Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3/Tele2 - Sjukt bra erbjudande på iPhone 4s

Tråden skapades och har fått 112 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Micke W:

Slå gärna ihop trådarna. Byt rubrik på den andra tråden och lägg den under rätt forum. Detta är väl ändå en abonnemangsfråga...

Har du gjort en rapportering? Att skriva modereringsuppmaningarna här inne i tråden gör inte mycket nytta.

Jag rapporterade tråden redan när jag skrev mitt inlägg 11:49, men om vi är fler som rapporterar så händer det kanske något...

Det är alldeles för mycket dubblett-trådar nu. Typexemplet är väl alla "iPad 3"-trådarna, där samma diskussioner pågår parallellt i många trådar. Problemet har även påtalats här: http://www.99.se/feedback/292719-forumvardar-2.html

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du gjort en rapportering? Att skriva modereringsuppmaningarna här inne i tråden gör inte mycket nytta.

Jag rapporterade tråden redan när jag skrev mitt inlägg 11:49, men om vi är fler som rapporterar så händer det kanske något...

Det är alldeles för mycket dubblett-trådar nu. Typexemplet är väl alla "iPad 3"-trådarna, där samma diskussioner pågår parallellt i många trådar. Problemet har även påtalats här: http://www.99.se/feedback/292719-forumvardar-2.html

Jag rapporterade de där iPad 3-trådarnra för flera dagar sedan, men det hände inte ett dugg, tyvärr...

Vet inte om ni såg att Tele2 kontrade idag med att lägga sig 4 kronor under "3" med sitt totalerbjudande : Tele2 - Maxi Unlimited, 345 kr/mån - Allt ingår!

Ursprungligen av lilledanne:

Vet inte om ni såg att Tele2 kontrade idag med att lägga sig 4 kronor under "3" med sitt totalerbjudande : Tele2 - Maxi Unlimited, 345 kr/mån - Allt ingår!

Det där var nice, blir en 4S till frugan, trevlig överraskning.

Hon har en 4a idag med Tele2-abb redan, och ringer för mer än 345kr/mån.

Ursprungligen av lilledanne:

Vet inte om ni såg att Tele2 kontrade idag med att lägga sig 4 kronor under "3" med sitt totalerbjudande : Tele2 - Maxi Unlimited, 345 kr/mån - Allt ingår!

Finns det några direkt skillnader, rent specifikationsmässigt/tekniskt sett mellan Tele2 och 3? Täckningen är inte ointressant, men tror det är hugget som stucket här i Malmö, vet bara att jag inte vill ha kvar Telia.

Skillnader i hastighet etc?

Ursprungligen av Capeman:

Finns det några direkt skillnader, rent specifikationsmässigt/tekniskt sett mellan Tele2 och 3? Täckningen är inte ointressant, men tror det är hugget som stucket här i Malmö, vet bara att jag inte vill ha kvar Telia.

Skillnader i hastighet etc?

Jag besvarar mig själv. Det enda jag egentligen ser skillnad på är att Tele2:s abonnemang har hastigheter upp till 10 Mbit/s, 3 har upp till 32 Mbit/s på sitt abonnemang.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 17:33
Ursprungligen av lilledanne:

Vet inte om ni såg att Tele2 kontrade idag med att lägga sig 4 kronor under "3" med sitt totalerbjudande : Tele2 - Maxi Unlimited, 345 kr/mån - Allt ingår!

och ingen bindningstid heller!

Riktigt gött för de som precis tecknat sig 24mån med Tre

Ursprungligen av zappee:

och ingen bindningstid heller!

Riktigt gött för de som precis tecknat sig 24mån med Tre

Nu yrar du. Det är 24 månader precis som hos tre.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 20:24
Ursprungligen av PeeMaN:

Nu yrar du. Det är 24 månader precis som hos tre.

Vad yrar du om?

Ursprungligen av zappee:

Vad yrar du om?

[ATTACH="CONFIG"]32338[/ATTACH]

Om du bara tar Maxi-abonnemanget hos Tele2 så har du obundet.
Citat: Bidningstid för abonnemang utan mobil 0 mån (gäller enbart vid beställning via tele2.se).

Mobilabonnemang Maxi - Tele2

Har precis bytt mitt abonnemang från Telia där jag har betalt alldeles för mkt. Nu behåller jag min iPhone 4 tills 5:an kommer. Ingen bindningstid hos Tele 2, 345:- för allt i månaden. Grymt!!!
Frugan får en iPhone 4s 16 gb. 345:- i 24 månader med flatrate.
Totalt 690:- för oss två. Flatrate för båda+ en 4s! Bra deal tycker jag!

Undrar när Telia kommer med liknade erbjudande!

Kan ju bara säga att sen jag bytte till Tre från Telia (bor i Malmö) så kan jag helt plötsligt använda min iPhone igen. Telia i Malmö (andra storstäder också?) är fruktansvärt överbelastat.

Ursprungligen av radaradam:

Kan ju bara säga att sen jag bytte till Tre från Telia (bor i Malmö) så kan jag helt plötsligt använda min iPhone igen. Telia i Malmö (andra storstäder också?) är fruktansvärt överbelastat.

