Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag var på firmafest med ett av mina två jobb ikväll. Vi körde gokart o det var jättekul...ända tills jag hade för hög fart in i en kurva o rände in i sargen m sådan kraft att jag lättade från sätet(inga bälten?!!?) o på nervägen slog jag antagligen i kanten på sätet m revben/sida. Jag tappade andan totalt. Försökte köra vidare ett varv men det gjorde så jävla ont att jag bröt loppet.

Att ta mig ur overallen var knepigt, att åter sätta på skorna likaså o att resa mig från golvet plågsamt.

Sedan, troligen pga viss shock, fick jag blodtrycksfall. Kunde inte fortsätta kvällen med kollegorna utan åkte hem där jag nu sitter i sängen m en kylpack fast unden, med halsduk, mot min vänstra sida

Det var den kvällen det ??????

oroa dig inte över smärtan - det blir värre och värre tills efter 7-10 dagar......

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-10 13:35
Ursprungligen av Sixten:

oroa dig inte över smärtan - det blir värre och värre tills efter 7-10 dagar......

Smärta är väl bara svaghet som lämnar kroppen...?

Please refrain from trying to make me feel "better"

Är på semester i Sverige och vill uppdatera min utlandsadress. Skatteverket kräver Adobe Acrobat Reader 8 eller nyare för att öppna PDF-formulär. Även om man bara vill skriva ut dem. Har bara en iphone och en surfplatta med mig. Måste alltså hitta en Windows eller macdator, få installerat acrobat för att skriva ut ett formulär som måste skickas in via post.. Vad tusan håller de på med?!

  • Medlem
  • 2016-10-11 23:55
Ursprungligen av suddgummi:

Är på semester i Sverige och vill uppdatera min utlandsadress. Skatteverket kräver Adobe Acrobat Reader 8 eller nyare för att öppna PDF-formulär. Även om man bara vill skriva ut dem. Har bara en iphone och en surfplatta med mig. Måste alltså hitta en Windows eller macdator, få installerat acrobat för att skriva ut ett formulär som måste skickas in via post.. Vad tusan håller de på med?!

Funkar inte denna?

Ursprungligen av Alix:

Funkar inte denna?

Funkar inte med androidversionen så jag har inget förtroende för iphonevarianten...

  • Medlem
  • 2016-10-12 01:43
Ursprungligen av suddgummi:

Funkar inte med androidversionen så jag har inget förtroende för iphonevarianten...

Nehej. Du kanske kan låna en dator på ett bibliotek.

Mac blir bara dyrare och dyrare hela tiden.

Hur fan kan det vara att Apple vill ha nästan 40000kr för en MacBook PRO ordentligt utrustad.

Ursprungligen av Borttaget:

Mac blir bara dyrare och dyrare hela tiden.

Hur fan kan det vara att Apple vill ha nästan 40000kr för en MacBook PRO ordentligt utrustad.

Ja de blir nudlar nu 48995kr landade min konfiguration på ? Men har sparat några år de är väl tur att de inte släpps nya varje år hehe

Senast redigerat 2018-07-23 15:19
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-27 21:21
Ursprungligen av Borttaget:

Mac blir bara dyrare och dyrare hela tiden.

Hur fan kan det vara att Apple vill ha nästan 40000kr för en MacBook PRO ordentligt utrustad.

Instämmer! Men det späs också på av att dollarn haft en uppåtgående trend senaste halvåret.

Om Trump vinner valet kan du kanske trösta dig med att iMacen som släpps nån gång nästa år blir mera prisvärd...

Senast redigerat 2018-07-23 15:19
Ursprungligen av IngoX:

Instämmer! Men det späs också på av att dollarn haft en uppåtgående trend senaste halvåret.

Om Trump vinner valet kan du kanske trösta dig med att nästa iMac blir mer prisvärd...

knappast om han skall flytta alla jobben till USA ?

  • Medlem
  • 2016-10-27 21:47
Ursprungligen av IngoX:

Om Trump vinner valet kan du kanske trösta dig med att iMacen som släpps nån gång nästa år blir mera prisvärd...

Hur menar du då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-27 22:09
Ursprungligen av Dalle:

Hur menar du då?

Jag tror Trump kan vara skadlig för amerikansk ekonomi, vilket på lång sikt ger en svagare dollar. Det räcker i och för sig att resten av omvärlden tror som jag för att dollarn kortsiktigt ska tappa i värde.

Ursprungligen av @ndreas:

Ja de blir nudlar nu 48995kr landade min konfiguration på ? Men har sparat några år de är väl tur att de inte släpps nya varje år hehe

Nudlar eller havregrynsgröt, men bara hälften av vad en åldrig MacPro går på (105 339,00 kr)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-28 03:07

Varför, varför är inte USB-C av magsafe modell?
Varför kan inte Apple ta fram ett löst tangentbord med TouchID?

