Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Homekit - Elgato Eve - Highway to hell...

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-10-29 12:15
Ursprungligen av Misza:

Har liknande problem med homekit som alla andra fast med Philips hue. Fungerar bra inom mitt hem men homekit remote funktionen fungerar inte alltid och när den fungerar då är den otroligt långsamt. Jag tror inte att det är nått fel på Elgatos Eve, det är homekit som känns att den är forfarande i beta stadiet och efter några tester ser det inte ut att det blir bättre med ATV4. Apple måste satsa lite mer tid och resurser om dem vill att homekit ska slå genom.

Varken är El Gato eller Hue är idag riktigt färdiga för ordentlig HomeKit integration. El Gato skriver själva på sin hemsida: "Access Eve away from home and extend the range of Eve with upcoming tunneling devices." Det tyder ju på att remote access inte funkar ordentligt via Apple TV...Philips har väl inte börja skeppa sin HomeKit router ännu? Jag gissar att båda dessa tillverkare behöver tid och en massa testanvändare för att det ska funka ordentligt.

Sen har ju Apple också varit extremt tystlåtna om vad som egentligen händer på HomeKit-fronten. Vid intron av Apple TV 4 så nämndes inte ens HomeKit och sen måste ju Siri fine-tunas för alla nya HomeKit-kommandon på diverse olika språk och denna process kräver en massa olika användare som testar på olika språk och kommandon. Sen kan man också misstänka att Apples fokus just nu avseende Siri ligger på att lära Siri svenska för Apple TV innan man förbättrar Siri på svenska för HomeKit...

Så det tar nog lite tid innan allt funkar ordentligt...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-29 12:51
Ursprungligen av wolf:

Varken är El Gato eller Hue är idag riktigt färdiga för ordentlig HomeKit integration.

Jaså? Var får du det ifrån?

Ursprungligen av wolf:

El Gato skriver själva på sin hemsida: "Access Eve away from home and extend the range of Eve with upcoming tunneling devices." Det tyder ju på att remote access inte funkar ordentligt via Apple TV...

Den citerade texten har ingen referens till ATV alls så varför blandar du in den?

Ursprungligen av wolf:

Philips har väl inte börja skeppa sin HomeKit router ännu? Jag gissar att båda dessa tillverkare behöver tid och en massa testanvändare för att det ska funka ordentligt.

Jodå, det har de. Bryggan är med i startpaketet som säljs i många butiker nu, Apple Store som ett exempel.

Ursprungligen av wolf:

Sen har ju Apple också varit extremt tystlåtna om vad som egentligen händer på HomeKit-fronten. Vid intron av Apple TV 4 så nämndes inte ens HomeKit och sen måste ju Siri fine-tunas för alla nya HomeKit-kommandon på diverse olika språk och denna process kräver en massa olika användare som testar på olika språk och kommandon. Sen kan man också misstänka att Apples fokus just nu avseende Siri ligger på att lära Siri svenska för Apple TV innan man förbättrar Siri på svenska för HomeKit...

Så det tar nog lite tid innan allt funkar ordentligt...

1) Att inte HomeKit nämndes i samband med ATV4 är nog så enkelt som att stödet redan kom med ATV3.

2) Siri finetunas? Det fungerar ju rakt av idag, alla tänkbara kommandon. De behöver inte göra några speciella inställningar för att Siri ska fungera med HomeKit.

3) Att inte ATV4 har svenskt Siri-stöd direkt har garanterat inget att göra med att Siri skulle behöva utvecklas mer utan istället att det krävs annan funktionalitet i samband med Siri för att Apple ska släppa det på ATV4. Vi har sedan länge Siri till iPhone och iPad, inga problem där.

Sist, jag gissar att du har missförstått lite hur HomeKit är upplagt och fungerar.

  • Medlem
  • 2015-10-29 12:55

@wolf
Visst Philips hue brygga finns i Sverige. Netonet hade den nästan från dag 1. Jag har hunnit använda den ett tag nu. Jag håller med att det är upp till Apple att förbättra hela homekit-Siri funktionen, tror inte att Elgato eller Philips kan göra nått mer åt saken, dem har skapat sina produkter enligt Apples specifikationer och dem kan inte påverka själva homekit-Siri delen.

