Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Då är det lite värre problem än mitt. Jag hade ett tillfälligt problem som gick till sig efter en omstart av telefonen, men som Pain Reaper skriver, det är en beta och Apples betor är inte som när Gmail var i betastadiet direkt:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Då är det lite värre problem än mitt. Jag hade ett tillfälligt problem som gick till sig efter en omstart av telefonen, men som Pain Reaper skriver, det är en beta och Apples betor är inte som när Gmail var i betastadiet direkt:)

Jepp, det är en beta och de problem som dyker upp får man helt enkelt tugga i sig och acceptera. Det blir bättre när den skarpa versionen släpps längre fram, även om den också brukar ha åtskilliga buggar. Apples beta är egentligen alpha och den första skarpa versionen är väl att betrakta som den första riktiga betan, skulle man kunna säga. Typ.

Ursprungligen av BlackSmp:

Då är det lite värre problem än mitt. Jag hade ett tillfälligt problem som gick till sig efter en omstart av telefonen, men som Pain Reaper skriver, det är en beta och Apples betor är inte som när Gmail var i betastadiet direkt:)

Precis
Hoppas det går att synka bilder till iPhoto i Beta 6 (som sägs släppas imorgon, torsdag 18/8)..

Jag har haft rätt lite problem fram till beta5, nu är dock telefonen nästan värdelös!
Massa småbuggar: musiken startar itne automatiskt igen efter avslutat samtal, volymjusteringen i guit hänger inte med hårdvaruknapparna, den pausar musiken men ändrar inte ikoner om man rycker ut hörlurarna, gui-element som ligger där de inte ska i tex message-appen, kan inte auktorisera iMessage eller facetime (så får fylla i iMessage lösenordet flera gånger om dagen).

Värst av allt är dock att den inte går att synca med datorn. Varannan gång jag kopplar in telefonen till datorn så påstår datorn att det är en ny telefon och undrar om jag vill restore från backup eller starta om som ny. Kan inte synca över bilder eller filmer alls, hur jag än försöker. Musik kan jag bara få över om jag kör manuellt, inte automatisk syncning.

Har prövat återställa både från backup på datorn och från nätet samt till och med att inte köra restore alls utan ställa in som ny. Samma problem i alla fallen. För några dagar sedan fick polaren samma problem med sin, så inte helt ensam om detta. Hoppas bara att nästa beta löser detta och att mitt iTunes bibliotek inte är förstört. Vill inte förlora allt man har.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-17 13:46

Inte för att vara sån, men om man inte är beredd att allt kan gå åt helvete ska man inte köra betor. Speciellt inte på sin telefon man har till vardags.

Senast redigerat 2011-08-17 17:15
Ursprungligen av zappee:

Inte för att vara sån, men om man inte är beredd att allt kan gå åt helvete ska man inte köra betor. Speciellt inte på sin telefon man har till vardags.

Korrekt! Visst fan skulle jag svära och bli förbannad som satan om ngt sådant skulle hända men jag har ingen annan än mig själv och min egen nyfikenhet att skylla på. En Beta är just en Beta, inget annat..

För min del är det mest iTunes Beta 5 som krånglar, tror jag. Den går ut och letar efter telefonen var femte minut och lägger sig över det program jag jobbar i för att meddela detta. Har nu stängt ner WiFi-synkningen för att råda bot på detta. För övrigt har jag samma problem som Archangel med att den vill köra restore. Jag låter den göra det och synkar sedan som vanligt efteråt. Enklast så. OCH beta 5 på telefon och iTunes är mycket buggigare än föregångarna. Ser fram emot morgondagen.

Ursprungligen av Fitinghoff:

För min del är det mest iTunes Beta 5 som krånglar, tror jag. Den går ut och letar efter telefonen var femte minut och lägger sig över det program jag jobbar i för att meddela detta. Har nu stängt ner WiFi-synkningen för att råda bot på detta. För övrigt har jag samma problem som Archangel med att den vill köra restore. Jag låter den göra det och synkar sedan som vanligt efteråt. Enklast så. OCH beta 5 på telefon och iTunes är mycket buggigare än föregångarna. Ser fram emot morgondagen.

Glad att jag inte har de problemen med iTunes. Det enda problemet jag har med iTunes är att vissa objekt inte synkas (kommer ett meddelande på iPhone som säger att x st filer/program kunde inte synkas. Mer info i iTunes - men iTunes säger inget om det). Hoppas verkligen Beta 6 råder bot på de flesta buggarna!

Ursprungligen av Pain Reaper:

Det enda problemet jag har med iTunes är att vissa objekt inte synkas (kommer ett meddelande på iPhone som säger att x st filer/program kunde inte synkas. Mer info i iTunes - men iTunes säger inget om det). Hoppas verkligen Beta 6 råder bot på de flesta buggarna!

Du kanske har blockerat de varningarna? Högerklick på phonen och "Reset warnings" tror jag det står.

Tänkte fråga något som kanske redan har ställts gällande iOS 5. Hur kommer det att fungera med iMesages när man är utomlands, och vi säger tex att min kompis som har iOS 5 också har skickat meddelanden tidigare, och skickar igen, kommer det fram som ett vanligt SMS, eller kommer det fram när jag har nätverk/internet?

