Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på våra husdjur

Tråden skapades och har fått 277 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2011-07-15 15:48

hus+djur

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-15 16:14

En av mina skogisar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-15 16:27
Ursprungligen av Konrad:

En av mina skogisar.

Riktigt vackert porträtt!

Nya tillskottet i familjen

Skogisar ser så regala ut.... riktiga kungar (och antagligen är det för att de har lite tofsar ur öronen, som Lodjur fast inuti). Fin kisse Konrad!

Johan, vilken myskisse!! Grattis till tillskottet i familjen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-15 20:36

Vår Golden Retriver.... Leia!
Galet levnadsglad hund - oerhört social och lekfull...

Först Sambon´s fjoll-hund, Daisy:

Och min riktiga, stora, fina vovve. Isor!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-16 11:09

Jag postar några hyfsat färska skogisbilder och ett par gamla på en fin bonnkatt som inte finns med oss längre.
Jag har inga egna hundar men har ofta besök av hundar, det är ju inte "mina" husdjur, men jag kommer nog att posta bilder på dom ändå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-16 15:04
Ursprungligen av Konrad:

Jag postar några hyfsat färska skogisbilder och ett par gamla på en fin bonnkatt som inte finns med oss längre.
Jag har inga egna hundar men har ofta besök av hundar, det är ju inte "mina" husdjur, men jag kommer nog att posta bilder på dom ändå.
[ATTACH="CONFIG"]29801[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29802[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29803[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29804[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29805[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29806[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29807[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29808[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29809[/ATTACH]

Dina skogskatter är väldigt fina. Jag har inte upplevt än, när någon av mina egna tisar gått bort. Men den tiden kommer. Det är en av anledningarna till att jag fotograferar mina tisar för framtida minnesbilder. Bilden när en av dina skogskatter ligger nersövt och veterinären håller på att röja undan päls, är en stark känslomässig bild. En väldigt bra bild dock.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-16 15:11
Ursprungligen av Reisan:

Dina skogskatter är väldigt fina. Jag har inte upplevt än, när någon av mina egna tisar gått bort. Men den tiden kommer. Det är en av anledningarna till att jag fotograferar mina tisar för framtida minnesbilder. Bilden när en av dina skogskatter ligger nersövt och veterinären håller på att röja undan päls, är en stark känslomässig bild. En väldigt bra bild dock.

Du vet, jag bor på landet och det är inte så lätt alla gånger att få tag på katterna för kamning och pälsvård.
En av katterna måste sövas och maskinklippas varje vår, så är det. Tur man har en granne som är doktrinär.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-16 15:56
Ursprungligen av Konrad:

Du vet, jag bor på landet och det är inte så lätt alla gånger att få tag på katterna för kamning och pälsvård.
En av katterna måste sövas och maskinklippas varje vår, så är det. Tur man har en granne som är doktrinär.

Underbart för dem att de får vara på landet. Det hade jag önskat mina tisar också.

Första bilderna på Elsa! Det är inte lätt att fota en kattunge bara, fullt ös.
Fast här hade hon busat i ca 1 timma och var tvungen att vila lite:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-18 11:18
Ursprungligen av Engalunda:

[ATTACH="CONFIG"]29830[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29831[/ATTACH]

Första bilderna på Elsa! Det är inte lätt att fota en kattunge bara, fullt ös.
Fast här hade hon busat i ca 1 timma och var tvungen att vila lite:)

Men lilla tussen.. hur gammal är hon?

Ursprungligen av Freddie:

Men lilla tussen.. hur gammal är hon?

12 veckor + 1 dag:)
Hämtade henne igår!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-18 11:26
Ursprungligen av Engalunda:

12 veckor + 1 dag:)
Hämtade henne igår!

Men vad mysigt, änna avis.:)

Här kommer ett videoklipp också:) Måste ju pröva nya kameran!

‪Elsa busar!‬‏ - YouTube

..svårt att få in rätt fokus ibland bara!

Ursprungligen av Engalunda:

Här kommer ett videoklipp också

Fast inte lika roligt när de blivit ett år äldre och det är riktiga fåglar de "leker" med.

Jag har räddat samt avlivat alldeles för många möss, fåglar och annat, men som tur är så har mina grabbar tröttnat, eller så har de fattat att det är inte inom mitt synhåll som de ska släpa hem bytena...

Ursprungligen av LCR:

Fast inte lika roligt när de blivit ett år äldre och det är riktiga fåglar de "leker" med.

