Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Arjeplog
  • 2010-07-17 12:52

vet ... men måste ha min upplåst då jag har flera sim kort

Adresser

Ni säger att ni skrivit in korrekt fakturaadress i Sverige men leveransadress till B-linx. Ingen som haft problem med detta? Jag körde på en annan variant vi Frankrike och det blev stoppat då Fakturaadress var i Sverige. Jag har nu skrivit båda hos B-linx

Ursprungligen av wessblad:

Ni säger att ni skrivit in korrekt fakturaadress i Sverige men leveransadress till B-linx. Ingen som haft problem med detta? Jag körde på en annan variant vi Frankrike och det blev stoppat då Fakturaadress var i Sverige. Jag har nu skrivit båda hos B-linx

Självklart ska man skriva in sin riktiga adress, det är du som köper produkten, inte Borderlinx, annars riskerar du att bli stoppad om de kollar vart ditt kontokort är kopplat.

Eller råkar ut för eventuella problem framöver om du behöver kontakta Apple och de vill ha din adress utav någon anledning.

Så du är köparen, inte Borderlinx. Därmed ska du skriva din adress som fakturaadress.

jag gjorde det redan 15e juni, så fort det gick att boka telefonen hos Apple i UK och fick den nån vecka senare.

Ursprungligen av keptang:

Självklart ska man skriva in sin riktiga adress, det är du som köper produkten, inte Borderlinx, annars riskerar du att bli stoppad om de kollar vart ditt kontokort är kopplat.

Eller råkar ut för eventuella problem framöver om du behöver kontakta Apple och de vill ha din adress utav någon anledning.

Så du är köparen, inte Borderlinx. Därmed ska du skriva din adress som fakturaadress.

jag gjorde det redan 15e juni, så fort det gick att boka telefonen hos Apple i UK och fick den nån vecka senare.

Tack! jag ändrar direkt.

  • Medlem
  • Arjeplog
  • 2010-07-17 15:00

... någon som har en färsk källa till att iphone 4 släpps i sverige denna månaden? känns otroligt om de hinner det

Ursprungligen av crotall:

... någon som har en färsk källa till att iphone 4 släpps i sverige denna månaden? känns otroligt om de hinner det

Off-topic.. men men.

Du kunde väl åtminstone försökt söka efter informationen?
http://www.99.se/nyheter-ipod-iphone/279050-iphone-4-boerjar-saeljas-fredagen-30-juli-i-sverige.html

Inte på gränsen till olagligt - långt därifrån - däremot så accepterade inte Apple sådana ordrar pga interna regler

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-17 19:29

Kanske är lite off topic men:
Jag ska dra iväg en sväng till England om ganska precis 3 veckor.

Kan man dra in i till en Apple försäljare och köpa nallen över disken eller måste man typ beställa?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-17 19:35
Ursprungligen av Hajen12:

Kanske är lite off topic men:
Jag ska dra iväg en sväng till England om ganska precis 3 veckor.

Kan man dra in i till en Apple försäljare och köpa nallen över disken eller måste man typ beställa?

Tacksam för svar!

Hej Hajen12.
Det är ingen som vet hur pass tajt tillgången kommer att vara om 3 veckor. Men med tanke på att ifall man beställer just nu ifrån England, så är det 3 veckors leveranstid, så skulle jag tro att tillgången är tajt även då.
Känner du någon i England som du kommer att besöka? Kanske kan du beställa en från apple's hemsida med leverans hem till din bekanta? Det värsta som då skulle kunna hända är att den inte hinner komma innan du åker dit. Då får din bekanta skicka den som ett paket till dig i Sverige istället, och du får pröjsa några hundra extra.

Det är bara vad jag skulle ha gjort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-17 19:41

Okej tack för svaret!
Jo jag har en bekant i England så kanske går på det alternativet!

TNT verkar iaf jobba mån-fre. Mitt paket har varit i Arnhem Hub sen i fredags.

Ursprungligen av Silverado:

TNT verkar iaf jobba mån-fre. Mitt paket har varit i Arnhem Hub sen i fredags.

Nej, det enda det säger är att dina fraktpapper är i Arnhem's "hub".
var ditt gods är kan aldrig TNT svara på ...

Finns långa trådar om detta för leveranser från AppleStore.
Står att grejorna är i Helsingborg - samtidigt som det knackar på dörrn ...

TNT är det sämsta fraktbolaget i världen - efter UPS

Ja inte verkar de jobba snabbt inte , betalade frakten så fort jag fick mail igår men de har fortfarande inte skickat telefonen utan det står processing som status.