  • Medlem
  • 2015-10-29 13:07

@zinned
Siri fungerar ganska bra om man använder den inom sitt eget nätverk så fort Du vill använda den utanför som fjärrstyrning då är den extremt långsamt eller slutar fungera oavsätt om Du sitter på 4G eller ett annat Wifi nätverk. ATV3 eller 4 gör inget skillnad heller. Så fort Du provar återställa homekit då börjar riktiga problem som Du kan läsa i tidigare inlägg om ElgatoEve, så jag skulle påstå att själva homekit behövs finetunas och att förbättra Siri skulle inte skada Homekit fungerar faktiskt bättre på engelska än svenska.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-29 13:13
Ursprungligen av Misza:

@zinned
Siri fungerar ganska bra om man använder den inom sitt eget nätverk så fort Du vill använda den utanför som fjärrstyrning då är den extremt långsamt eller slutar fungera oavsätt om Du sitter på 4G eller ett annat Wifi nätverk. ATV3 eller 4 gör inget skillnad heller. Så fort Du provar återställa homekit då börjar riktiga problem som Du kan läsa i tidigare inlägg om ElgatoEve, så jag skulle påstå att själva homekit behövs finetunas och att förbättra Siri skulle inte skada Homekit fungerar faktiskt bättre på engelska än svenska.

Jag har ATV2 så jag kan ännu inte testa remote-funktionaliteten. Däremot har jag tolkat det som att just Eve har problem där, inte att alla HomeKit-produkter skulle ha det.

Vad det gäller Siris kommunikation med HomeKit så har jag absolut noll problem. Noll. Siri hugger alla mina kommandon som jag har ställt in dem, på svenska.

  • Medlem
  • 2015-10-29 13:41
Ursprungligen av zinned:

Jaså? Var får du det ifrån?
- Bland annat från inläggen i denna tråd...

Den citerade texten har ingen referens till ATV alls så varför blandar du in den?
- Därför att AppleTV används för remote access. Varför skulle El Gato själva ta fram en sån product om funktionen redan finns på AppleTV?

Jodå, det har de. Bryggan är med i startpaketet som säljs i många butiker nu, Apple Store som ett exempel.
- Jag frågade om den skeppades. Tack för svaret.

1) Att inte HomeKit nämndes i samband med ATV4 är nog så enkelt som att stödet redan kom med ATV3.
- Apple brukar normalt nämna de viktigaste funktionerna när de introducerar en ny produkt. Uppenbarligen var HomeKit-integrationen inte tillräckligt viktig/färdig vid AppleTV4-intron.

2) Siri finetunas? Det fungerar ju rakt av idag, alla tänkbara kommandon. De behöver inte göra några speciella inställningar för att Siri ska fungera med HomeKit.
- Fel. Siri är en molnbaserad tjänst där all språkavkodning sker centralt. Funktionen förbättras kontinuerligt bl a med hjälp av den faktiska användningen. T ex så utökas antalet förstådda ord med tiden och detta baseras bl a på användningsfrekvens. Det är till exempel därför som Apple aldrig släpper en komplett lista med ord som Siri begriper. Siris funktionalitet på ett visst språk utvecklas kontinuerligt.

3) Att inte ATV4 har svenskt Siri-stöd direkt har garanterat inget att göra med att Siri skulle behöva utvecklas mer utan istället att det krävs annan funktionalitet i samband med Siri för att Apple ska släppa det på ATV4. Vi har sedan länge Siri till iPhone och iPad, inga problem där.
- Eftersom du garanterar att inte Siri behöver utvecklas för Apple TV så hade det varit mycket intressant att veta exakt vilken "annan funktionalitet" du menar att det krävs?