Ursprungligen av Patrik D:

Tänkte fråga något som kanske redan har ställts gällande iOS 5. Hur kommer det att fungera med iMesages när man är utomlands, och vi säger tex att min kompis som har iOS 5 också har skickat meddelanden tidigare, och skickar igen, kommer det fram som ett vanligt SMS, eller kommer det fram när jag har nätverk/internet?

Det kommer fram som ett SMS, som jag har förstått det.

Ursprungligen av Capeman:

Det kommer fram som ett SMS, som jag har förstått det.

Men om jag skickar ett meddelande från min iPad (till en iPhone) med iMessage till någon som inte har internet, då kommer det fram först när den personen har internet?

Ursprungligen av Patrik D:

Men om jag skickar ett meddelande från min iPad (till en iPhone) med iMessage till någon som inte har internet, då kommer det fram först när den personen har internet?

Japp.

iMessage kräver datauppkoppling. Du skickar aldrig SMS istället för iMessage.

Däremot kommer två iMessage-enheter ersätta inbördes SMS med iMessage.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Japp.

iMessage kräver datauppkoppling. Du skickar aldrig SMS istället för iMessage.

Däremot kommer två iMessage-enheter ersätta inbördes SMS med iMessage.

Då förstår jag, det mest viktiga för mig är att jag inte missar något meddelande om jag är utomlands och inte har datauppkoppling, utan att det alltid kommer fram på något vis.

ipad till iphone kan jag mycket väl tänka mig att imessage går över datatrafik och meddelandet inte dyker upp förrän man har en Internetanslutning.

men mellan två iphones måste det väl ändå skickas som sms om inte datatrafik fungerar för stunden, eller?

Ursprungligen av illerG:

ipad till iphone kan jag mycket väl tänka mig att imessage går över datatrafik och meddelandet inte dyker upp förrän man har en Internetanslutning.

men mellan två iphones måste det väl ändå skickas som sms om inte datatrafik fungerar för stunden, eller?

Har inte kollat så noggrant men det ska gå att välja om din iPhone har din tillåtelse eller inte att skicka meddelandet som SMS istället om iMessage inte finns tillgängligt..

Det verkar inte bli ngn Beta 6 idag.. :/
Ngn som läst ngt nytt datum ngn stans?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-18 21:20

Den kommer väl när den är klar, precis som tidigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-18 22:13
Ursprungligen av Mija:

Den kommer väl när den är klar, precis som tidigare.

I stort sett alltid tvåveckorsintervall.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-18 22:28
Ursprungligen av zappee:

I stort sett alltid tvåveckorsintervall.

Det vet jag. Men någon torsdag har den väl aldrig kommit tidigare, så det förväntar jag mig inte att det gör denna gången heller. Men jag kan ju ha fel och att den verkligen kommer idag, en torsdag, för första gången.

Så länge den innehåller en redig mängd buggfixar så kan jag gott vänta

Beta 6 finns ute nu!

Jepp, jag såg det nu. "Cirka 3 minuter kvar" sen får vi se om det blir någon förbättring av de problem jag har för närvarande. (Kamerarullen, kameran, etc.)

iPad 1/2 och iPhone 4 uppdateras nu OTA.

"Intressant", A5 i iPad 2 är grymt snabb, redan uppdaterad till b6.
iPad 1 och min iPhone 4 har inte kommit halvvägs än..

Edit: iPad 1 klar 19:33.
Edit2: iPhone 4 klar 19:35.

Senast redigerat 2011-08-20 00:01

Tar hem min nu Vad är nytt i denna version?

En dum fråga kanske, men hur fasen får man hem å lägger in den där betan? Måste man vara registrerad utvecklare (vilket jag gissar att alla i den här tråden inte är)?

Ursprungligen av yabbah:

En dum fråga kanske, men hur fasen får man hem å lägger in den där betan? Måste man vara registrerad utvecklare (vilket jag gissar att alla i den här tråden inte är)?

Här: https://developer.apple.com/devcenter/ios/index.action

Är du developer så har du access dit, är du inte det så ska du inte ha access dit.

Ursprungligen av keptang:

Här: https://developer.apple.com/devcenter/ios/index.action

Är du developer så har du access dit, är du inte det så ska du inte ha access dit.

I så fall kan man också nämna att Apple har ett fullt fungerande forum på den sajten där man kan prata hur mycket man vill om förhandsversionerna utan att bryta mot sitt NDA. Är man med i utvecklarprogrammet så ska man tjattra där, inte här.

Mitt MobileMe-konto har migrerats till iCloud iom Beta 6
Då har jag inte haft det aktiverat sedan december så det kom som en trevlig överraskning
Är det ngn som vet om det går/kommer att gå att kunna köra ngt liknande som jag gjorde med MobileMe att jag fixade så att alla mina mailadresser vidarebefodrade alla mail till min @me.com-adress så att det pushades till mobilen via iCloud?

Bevaka tråden