.

min levererades av DHL. Men apple använder väl både TNT och DHL. Sen vet jag inte vem BL använder helt säkert, men antar att det är DHL

Nu har BL reggat min iPhone och jag fick betala 380:-. :]] Hoppas den skickas snarast möjligast. :oo

Ursprungligen av Trigger`:

Nu har BL reggat min iPhone och jag fick betala 380:-. :]] Hoppas den skickas snarast möjligast. :oo

Loggade in efter jag såg ditt inlägg och även här reggats. Valde du express? Kostade 382 för express. Swedbank reserverade 387.

På BL
Delivery: Express delivery
Last tracking status: Being processed

Undra om man får sin imorn eller på fredag?

En sak jag noterade, på UPS stod det 0.40 KG, på BL står det 0.50 KG :/

Ursprungligen av Användarnam:

Loggade in efter jag såg ditt inlägg och även här reggats. Valde du express? Kostade 382 för express. Swedbank reserverade 387.

På BL Delivery: Express delivery
Last tracking status: Being processed

Undra om man får sin imorn eller på fredag?

En sak jag noterade, på UPS stod det 40 KG, på BL står det 50KG :/

Jag valde express. Kan nog stämma med den summan som du skrev.
Det står samma för mig där, Being processed. Vikten är nog inget att vara orolig för?
Hoppas dom skickas snart. Skulle vara perfekt att få dom innan helgen!

0.50 ska det vara, nej det är nog inget vara orolig för, tänkte mer bara på om de kanske hade lagt på lite extra vikt för tjäna några extra kronor

Vad händer nu närmast, skickar de nån tracking nummer tro?

BL skickade ett mejl också:

We have received a new delivery today to your Borderlinx suite

Here are the details:
Shipper: APPLE
Shippers ref: 1
Description: IPHONE
Status: Delivery received OK

Osv. Tycker de har skött det här riktigt snabbt och smidigt än så länge.

Ok, här kommer mina erfarenheter av att köpa iPhone via Borderlinx:

Öppnade ett Borderlinx konto och lade en beställning på en iPhone 4 32G den 2 Augusti.
Fick ett preliminärt leveransbesked från Apple att den skulle levereras till Borderlinx den 27:e.
Den 21:e fick jag ett mail från Apple att leveransen var skickad från Hong-Kong, nytt leveransdatum: 24:e.

På förmiddagen den 24:e kollade jag min beställningsstatus hos Apple och den sa: "Out for delivery." och en halvtimme senare kom ett mail från Borderlinx att en vara fanns för leverans på min Borderlinxkonto.
En timme senare var frakten betald och status hos Borderlinx blev: "Processing".

Den 25:e (igår), vid 17-tiden ändrades status till: "Picked up by carrier".
Och idag, den 26:e, kl 6.59, ligger den för sortering i Göteborg och jag väntar bara på att status ska ändras till: "Ute för leverans."

Så jag måste säga att hela den här processen har gått både fortare och smidigare än jag hade väntat mig.
Nöjd, Mycket nöjd...

ps. Den kom med bud 14.20! ds.

Senast redigerat 2010-08-26 15:43
Ursprungligen av Janne.M:

Ok, här kommer mina erfarenheter av att köpa iPhone via Borderlinx:

Öppnade ett Borderlinx konto och lade en beställning på en iPhone 4 32G den 2 Augusti.
Fick ett preliminärt leveransbesked från Apple att den skulle levereras till Borderlinx den 27:e.
Den 21:e fick jag ett mail från Apple att leveransen var skickad från Hong-Kong, nytt leveransdatum: 24:e.

På förmiddagen den 24:e kollade jag min beställningsstatus hos Apple och den sa: "Out for delivery." och en halvtimme senare kom ett mail från Borderlinx att en vara fanns för leverans på min Borderlinxkonto.
En timme senare var frakten betald och status hos Borderlinx blev: "Processing".

Den 25:e (igår), vid 17-tiden ändrades status till: "Picked up by carrier".
Och idag, den 26:e, kl 6.59, ligger den för sortering i Göteborg och jag väntar bara på att status ska ändras till: "Ute för leverans."

Så jag måste säga att hela den här processen har gått både fortare och smidigare än jag hade väntat mig.
Nöjd, Mycket nöjd...

Våra beställningar är identiska i datum och sitt händelseförlopp, ända tills vi kommer till "Picked up by carrier". För mig står det fortfarande "Being processed".

Har förstått att vissa aldrig fått statusen ändrad från "Being processed", utan att DHL helt plötsligt har ringt på dörren ändå. Det är det jag sitter och hoppas på just nu.

Ska skicka ett mail till Borderlinx support och se vad som händer, även om jag inte väntar mig något uttömmande svar.

Borderlinx tyckte inte att det var något konstigt med att mitt paket inte skickats vidare. :/
Man undrar lite över deras rutiner och hur dom väljer vilka paket som ska skickas när. Det verkar onekligen ske en smula godtyckligt.

Men det är ju bara för att det är en iPhone 4 man beställt som man sitter och studsar som ett barn på julafton. Hade det varit ett par jeans jag beställt hade jag inte brytt mig om paketet kommer idag eller på tisdag.

Bevaka tråden