Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Richard Persson:

Det var någon som skrev inbyggd bilnavigator! Stämmer det?

Det var väl mest att man kunde be "Siri" ta fram Google Maps, inte så mycket mer än det.

Ursprungligen av Patrik D:

Det var väl mest att man kunde be "Siri" ta fram Google Maps, inte så mycket mer än det.

Ok, då är det TomTom eller Navigon som gäller fortfarande...

Går det att få grepp om de övriga 190 nyheterna i IOS5 då dom mest visat endast ett 10-tal nya funktioner?

Ursprungligen av Richard Persson:

Går det att få grepp om de övriga 190 nyheterna i IOS5 då dom mest visat endast ett 10-tal nya funktioner?

Här finns det att läsa: iOS 5 - All the little things - MacRumors Forums

Ursprungligen av keptang:

Detta tyckte jag var lite kul

Citat:

The city of the caller is now shown (Might be USA-specific, anyone?) - racedude

Ursprungligen av Patrik D:

Detta tyckte jag var lite kul

Har funnits i 4 år, iaf i USA, lär nog fortsätta att bara vara där.
Men en kul feature.

Ursprungligen av Patrik D:

Detta tyckte jag var lite kul

Det fungerar i Sverige också men kanske bara för amerikanska städer. Jag blev uppringd av Applle support och då kom samtalet från Texas, vilket stod på skärmen.

De ville att skulle förlänga min utvecklarlicens;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det fungerar i Sverige också men kanske bara för amerikanska städer. Jag blev uppringd av Applle support och då kom samtalet från Texas, vilket stod på skärmen.

De ville att skulle förlänga min utvecklarlicens;)

Ja det stämmer.

Ursprungligen av keptang:

Ja det stämmer.

Det gäller inte för amerikanska mobiler då? Endast fasta nummer?

Ursprungligen av Patrik D:

Det gäller inte för amerikanska mobiler då? Endast fasta nummer?

Det vet jag inte, har blivit uppringd från US-nummer och det har visat var personen ringer från.
Troligen bara fasta nummer.

Ursprungligen av Richard Persson:

Jag undrar om synkningen iCloud innebär att vi kan ha dubbelbackup, dvs. både på egna maskinen och i iCloud?

Det enda det innebär är att du bara kan ställa in din iPhone på att antingen synka automatiskt med iTunes eller iCloud.. Jag synkar automatiskt med iCloud och gör manuella säkerhetskopieringar till iTunes emellanåt..

Senast redigerat 2011-10-06 03:19

I några betor för ett tag sen fanns det en youtube inställning för hq över 3g, är den funktionen borta nu?
Är så trött på den kassa upplösningen ibland på youtube över 3g när man har en sån fin retina display.

Ursprungligen av westerlu77:

I några betor för ett tag sen fanns det en youtube inställning för hq över 3g, är den funktionen borta nu?
Är så trött på den kassa upplösningen ibland på youtube över 3g när man har en sån fin retina display.

Ett trix för att slippa det problemet är att köra YouTube via Safari och inte appen. Då slipper man den sämre upplösningen på YT över 3G

Dr Tinnitus

Det finns ett problem och det är att om du får en länk skickad via mejl t.e.x så kommer du direkt till youtubeappen ändå..
Jag vet inget sätt att komma runt detta. Jag har för mej att det fanns en inställning i någon beta tidigare där man kunde ställa in detta, stämmer det?

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Ett trix för att slippa det problemet är att köra YouTube via Safari och inte appen. Då slipper man den sämre upplösningen på YT över 3G

Dr Tinnitus

Ursprungligen av westerlu77:

Det finns ett problem och det är att om du får en länk skickad via mejl t.e.x så kommer du direkt till youtubeappen ändå..
Jag vet inget sätt att komma runt detta. Jag har för mej att det fanns en inställning i någon beta tidigare där man kunde ställa in detta, stämmer det?

Känner inte igen det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Känner inte igen det.

se länk:
New in iOS 5: High Quality YouTube Playback

Ursprungligen av westerlu77:

Det finns ett problem och det är att om du får en länk skickad via mejl t.e.x så kommer du direkt till youtubeappen ändå..

Vad händer om du avaktiverar YouTube i Inställningar>Allmänt>Begränsningar, öppnas YouTube-länkar i Safari då?