Sist, jag gissar att du har missförstått lite hur HomeKit är upplagt och fungerar.
----

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-29 13:57
Ursprungligen av wolf:

wall of text[/quote]

Om du editerar ditt inlägg så det blir korrekt skrivet och jag kan citera så ska jag svara på det, tills dess låter jag bli

Min tolkning av ATV och Homekit (utifrån mina erfarenheter) är att det är Apple som har problem och att det blir kvar "skräp" i ATV:n om du gör fel. Jag tror att Apple har problem med propageringen av HomeKit data mellan enheter eftersom de kan låsa upp sig i väntan på en överföring av Iclouddata som aldrig blir färdig (vilket också är ett problem som Philips har skrivit om)

Jag vet att jag gjorde några fel i min setup och de verkliga problemen började när jag gjorde en återställning av Homekit-installationen utan att först ta bort alla parkopplade enheter men jag tror att om du gör allt rätt så fungerar det - men återställning efter fel är problematiskt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-29 15:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Min tolkning av ATV och Homekit (utifrån mina erfarenheter) är att det är Apple som har problem och att det blir kvar "skräp" i ATV:n om du gör fel. Jag tror att Apple har problem med propageringen av HomeKit data mellan enheter eftersom de kan låsa upp sig i väntan på en överföring av Iclouddata som aldrig blir färdig (vilket också är ett problem som Philips har skrivit om)

Jag vet att jag gjorde några fel i min setup och de verkliga problemen började när jag gjorde en återställning av Homekit-installationen utan att först ta bort alla parkopplade enheter men jag tror att om du gör allt rätt så fungerar det - men återställning efter fel är problematiskt.

Vad är din take på "att göra rätt" då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-29 18:44
Ursprungligen av zinned:

Jag har ATV2 så jag kan ännu inte testa remote-funktionaliteten. Däremot har jag tolkat det som att just Eve har problem där, inte att alla HomeKit-produkter skulle ha det.

Vad det gäller Siris kommunikation med HomeKit så har jag absolut noll problem. Noll. Siri hugger alla mina kommandon som jag har ställt in dem, på svenska.

Det är klart komplext att felsöka, var ligger infrastrukturen med Elgato exempelvis? Min Weather slutade att prata med telefonen/HomeKit, det fick som resultat att varken deras egna app eller Siri gick att använda. Efter flera reset av enheten så gick den igång, det gjordes i kombination med reset av HomeKit under perioden. Svårt att veta vad som gjorde att det gick igång för att sedan sluta att fungera. Vare sig Elgato eller Apple har någon bra dokumentation.

Under perioden då den väl pratade så fungerade Siri mycket bra.

Oavsett vilka buggar som måste fixas så är det frustrerande som slutanvändare. Vilket fick mig att skicka tillbaka det hela. Man får vänta ett tag till, en vanlig analog termometer har ju inte dessa utmaningar

  • Medlem
  • 2015-11-04 20:08
Ursprungligen av zinned:

3) Att inte ATV4 har svenskt Siri-stöd direkt har garanterat inget att göra med att Siri skulle behöva utvecklas mer utan istället att det krävs annan funktionalitet i samband med Siri för att Apple ska släppa det på ATV4. Vi har sedan länge Siri till iPhone och iPad, inga problem där.

Ja nu har Apple själva bekräftat att det ligger till som jag skrev...citat från MacWorld idag:

"Den schweiziska sajten Macprime kontaktade Apple för att få veta varför Siri inte släpps för Apple TV i samtliga 30 länder där assistenten har släppts för Iphone. Svaret blev att uttalet av namn, filmer och regissörer varierar från land till land och att Siri därför måste anpassas för att det ska bli optimalt på Apple TV.

Som exempel kan namnet på skådespelaren Matthew McConaughey uttalas radikalt annorlunda i olika engelsktalande länder. Samtidigt är skillnaden mellan den tyska som talas i Tyskland och den som talas i Schweiz stor."

Och med min nya ATV G4 så har jag ett nytt beteende. Jag får inte upp texten "Unreachable" när jag är ute och härjar men sensorerna uppdateras ändå inte...

Nej, nu ska jag försöka med en lösning som fungerade tidigare - byta AppleId...

Edit: Och nu kom "unreachable" tillbaka...

Senast redigerat 2015-11-05 08:41
Ursprungligen av zinned:

Vad är din take på "att göra rätt" då?

Gör för tusan hakar inte "reset" på HomeKit inställningarna utan att först plocka bort alla device manuellt. Jag vet inte om det är det som ställer till det men det är vad jag gjorde. Det känns som att det finns något homekit-data kvar i Icloud som stör hela hanteringen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-05 09:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Och med min nya ATV G4 så har jag ett nytt beteende. Jag får inte upp texten "Unreachable" när jag är ute och härjar men sensorerna uppdateras ändå inte...

