Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:
Ursprungligen av Pain Reaper:

Ngn mer än jag som saknar den där "Read"-funktionen i Safari efter att ha uppdaterat till Beta 4..? Hittar det inte ngn stans..

Reader i adressbaren? Den finns där, beroende på sida du besöker.

kan inte hitta den oavsett vilken sida jag besöker.. :/

Ursprungligen av Pain Reaper:

kan inte hitta den oavsett vilken sida jag besöker.. :/

Sida som? Testa denna URL t.ex.

http://www.idg.se/2.1085/1.395214/full-koll-p...
Ursprungligen av keptang:
Ursprungligen av Pain Reaper:

kan inte hitta den oavsett vilken sida jag besöker.. :/

Sida som? Testa denna URL t.ex.

http://www.idg.se/2.1085/1.395214/full-koll-p...

den fungerade minsann
Men typ ingen av de sidor som jag brukar läsa fungerar (de fungerade i Beta 3).. Säkert ngn liten bugg bara

De flesta sidor fungerar nu med Reader-funktionen.. Däremot så krånglar en del andra saker som flöt på i Beta 3.. Däribland den nya funktionen att kunna dölja tangentbordet i SMS-appen. Sen trots att jag har stängt av möjligheten att ändra volymen på ringsignalen med volymknapparna så verkar volymen nu styras av den vanliga volymen (som används vid musiklyssnande samt till film-/videoklippstittande).. Nu är min iPhone reggad i en annan persons Devkonto så jag kan inte bidra med att rapportera dessa buggar jag stöter på till Apple så om ngn av er som har Devkonton har lust får ni gärna framföra dessa åt mig - för att hjälpa till och bidra till en fulländad iOS GM-release..

Edit: Märkte att man måste dra fingret över meddelandena ner över tangentbordet för att det ska försvinna - det räckte inte med att bara dra lite snabbt så att meddelandena åkte ner

Senast redigerat 2011-07-31 18:13

Är jag ivrig nu eller har jag missat något, ska photostream fungera i dagsläget med beta 4 och iCloud betan?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-02 21:41
Ursprungligen av Engalunda:

Är jag ivrig nu eller har jag missat något, ska photostream fungera i dagsläget med beta 4 och iCloud betan?

Till viss del. Kända problem kan du läsa om i release notes på utvecklarsidorna.

Ursprungligen av Engalunda:

Är jag ivrig nu eller har jag missat något, ska photostream fungera i dagsläget med beta 4 och iCloud betan?

Du behöver även ett utvecklarkonto för OSX om jag har fattar det hela korrekt. Jag har själv inte orkat försöka att få till photostream till mina OSX maskiner även om jag vill ha den funktionen

iCloud är bara tillgängligt för de med ett Developer-konto va? Dvs jag som har iP4:an reggad i en utvecklares konto får vänta till GM-releasen?

Det är en stor risk att det är så.

iOS 5.0 beta 5 ute nu!

Hoppas dom fixat den otroligt irriterande felkalibreringen av pekningen på iPad...?

Hoppas även på lite mer snabbhet på min gen1-iPad...

Ursprungligen av ErrkaPetti:

iOS 5.0 beta 5 ute nu!

Hoppas dom fixat den otroligt irriterande felkalibreringen av pekningen på iPad...?

Hoppas även på lite mer snabbhet på min gen1-iPad...

Nice, uppdaterar precis min iPhone 4, iPad 1 samt iPad 2.

Vad nu då jag får bara meddelande att jag har den senaste versionen när jag försöker uppdatera
Knepigt...

Nu hittade iPhonen en uppdatering, hoppas iPaden också gör det snart.

Är det OTA? jag hittar ingen uppdatering :/

Det beror troligen på

Citat:

To install iOS 5 beta 5 using over the air software update, you must first erase all content and settings on your device by choosing Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings. Over the air software update can be initiated on devices running iOS 5 beta 3 and later by choosing Settings > General > Software Update.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror troligen på

Sidär, gick hur bra som helst. Tackar

Ingen som upplevt problem med appar som stänger av sig själv? Min Bilder-mapp går inte att komma åt längre och det är samma sak med Week Calendar.

Jo, jag har inte lyckats med att synka över mina bilder från Iphoto sedan beta 4 och det verkar inte heller gå bra med beta 5.

När det gäller appar som slår av sig så är jag ganska nyfiken på vad det är i Google+ appen som gör att den kraschar hela tiden med NSInternalInconsistencyException. De säger iofs att appen inte stödjer IOS5 men nyfiken blir jag i alla fall.