Precis det jag är ute efter. Enda platsen i min lägenhet jag kan upprätthålla ett samtal från är längst till höger i soffan i vardagsrummet. Alla andra platser i lägenheten så börjar det hacka och samtalet bryts. I sängen tvärdör täckningen.

Ursprungligen av Capeman:

Precis det jag är ute efter. Enda platsen i min lägenhet jag kan upprätthålla ett samtal från är längst till höger i soffan i vardagsrummet. Alla andra platser i lägenheten så börjar det hacka och samtalet bryts. I sängen tvärdör täckningen.

Var likadant för mig tidigare. Fast värst var nog själva datanätet. En iPhone utan datanät är ingen vidare smartphone.

Ursprungligen av radaradam:

Var likadant för mig tidigare. Fast värst var nog själva datanätet. En iPhone utan datanät är ingen vidare smartphone.

Eller hur! Hur kan man ha enbart Edge mitt på Södra Förstadsgatan? Eller full speta på 3G på Möllan, men omöjligt att surfa? Hej då Telia.

Ursprungligen av kainen:

Om du kör tre och inte har 3g täckning så har du ingen täckning. Kör du en annan tex telia, tele 2 eller telenor och inte har 3g täckning så kan du ha gsm att falla tillbaka på om det finns gsm täckning där.

Jo visst är det så. Men har faktiskt aldrig varit med om att jag varit utan teckning helt i Malmö. Förstår verkligen att fallet inte är så i hela Sverige.

Ursprungligen av Capeman:

Eller hur! Hur kan man ha enbart Edge mitt på Södra Förstadsgatan? Eller full speta på 3G på Möllan, men omöjligt att surfa? Hej då Telia.

Bor på Södra Förstadsgatan, enda sättet att få iväg ett sms var via wifi och iMessage. Var mycket det också, att trots att luren visade full 3G-teckning så var det totalt omöjligt att använda nätet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-03-08 14:31

Om du kör tre och inte har 3g täckning så har du ingen täckning. Kör du en annan tex telia, tele 2 eller telenor och inte har 3g täckning så kan du ha gsm att falla tillbaka på om det finns gsm täckning där.

Intressant vändning om nu fastprisen legat på 500:- i evigheter. Över ett par dygn så är normen helt plötsligt 350:-, med telefon. Vi vänjer oss fort, så det blir väl svårt för operatörerna att backa bandet nu?

Jag binder mig hos Tele2 och skaffar en ny telefon... Men.... Den ger jag till min kära mor!
Hon har några månader kvar på sitt abonnemang och dealen är att hon tecknar om sitt när "femman" kommer

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-08 20:27

Du har glömt lägga till en telefon i den där varukorgen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 20:35
Ursprungligen av Mija:

Du har glömt lägga till en telefon i den där varukorgen.

Du tänker så

Aja, det är bara abonnemanget jag ville åt.

Ursprungligen av zappee:

Du tänker så

Aja, det är bara abonnemanget jag ville åt.

Fan va fint! Det är ju så jag vill ha det också egentligen! Men nu har jag ju lovat morsan en fin telefon.

3 är inget för luffare och mobila människor :-D. 3 är för dom som sitter där dom sitter - och dom sitter i en stad av större mått i den södra halvan av landet. Dom rör sig endast i denna region. Det är 3. Jag har tre bekanta som haft 3 och lämnat dom - och aldrig kommer att återvända.
Dealen i tråden måste ju spegla en viss desperation - jag har hört att dom har problem - tappar marknadsandelar - snack om uppköp - kreditproblem. Eller? Är inte sååå insatt.

Ursprungligen av Zimmerman:

3 är inget för luffare och mobila människor :-D. 3 är för dom som sitter där dom sitter - och dom sitter i en stad av större mått i den södra halvan av landet. Dom rör sig endast i denna region. Det är 3. Jag har tre bekanta som haft 3 och lämnat dom - och aldrig kommer att återvända.
Dealen i tråden måste ju spegla en viss desperation - jag har hört att dom har problem - tappar marknadsandelar - snack om uppköp - kreditproblem. Eller? Är inte sååå insatt.

Tele2 har kontrat, så nog om skräp-3 (aka. vi har inget GSM-nät) nu.

Telefon och sim-kort på väg från Tele2 nu.

Tar Tele2 ut någon aktiveringskostnad?

Ursprungligen av Capeman:

Tar Tele2 ut någon aktiveringskostnad?

Nej, det är bara 3 som gör vad jag vet.

Ursprungligen av keptang:

Nej, det är bara 3 som gör vad jag vet.

De gör inte det om man beställer via 3:s webshop.

Lutar åt Tele2 nu ändå, även om deras 3G-hastighet i teorin är lägre är frågan om det blir någon skillnad i praktiken. Det enda som talar för 3 just nu är att jag VET att den operatören fungerar bra i min lägenhet. Tele2 vet jag inget om.

Ursprungligen av Capeman:

De gör inte det om man beställer via 3:s webshop.

Lutar åt Tele2 nu ändå, även om deras 3G-hastighet i teorin är lägre är frågan om det blir någon skillnad i praktiken. Det enda som talar för 3 just nu är att jag VET att den operatören fungerar bra i min lägenhet. Tele2 vet jag inget om.

Aha, har för mig att man tog ut det tidigare även på webshoppen, men jag kan ha fel då jag aldrig köpt något där.

Bevaka tråden