  • Medlem
  • 2016-11-01 01:39

Helt totalt förbannat jävla omöjligt att somna! Har vridit och vänt på mig i 3 timmar nu. Och om ytterligare 3 timmar så ringer klockjäveln igen. Suck! Det blir en låååång dag...

Det kommer, jag lovar men apple har ADD för det tar ett Millenium mellan produkterna.

Ursprungligen av Dalle:

Helt totalt förbannat jävla omöjligt att somna! Har vridit och vänt på mig i 3 timmar nu. Och om ytterligare 3 timmar så ringer klockjäveln igen. Suck! Det blir en låååång dag...

Det blir säkert bättre av att du skriver här.
Räkna primtal, det brukar få tankarna att dö.

2,3,5,7,11...............

  • Medlem
  • 2016-11-16 13:20

Idag slutade jag sälja via Tradera. De är oseriösa. Jag hade ett bud från en köpare som inte hade betalat sina senaste vunna auktioner. Jag chattade med Tradera om det men de ryckte på axlarna. När auktionen sedan vanns av samma köpare, som mycket riktigt inte betalade, så fick jag erbjudande att starta om annonsen för att slippa säljavgiften. Det gick inte på grund av tekniskt fel (typ: "måste vara det"). Jag skulle bli tvungen att göra om allt manuellt. Tradera ger dålig service, helt enkelt, och överlåter allt ansvar till parterna. Som köpare kan man möjligen stå ut med det, men inte som säljare. Nu har jag lagt ut objektet på Blocket i stället.

Ursprungligen av Alix:

Idag slutade jag sälja via Tradera. De är oseriösa. Jag hade ett bud från en köpare som inte hade betalat sina senaste vunna auktioner. Jag chattade med Tradera om det men de ryckte på axlarna. När auktionen sedan vanns av samma köpare, som mycket riktigt inte betalade, så fick jag erbjudande att starta om annonsen för att slippa säljavgiften. Det gick inte på grund av tekniskt fel (typ: "måste vara det"). Jag skulle bli tvungen att göra om allt manuellt. Tradera ger dålig service, helt enkelt, och överlåter allt ansvar till parterna. Som köpare kan man möjligen stå ut med det, men inte som säljare. Nu har jag lagt ut objektet på Blocket i stället.

Har aldrig haft det problemet under alla år. Hans omdömen visade att han strulat många gånger tidigare - med röda markeringar som följd. Varför gick det inte att spärra honom som köpare redan tidigare. Man ser ibland tillägget " annonsen ute igen pga oseriös köpare " . Rutinerna för att lägga ut annonsen igen pga det är enkla. Du måste haft verklig otur med supporten.
Blocket - beroende på vad du säljer - lycka till......?

Ursprungligen av Alix:

Idag slutade jag sälja via Tradera. De är oseriösa. Jag hade ett bud från en köpare som inte hade betalat sina senaste vunna auktioner. Jag chattade med Tradera om det men de ryckte på axlarna. När auktionen sedan vanns av samma köpare, som mycket riktigt inte betalade, så fick jag erbjudande att starta om annonsen för att slippa säljavgiften. Det gick inte på grund av tekniskt fel (typ: "måste vara det"). Jag skulle bli tvungen att göra om allt manuellt. Tradera ger dålig service, helt enkelt, och överlåter allt ansvar till parterna. Som köpare kan man möjligen stå ut med det, men inte som säljare. Nu har jag lagt ut objektet på Blocket i stället.

Hade en liknande grej för några år sedan. Killen som vann svarade "sorry brorsan, vill inte ha den längre". Finns ju inget som säger att man har samma tur med priset på nästa auktion.

  • Medlem
  • 2016-11-16 17:39
Ursprungligen av adress@mac:

...
Blocket - beroende på vad du säljer - lycka till......?

Jag förstår vad du menar, för de som hör av sig där är ena fula fiskar. En ville bli uppringd på ett okänt nummer. Säkert någon form av betalscam... Herrejösses...

  • Medlem
  • 2016-11-16 17:40
Ursprungligen av pmarriott:

Hade en liknande grej för några år sedan. Killen som vann svarade "sorry brorsan, vill inte ha den längre". Finns ju inget som säger att man har samma tur med priset på nästa auktion.

Folk är som tokiga...

Ursprungligen av Alix:

Jag förstår vad du menar, för de som hör av sig där är ena fula fiskar. En ville bli uppringd på ett okänt nummer. Säkert någon form av betalscam... Herrejösses...