Kan iofs bero på att DHL inte hämtar hos dem på helgerna?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 08:25

Jag tror inte de jobbar på helgerna. Har någon fått sin beställning skickad eller ändrat status på en helg? Jag gissar på att det är ingen här som har fått det. Kanske jobbar de på helgerna i USA men inte i England.

/Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror inte de jobbar på helgerna. Har någon fått sin beställning skickad eller ändrat status på en helg? Jag gissar på att det är ingen här som har fått det. Kanske jobbar de på helgerna i USA men inte i England.

/Rob

Gubbarna på Borderlinx jobbar helg men ingenting skickas på helgen dock!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-19 10:30

Så. Nu är även min iPhone inlevererad hos Blinx. 321 kronor betalt. Nu får vi se hur lång tid det tar innan de skeppar...

Ursprungligen av Joche:

Så. Nu är även min iPhone inlevererad hos Blinx. 321 kronor betalt. Nu får vi se hur lång tid det tar innan de skeppar...

när fick du mail från borderlinx,va d igår eller idag

Nån som fått sin skickad idag? när beställde ni?

  • Medlem
  • 2010-07-19 22:16

Kan ju bara meddela att min kom idag.
Beställde 17/6 kom till border linx den 12/7 och hem till mig alltså den 19/7.
Lätt värt väntan!!!

Min iPhone 4a anlände i England idag, fått Carrier Tracking Number men "UK DISTRIBUTION CENTER" står det som bil som kör ut så jag kan nog inte kolla var den befinner sig ännu. skall dock leta lite, tog alltså en vecka exakt för telefonen att åka från kina till england, imorgon bör ju borderlinx fått den. jag hoppas på ett mirakel som ger mig den redan på fredag.

  • Medlem
  • 2010-07-19 23:56

Vad tråååååkigt!!

Apple levererad till Borderlinx den 15e, 19e idag och fortfarande iväg skickad!
Riktigt tråkigt av Borderlinx. Nog sista gången jag använder dem.

Ursprungligen av GaGG3:

Vad tråååååkigt!!

Apple levererad till Borderlinx den 15e, 19e idag och fortfarande iväg skickad!
Riktigt tråkigt av Borderlinx. Nog sista gången jag använder dem.

crap, då kommer aldrig min iPhone ha en möjlighet att skickas denna veckan.
hoppas borderlinx iallafall får den i morgon.

Inte roligt

Ursprungligen av GaGG3:

Vad tråååååkigt!!

Apple levererad till Borderlinx den 15e, 19e idag och fortfarande iväg skickad!
Riktigt tråkigt av Borderlinx. Nog sista gången jag använder dem.

Apple levererade min till Borderlinx den 12e, den är fortfarande hos Borderlinx. Man får väl ligga på mera via Borderlinx chaten.

Ursprungligen av Testuser:

Apple levererade min till Borderlinx den 12e, den är fortfarande hos Borderlinx. Man får väl ligga på mera via Borderlinx chaten.

här samma,jag väntar på att de ska skicka mail för att betala frakten,inget har hänt sedan i fredags föra veckan,fan va tråkigt

Min är betalad sen i Lördags hos Bordelinx med express delivery men inte skickad från dem än

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 01:15

Iphone4 32GB:

19 Jul 2010 13:40:56 Arnhem Hub Shipment In Transit.
15 Jul 2010 05:28:09 Hong Kong Shipment In Transit.
15 Jul 2010 00:11:57 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
14 Jul 2010 23:15:00 SZ1 Shipment In Transit.
14 Jul 2010 22:10:49 Shenzhen Shipment In Transit.

  • Medlem
  • Arjeplog
  • 2010-07-20 08:03

fan bud på att skita i detta o beställa den i sverige istället ... beställde min i fredags förra veckan och den ska skickas den 6 aug -.- lär väl inte skickas tidigare.

Min har anlänt hos Borderlinx nu äntligen! hoppas verkligen inte min tar lika lång tid på sig att skickas som era! :S

Ursprungligen av Ollebro:

Min har anlänt hos Borderlinx nu äntligen! hoppas verkligen inte min tar lika lång tid på sig att skickas som era! :S

Verkar vara en till två veckors kö hos Borderlinx enligt chaten.:(

Ursprungligen av Testuser:

Verkar vara en till två veckors kö hos Borderlinx enligt chaten.:(

chattade med dem alldeles nyss och fick informationen att de bör hunnit jobbat sig igenom alla leveranser som legat efter nu i helgen.
är det bara så att jag denna vecka får upp det på min borderlinx sida och betalat hoppas jag att jag iallafall får den nästa vecka då.

Bevaka tråden