Annars så har jag inga större problem med appar som kraschar - inte så vitt som jag kan minnas. Facebook appen är lite skakig men det verkar den vara hur som helst:)

Annars så verkar beta 5 fixa problemen med audiostreaming (som bland annat har ställt till det för SR Play). Det fungerar nu (och är uppräknat som en fix i releasenoten)

För mig personligen så är denna grej ganska intressant eftersom jag är hörselskadad och använder hörapparat. Pulståget som kommer med GSM är inte det allra roligaste för en hörapparat

Senast redigerat 2011-08-07 10:12

Att återställa helt från iCloud är ju en härlig funktion i iOS 5.0, men, man får inte ha bråttom när 7 GB appar skall laddas tilbaka från molnet (Appstore)...
Tar en evighet. Har du bråttom är det nog mycket snabbare att återställa från iTunes. Men, det känns ju bra att man helt kan skippa en dator om man har en iPad eller iPhone from. iOS 5.0...

Har någon sett något skumt med bildströmmen? Inte riktigt alla bilder från min iPhone 4 hamnar i iPadens bildströmsmapp? Skumt?

Nu känns det som att alla bitarna faller på plats allt mer. Blir det någon beta 6 innan GM?

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Nu känns det som att alla bitarna faller på plats allt mer. Blir det någon beta 6 innan GM?

Jag tror det. Kommande lördag kommer beta6:)

Skämt å sido, jag tror att det kommer en beta 6.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-07 22:08
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Att återställa helt från iCloud är ju en härlig funktion i iOS 5.0, men, man får inte ha bråttom när 7 GB appar skall laddas tilbaka från molnet (Appstore)...
Tar en evighe
t. Har du bråttom är det nog mycket snabbare att återställa från iTunes. Men, det känns ju bra att man helt kan skippa en dator om man har en iPad eller iPhone from. iOS 5.0...

Har någon sett något skumt med bildströmmen? Inte riktigt alla bilder från min iPhone 4 hamnar i iPadens bildströmsmapp? Skumt?

Nu känns det som att alla bitarna faller på plats allt mer. Blir det någon beta 6 innan GM?

Funkar det bara på Wifi också va?
Vad händer om man går utanför sitt trådlösa nät?

Ja, det kommer komma en beta 6 eftersom iOS/iPhone 5 inte lär släppas förrän i slutet av September alt Oktober.
Beta 6 bör komma den 20/8.

Jag kan inte synca telefonen med Beta 5, sync-knappen är "gråad". What's wrong?

Ursprungligen av Thompy:

Jag kan inte synca telefonen med Beta 5, sync-knappen är "gråad". What's wrong?

"Grå" var? I telefonen eller iTunes?

Om det är i telefonen, koppla in USB-kabeln och se till att sync over WiFi är aktiverat.

Står förmodligen ngt om det i release notes.

Beta 5 har dessutom återställt kalibreringen av skärmen... Bra!

Har någon köpt mer lagringsutrymme på iCloud ännu? Själv köpte jag 10 GB mer för 150:- per år... Billigt? Njaaa...

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Beta 5 har dessutom återställt kalibreringen av skärmen... Bra!

Har någon köpt mer lagringsutrymme på iCloud ännu? Själv köpte jag 10 GB mer för 150:- per år... Billigt? Njaaa...

Inte billigt för volymen kanske men ser man på mervärdet så tycker jag det är ok. Skönt att kunna synka bilder trådlöst på alla i-prylar, spara back ups etc

Missformulering. Jag har beta 5, och kan nu inte synca telefonen med iTunes. Det är alltså sync-knappen i iTunes som är grå.

Ursprungligen av Thompy:

Missformulering. Jag har beta 5, och kan nu inte synca telefonen med iTunes. Det är alltså sync-knappen i iTunes som är grå.

Du måste förmodligen ladda ner den nya beta-versionen av iTunes också, gissar jag.

Den nerladdningen hittar du säkert också via ditt utvecklarkonto - för du är väl utvecklare, eller hur?

Om du inte är utvecklare, så föreslår jag att du kollar detta med kompisen som har lånat ut sitt utvecklarkonto så att du kan använda betaversioner på din iPhone. Han/hon har säkert all information du behöver.

Det var iTunes-versionen som spökade, uppdaterat till senaste Betan fungerar det utmärkt.

Min iPad Återställde sig över iCloud på runt fyra timmar...
Men, min iPhone 4 håller fortfarande på efter 20 timmar!!
Starta om iPhonen utan förändring... Man får inte ha bråttom...

Bevaka tråden