Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill produktionsbolagen att vi piratkopierar?

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-12 23:32

Nu har jag inte läst vad andra har skrivit här men jag tror faktiskt att filmbolagen eller rättare sagt filmindustrin vill att vi ska piratkopiera.

Jag har många anledningar, orkar dock inte dra alla nu men den senaste i högen är:

James Bond Box 23 filmer . Jag är inget James Bond fan, men tycker om film och kan ju inte förneka att James Bond filmerna har gjort ett fotspår i filmhistorien. Så lite sugen blev jag men man har ju lärt sig hur filmindustrin fungerar så man funderade ju faktiskt på att det kommer kanske fler filmer och då är det ju lite surt att inte ha alla i samma box.

Och precis vad man har tänkt så 4 dagar efter jag såg att den här boxen hade släppts så ser jag reklam för nästa Bond-film, som givetvis inte finns med i boxen.

Nu är det ju så att det är SF (Svensk Filmindustri) som släpper denna boxen pga 50 års jubileum, och inte produktionsbolaget. Men trots allt ändå filmindustri som gör så här. Kan även tycka det e lite konstigt att den här boxen släpps precis innan den nya går upp bian. Jag skulle nästa också vilja garantera att när man har köpt boxen så kommer man ändå få se den där tråkiga antipirat-propaganda-videon på varenda skiva innan filmen startar. Men då skyller väll filmindustrin på nerladdarna för att den videon finns, men grattis... nerladdarna slipper ju se den.

Nä jag köper mycket film fortfarande men det är faktiskt mest för att stödja den lokala lilla filmhandlaren (Bond-boxen länken), inte att ge skådespelarna och produktionsbolagen fetare löner. Men det är bara en tidsfråga.

Nu blev detta alldeles för långt o tråkigt, så jag avrundar med en Kapten-Cola innan sängen kallar. Godnatt!

Jag menar inte att man kan ta sig rätten att piratkopiera bara för att verket man vill ha inte finns tillgängligt på "rätt" sätt. Min poäng är att bolagen kunde upphöra att förvånas och förfäras över att piratkopiering förekommer så länge de inte tillmötesgår kundernas önskemål.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-11 14:09

http://www.techhive.com/article/2030196/hbos-...

Bättring! Jag såg att Game of Thrones S3 E1 kommer börja sändas 31/3 i USA där CMORE visar första avsnittet 1/4 som jag förstår det.

Bevaka tråden