Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone X - Allt om

Tråden skapades och har fått 338 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Chaosstar:

Sen är tyvärr skärmen för liten, i alla fall känns det så med alla Appar som inte utnyttjar ytan.

Hände samma sak vid bytet från 4S till 5. 3,5"-4", utvecklarna har inte anpassat apparna än.

Är det någon som upplever att ljudet försämrats hos motparten i ett samtal?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-11-07 11:11

Apple Care erfarenheter

Ursprungligen av q1986:

Många verkar ha fått sin enhet.

Så vad tycker ni om iPhone X? Vad är bra? och vad är mindre bra?

Är väldigt nöjd över min iPhone x men undrar över Apple Care.
Är det värt att skaffa ?

Någon som fått sin iPhone X från halebop? Väntar tålmodigt här efter att gjort beställningen 09:02

Spegel spegel på väggen där

Ursprungligen av Kitaren:

Hände samma sak vid bytet från 4S till 5. 3,5"-4", utvecklarna har inte anpassat apparna än.

När man känner att 5" + blir för litet, ta då fram din Nokia 3310 och kör 1 vecka! Efter det när du återigen tar iPhonen i handen så kommer du uppleva wow känslan igen

Ni som fått era mobiler leverade vad tycker ni om den? Skulle ni ta den idag också eller 8? Hur är apparna på telefonen?

Ursprungligen av Med känsla:

Ni som fått era mobiler leverade vad tycker ni om den? Skulle ni ta den idag också eller 8? Hur är apparna på telefonen?

Haft 8:an och nu X skulle aldrig välja 8:an över X.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-11-07 16:52

Ni som har haft era mobiler ett tag, vad tycker ni om batteritiden? Har börjat märka att mitt batteri töms väldigt snabbt, 08:00 imorse var den laddad till 100%, nu har jag bara 10% kvar..

Jag kan inte gå tillbaka till hemknapp mer. Allt är underbart med svepgester!

Väldigt nöjd med min (256gb "white"). De nya navigeringssätten med svepningar föll sig väldigt naturligt för mig då jag kört med liknande förr via jailbreak. Gick från en 7+ och älskar den nya formfaktorn, märker dock lite skillnad i att skriva på tangentbord där jag skriver fel titt som tätt men tänker att det är en vanesak efter att ha kört + modell två år i sträck. Jag får nog dock beslutsamhetsångest nästa år om Apple släpper en + modell av denna designen... (lär ju hända förr eller senare)

Kameran är riktigt bra, men det var den ju på min gamla 7+ också. Inga extrema skillnader upptäckta hittills, men det är riktigt schysst med 60fps i 4K när man tex filmar en överaktiv dotter på 2 år! Har mest fotat i dåliga ljusförhållanden och här märker jag förbättringar men inte så man tappar hakan direkt jämfört med 7an. Fortfarande brusigt i mörker och rörelseoskärpa om inte motivet står blixt stilla. Porträttläget funkar lika bra/dåligt som innan då det har sina begränsningar.

FaceId funkar för det mesta. Man märker att den lär sig mitt ansikte och därmed misslyckas allt färre gånger. Märkte tex när jag var ute häromkvällen och promenerade i mössa och en vinterjacka med hög krage, att den först inte ville känna igen mig men efter en eller två misslyckade försök så funkade den felfritt resten av kvällen. Enligt uppgift (osäker på källa): Misslyckas den att känna igen dig kan du "lära" den genom att du snabbt matar in pinkoden, då förstår den att den borde ha känt igen dig och anpassar sig efter detta. Fortfarande lite ovant att behöva tänka på att "rama in" ansiktet framför mobilen för att låsa upp den, men saknar samtidigt inte touchid med att behöva få fram ett finger som inte är kladdigt/fuktigt eller i en handske under det kalla halvåret.