Nej, nu ska jag försöka med en lösning som fungerade tidigare - byta AppleId...

Edit: Och nu kom "unreachable" tillbaka...

Jag hoppas verkligen du lyckas lösa det, sådana problem är oerhört irriterande. Jag hade blivit vansinnig på det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-05 15:34

@BlackSmp

Har tittat mer på Elgatos Eve-prylar nu och blir mer o mer sugen, mest för att man vill ha fler HomeKit-prylar

Dock känns det ju faktiskt som att det inte är helt 100 då de endast kör över BT. Jag hade känt mig "tryggare" om de hade kört mot en brygga så det hade varit över TCP/IP. Mer stabilt. Hur fungerar remote accessen när dessa enheter endast kör över BT? Kopplar de upp sig mot ATV4 och har en ständig BT-koppling där då?

Hur som, har du sett denna här? Jag har länge letat efter en smart strömbrytare med HomeKit-stöd och det finns ju en masse "over there" men med svensk kontakt har det inte funnits något. Jag är sugen på att testa, är du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-08 10:23

@BlackSmp

Jahopp, då kunde jag inte hålla mig längre

Köpte två nya Hue-lampor igår, enbart vita dock, samt en Eve Room. Jag tycker Room fungerar bra, hittills iaf, men precis som du har jag inte lyckats ansluta den till ATV4. Den söker o söker o söker efter BT-enheten men lyckas inte hitta den. Kan det ha o göra med att flertalet BT-enheter är blockerade från att användas på ATV4?

Av samma anledning har jag inte testat Remote-funktionaliteten med Room, man har väl en svag förhoppning om att den ska fungera ändå på något automagiskt sätt

  • Medlem
  • 2015-11-08 11:33
Ursprungligen av zinned:

@BlackSmp

Jahopp, då kunde jag inte hålla mig längre

Köpte två nya Hue-lampor igår, enbart vita dock, samt en Eve Room. Jag tycker Room fungerar bra, hittills iaf, men precis som du har jag inte lyckats ansluta den till ATV4. Den söker o söker o söker efter BT-enheten men lyckas inte hitta den. Kan det ha o göra med att flertalet BT-enheter är blockerade från att användas på ATV4?

Av samma anledning har jag inte testat Remote-funktionaliteten med Room, man har väl en svag förhoppning om att den ska fungera ändå på något automagiskt sätt

Du ska inte ansluta Eve Room till ATV med bluetooth. Hela idéen med homekit är att den använder sig av iCloud konto med nyckelringen.

Konfigurationen sker på telefonen med icloud konto och nyckelringen aktiverade sen finns det en inställning att hantera Hem, man kan också använda Elgatos Eve app för inställningar.

Det enda Du behöver göra på ATV är att se till att vara inloggad med samma icloud konto (itunes konto på ATV är inte samma sak)

lycka till

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-08 19:42
Ursprungligen av Misza:

Du ska inte ansluta Eve Room till ATV med bluetooth. Hela idéen med homekit är att den använder sig av iCloud konto med nyckelringen.

Konfigurationen sker på telefonen med icloud konto och nyckelringen aktiverade sen finns det en inställning att hantera Hem, man kan också använda Elgatos Eve app för inställningar.

Det enda Du behöver göra på ATV är att se till att vara inloggad med samma icloud konto (itunes konto på ATV är inte samma sak)

lycka till

Vet du hur Eve-produkterna ansluter, till skillnad från de flesta andra produkter med HomeKit-stöd? Jo, de ansluter via BT.

Förklara då för en som annars har bra koll på HomeKit, hur menar du att jag ska kunna nå min Eve-produkt och dess data/styra den när jag inte befinner mig på mitt LAN eller inom räckhåll för BT?

----------------------------------------------------------------------------------------

Btw @BlackSmp, jag har testat remote nu och såklart gick det inte. Säger ju sig själv egentligen men man hoppades ju Får se om jag behåller den, kan jag inte styra den remote så faller halva grejen.

