Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på våra husdjur

Tråden skapades och har fått 277 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Reisan:

Det är såhär alla "brottningsmatcher" börjar här hemma... Minstingen "utmanar" och testar tålamodet hos den äldre.

Ja, dessutom tror jag hon börjat löpa, för hon är extra kelig och pratig.

Hon har lite hyss för sig som jag inte gillar, som att ibland kissa och bajsa i min säng, så det är ett pussel att sova, för Sam vill sova med mig och då måste jag stäng in oss båda i sovrummet. Suzy (den vuxna honan) blir skitsur förstås, men hon är så rastlös så henne går det inte att ha i rummet med dörren stängd, och det går inte att stänga ute Sam, för han hoppar på dörren tills han öppnat den. Så dörren måste vara låst om Sam är ute i hallen, och där hoppar han och hoppar och jamar och jamar, så det blir ingen sömn förrän han ligger i sängen med mig.Tokar!

Hittade just den här tråden, kul! Jag måste kanske bidra med några roliga bilder som ligger och skräpar på hårddisken. Först ut är en hund - iofs inte min hund, men min sambos systers. Tar med den för att jag tycker bilden blev rätt häftig:

Nästa är på vår hund Gunnar som badar i vår sommarstuga. Tyckte han såg ut som en flodhäst när han stod där och gäspade, så jag klippte in en att jämföra med. Har jag rätt?

Nästa är på samma hund som ligger och sover tillsamman med vår nakenkatt:

Samma katt är för övrigt ganska fåfäng och måste få vara med och bestämma vilka bilder på honom som duger att publicera.. :

åh vilka fina bilder, MacJake....å din nakenkatt är ju såå söt när han titta på datorn. Bra där att välja ut rätt bilder.

Polarna tar det lugnt... Jimmy & Kenny

Elsa för några veckor sedan..

Elsa efter dagens operation..

Den där tratten var inte så populär..

Har en trattkatt nu också, Sam är inte så förtjust. Han är inne på 2:a veckan nu, jag hoppas han får ta av sig den på söndag/måndag när tassen ser bätre ut.

Ursprungligen av CyberPet:

Har en trattkatt nu också, Sam är inte så förtjust. Han är inne på 2:a veckan nu, jag hoppas han får ta av sig den på söndag/måndag när tassen ser bätre ut.

Över en hel vecka? Kenny hade sin tratt på i någon timme...

Problemet är ju deras bakteriekultur i munnen, inte så roligt.

Fast vad inte fattar är om de gladeligen slickar sej själv i arslet, hur kan de då vara så kräsna när det kommer till mat?!...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-29 22:29

Mm, trattar är inget kul alls. Det blir luftmotstånd när man ska hoppa, man går in i saker som tar emot tratten, matskålen kommer längre ifrån och slutligen kan man inte tvätta sig.

Sam är faktiskt rätt okej med tratten, förra hösten fick han ha tratt i flera veckor - och då var den inte ens fastknuten på slutet, den satt ändå. Däremot så lyckades han att ta bort bandaget som han fick på tassen (de tömde och rensade en böld mellan tårna han hade fått av en tagg) med en saltomortal ungefär 20 min efter att vi kom hem och han insåg att den var obekväm. Då satt den fastbunden runt kroppen på honom förutom kladdigt bandagetejp (Suzy hade samma tejp i tre dagar innan hon hade lossat på allt, då hade hon inte tratt).

Jag har fått tvätta Sam, då det flugit omkring lite medicin också när vi försökt göra honom frisk, så det var jättekladdigt därinne. Han kurrar som en galen och tycker det är sååååå skönt när jag tvättar honom med en varm tvättlapp.

Jag tröttnade på Jimmy så han hamnade i papperskorgen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-08 15:55

Låt mig presentera drottning Vera af Arlöv...

  • Medlem
  • 2011-10-08 16:00

Vår valp Myran dagen vi hämtade henne. Mamman i bakgrunden och en helt annan i förgrunden.

Vera är såå vacker!!

Och Myran... ser ut som det kan bli en liten busunge!

  • Medlem
  • 2011-10-09 11:02

Man ser inte så tydligt att jag har lagt på linsoskärpa i efterhand?
Bakgrunden var lite oskarp i originalet, men med lite mer oskärpa ser det ut som det var meningen från början.

  • Medlem
  • 2011-10-09 11:47

Katten Nisse gillar att ligga på kökstrappan.

Ursprungligen av Baron:

Katten Nisse gillar att ligga på kökstrappan.

Var bor du? Fasaden ser engelsk ut...

[ATTACH="CONFIG"]30650[/ATTACH]

  • Medlem
  • 2011-10-09 12:11

Gamla Lerberget i Skåne.

De har bott snart 2 månader i lägenheten och det är underbart och även mysigt. Men ibland vill jag strypa er mina kära vänner
Speciellt när de väljer att tidigt på morgonen börja bita mig i skägget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-10 20:57
Ursprungligen av illerG:

[ATTACH="CONFIG"]30657[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30658[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]30659[/ATTACH]

Så fina de är! Gillar färgteckningen de har. Känner igen "stilen" i alla tre bilderna från mina egna. Ha ha ha.

Helt underbar bild illerG!!

Katter har verkligen en förmåga att inte se graciösa ut.

  • Medlem
  • 2011-10-10 20:23
Ursprungligen av CyberPet:

Katter har verkligen en förmåga att inte se graciösa ut.

Amen!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-10-10 20:47

Här är två… eller ett av hovdjuren.

Inte min hund (håller mej till mina två katter) men föräldrarnas, så det räknas väl...

LITE sur blev Elsa när jag lyfte upp henne från soffan...:)

Märkte också att jag valde lite för stor upplösning på bilden..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-28 10:17

När jag hade goda vänner över på middag och fika, så tyckte min ena älskling, att han inte fick den uppmärksamhet som han är berättigad...

Jag håller med kissen. Man måste få vara med! (önskar jag kunde filma lillskrållans kullerbyttor hon gör när man kommer ut i hallen på morgonen - hur sött som helst!)

Dags för ett inhopp! Äger tyvärr inga av dessa djur längre, de försvann till exet i skilsmässan. Men här är de i alla fall. Ursäkta kvaliteten på fotografierna, de är några år gamla och inte tagna av ett proffs...

Katten heter Magnus, taxen Molly och den lilla Shih-Tzu-korsningen Milo.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-28 17:38
Ursprungligen av Capeman:

Dags för ett inhopp! Äger tyvärr inga av dessa djur längre, de försvann till exet i skilsmässan. Men här är de i alla fall. Ursäkta kvaliteten på fotografierna, de är några år gamla och inte tagna av ett proffs...

Katten heter Magnus, taxen Molly och den lilla Shih-Tzu-korsningen Milo.

Sista bilden med katten Magnus och Shih-Tzu Milo är en härlig syn för de flesta djurvänner. Skoj att du kunde föreviga det ögonblicket.

Ursprungligen av Reisan:

Sista bilden med katten Magnus och Shih-Tzu Milo är en härlig syn för de flesta djurvänner. Skoj att du kunde föreviga det ögonblicket.

Ja, Magnus och Milo var fina lekkompisar, här tog de igen sig efter ett hårt pass, vilket syns på omgivningen - leksaker, toapappersrullar och tofflor lite varstans.

Bevaka tråden