Skärmen, helt fantastisk. Har saknat OLED sedan min "senaste" android Galaxy S2. Minns dock inte att den var så fantastisk i sig, men helt svart svärta känns betydligt mer framtid än en grådassig LCD. Man kan se att den blir lite blå i tonen när man vinklar skärmen, men inget jag stör mig på eller ens funderar över. Det samma gäller flärpen där uppe, definitivt inget jag stör mig på. Den finns där, och jag förstår varför. Jag tror jag förstår varför man valt att markera den så kraftigt genom att låta skärmen fortsätta uppåt vid sidan om sensorerna/kameran/högtalaren; jag tror helt enkelt att detta är en trademark för nya iPhone'n. Ingen skulle känna igen en iPhone längre (framifrån) om den såg ut som vilken annan telefon som helst. Nu har Apple något unikt med "hornen" som sticker upp, eller flärpen som sticker ner, som alla kommer känna igen.

Batteritiden känns helt klart i klass med min 7+ än så länge. Har dock inte hårdkört den på något sätt, men tycker mig ligga på ungefär samma % efter liknande belastning som min 7+ fick utstå. Kanske tom lite mer belastning nu eftersom man av naturen knappt kan låta den nya mobilen vara...

Ursprungligen av ekkej:

Är väldigt nöjd över min iPhone x men undrar över Apple Care.
Är det värt att skaffa ?

Vet inte vad som är kostnaden för apple care men med tanka på som reparationerna på en iPhone X är dyra....... Helst ska man ha ett bra skal som skyddar fram och baksidan.
http://www.mobil.se/nyheter/svindyrt-att-repa...

Ursprungligen av @ndreas:

När man känner att 5" + blir för litet, ta då fram din Nokia 3310 och kör 1 vecka! Efter det när du återigen tar iPhonen i handen så kommer du uppleva wow känslan igen

Bara Snake som fattas

Ursprungligen av Hoya:

Ni som har haft era mobiler ett tag, vad tycker ni om batteritiden? Har börjat märka att mitt batteri töms väldigt snabbt, 08:00 imorse var den laddad till 100%, nu har jag bara 10% kvar..

Jag är väldigt nöjd med batteri tiden, kommer från en liten 7a.

  • Medlem
  • 2017-11-08 07:44
Ursprungligen av ekkej:

Är väldigt nöjd över min iPhone x men undrar över Apple Care.
Är det värt att skaffa ?

Jag tar skal och en bra hemförsäkring istället. Billigare i längden och minst lika bra.

Ursprungligen av jimel:

Jag är väldigt nöjd med batteri tiden, kommer från en liten 7a.

Dito... Känns som en stor skillnad mot min 7:a

Ursprungligen av WiFi:

Jag tar skal och en bra hemförsäkring istället. Billigare i längden och minst lika bra.

Jag tror också det. Apple Care är iofs en bra försäkring men dyr

Kan IR-kameran användas för att ta bilder med?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-11-08 11:04

Väldigt nöjd nu efter några dagar men har fortfarande några små saker som stör mig. Den känns väldigt liten (gick från 7 Plus) så skriver ofta fel. Jag använda liggande läge ofta på min 7 Plus men det är inte alls samma känsla längre. Sen förstår jag inte det där extra moment med att stänga när appar när man vill det. Varför kan jag inte bara få svepa uppåt på den app jag vill stänga? Gör jag det nu blir det ju bara en hemknappsfunktion vilket känns som lite waste.

Men överlag en riktigt grym telefon med premiumkänsla rakt igenom!

Ursprungligen av CEk:

Väldigt nöjd nu efter några dagar men har fortfarande några små saker som stör mig. Den känns väldigt liten (gick från 7 Plus) så skriver ofta fel. Jag använda liggande läge ofta på min 7 Plus men det är inte alls samma känsla längre. Sen förstår jag inte det där extra moment med att stänga när appar när man vill det. Varför kan jag inte bara få svepa uppåt på den app jag vill stänga? Gör jag det nu blir det ju bara en hemknappsfunktion vilket känns som lite waste.