Som jag har fattat det hela (men jag är inte säker på att jag fattat allt korrekt) så kopplar ATV upp sig mot Eve-sensorerna via BT på något automatiskt sätt som du inte ser, inte kan kontrollera eller kan påverka utöver att logga in på ditt iCloud-konto och sedan så ska de fungera som en brygga för fjärråtkomst.

Tillsist så fungerar fjärråtkomsten hjälpligt för mig men jag vet fortfarande inte hur och vad jag har gjort för att få det att fungera utöver att logga in och ut ur mitt icloudkonto ett antal gånger. Jag kör iofs nu via ATV G4 - men det fungerade inte direkt där heller utan det krävdes ett antal inloggningar. Nu vågar jag inte röra någonting alls - det är minst sagt skakigt:)

Det som jag skulle vilja ha till min ATV är en HomeKit app för att kunna se status och data på systemet.

  • Medlem
  • 2015-11-08 20:56

Det är precis som homekit fungerar, man kopplar ihop en enhet med icloud konto, Philips Hue eller Elgato Eve med hjälp av respektiva appar efter det oavsett om det är Wifi eller Bluetooth så kan de prata med andra appar eller enheter utan att man behöver para ihop de. Den inforamtionen sparas på en iCloud konto i nyckelringen. Darför det är så viktigt att vara inloggad på samma konto och ha nyckelringen aktiverad på den iPhonen/iPaden som användes för att lägga till alla homekit enheterna. Mer kan man inte göra.

tex. ATV pratar själv med Elgatos Eve med hjälp av Buetooth och informationen från iCloud (se till att de är innom bluetooth räckvid)
Philips Hue är mindre krävande när det gäller placering eftersom den använder Wifi bryggan.

Jag känner till alla problem med fjärranslutningen och det är själva homekit som fungerar delvis ganska långsamt eller inte alls som fjärranslutning. Så länge man befinner sig innom samma nätverk då fungerar homekit som den ska.

Som några har skrivit tidigare: prova logga ut/in på iCloud, stäng av sätt på nyckelringen i värsta fall testa med ett nytt iCloud konto bara för att se om Ni kan få det att fungera. Ibland hjälper det att nollställa nyckelringen.

Hoppas verkligen att Apple jobbar på att förbättra homekit eftersom den är verkligen inte användaevänligt i dag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-08 23:42

Jag lyckas ibland få fram värden, tillsynes remote, gällande temperatur/luftfuktighet/luftkvalitet men om man vid samma tillfälle startar Eve-appen och går in för att kolla närmare så ser man i graferna att den inte mottagit någon data sedan man lämnade hemmet.

De värdena man då ser remote är sannolikt de senaste värdena som mättes upp innan man lämnade hemmet. Alltså, inga aktuella värden och då faller poängen.

Ursprungligen av Misza:

...
Jag känner till alla problem med fjärranslutningen och det är själva homekit som fungerar delvis ganska långsamt eller inte alls som fjärranslutning. Så länge man befinner sig innom samma nätverk då fungerar homekit som den ska.

Som några har skrivit tidigare: prova logga ut/in på iCloud, stäng av sätt på nyckelringen i värsta fall testa med ett nytt iCloud konto bara för att se om Ni kan få det att fungera. Ibland hjälper det att nollställa nyckelringen.

Hoppas verkligen att Apple jobbar på att förbättra homekit eftersom den är verkligen inte användaevänligt i dag.

Nej, det fungerar inte alltid när du är ansluten til samma nätverk.

Nollställa nyckelringen har jag iofs inte provat men att nollställa HomeKit verkar vara en snabbväg till elände och problem.

En sak som är väldigt konstigt är att det kan stå "senast uppdaterad för x antal timmar sedan" men det rapporterade värdet skiljer sig från det sista värdet som jag ser i diagrammet. Då fattar jag inte om det rapporterade värdet är inläst nu (eller senare) och varningstexten om uppdateringen bara gäller diagrammet. Detta speciellt eftersom värdet verkar stämma med noga analoga termometrar (som mäter 3 grader lägre än eve)

Det är nästan så att jag blir sugen på att skapa en utvecklarlicens igen bara för att försöka komma åt HomeKit internt

Ursprungligen av zinned:

Jag lyckas ibland få fram värden, tillsynes remote, gällande temperatur/luftfuktighet/luftkvalitet men om man vid samma tillfälle startar Eve-appen och går in för att kolla närmare så ser man i graferna att den inte mottagit någon data sedan man lämnade hemmet.

