Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på våra husdjur

Tråden skapades och har fått 277 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Katten heter Magnus...

Djur ska ha riktiga namn! De är ju riktiga personer!

Ursprungligen av LCR:

Djur ska ha riktiga namn! De är ju riktiga personer!

Mina två heter Kenny & Jimmy (tidigare namn; Oliver, Alice, Alexander, Jacques RIP) men jag har redan bestämt namnet på mitt nästa kattkräk... Fritz, då jag också förevigar originalet på min arm, kanske redan i år...

Ursprungligen av LCR:

kanske redan i år...

Då får du nog skynda dig...

Ursprungligen av Papperskatt:

Då får du nog skynda dig...

Hm, är redan i 2012...

  • Medlem
  • Sverige
  • 2011-12-30 13:49

Då har mina två kräk inte riktiga namn ;).
Snubbel:

Satan i gatan:

Första snön i Helsingborg den 5 Dec. Försvann samma sekund det landa på marken men ändock intressant!

Detta möttes jag av morgonen den 24 Dec. Vad som inte syns är att skåpet mitt emot stod vidöppet. Syltkakorna uppätna och min magmedicin hade man spritt ut överallt.

Här har vi mina tussar i bokhyllan som skärmar av min datorhörna.
Hon längst upp heter Idun och är en Maine Coon på 1,5 år.
Plumpen där nere heter Sasuke [saskeh] och är en norsk skogskatt-perser-ragdoll-blandis på ca 8 månader.
På väggen syns lite av Panics Coda-tavla, nördkonst när den är som bäst

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-30 21:01
Ursprungligen av InPezonator:

Här har vi mina tussar i bokhyllan som skärmar av min datorhörna.

De är duktiga på att hitta sina speciella ställen att mysa på! Många platser i sitt hem dessutom. Men det är bara att göra det bekvämt för de inneboende.

Ursprungligen av Reisan:

De är duktiga på att hitta sina speciella ställen att mysa på! Många platser i sitt hem dessutom. Men det är bara att göra det bekvämt för de inneboende.

Ja, visst är det så
Faktum är att vi köpte bokhyllan och fårskinnsfällen primärt för att de skulle ha något bra ställe att mysa och dels ha bra koll

Ursprungligen av InPezonator:

Här har vi mina tussar i bokhyllan som skärmar av min datorhörna.

Dedicerad plats vet jag inte, Jimmy nöjer sej med barnens leksakshylla...

[ATTACH="CONFIG"]31554[/ATTACH]

Ursprungligen av LCR:

Dedicerad plats vet jag inte, Jimmy nöjer sej med barnens leksakshylla...

Ser lite trångt ut!

Ursprungligen av Engalunda:

Ser lite trångt ut!

That's the way he likes it...

Kenny gillar lite mer utrymme, ligger alltid under mitt skrivbord bredvid mina fötter. Han har t.o.m. två korgar som han alternerar mellan...

[ATTACH="CONFIG"]31555[/ATTACH]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-01 20:06
Ursprungligen av LCR:

Dedicerad plats vet jag inte, Jimmy nöjer sej med barnens leksakshylla...

[ATTACH="CONFIG"]31554[/ATTACH]

Känner igen det där! Min ena tise älskar skokartonger oavsett om han får plats eller inte. Ibland buktar kartongens sidor ut till bristningsgräns.

  • Medlem
  • 2012-01-01 08:50

Gott nytt år;)

Jag har aldrig haft mycket kontakt med hundar jag inte gillat utseendet på men fick en positiv överraskning idag när en kund kom in med en fransk bulldog (som så klart heter "Claude") och han var riktigt trevlig!

Man ska definitivt inte döma hunden efter utseendet!!

Taskig bild med en iPhone 3Gs som troligtvis är den sämsta kamera jag haft...

  • Medlem
  • 2012-01-03 22:29
Ursprungligen av LCR:

Jag har aldrig haft mycket kontakt med hundar jag inte gillat utseendet på men fick en positiv överraskning idag när en kund kom in med en fransk bulldog (som så klart heter "Claude") och han var riktigt trevlig!

Man ska definitivt inte döma hunden efter utseendet!!

Taskig bild med en iPhone 3Gs som troligtvis är den sämsta kamera jag haft...

[ATTACH="CONFIG"]31563[/ATTACH]

Åh dom är så himla fina. Jag och sambon pratar om att skaffa en fralla ibland. Efter som vår mops heter Bonnie så är namnet redan spikat , Clyde

En av katterna, dvs "lilla råttan", som nu blivit lika stor som den andra honkatten, låg och snusade på min soffa häromdagen och jag råkade bara ha kameran i närheten med 50-objektivet. Lite kort skärpedjup, men vad sjutton. Hon ser oskyldig ut här, men oj vilken buse! Numer slår hon ALLTID kullerbyttor när hon ser mig komma ut ur ett rum, antingen det är sovrummet, badrummet eller köket, hon piper till (låter som man trampar på en badanka) och sedan viker hon huvudet under frambenen och slår en kullerbytta. Ibland hela varvet, men mest hamnar hon lite på sniskan och daskar ner på golvet och vill att man ska klappa henne (till höga kurrningar). Har inte lyckats ta en video ännu på detta men måste, för det är så oerhört sött!

Skohyllan är också en favorit hos Jimmy...

[ATTACH="CONFIG"]31756[/ATTACH]

Visserligen gillar Jimmy att titta ut genom fönster (Windows... get it?!...) men som tur är gillar han sällskap av Mac-datorer

[ATTACH="CONFIG"]31757[/ATTACH]

Blev väckt att två katter idag som har slagsmål i sängen.
Jag ångrar mig verkligen inte att jag fångade det hela på video

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-01-25 01:04

Den här jättesnälla pållan har jag lånat. Hon bor hos mig sedan ett par år tillbaka.

Så här trött är jag när jag har varit ute hela natten:)

Men gosse vilken sötnos!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-29 06:52

Nu var det ett tag sedan min äldste tise Tassen fick lite uppmärksamhet här...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-29 10:11

Boss sitter och njuter i soffan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-29 10:34
Ursprungligen av Drakfot:

Boss sitter och njuter i soffan

[ATTACH="CONFIG"]31785[/ATTACH]

Vad är Bosse för en soft kille då? (menar vilken ras, jag gissar på en Grand Danois:))

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-29 11:11
Ursprungligen av Freddie:

Vad är Bosse för en soft kille då? (menar vilken ras, jag gissar på en Grand Danois:))

Han är en mix
Hans mor är en blandning av Dalmatiner, Dobermann och Landseer och hans far en mix av Schäfer och Rottweiler

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-29 11:21
Ursprungligen av Drakfot:

Han är en mix
Hans mor är en blandning av Dalmatiner, Dobermann och Landseer och hans far en mix av Schäfer och Rottweiler

De må jag säga var en skön blandning av raser, mao är han ingen liten kille...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-29 11:28
Ursprungligen av Freddie:

De må jag säga var en skön blandning av raser, mao är han ingen liten kille...

Hehe, han ligger väl runt 70 i mank, och väger väl runt 45-50kg nu. Men går fortfarande att ha i knät

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-29 21:19
Ursprungligen av Drakfot:

Hehe, han ligger väl runt 70 i mank, och väger väl runt 45-50kg nu. Men går fortfarande att ha i knät

HEHE skön "liten" knähund...

Bevaka tråden