Jag har räddat samt avlivat alldeles för många möss, fåglar och annat, men som tur är så har mina grabbar tröttnat, eller så har de fattat att det är inte inom mitt synhåll som de ska släpa hem bytena...

Men de vill ju bara visa och få bekräftelse av Pappa för vilka duktiga jägare de är. Särskilt i början kändes det hemskt att bevittna rader av döda byten på verandan. De värsta var ändå när de skulle visa upp bytena inne, och man kom hem och upptäckte hur vilddjuret 'lekt' med sina byten så blodet stänkt på väggarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-18 13:59
Ursprungligen av Engalunda:

Här kommer ett videoklipp också:) Måste ju pröva nya kameran!

‪Elsa busar!‬‏ - YouTube

..svårt att få in rätt fokus ibland bara!

Naaaaaw! De är bedårande. Tyvärr missade jag den tiden med mina tisar då jag adopterat dem. Det kan jag sakna idag...

Elsa är gudomlig!

Ett par bilder på Rexy, må han vila i frid. Frugans hund som flyttade med henne till Sverige från Bulgarien 2006. Vi fick avliva honom för 3 månader sedan då han vid 10 1/2 års ålder börjat få frispel vid sådana tillfällen när adrenalinhalten hemma var hög. Bet min fru ett par gånger på kort tid och det var nära ögat att något av barnen kom emellan vid ett par tillfällen. Vågade inte ta risken längre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-18 23:40

Tog några bilder ikväll på min "förstfödde" Tassen...

Bildserien på tre bilder är taget utan blixt. Kamerablixt monterad på kameran. Slog blixten i taket och hade även bouncerkortet utfällt för att få lite reflekterat ljus rakt på.

Ca 20 inlägg raderade.

1. Egna bilder på egna djur är det som gäller här - ingenting annat.

2. Vi är i Digitalfoto-forumet, inte i Loungen. Så lite mer fokus på bilderna, och lite mindre på sidodiskussionerna. Annars får vi flytta tråden till Loungen.

3. Tycker man att något är offtopic - eller fel på något annat sätt - så ska man inte skriva kommentarer om detta inne i tråden. För då är man ju precis lika offtopic som de inlägg man har synpunkter på. Rapportera i stället.

/Mod

Senast redigerat 2011-07-19 12:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-23 10:45

Två vinterbilder på Bella med matte.

Egen bild på egna, totalt orädda, (gårds)djur som har ägt föreningens tomt hela sommaren. Flyttar sig knappt för gräsklipparen ens en gång. Lata jävlar.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2011-07-24 23:30

Det här är Älva, 13 veckor när bilden togs. Senaste tillskottet i familjen och precis sådär galen och jobbig samtidigt som hon är alldeles superhärlig som bara en valp kan vara. Hon blev skolmogen ungefär vid 12 veckor, så nu är det lydnadsträning som gäller. Hon är duktig, men ibland lite nonchalant och lättdistraherad av annat än mig. Men trägen vinner.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-24 23:38

Skrället heter Tassen. Väldigt fantasilöst namn, jag vet. Men ibland går hon under namnet Spyan. Innekattägare förstår vad jag menar. Händer inte alltför ofta, dock.

Hon lägger sig ofta mellan tangentbordet och iMacen. Eller på min Air när jag ligger i soffan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-25 02:45
Ursprungligen av Calle s:

Skrället heter Tassen. Väldigt fantasilöst namn, jag vet. Men ibland går hon under namnet Spyan. Innekattägare förstår vad jag menar. Händer inte alltför ofta, dock.

Hon lägger sig ofta mellan tangentbordet och iMacen. Eller på min Air när jag ligger i soffan.

Min äldsta tise heter också Tassen. Inget dumt namn alls, tycker jag. Förstår ditt dilemma med hårbollar. Min yngsta tise spyr hårbollar åtminstone en gång i veckan. Det hjälpte inte för vår del med kattgräs. De bara lekte med det och så låg det utspritt över rummet sedan.

Jag försöker att träna min yngste att spy sina hårbollar på en dedikerad, liten trasmatta. Lätt att rengöra och tvätta jämfört med alla andra mattor i hemmet som är större.

Calle, köp kattgräs... det hjälper innekatter.

Ursprungligen av CyberPet:

Calle, köp kattgräs... det hjälper innekatter.

Absolut!!

Köp det man planterar och låt det växa en del INNAN du gör det tillgängligt.

Mina grabbar uppskattar det under vintern (de är utekatter).

Glöm inte "catnip"!!

Bevaka tråden