Min erfarenhet av blocket är lysande. Jag är glad amatörfotograf och har de senaste fem åren gjort säkert mer än hundra affärer på blocket - hus, gluggar, blixtar, filter, stativ, lock och skydd. Har aldrig någonsin haft ett enda problem. Kommer överens om tid/plats, kommer dit, skakar hand, tittar på leksakerna, ger säljaren hans stålar och så är det bra med det. Jag kan förstå problemen med tradera, eftersom det bygger på distanshandel vilket ju är som skapt för lurendrejare, men blocket är ju en lokal marknad. Ibland vill någon prompt skicka och då skrattar man och avböjer. Så jag blir lite konfunderad när jag hör hur illa det är på blocket.

  • Medlem
  • 2016-11-16 19:13
Ursprungligen av GustafMA:

Min erfarenhet av blocket är lysande. Jag är glad amatörfotograf och har de senaste fem åren gjort säkert mer än hundra affärer på blocket - hus, gluggar, blixtar, filter, stativ, lock och skydd. Har aldrig någonsin haft ett enda problem. Kommer överens om tid/plats, kommer dit, skakar hand, tittar på leksakerna, ger säljaren hans stålar och så är det bra med det. Jag kan förstå problemen med tradera, eftersom det bygger på distanshandel vilket ju är som skapt för lurendrejare, men blocket är ju en lokal marknad. Ibland vill någon prompt skicka och då skrattar man och avböjer. Så jag blir lite konfunderad när jag hör hur illa det är på blocket.

Som adress@mac skrev beror det nog på vad som säljs. Jag säljer en gammal mobil. De och gamla bilar verkar attrahera speciella människor.

Ursprungligen av Alix:

Som adress@mac skrev beror det nog på vad som säljs. Jag säljer en gammal mobil. De och gamla bilar verkar attrahera speciella människor.

Men riktigt gamla bilar är en annan sak

Men jag tror dig när det gäller gamla långmilare som inte är samlarbilar... Då kan man få en del konstiga samtal...

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-11-16 20:44
Ursprungligen av Alix:

Som adress@mac skrev beror det nog på vad som säljs. Jag säljer en gammal mobil. De och gamla bilar verkar attrahera speciella människor.

Jag skulle sälja en iPhone. De dök upp 90 minuter sent, två landsbygdsbor i medelåldern om jag utrycker mig så PK jag orkar. När jag skulle få betalt så räckte han fram överenskommet pris minus 300kr. När jag påpekade detta så sa han "ja, men du kan ta det här". Är det ett acceptabelt sätt att pruta på? "Det här räcker åt dig" ungefär.

Hur som helst, jag tog tillbaka telefonen. Då dög det att betala annonspriset helt plötsligt. Då sa jag nej tack. Ni har slösat med min tid, nu slösar jag med er. Ni kan få den för 500kr mer än avtalat eller så går jag upp till mig igen. Det finns en del totala ufon i vårt land..

  • Medlem
  • 2016-11-16 21:18
Ursprungligen av flygarn:

Jag skulle sälja en iPhone. De dök upp 90 minuter sent, två landsbygdsbor i medelåldern om jag utrycker mig så PK jag orkar. När jag skulle få betalt så räckte han fram överenskommet pris minus 300kr. När jag påpekade detta så sa han "ja, men du kan ta det här". Är det ett acceptabelt sätt att pruta på? "Det här räcker åt dig" ungefär.

Hur som helst, jag tog tillbaka telefonen. Då dög det att betala annonspriset helt plötsligt. Då sa jag nej tack. Ni har slösat med min tid, nu slösar jag med er. Ni kan få den för 500kr mer än avtalat eller så går jag upp till mig igen. Det finns en del totala ufon i vårt land..

Bra gjort!

  • Medlem
  • 2016-11-16 21:27

Vad är det med Apple och hörlurar egentligen?
Först avskaffar man hörlursuttaget på iPhone 7 och säger att framtiden är trådlös. Men i nästa andetag drar man tillbaka sina AirPods. Och är man intresserad av Beats X så står det bara att de släpps "i höst". Idag är det den 16/11. Nu vet jag inte exakt vilket datum som vintern infaller, men jag tycker att gränsen mellan höst och vinter redan har passerat. Men Apple kanske menar hösten 2017?

Och när den dagen kommer att lurarna släpps så kommer det att vara en väntetid som kommer att få leveranstiderna på iPhone 7 att framstå som riktigt korta.

  • Medlem
  • 2016-11-19 22:28

Jag är riktigt sur på mig själv för att jag aldrig fick tummarna ur röven och såg och hörde Leonard Cohen live trots flera chanser. Och nu är det ju för sent.

Sen är jag sur för att jag inte har råd att köpa en Macbook Pro med Touch bar. Jag behöver inte någon men jag är sur ändå.

Bevaka tråden