Ursprungligen av westerlu77:

I några betor för ett tag sen fanns det en youtube inställning för hq över 3g, är den funktionen borta nu?
Är så trött på den kassa upplösningen ibland på youtube över 3g när man har en sån fin retina display.

Precis som Dr Tinnitus säger så surfa in på m.youtube.com i Safari så kan du välja HQ eller SQ. Spara ner YT till skrivbordet så är du All Set!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-07 20:37

Två fina saker som jag upptäckte när jag idag kollade på en telefon med iOS 5. Du kan pilla på telefonen samtidigt som den synkar och man kan skjuta ned tangentbordet när man SMS:ar för att kolla tidigare SMS. Två små men mycket viktiga saker.

Ursprungligen av acke:

Två fina saker som jag upptäckte när jag idag kollade på en telefon med iOS 5. Du kan pilla på telefonen samtidigt som den synkar och man kan skjuta ned tangentbordet när man SMS:ar för att kolla tidigare SMS. Två små men mycket viktiga saker.

Ja, speciellt att tangentbordet försvinner är så skönt, förut behövde man ju gå ur SMS:et och sen gå in igen, såna där små men så irriterande saker.

Ursprungligen av Patrik D:

Ja, speciellt att tangentbordet försvinner är så skönt, förut behövde man ju gå ur SMS:et och sen gå in igen, såna där små men så irriterande saker.

Det fanns en "fullösning" till det där, som innebar att man valde "Edit" högst upp och sen Cancel när man tittat klart, men det är ju en klart smidigare lösning i iOS 5.

Skön grej det där med att skjuta ner tangenbordet! I like!

Ursprungligen av acke:

Två fina saker som jag upptäckte när jag idag kollade på en telefon med iOS 5. Du kan pilla på telefonen samtidigt som den synkar och man kan skjuta ned tangentbordet när man SMS:ar för att kolla tidigare SMS. Två små men mycket viktiga saker.

Ursprungligen av acke:

Två fina saker som jag upptäckte när jag idag kollade på en telefon med iOS 5. Du kan pilla på telefonen samtidigt som den synkar och man kan skjuta ned tangentbordet när man SMS:ar för att kolla tidigare SMS. Två små men mycket viktiga saker.

Man använder framför allt funktionen att dra ner tangentbordet oftare än man tror
Det är många små men mycket trevliga funktioner som gör iOS 5 till en riktig vinnare i iPhone!

Ursprungligen av Pain Reaper:

Man använder framför allt funktionen att dra ner tangentbordet oftare än man tror
Det är många små men mycket trevliga funktioner som gör iOS 5 till en riktig vinnare i iPhone!

Kan bara hålla med.

Och GM gav en riktigt bra boost i prestandan, framförallt på frugans 3GS.
Funkar finemang på 3GS/4/iPad 1/iPad 2.

Om man fixar den där iTunes Beta 9 och kör den, ställer den till ngt med ens grejer?

gissar att backa är helt omöjligt...

Jag skulle vilja skjuta i iOS5 i iPaden, men inte i iPhonen...

(enligt lagen om assumption is the mother of all fuckups kommer iPhonen nämligen inte funka sen )

Ursprungligen av Goflorp:

Om man fixar den där iTunes Beta 9 och kör den, ställer den till ngt med ens grejer?

gissar att backa är helt omöjligt...

Jag skulle vilja skjuta i iOS5 i iPaden, men inte i iPhonen...

(enligt lagen om assumption is the mother of all fuckups kommer iPhonen nämligen inte funka sen )

Kör på, klart det funkar.

Efter uppgradering till GM, som för övrigt fungerar mycket bra, så kan jag inte längre stänga av förhandsvisning av sms, eller påminnelsesignalen om jag inte öppnar det direkt. Är det bara hos mig, eller har det försvunnit på riktigt?

Ursprungligen av Fitinghoff:

Efter uppgradering till GM, som för övrigt fungerar mycket bra, så kan jag inte längre stänga av förhandsvisning av sms, eller påminnelsesignalen om jag inte öppnar det direkt. Är det bara hos mig, eller har det försvunnit på riktigt?

Settings / Notifications.

Ursprungligen av keptang:

Settings / Notifications.

Du menar här?

inställningar --> notiser tror jag det heter.

Bevaka tråden