Men överlag en riktigt grym telefon med premiumkänsla rakt igenom!

Varför är förmodligen för att de prioriterar växling mellan appar över att stänga appar och vill vara säker på att växlingen går så enkelt som möjligt och inte råkar bli en stängning av misstag

Ursprungligen av Giljan:

Kan IR-kameran användas för att ta bilder med?

Nej, men den lär användas vid selfieblixtbilder för att förbättra bilden genom att exponera bättre. Lite osäker, läste det bara i förbigående på Twitter

Ni som har bytt till X från vanlig och plus storlek, hur känns mobilen i handen på er...är den hal som 6s, går det navigera med ett finger o.s.v? Är det perfekt storlek på mobilen enligt dig?

Ursprungligen av Laserturken:

Ni som har bytt till X från vanlig och plus storlek, hur känns mobilen i handen på er...är den hal som 6s, går det navigera med ett finger o.s.v? Är det perfekt storlek på mobilen enligt dig?

Gick från plus. Mycket lättare att navigera med en hand. Det är kontrollcenter och notiser som fortfarande är lite svårt att komma åt med enhandsgrepp.

Ursprungligen av Laserturken:

Ni som har bytt till X från vanlig och plus storlek, hur känns mobilen i handen på er...är den hal som 6s, går det navigera med ett finger o.s.v? Är det perfekt storlek på mobilen enligt dig?

Perfekt är ett starkt ord som man alltid får äta upp men storleken känns bra

Telefonen känns säkrare att hålla i en hand jmf 6/7. Mindre hal. Går att använda med enhandsfattning (som är min tolkning av vad du menar med "ett finger"). En hand och tummen:)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-11-08 15:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Varför är förmodligen för att de prioriterar växling mellan appar över att stänga appar och vill vara säker på att växlingen går så enkelt som möjligt och inte råkar bli en stängning av misstag

Kan väl förstå till en viss del. Men för mig som är van användare blir det bara ytterligare moment, vilket är synd. Men kanske löser med framtida uppdateringar. Kan hoppas i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-08 16:21
Ursprungligen av @ndreas:

Spegel spegel på väggen där

Ingen kul sits det där, kan jag säga.

Ursprungligen av CEk:

Sen förstår jag inte det där extra moment med att stänga när appar när man vill det.

Jag har personligen aldrig förstått varför gemene man alltid suktar efter att kunna "döda" appar stup i kvarten. Varför bry sig om det? I 99% av fallen är det bara totalt onödigt.

En vecka med iPhone X - intryck, iOS 11.2 beta

Ursprungligen av q1986:

Många verkar ha fått sin enhet.

Så vad tycker ni om iPhone X? Vad är bra? och vad är mindre bra?

Tjena! här kommer en update vad jag tycker om telefonen än så länge.

https://www.youtube.com/watch?v=EMd1lmoK25w

Ursprungligen av CEk:

Kan väl förstå till en viss del. Men för mig som är van användare blir det bara ytterligare moment, vilket är synd. Men kanske löser med framtida uppdateringar. Kan hoppas i alla fall.

Jag stänger bara appar vid problem som jag tror kan lösas med omstart av appen. Finns ingen anledning att göra det i normalfallet så för det stora flertalet så är det där inget problem så jag tror inte att Apple kommer att ändra på det.

Såhär ser det ut när man kollar på video på iPhone X

https://www.youtube.com/watch?v=oaiJ1XRZduY

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-11-08 18:58
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag stänger bara appar vid problem som jag tror kan lösas med omstart av appen. Finns ingen anledning att göra det i normalfallet så för det stora flertalet så är det där inget problem så jag tror inte att Apple kommer att ändra på det.

Ja, personligen räcker det att jag bara behöver stänga en app för att det ska kännas omständigt med "tvåstegsstängning", men vi är ju alla olika.

Bevaka tråden