De värdena man då ser remote är sannolikt de senaste värdena som mättes upp innan man lämnade hemmet. Alltså, inga aktuella värden och då faller poängen.

Eller hur. Det är jämrans förvirrande och värdelöst.

Men jag varnade dig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-09 09:14

Så här ser det ut hos mig nu gällande X från Eve Room:

Det "roliga" är att den säger sig inte ha mätdata sedan elva timmar tillbaka. Det är bara två timmar sedan jag lämnade hemmet.

Seriöst....?

Ursprungligen av zinned:

Så här ser det ut hos mig nu gällande X från Eve Room:

Det "roliga" är att den säger sig inte ha mätdata sedan elva timmar tillbaka. Det är bara två timmar sedan jag lämnade hemmet.

Seriöst....?

Ja... Dessutom så är det väldigt svårt att förstå om mätvärdet som visas är aktuellt eller inte. Ibland så skrivs "unreachable" ut men även om det inte skrivs ut så är det inte säkert att mätvärdet är att lita på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-09 10:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Ja... Dessutom så är det väldigt svårt att förstå om mätvärdet som visas är aktuellt eller inte. Ibland så skrivs "unreachable" ut men även om det inte skrivs ut så är det inte säkert att mätvärdet är att lita på.

Precis...det värsta tycker jag nu är att den säger att den inte mottagit data på elva timmar när jag bevisligen har varit bara ett par meter ifrån enheten under nio av dessa elva timmar.

Sedan kommer ju då det omöjliga i att köra remote mot den samt att man inte verkar kunna lita på den datan som faktiskt syns samt att man helt saknar möjlighet att verifiera det.

Idag så fungerar det. Jag startade om ATV igår och nu verkar det rulla på. Fast på det stora taget så är jag inte så imponerad över systemet. Det är för mycket hit or miss

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-10 11:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Idag så fungerar det. Jag startade om ATV igår och nu verkar det rulla på. Fast på det stora taget så är jag inte så imponerad över systemet. Det är för mycket hit or miss

Vad bra Men, var du hemma när du fick dessa resultat? Alltså, inom BT-range? Eller fick du dessa remote?

Jag har upptäckt något som gör att det känns som jag får aktuell data, dock kvarstår problemet med att den av okänd anledning inte hämtar in data under natten och morgonen innan jag går till jobb. Se följande bilder:

1) I bilden nedan så ser man temperaturen som visas genom appen "Home", 23,7 grader.

2) I bilden nedan så ser man att den inte skaha lagrat någon data de senaste 10 timmarna och att senaste mätpunkten var 24,0 grader. Det intressanta är då att det diffar från temperaturen jag får i den aktuella översikten, både i Eve-appen och i Home-appen, som båda visar att det ska vara 23,7 grader just nu.

3) Samma sak gällande luftkvaliteten, där säger översikten i Eve-appen (som är den enda appen som tillåts komma åt datan för just luftkvaliteten) att den ligger på 472 ppm. Detta trots att den inte ska ha mottagit någon data på 10 timmar där senaste mätpunkten visar 545 ppm.

Nej, jag var på jobbet. 3 km från huset.

Jag har sett samma problem som du beskriver. Det är bland annat det som gör det så svårt att få grepp på hur Eve fungerar eller inte.

Jag var/är sugen på appen som du har men tyckte att den var lite väl dyr när jag bara vill se på värderna från Eve

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-10 14:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, jag var på jobbet. 3 km från huset.

Jag har sett samma problem som du beskriver. Det är bland annat det som gör det så svårt att få grepp på hur Eve fungerar eller inte.

Jag var/är sugen på appen som du har men tyckte att den var lite väl dyr när jag bara vill se på värderna från Eve

Ok.

Vad det gäller appen så kostar den ju bara en spottstyver i jämförelse med vad man lägger på produkterna.

Bevaka tråden